4 radikalni Audijevi konceptni avtomobili za različne priložnosti

AI:TRAIL, ki smo ga leta 2019 predstavili na mednarodnem avtomobilskem salonu IAA, je četrti iz serije naših AI konceptnih avtomobilov. Vsa štiri vozila te serije povezuje izvirna oblikovalska filozofija: v središču pozornosti ni voznik, ampak potniki in njihove potrebe. Pridružite se našim oblikovalcem na poti v prihodnost.

20.03.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Futuristični audi, parkiran na betonski cesti pred plažo

Neskončna vožnja po avtocesti, polaganje ovinkov na vijugastem odseku ceste, prebijanje skozi mestni promet ali kratek dnevni izlet v naravo. Štiri situacije. Štiri rešitve. Štirje konceptni avtomobili. Te štiri zgodbe so bile osnova za oblikovanje naših konceptnih vozil.

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri Audiju, takole pojasni naš pristop: »S temi štirimi vozili našim prihodnjim kupcem omogočamo mobilnost, ki je po meri ukrojena njihovim potrebam. Osnovna ideja naše oblikovne filozofije je estetska inteligenca – skladnost inovativne tehnologije in napredne oblike – ki veča osebni prostor naših voznikov.«

To je bil tudi navdih za poimenovanje serije z 'AI',  kar je okrajšava za Audi Intelligence. V teh štirih konceptnih vozilih je zajeto tehnično znanje našega celotnega podjetja.

 

Avtomobili prihodnosti: harmonija tehnologije in oblikovanja

Električna mobilnost, avtonomna vožnja, inteligentni sistem osvetlitve in komunikacija med avtomobili – številne zmogljivosti moderne tehnologije se odražajo v oblikovanju konceptnih vozil in svobodi, ki jo nudijo voznikom. Prav avtonomna vožnja nas je navdihnila, da smo se za razliko od serijskih vozil, kjer se posvečamo predvsem udobju in potrebam voznikov, tu osredotočili na potnike.

»Vozila iz naše klasične ponudbe morajo zadostiti raznolikim potrebam, kar zahteva kompromise. Pri teh razstavnih avtomobilih pa smo si lahko privoščili radikalnejši pristop in razmišljali o potrebah posameznikov. Ponuditi več svobode in prostora je bil cilj, ki smo ga imeli ves čas v mislih,« pove Claus Potthoff, vodja oblikovne strategije pri Audiju. Da bi potniki imeli na voljo čim več prostora, so se oblikovalci vseh štirih avtomobilov dela lotili od znotraj navzven.

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

Christian Bolognesi, Italdesign spokesman

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Audi konceptni avtomobil na cesti, v ozadju sonce

4 Audijevi konceptni avtomobili: prostor in dobro počutje

Konceptna vozila so del Audijeve celovite mobilnostne strategije, s katero želimo ustreči potrebam uporabnikov. Vsak od teh avtomobilov naslavlja specifičnen cilj. Uporabniki si lahko za določen čas izposodijo enega od štirih modelov, ki jim tisti hip najbolj ustreza. Nič več ne govorimo o potovanju od točke A do točke B, zdaj je v ospredju celovito doživetje.

Konceptno vozilo Audi AI:CON – udobje in prostor na daljših relacijah

Udobje na daljših relacijah bi lahko bil moto AI:CON. Voznikova svoboda je bila osrednja tema oblikovanja, kar je vidno že v notranjosti avtomobila. Velik in udoben sedežni del potnike kar vabi v AI:CON. Takoj bodo opazili, da je ves interier prilagojen avtonomni vožnji. Kaj to pomeni? Ni volana, ni pedalov, niti armaturnih gumbov. Samo minimalistično oblikovane površine.

Potniki se lahko udobno namestijo, sprostijo, gledajo filme ali brskajo po internetu. Spredaj in zadaj je dovolj prostora tudi za prtljago. AI:COM je popolnoma nov svet mobilnosti.

 

Konceptno vozilo Audi AI:RACE – hitro na dirko

AI:RACE je nasprotje AI:CON. Visoko zmogljiv športni avto je oblikovan za optimalno vozniško izkušnjo. Pedalo za plin lahko pohodi samo človek, saj takšnega avta nihče ne bi želel prepustiti samega sebi. Če je voznikov sedež pomaknjen na sredino, je vožnja zelo podobna izkušnji iz pravega dirkalnega avtomobila, ko je pomaknjen ob stran, pa imajo dovolj prostora tudi potniki.

Zunanje oblikovanje spominja na arhitekturo športnih avtomobilov s sredinskim motorjem in kabino spredaj na šasiji. Avto je visok le 1.15 metra, od 0 do 100 km/h pa lahko pospeši v dveh sekundah. Ima pa nekaj, česar drugi dirkalniki nimajo: 470 litrov prostora za prtljago, ki smo ga pridobili zaradi majhnega električnega motorja.

Konceptno vozilo Audi AI:ME – prijetna oaza v mestnem prometu

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button
Konceptno vozilo Audi na razstavi

AI:ME je vezni člen med avtomobili, ki jih upravljamo ljudje in samovozečimi avtomobili. Veliko voznikov v mestih raje šofira, ko pa pride do gneče, volan z veseljem prepustijo avtomobilu. Združevanje teh dveh svetov je bil velik izziv za oblikovalce. Rešili so ga takole: »Ko potnik preklopi na samostojno vožnjo, se namesto volana prikaže miza.«

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

“Želimo si, da bi se vozniki prihodnosti v Audiju na zahtevo počutili enako udobno kot v svojem lastnem vozilu.”

Claus Potthoff

Potniki naj bi AI:ME doživeli kot oazo miru, ki predstavlja varno zatočišče pred stresom in vrvežem vsakdanjika. Zato smo se pri oblikovanju osredotočili na notranjost vozila. Avto se s temperaturo, osvetlitvijo notranjosti in položajem sedežev prilagodi potniku, takoj ko ta vstopi.

Konceptno vozilo Audi AI:TRAIL – izkusite divjo naravo

Četrto in zadnje konceptno vozilo je naša najbolj radikalna študija. Oblika odseva njegov namen, saj je ustvarjen za vožnjo po neuhojenih poteh. Uporabniki lahko od blizu doživijo naravo in malce upočasnijo v današnjem prehitrem svetu.

Iz kupole je razgled na vse strani, avto pa je opremljen tudi s petimi droni, ki so del revolucionarnega koncepta osvetlitve. V različnih formacijah lahko letijo pred njim in svetijo na pot, ali pa s kamero zbirajo informacije o terenu.

Tudi notranjost je opremljena za pustolovce. Namesto sedežev smo vanj namestili dva viseča stola, ki ju uporabniki lahko snamejo in uporabijo zunaj avtomobila. In zaradi tega je AI:TRAIL poseben: s potniki je tudi takrat, ko so zunaj avtomobila.

Mobilnost prihodnosti: konceptna vozila so šele začetek

S temi vozili smo začrtali pot v prihodnost. »Avtomobilska industrija je v fazi velikih sprememb in novi načini mobilnosti pri tem igrajo veliko vlogo. Naše stranke si bodo lahko sposojale enega od štirih specializiranih modelov, ki bo najbolj ustrezal njihovim trenutnim željam in potrebam. Želimo si, da bi se vozniki prihodnosti v Audiju na zahtevo počutili enako udobno kot v svojem lastnem vozilu,« pojasni Potthoff. Prepričan je, da nam je s konceptnimi vozili uspelo točno to. 

Notranjost prototip vozila Audi AI:RACE
Notranjost prototipa Audi
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik