Aktivna digitalna svetlobna grafika

Svetloba v gibanju: aktivna digitalna svetlobna grafika poudari značaj vozila Audi in ustvari vez med voznikom in avtomobilom.

7.08.2025 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Robert Fischer

Aktivna digitalna svetlobna grafika, ki pritegne pogled

Gibanje svetlobe, ki ujame pozornost: ko na zadnjih lučeh vozila Audi oživi aktivna digitalna svetlobna grafika, se zdi, da vozilo oddaja signale, kot da bi se pogovarjalo z okolico. To je občutek, ki ga želi s svojimi rešitvami pričarati Christoph Häußinger, oblikovalec osvetlitve pri znamki Audi z več kot petnajstimi leti izkušenj. "Vozilo med vožnjo ves čas spremlja okolico. S pomočjo senzorjev in radarskih sistemov meri razdalje, prepoznava smer ceste in izbrano pot voznika ali voznice. Gibanje aktivne svetlobne grafike na zadnjih lučeh simbolizira odločitve, ki jih mora sprejemati vozilo." Cilj Audijevih oblikovalcev je jasen: vozilu želijo vdihniti značaj in še poglobiti odnos med vozniki in njihovimi avtomobili.

 

Gibanje svetlobe, ki ga ustvarjajo digitalni OLED segmenti, ponazarja interakcijo vozila z okolico.

 

 

Audi svetlobo spravlja v gibanje

Ko prižgemo svečo ali luč v sobi, svetloba ne osvetli le prostora, ampak prebudi tudi čustva. Podobno je pri avtomobilu. César Muntada, vodja oblikovanja osvetlitve pri znamki Audi, razloži: "V tem svetu, v naravi, je svetloba vedno v gibanju. Mi sicer oblikujemo statične predmete – vozila – ki pa jih vendarle spravimo v gibanje. Naš cilj je, da vozilo zaživi z enako dinamiko, kot jo ima naravna svetloba. Tako želimo ljudi navdušiti nad avtomobilom in ustvariti drugačno vez med človekom in vozilom."

Značilen primer tega je dinamična svetlobna predstava, ki se sproži ob odklepanju vozila, tako imenovana sekvenca prebujanja. Ne gre le za vizualni učinek, ampak za obljubo: vozilo sporoča, da je pripravljeno in vas vabi k vožnji. Oblikovalec Christoph Häußinger pove: "Oblikovalci natančno določimo, kako se svetlobna grafika razvije, v kakšnem scenariju in s kakšno hitrostjo. Šele tako se ustvari posebna vez. Tudi ko vozilo miruje, animacija luči poudarja njegov športni značaj. Opazovalec lahko občuti, da je avtomobil pripravljen na akcijo."

 

Oblika in hitrost, s katero se svetlobna grafika razvije, veliko pove o značaju vozila. Animacija je lahko odsekana in ostra, ali pa umirjena in počasna.

 

Aktivna digitalna svetlobna grafika, ki pritegne pogled

Gibanje svetlobe, ki ujame pozornost: ko na zadnjih lučeh vozila Audi oživi aktivna digitalna svetlobna grafika, se zdi, da vozilo oddaja signale, kot da bi se pogovarjalo z okolico. To je občutek, ki ga želi s svojimi rešitvami pričarati Christoph Häußinger, oblikovalec osvetlitve pri znamki Audi z več kot petnajstimi leti izkušenj. "Vozilo med vožnjo ves čas spremlja okolico. S pomočjo senzorjev in radarskih sistemov meri razdalje, prepoznava smer ceste in izbrano pot voznika ali voznice. Gibanje aktivne svetlobne grafike na zadnjih lučeh simbolizira odločitve, ki jih mora sprejemati vozilo." Cilj Audijevih oblikovalcev je jasen: vozilu želijo vdihniti značaj in še poglobiti odnos med vozniki in njihovimi avtomobili.

 

Video title

“quote”

Edinstvene svetlobne grafike v modelu Audi A6 Avant

V digitalnem svetu smo vajeni, da si domači zaslon pametnega telefona prilagodimo po svoje. Tudi v modelu Audi A6 Avant lahko izrazite svoj slog, z izbiro ene od sedmih digitalnih svetlobnih grafik, tako spredaj kot zadaj. Nekatere med njimi so zasnovane kot aktivne digitalne svetlobne grafike, pri katerih se posamezni segmenti postopoma prižigajo in ugašajo, medtem ko intenzivnost svetlobe ves čas ostaja enaka. Preberite več o modelu Audi A6 Avant

Rdeče osvetljena zadnja luč.

Oblikovalci osvetlitve pri znamki Audi natančno oblikujejo vsak detajl, od posameznih sestavnih delov do oblike in gibanja svetlobe, notranjih tehničnih elementov in animacije pikslov.

Žaromet s svetlobno grafiko.
Svetlobna grafika S na žarometu izhaja iz športne zgodovine modela Audi TT. Temno območje v sredini, obdano s svetlimi piksli, spominja na zenico očesa.

“quote”

"
Oblikovalci natančno določimo, kako se svetlobna grafika razvije, v kakšnem scenariju in s kakšno hitrostjo.
"

Christoph Häußinger

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Audijeva oblikovalca Christoph Häußinger in César Muntada.

Oblikovalec Christoph Häußinger (levo) in César Muntada, vodja oblikovanja osvetlitve pri znamki Audi.

Portret Audijevega oblikovalca Christopha Häußingerja pred steno, osvetljeno z rdečo in modro svetlobo.

Christoph Häußinger: "Oblikovanje osvetlitve je stičišče več področij: grafičnega in produktnega oblikovanja ter oblikovanja animacij (motion design)."

Svetlobne grafike izražajo značaj vozila

Podnevi lahko vidimo celotno vozilo – njegova sorazmerja, linije karoserije. Svetloba je le del linij, oblike, celotnega videza vozila, zasnova dnevnih luči pa prispeva k njegovemu značaju. Ponoči pa svetloba postane vse, kar vidimo. César Muntada pojasnjuje: "Ponoči ne vidimo oblike vozila, vidimo le luči. Z oblikovanjem osvetlitve moramo tudi v temi vzbuditi enaka čustva, kot jih vozilo vzbuja podnevi." Zato svetlobne grafike vozil Audi jasno sporočajo: prihaja tehnično dovršen, športen, napreden avtomobil. Znamka Audi mora biti takoj prepoznavna. Druga pomembna naloga pa je, da svetlobna grafika sporoča, za kateri tip vozila gre. Je to športni avtomobil ali SUV? Eleganten ali izrazito zmogljiv model?

"Začnemo z grafičnim oblikovanjem, nadaljujemo s produktnim oblikovanjem, nato pa oblikujemo površine in volumen. Ustvarjamo tudi gibanje in natančno določimo, kako se svetlobna grafika razvije. To ni nekaj, kar bi nadzoroval algoritem. Animacija je lahko hitra in športna, z odsekanim ritmom in ostrino, lahko pa tudi umirjena, počasna in sproščena," doda Christoph Häußinger.

Audijeva oblikovalca Christoph Häußinger in César Muntada.
Oblikovalec Christoph Häußinger (levo) in César Muntada, vodja oblikovanja osvetlitve pri znamki Audi.
Portret Audijevega oblikovalca Christopha Häußingerja pred steno, osvetljeno z rdečo in modro svetlobo.
Christoph Häußinger: "Oblikovanje osvetlitve je stičišče več področij: grafičnega in produktnega oblikovanja ter oblikovanja animacij (motion design)."
Portret Audijevega oblikovalca Césarja Muntade.

César Muntada: "V oddelku za oblikovanje osvetlitve pri znamki Audi smo odlična ekipa trinajstih sodelavcev, ki si vseskozi izmenjujemo ideje."

Rdeče osvetljene površine luči.

V digitalnih zadnjih OLED-lučeh druge generacije 198 segmentov na vsaki strani, razporejenih v osem OLED-panelov, ustvarja značilne digitalne svetlobne grafike.

“Quote”

 

 

Video title

Svetlobne grafike izražajo značaj vozila

Podnevi lahko vidimo celotno vozilo – njegova sorazmerja, linije karoserije. Svetloba je le del linij, oblike, celotnega videza vozila, zasnova dnevnih luči pa prispeva k njegovemu značaju. Ponoči pa svetloba postane vse, kar vidimo. César Muntada pojasnjuje: "Ponoči ne vidimo oblike vozila, vidimo le luči. Z oblikovanjem osvetlitve moramo tudi v temi vzbuditi enaka čustva, kot jih vozilo vzbuja podnevi." Zato svetlobne grafike vozil Audi jasno sporočajo: prihaja tehnično dovršen, športen, napreden avtomobil. Znamka Audi mora biti takoj prepoznavna. Druga pomembna naloga pa je, da svetlobna grafika sporoča, za kateri tip vozila gre. Je to športni avtomobil ali SUV? Eleganten ali izrazito zmogljiv model?

"Začnemo z grafičnim oblikovanjem, nadaljujemo s produktnim oblikovanjem, nato pa oblikujemo površine in volumen. Ustvarjamo tudi gibanje in natančno določimo, kako se svetlobna grafika razvije. To ni nekaj, kar bi nadzoroval algoritem. Animacija je lahko hitra in športna, z odsekanim ritmom in ostrino, lahko pa tudi umirjena, počasna in sproščena," doda Christoph Häußinger.

"
Z animacijo luči želimo navdušiti ljudi.
"

César Muntada

 

 

“Quote”

Video title

Edinstvene svetlobne grafike v modelu Audi A6 Avant

V digitalnem svetu smo vajeni, da si domači zaslon pametnega telefona prilagodimo po svoje. Tudi v modelu Audi A6 Avant lahko izrazite svoj slog, z izbiro ene od sedmih digitalnih svetlobnih grafik, tako spredaj kot zadaj. Nekatere med njimi so zasnovane kot aktivne digitalne svetlobne grafike, pri katerih se posamezni segmenti postopoma prižigajo in ugašajo, medtem ko intenzivnost svetlobe ves čas ostaja enaka. Preberite več

 

Spredaj izraz, zadaj vzdušje

Svetlobna grafika v sprednjih žarometih predstavlja "izraz na obrazu" vozila, ko se mu približamo. V njem so izražene značilnosti avtomobila. Oblikovalec Christoph Häußinger pojasnjuje: "Pri oblikovanju se vedno vprašamo, kako ustvariti pogled vozila. Tako kot pri človeškem očesu je tudi tukaj ključna zenica." Oblikovalci jo ponazorijo s temnim območjem, ki ga obdajajo svetli piksli. Oko, ki bi bilo v celoti sestavljeno le iz bele površine ali svetle črte, bi delovalo robotsko. Če pa črto prekine drobna vrzel, pogled takoj postane prepoznaven. Ko se vozilu približamo, postane podrobna struktura pikslov bolj očitna.

Medtem ko sprednji del izraža značaj vozila, pa zadnji del nagovarja čustva. Neprekinjen rdeč svetlobni pas z aktivnimi grafikami ustvarja kontrast s hladno belo svetlobo na sprednjem delu. Rdeča svetloba ustvarja posebno vzdušje v okolici in izžareva vizualno toplino vozila. César Muntada zaključi: "V cestnem prometu je svetlobna grafika na zadnjem delu verjetno še pomembnejša. Srečanja s sprednje strani so bistveno krajša kot vožnja za drugim vozilom. Drugi udeleženci v prometu imajo več časa za opazovanje zasnove zadnjih luči."

 

 

Rdeče osvetljena zadnja luč.

Oblikovalci osvetlitve pri znamki Audi natančno oblikujejo vsak detajl, od posameznih sestavnih delov do oblike in gibanja svetlobe, notranjih tehničnih elementov in animacije pikslov.

Žaromet s svetlobno grafiko.

Svetlobna grafika S na žarometu izhaja iz športne zgodovine modela Audi TT. Temno območje v sredini, obdano s svetlimi piksli, spominja na zenico očesa.

Audi A6 Avant
Audi A6 Avant

Novi Audi A6 Avant: najbolj športna oblika poslovnega razreda

Novi Audi A6 Avant je bolj dinamičen, učinkovit in digitalen kot kdaj koli prej ter bolje kot katerokoli drugo vozilo uteleša kakovost in udobje v premijskem segmentu višjega razreda. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik