1978-1987: doba pogona quattro

S preporodom znamke Audi leta 1965 in združitvijo podjetij Auto Union in NSU leta 1969 je avtomobilski šport pridobil nov pomen. Če izvzamemo obdobje pred drugo svetovno vojno in legendarne dirkalnike znamke Auto Union iz tridesetih let prejšnjega stoletja, se je zgodovina znamke Audi v motošportu začela s pogonom quattro. 

4.04.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Audi osvoji svetovno prvenstvo v rallyju (WRC)

Leta 1978 je bil za priprave na tekmovanja v motošportu ustanovljen oddelek Audi Sport. Tri leta pozneje je Audi debitiral na Rallyju Monte Carlo s senzacionalno predstavo: po desetih kilometrih prve etape je Hannu Mikkola na zasneženi progi prehitel Lancio Stratos, ki je startala minuto pred njim. Jeseni leta 1981 je prvič v zgodovini na preizkušnji svetovnega prvenstva v rallyju zmagala ženska: Michèle Mouton na Rallyju San Remo. Prepričljive zmage in dva naslova prvaka med vozniki in proizvajalci z avtomobilom Ur-quattro na svetovnem prvenstvu v rallyju med letoma 1982 in 1984 so pomembno prispevali k tržnemu uspehu pogona quattro.

 

Audi Sport quattro

Video title

“quote”

“quote”

Audi Sport quattro S1 na Pikes Peak

Rekord na dirki Pikes Peak

Audi je med letoma 1984 in 1987 z različnimi različicami modela quattro tekmoval na znamenitem vzponu na Pikes Peak in kar trikrat zapored zmagal. Walter Röhrl je leta 1987 z vozilom Audi Sport quattro S1 postal prvi voznik, ki je vzpon opravil pod mejo 11 minut.

small text

heading

text

button

Zbogom rally, pozdravljena dirkališča

Leta 1986 se je končalo prvih šest let quattra. Mouton, Mikkola, Stig Blomqvist in Walter Röhrl so skupaj osvojili 23 rallyjev za svetovno prvenstvo in v Ingolstadt prinesli štiri naslove. S skoraj standardnim modelom skupine A je Audi v prehodnem letu 1987 celo zmagal na zahtevnem Rallyju Safari. To obdobje je bilo odličen primer uresničitve resničnega tehničnega napredka v avtomobilskem športu: pogon quattro se je izkazal za zmagovalno idejo. Potem ko je Audi z modelom Audi Sport quattro svet rallyja postavil na glavo in trikrat zapored v rekordnem času osvojil Pikes Peak (ZDA), je znamka pogon quattro prilagodila dirkanju na dirkališčih, najprej z dirkalnikoma Audi 200 quattro v seriji Trans-Am leta 1988 in Audi 90 quattro IMSA-GTO v ZDA leta 1989. Nato je Audi v letih 1990 in 1991 z dirkalnikom Audi V8 quattro osvojil dva naslova prvaka na nemškem prvenstvu turnih avtomobilov (DTM), z A4 quattro pa v kategoriji superturnih avtomobilov za serijske avtomobile. Leta 1996 je Audi A4 quattro osvojil naslov prvaka v sedmih državah. Med letoma 2012 in 2016 se je štirikolesni pogon vrnil na dirkališča kot pogon e-tron quattro v dirkalniku LMP1 Audi R18.

 

Audi A4 quattro na dirkalni stezi

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi quattro
Audi quattro

Kdor pozna Audi, pozna quattro

Ko vozniki enkrat okusijo pogon quattro, ne želijo več voziti ničesar drugega, saj z njim resnično pride do izraza tudi moč motorja. Zdaj je tudi sestavni del električnih vozil, s katerimi že dosega številne zmage v motošportu.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik