trajnostni razvoj 31.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Pred letošnjim berlinskim festivalom Greentech smo se pogovarjali z Audijevo glavno strateginjo Siljo Pieh, ki nam je predstavila dolgoročno strategijo podjetja in pojasnila, zakaj mora biti mobilnost osebna, ciljno naravnana in trajnostna, tehnologija pa smiselna.
20.10.2022 Avtor: Patrick Morda Fotografije: Robert Fischer, Christian Werner
Silja Pieh, diplomantka poslovne administracije in ekonomske geografije, znamko Audi dobro pozna – podjetju se je pridružila že leta 2012, nato pa ga je začasno zapustila. Kot finančna direktorica je bila med drugim odgovorna za novo področje avtonomne vožnje pri podjetju Autonomous Intelligent Driving v Münchnu, avgusta 2020 pa je prevzela vlogo vodje strategije podjetja Audi.
Podjetje Audi je ustanovni partner festivala Greentech, ki je posvečen trajnostnemu načinu življenja. Poleti je na novem prizorišču dogodka, nekdanjem berlinskem letališču Tegel, znamka Audi predstavila svojo vizijo mobilnosti prihodnosti v skladu s strategijo Vorsprung 2030 (Prednost 2030). Čeprav Silja Pieh velja za avtorico strategije, diplomantka poslovne administracije in ekonomske geografije rada poudari, da dokumenta Vorsprung 2030 niso pripravljali zunanji svetovalci. Nastal je na podlagi prispevkov ekipe Audi 500+: kolektiva Audijevih zaposlenih s predstavniki vseh oddelkov podjetja ter kitajskega in ameriškega trga.
Ga. Pieh, najprej nas zanima, kaj pravzaprav pomeni 'strategija'?
Strategija je v osnovi načrt, kako doseči določen cilj v prihodnosti. Da bi lahko služila kot odskočna deska za nadaljnje ukrepe, mora biti zasnovana dolgoročno in v konkretnem, lahko razumljivem jeziku. Z drugimi besedami, cilj projekta Vorsprung 2030 je postaviti najtrše možne temelje za znamko Audi v prihodnjem desetletju.
Kakšna bo po vašem mnenju mobilnost leta 2030?
Čeprav se v tem kontekstu pogosto omenja visoko avtomatizirana vožnja in tudi sama v njej vidim velik potencial, ne želim izpostavljati nobene tehnologije. Pričakujem, da bodo električna vozila do takrat postala del mainstreama. Da bodo lahko služila kot nujen vzvod za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov v sektorju mobilnosti, pa potrebujemo dovolj široko omrežje polnilne infrastrukture, ki jih bo oskrbovala z zeleno elektriko. Verjamem, da nam to lahko uspe vzpostaviti.
“quote”
Približno 500 Audijevih zaposlenih z vseh ravni podjetja je skupaj s predstavniki kitajskega in ameriškega trga ter zunanjimi strokovnjaki več mesecev analiziralo več kot 600 globalnih trendov na področju mobilnosti, ki bi lahko do leta 2030 vplivali na podjetje Audi. Na podlagi ugotovitev je znamka štirih krogov določila strateška področja ukrepanja, med drugim tudi odločitev, da bo od leta 2026 naprej razvijala izključno električna vozila in do leta 2033 postopoma ukinila proizvodnjo modelov z notranjim zgorevanjem.
“quote”
Pri oblikovanju strategije ste analizirali na stotine globalnih trendov. Vas je pri tem kaj presenetilo?
Osupnilo me je dejstvo, da je kupcem premijskega razreda še vedno zelo pomembno lastništvo vozila, in to kljub vsem razpravam o deljeni mobilnosti. Ljudje bolj kot kdaj koli prej svoje vozilo vidijo in cenijo kot prostor, ki prispeva h kakovosti njihovih življenj. To nas je še bolj utrdilo v prepričanju, da moramo ponuditi trajnostne in prilagodljive oblike mobilnosti.
Se bo torej v prihodnosti težko razlikovati od tekmecev samo na podlagi trajnostnega razvoja?
V obsežnih intervjujih s kupci in zaposlenimi smo ugotovili, da je trajnostni razvoj še vedno daleč najpomembnejša vrednota. Vendar pa je treba ta koncept razumeti celostno, zato je trajnostnost že od samega začetka sestavni del celovite strategije Vorsprung 2030. Ta zajema vse od konceptov vozil ali pogonov do dobavne verige, družbene odgovornosti in vse pomembnejših konceptov krožnega gospodarstva.
Silja Pieh
O krožnem gospodarstvu ste predavali tudi na festivalu Greentech. Kako se ta tema povezuje z dogodkom?
Zlasti ko gre za zmanjševanje izpustov CO₂, ne upoštevamo le faze uporabe, temveč celoten življenjski cikel vozila. Z uporabo konceptov krožnega gospodarstva lahko na primer zmanjšamo svojo odvisnost od nekaterih surovin in globalnih dobavnih verig pri proizvodnji visokonapetostnih baterij. S pomočjo modernih tehnologij povečujemo stopnjo recikliranja in si prizadevamo za ponovno uporabo virov. V naši izjavi o poslanstvu smo to poimenovali kot “smiselna tehnologija, ki svet ohranja v gibanju”.
Sliši se logično, tudi festival Greentech namreč v ospredje postavlja tehnološke rešitve.
Tako je. Pri znamki Audi verjamemo v tehnološke rešitve, vendar ne tehnologije v smislu višjega ali hitrejšega napredka, temveč rešitve, ki so ciljno usmerjene in pomembno prispevajo k trajnostnemu razvoju.
Kakšne zaključke ste odnesli s tridnevnega festivala?
Festival Greentech je bolj kot karkoli drugega možganski trust, ponuja priložnost za dialog s sicer zavzetimi, a tudi skeptičnimi deležniki. Poleg tega nas predstavljene ideje z različnih področij bogatijo in navdihujejo pri našem strateškem procesu.
Med 22. in 24. junijem so lahko obiskovalci festivala Greentech v Berlinu raziskovali ideje za trajnostni način življenja pri približno 200 razstavljavcih ter se udeležili konferenc, panelnih razprav in podelitev nagrad v približno 7.000 kvadratnih metrov velikem letalskem hangarju. Na dogodku Audi Driving Experience so lahko na letališču okusili tudi sodobno mobilnost.
Na več kot 200 hektarjev velikem območju nekdanjega letališča bodo v prihodnosti zgradili raziskovalni in industrijski park za urbane tehnologije Urban Tech Republic. Festival Greentech 2022 je prvi večji dogodek, ki se je odvil na letališču, odkar je to konec leta 2020 prenehalo delovati.
“Quote”
Silja Pieh
Kako veste, ali je strategija oziroma izbrana pot ukrepanja resnično prava?
Praviloma mora biti strategija robustna in izpeljana iz utemeljenih megatrendov. V končni analizi pa vendarle govorimo o napovedih za prihodnost, kjer je negotovost neizogibna. Pri strategiji Vorsprung 2030 smo se ozrli deset let v prihodnost in seveda se lahko razmere v tem času spremenijo, zato jih spremljamo in se po potrebi nanje odzovemo. Vseeno pa se moramo čim bolj držati začrtane smeri in se vzdržati trajnih odstopanj. Včasih je treba določene dogodke preprosto prebroditi.
“Quote”
Od 22. do 24. junija je v Berlinu potekala četrta izvedba festivala Greentech. Letos se je prvič odvila na nekdanjem berlinskem letališču Tegel. Audi je kot ustanovni partner od leta 2019 aktivni organizator in hkrati tudi eden od udeležencev festivala. S pomočjo znamke štirih krogov je festival leta 2022 postal globalen s prizoriščema na ameriški in azijski celini. Več o letošnjem dogodku in z njim povezanih nagradah Green Awards lahko preberete na http://www.greentechfestival.com/.
Za Siljo Pieh Vorsprung 2030 pomeni ustvarjanje personalizirane mobilnosti premijskega razreda, ki je rezultat okoljsko in družbeno odgovornega delovanja.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.