Allan McNish: "Sreča je delati v podjetju, ki ga poganja tehnologija"

Za Audi je motošport pomemben del strategije vse od leta 1981, ko je z legendarnim štirikolesnim pogonom quattro sprožil revolucijo v rally dirkah. Z ekipo Audi Sporta je dosegal uspehe v različnih tekmovanjih, od rallyjev do električne formule, po letošnji tekmovalni sezoni pa pozornost iz Formule E ponovno preusmerja na vzdržljivostne dirke. Allan McNish, vodja ekipe Audi Sport ABT Schaeffler, tudi sam dolgoletni tekmovalec in trikratni zmagovalec Le Mansa, nam je zaupal, kako doživlja premik in kako pomemben je motošport za razvoj tehnologije mobilnosti. Ekskluzivno za slovenske ljubitelje motošporta smo ga za kratek pogovor ujeli pred nedavno dirko Formule E v Monaku.

4.06.2021 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Allan McNish, Monaco E-Prix

Preden ste postali vodja ekipe Audi Sport ABT Schaeffler, ste bili dolga leta tekmovalec. Kako občutite razliko med obema vlogama?

Kot voznik imaš eno možnost za zmago. Kot vodja ekipe pa imam dva voznika, ki lahko zmagata. Poleg tega moram, ko razmišljam o uspehu, gledati na celotno ekipo, ne samo na voznike. Ko si voznik, gledaš samo nase, ti želiš zmagati, ekipa pa je na drugem mestu. Zdaj kot vodja ekipe pa najprej gledam na ekipo in potem na voznike. Če gre zmaga ekipi Audi Sport, mi je vseeno, kdo od naših voznikov je bil najhitrejši na cilju.

Video title

“quote”

Allan McNish, Paris E-Prix

Allan McNish

Allan McNish je vodja ekipe Audi Sport ABT Schaeffler, odgovoren za sodelovanje Audija v Formuli E in drugih motošportnih tekmovanjih. Nekdanji voznik Formule 1, dolgoletni Audijev tovarniški voznik in trikratni zmagovalec Le Mansa, nazadnje v letu 2013, ekipo Audi Sporta vodi od sezone 2017/2018.

Preberite več

“quote”

Kje pa je več adrenalina na avtomobilističnih dirkah, za volanom ali za zaslonom?

Smešna stvar, ki sem se jo naučil – morda mi je pri tem pomagala dirka v Le Mansu – je to, da kadar ne voziš, ne moreš ničesar nadzorovati. Na točki, ko se tekma začne, moraš biti samo potrpežljiv in se umiriti. Z voznikoma, kot sta Lucas di Grassi in René Rast, niti nimam nobenega razloga za živčnost. Oba zelo dobro vesta, kaj morata narediti. Sta zelo profesionalna, zelo hitra in tudi zelo zavezana delu. To zmanjša stres in nervozo na sami tekmi. Če pa govoriva o vznemirjenju, temu občutku v trebuhu, to še vedno občutim pred vsako tekmo, vsakič, ko stojim pod žarometi na štartni črti. To je fizični občutek velike želje, da zmagamo kot ekipa in to ne glede na to ali vozim jaz ali ne.

 

Audi je bil v lanski tekmovalni sezoni zelo uspešen, tudi prva zmaga v Formuli E pred sedmimi leti je pripadla Audiju. Kljub dosedanjim uspehom pa se Audi umika iz Formule E, saj se bo osredotočil na drugo kategorijo motošporta. Ali to čustveno doživljate?

Trenutno vemo, da se bomo konec te sezone kot ekipa umaknili iz Formule E. Še vedno bomo pri Audiju kot proizvajalec dobavljali pogon za dirkalnike ekipi Envision Virgin Racing, mi – to je ekipa Audi Sport – pa ne bomo več sodelovali. Premikamo se v Dakar in v Le Mans v novo kategorijo LMDh (Le Mans Daytona Hybrid). Da, seveda me prevevajo čustva, ko pomislim na tekmovalno stezo, ki jo tako dobro poznamo, na kateri smo tekmovali z drugimi ekipami in vozniki. Prvenstvo v Formuli E je bilo za nas dobro tudi z vidika, da smo pokazali tehnologijo električnega pogona, pokazali smo, kaj zmore tehnologija. Ogromno pozitivnih stvari je bilo. Je pa podobno kot takrat, ko sem zapustil tekmovalni motošport kot voznik. Eno poglavje se zapre in odpre naslednje. Seveda pa bomo vsi skupaj še naprej spremljali, kaj se dogaja v Formuli E.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Allan McNish, Diriyah E-Prix

Formula E, Diriyah E-Prix 2021 

Allan McNish, Lucas di Grassi, René Rast

Allan McNish, René Rast, Lucas di Grassi

Bo pa tekmovanje v kategoriji LMDh velik izziv.

Vsak premik v novo kategorijo je izziv. Moraš se postaviti na novo. Kljub temu, da je Audi zelo uspešen v Le Mansu in na rallyjih, mora ponovno vzpostaviti svoj položaj, tako s tehničnega vidika kot z vidika ekipe. Je pa po takšnih izzivih uspeh še toliko slajši, saj ga resnično začutiš. Cesta ni nikoli povsem ravna in gladka, vedno so na njej grbine, ob katerih se lahko spotakneš. V športu je vedno konkurenca, ki prihaja z novimi idejami, vedno so problemi, ki jih nisi pričakoval, in to te spodbudi k razmišljanju. Ampak če imaš pravi način delovanja in prave ljudi – vse je v ljudeh, v ekipi – potem lahko uspeš.

Allan McNish, 24h Le Mans 2007

24h Le Mans 2007

Allan McNish, 24h Le Mans 2008

24h Le Mans 2008

Allan McNish, 24h Le Mans 2013

24h Le Mans 2013

Allan McNish, 24h Le Mans 2013

24h Le Mans 2013

Allan McNish, 24h Le Mans 2013

24h Le Mans 2013

“Quote”

Video title

Audi je v zadnjem času predstavil veliko novih cestnih električnih avtomobilov. Koliko je ekipa Audi Sport vpletena v nove tehnične rešitve?

Povezava med tehnologijo za cestna in tekmovalna vozila je od nekdaj močna, vedno je bila del Audija. Od časov rallyja do turnih dirkalnikov, Le Mansa in zdaj v Formuli E. E-tron, ki ga poznate kot cestni avtomobil, je v bistvu svoje življenje začel v Le Mansu in potem prišel v Formulo E, tam je rastel in se razvijal. Veliko tehnologij za popolnoma električne avtomobile se rojeva v motošportu. Naj vam povem en primer, to je tehnologija »brake by wire« (zavora-po-žici; op. av.: tehnologija proženja zavor ob pomoči elektrosignalov namesto hidravlične stopalke, kar optimizira rekuperacijsko učinkovitost z vračanjem energije v baterijo). Audijev e-tron je bilo prvo serijsko električno vozilo, ki je tehnologijo »brake by wire« postavilo kot standard. To je nekaj, kar smo razvili v Formuli E in je še zdaj v tem dirkalniku. Z razumevanjem tega, kar smo se naučili v Formuli E, smo torej lahko izboljšali tehnologijo v vseh segmentih vozil. Imamo veliko srečo, da smo podjetje, ki ga poganja tehnologija. To dokazuje tudi dejstvo, da nas bo na današnji tekmi iz boksa spremljal član uprave, ki je odgovoren za tehnični in tehnološki razvoj. Želi videti, kaj delamo in kako lahko doprinesemo k razvoju naslednje generacije e-tronov, naj bo to RS e-tron GT ali nekaj posebnega, kar šele prihaja.

"
"

Formula E, Monaco E-Prix 2021

René Rast (dirkač v ekipi Audi Sport), Julius Seebach (direktor Audi Sport), Oliver Hoffmann (član uprave Audi AG za tehnični in tehnološki razvoj), Allan McNish (vodja ekipe Audi Sport) na dirki Formule E v Monaku.

Kot Audijev slogan »Vorsprung durch Technik« (»Prednost je v tehniki«) …

Točno to. Ta Audijeva filozofija je enaka kot takrat, ko smo jo vsi skupaj prvič spoznali. Tehnologija nas bo vodila še naprej. In po mojem mnenju ni boljšega prizorišča za napredek tehnologije, kot ga nudi motošport. Tu na dirkalni stezi je zelo močna konkurenca in vsakega prisili, da razmišlja zelo ustvarjalno, hitreje in da hitro reagira. V teh zahtevnih časih pandemije koronavirusa je bilo to še bolj občutiti. Bolj kot kdajkoli prej smo morali delati na ta način – reagirati na nove okoliščine, pivotirati, delati v novih situacijah in najti neke nove rešitve. In motošport je fantastičen za to.

 

 

“Quote”

Video title
Audi Sport Warm-up Neuburg 2015

Audi Sport v motošportu

Audi Sport vse od leta 1981 v svetu avtomobilističnih tekmovanj zastopa bistvo znamke, ki jo predstavlja slogan 'Prednost je v tehniki'. Z impresivnimi predstavami je dosegel številne uspehe in osvojil pomembne naslove, pa naj je šlo za svetovno prvenstvo v rallyju, dirke Pikes Peak, Super Touring, DTM, GT, Le Mans ali Formulo E. Ekipa Audi Sport se trenutno posveča svetovnemu prvenstvu FIA Formule E, katere del je vse od leta 2014, ko je kot ena ustanovnih članic dala pobudo za začetek mednarodnih tekmovanj. Ta prva popolnoma električna dirkalna serija na svetu, ki je od leta 2021 tudi uradno del FIA prvenstev, je bila pravi oder inovativnega in pionirskega duha znamke, ki pa ga z lastno ekipo Audi Sport z letom 2021 zapušča in se ponovno preusmerja na vzdržljivostne dirke. Tekmovanje maratonskih rallyjev bo postalo vodilni program motošporta pri Audiju. V letu 2022 se bo Audi Sport prvič udeležil rallyja Dakar z dirkalnikom z električnim pogonom, za leto 2023 pa razvija novi hibridni športni prototip za 24 ur Le Mansa. Znanje, ki izhaja iz dirkanja, Audi učinkovito uporablja tudi pri razvoju cestnih avtomobilov

Preberite več

Formula E, Valencia E-Prix 2021

Audi Sport ABT Schaeffler, Allan McNish, Lucas di Grassi, René Rast, Julius Seebach

2021-06-McNish-povezava
2021-06-McNish-povezava

Audi se vrača v Le Mans z novim hibridnim dirkalnikom

Audi se vrača na legendarno dirko 24 ur Le Mansa in prvenstvo vztrajnostnega dirkanja. Prototip dirkalnika Audi LMDh concept, naslednika uspešnega Audija R18 e-tron quattro, že dobiva svojo končno obliko.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik