Audi bo tekmoval na Rallyju Dakar

Pred Audijem je eden največjih izzivov v motošportu. Znamka štirih krogov bo z inovativnim prototipom leta 2022 prvič nastopila na razvpitem Rallyju Dakar z alternativnim pogonskim konceptom, ki električni pogonski sistem združuje z visokonapetostno baterijo in izjemno učinkovitim pretvornikom energije. Pozornost, ki jo namenjamo motošportu, bomo v prihodnje namreč osredotočili na vzdržljivostne avto-kros dirke.

15.12.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi e-ton FE05

»Še vedno se bomo posvečali različnim segmentom motošporta, ki ostajajo pomemben del Audijeve strategije,« pravi Markus Duesmann, vodja upravnega odbora in član upravnega odbora za tehnični razvoj ter proizvodne serije pri Audi AG. »V mednarodnem vrhunskem motošportu bi se tudi v prihodnje radi dokazovali z našim sloganom 'Prednost je v tehniki' in obenem razvijali tehnologije za naše cestne avtomobile. Najzahtevnejši rally na svetu je v ta namen idealno prizorišče.«

Po številnih mednarodnih uspehih v različnih kategorijah se Audi vrača k rallyju, kjer se je njegova zmagovita pot tudi začela. Audi quattro je leta 1981 na tem področju sprožil revolucijo, danes pa je štirikolesni pogon že nekaj povsem običajnega in to ne le v dirkalnikih. Maksimalno varnost zagotavlja tudi v naših športnih serijskih modelih, v svoji elektronski izvedbi pa zdaj še v modelih e-tron.

Video title

“quote”

“quote”

1985: Walter Röhrl z Audijem Sport quattro S1 zmaga na Rallyju San Remo.

Naš koncept alternativnega pogona se bo na Rallyju Dakar spopadel z ekstremnimi voznimi pogoji. Močan pogonski sklop bo napajala energija iz visokovoltažne baterije, ki jo bo med vožnjo polnil pretvornik v obliki izjemno učinkovitega TFSI motorja. Ta izkušnja nam bo zelo koristila pri nadaljnjem razvoju serijskih modelov, kjer bi radi povečali zmogljivost električnega pogona in baterije.

24 ur Le Mansa 2012: Audi R18 e-tron quattro

Audi je prvi proizvajalec avtomobilov, ki se je zavezal k razvoju alternativnega pogonskega koncepta za nastop na Rallyju Dakar, s čimer spet orjemo ledino v motošportu. Leta 2012 smo s hibridnim dirkalnikom Audi R18 e-tron quattro osvojili prvo zmago na vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa in z njim kar trikrat zapovrstjo ostali na zmagovalni stopnički.

small text

heading

text

button

Audi e-tron FE05 #11 (Audi Sport ABT Schaeffler), Lucas di Grassi

Od leta 2014 smo zelo uspešni tudi na dirkališčih električne Formule E. Najprej smo v tej kategoriji nastopali kot podporniki naših dolgoletnih partnerjev, ekipe ABT Sportsline, od leta 2017 pa tudi z lastnim tovarniškim moštvom. Audi Sport ABT Scheffler je po šestih letih tekmovanj in 43 uvrstitvah na prva tri mesta, med katerimi je kar 12 zmag, najuspešnejša ekipa v zgodovini Formule E. Posebej se lahko pohvalimo z osvojenima naslovoma prvakov med vozniki leta 2017 in ekipnim pokalom leta 2018, ko smo začeli nastopati samostojno.

Audi e-tron FE05

small text

heading

text

button

“Električna mobilnost s štirimi krogi niso več sanje o prihodnosti, ampak čisto konkretna sedanjost.”

»Formula E je ves čas spremljala preobrazbo Audija,« pove Markus Duesmann. »Električna mobilnost s štirimi krogi niso več sanje o prihodnosti, ampak čisto konkretna sedanjost.« Audi e-tron je prodajna uspešnica na številnih trgih po svetu, z novim RS e-tron GT-jem pa bomo ceste osvojili tudi z našo najhitrejšo linijo. Po naših načrtih naj bi že leta 2025 električna in hibridna vozila predstavljala 40 odstotni delež Audijeve prodaje.

»Zato smo se z našim naslednjim korakom podali v najbolj ekstremne razmere elektrificiranega motošporta. Svoboda, ki jo na tehničnem področju dovoljuje Rally Dakar, nam v danih okoliščinah predstavlja idealen preizkusni laboratorij za naše rešitve.«

 

 

Video title

Z Rallyjem Dakar bomo nadomestili našo udeležbo v Formuli E, kjer od sezone 2021 ne bomo več prisotni z lastno tovarniško ekipo. Še vedno pa bo naš novi pogonski sistem na voljo drugim moštvom v tej kategoriji.

Podpora dirkaškim ekipam ostaja eden glavnih stebrov našega motošportnega programa. Audi Sport jim bo še naprej nudil vrsto najrazličnejših modelov dirkalnikov in strokovne servisne storitve na prizoriščih širom sveta. Program vključuje tudi nastope z Audijem R8 LMS na večjih vzdržljivostnih tekmah, kot je na primer 24 ur Nürburgringa, in v mednarodnih tekmovalnih serijah, kot je Intercontinetal GT Challenge.

24 ur Nürburgringa 2015: Audi R8 LMS

»Seveda raziskujemo tudi druga možna področja udejstvovanja v mednarodnem motošportu,« pove Julius Seebach, direktor Audi Sport GmbH. »Pri tem imamo v mislih želje naših strank, pa tudi strategijo podjetja, s katero smo se osredotočili na elektrifikacijo in ogljično-nevtralno mobilnost. Zato se pripravljamo tudi na novo kategorijo športnih protototipov LMDh ter njeni paradni dirki 24 ur Daytone in 24 ur Le Mansa. Našim navijačem bi radi sporočili, da motošport pri Audiju igra še vedno zelo pomembno vlogo.«

Julius Seebach bo od 1. decembra 2020 poleg funkcije direktorja Audi Sport GmbH prevzel tudi odgovornost za mednarodne motošportne aktivnosti podjetja. Dieter Gass, ki je bil več kot deset let na vodstvenih položajih, med leti 2017 in 2020 pa tudi kot vodja Audi Motorsport odgovoren za športne uspehe, se bo po zaključku uspešnega tovarniškega sodelovanja v prvenstvu DTM posvetil novim izzivom.

 

 

“Quote”

Video title

Audi e-tron GT
Audi e-tron GT

Kakovost in napredek sta naša strast: novi Audi e-tron GT

Popolnoma električni Audiji e-tron GT nastajajo na proizvodni liniji, ki je opremljena z najsodobnejšo tehnologijo. Za najfinejša dela pa še vedno skrbijo naši natančni mojstri in mojstrice.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik