inovacije 28.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Hitre polnilne postaje s salonom za goste: pilotni projekt znamke Audi ponuja vpogled v prihodnost urbane polnilne infrastrukture za premijsko e-mobilnost.
20.01.2022 Avtor: Bernd Zerelles Fotografije: Arhiv Audi
Število vozil v evropskih mestih se ves čas povečuje. Vedno več ljudi se vozi na delo, zato je vedno težje najti prosta parkirna mesta, vse manj pa je tudi prostih javnih polnilnih mest.
Vzemimo za primer München. Vozim povsem električno vozilo in živim le 1,6 kilometra od trga Marienplatz v mestnem središču. Moja stanovanjska hiša nima parkirne garaže ali svoje lastne polnilnice. Približno 300 metrov stran stojijo štiri javna polnilna mesta, ki so del omrežja münchenskega komunalnega podjetja. Pred dobrimi šestimi meseci sem lahko našel prosto polnilnico, kadarkoli sem jo potreboval.
Toda ti časi so minili. Danes, če se zvečer na hitro odločim, da se bom ustavil na polnilnici, so vsa štiri mesta že zasedena. Sprijazniti se moram z običajnim parkirnim mestom. Trideset minut kasneje preverim polnilno aplikacijo in hura, ena postaja je prosta. Odhitim do avta in se odpeljem do polnilnega mesta, kjer se moram nejevoljen obrniti. Nekdo me je prehitel in spet je vse zasedeno. Ne preostane mi drugega, kot da upam na več sreče prihodnjič.
“quote”
Ralph Hollmig je projektni vodja za polnilno središče Audi.
Florian Kehl je vodja projekta za strateško načrtovanje omrežja.
"Z možnostjo rezervacije si bodo lahko kupci vozil znamke Audi termine zagotovili vnaprej."
Ker polnilna infrastruktura ne dohaja števila novo registriranih električnih vozil, je iskanje prostega polnilnega mesta v urbanih predelih lahko pravi izziv. Hitrih polnilnic z večjo močjo, ki so na avtocestah že nekaj vsakdanjega, v mestih praktično ni.
Prav to bi radi pri znamki Audi spremenili s povsem novim konceptom za polnjenje električnih avtomobilov. Ralph Hollmig, projektni vodja za polnilno središče Audi (Audi charging hub), pojasni: “Osnovna ideja polnilnega središča Audi je zagotavljanje prostih mest v obdobjih največjega povpraševanja z možnostjo rezervacije, s katero si bodo lahko kupci vozil znamke Audi polnilna mesta zagotovili vnaprej.” Trenutno je iskanje proste polnilne postaje odvisno od sreče, v prihodnje pa si bodo vozniki vozil znamke Audi lahko rezervirali termin, ki bo ustrezal njihovemu urniku. Toda to je le polovica zgodbe, koncept gre še dlje. “Med čakanjem, da se njihova vozila napolnijo, želimo našim strankam zagotoviti prvovrstno izkušnjo – se pravi kakovostno preživljanje časa,” pove Hollmig.
Na približno 150 kvadratnih metrih ponuja salon v nadstropju nad polnilnimi postajami možnost oddiha, kratkočasnega branja, prigrizka ali dela. (Slika je simbolna.)
Južno od Nürnberga, med razstaviščem in jezerom Silbersee, se bo odprlo pilotno polnilno središče Audi, kjer bodo stranke lahko vnaprej rezervirale polnilne postaje z visoko močjo (HPC) in uživale v udobju približno 150 kvadratnih metrov velikega luksuznega salona v nadstropju nad polnilnimi postajami.
Šest polnilnih postaj bo nudilo polnjenje z močjo do 320 kW. Vozniki modelov, kot sta Audi RS
e-tron GT in Audi e-tron GT quattro z zmogljivostjo polnjenja do 270 kW, bodo lahko svoja električna vozila od 5 do 80 odstotkov napolnili v približno 23 minutah. Med čakanjem se bodo lahko v salonu sprostili ob kavi ali prigrizku, ali pa nadaljevali z delom v enem od temu namenjenih prostorov.
Ker polnilna infrastruktura ne dohaja števila novo registriranih električnih vozil, je iskanje prostega polnilnega mesta v urbanih predelih lahko pravi izziv. Hitrih polnilnic z večjo močjo, ki so na avtocestah že nekaj vsakdanjega, v mestih praktično ni.
Prav to bi radi pri znamki Audi spremenili s povsem novim konceptom za polnjenje električnih avtomobilov. Ralph Hollmig, projektni vodja za polnilno središče Audi (Audi charging hub), pojasni: “Osnovna ideja polnilnega središča Audi je zagotavljanje prostih mest v obdobjih največjega povpraševanja z možnostjo rezervacije, s katero si bodo lahko kupci vozil znamke Audi polnilna mesta zagotovili vnaprej.” Trenutno je iskanje proste polnilne postaje odvisno od sreče, v prihodnje pa si bodo vozniki vozil znamke Audi lahko rezervirali termin, ki bo ustrezal njihovemu urniku. Toda to je le polovica zgodbe, koncept gre še dlje. “Med čakanjem, da se njihova vozila napolnijo, želimo našim strankam zagotoviti prvovrstno izkušnjo – se pravi kakovostno preživljanje časa,” pove Hollmig.
Ralph Hollmig je projektni vodja za polnilno središče Audi.
Florian Kehl
V aplikaciji myAudi izberete polnilno središče Audi Nürnberg, rezervirate želeni termin in kratek čas polnjenja preživite v navdihujočem salonu – le kaj bi lahko bilo bolj priročno? Ker je polnilno središče del javne polnilne infrastrukture, lahko polnilna mesta, ki so brezplačna in niso na voljo za rezervacijo, uporablja kdorkoli. Možnost rezervacije pa je premijska storitev, ki je na voljo izključno kupcem vozil znamke Audi. Vozniki avtomobilov drugih znamk lahko polnilnico najdejo v navigacijskih aplikacijah z iskalnim geslom ‘Audi charging hub Nürnberg’.
Kako pa poteka izbor lokacij za polnilna središča, kot je to v Nürnbergu? Florian Kehl, projektni vodja za strateško načrtovanje omrežja, pove: “Pri izbiri lokacije za polnilna središča Audi v urbanih območjih upoštevamo predvsem dva kriterija. V prvi vrsti iščemo glavne prometne žile, po katerih naše stranke potujejo v mesto, na primer na delo ali domov z dela. Nato pa v mestu poiščemo lokacije, ki jih naše stranke pogosto obiskujejo. V ta namen smo analizirali anonimizirane podatke vozil, da smo lahko določili tiste lokacije, kjer bodo kupcem vozil znamke Audi polnilnice prišle najbolj prav, saj vemo, da se tam pogosto nahajajo.”
Ewald Kreml je strateški projektni vodja za polnilno središče Audi.
Stefan Waltl je tehnični projektni vodja za polnilno središče Audi.
Tehnično jedro polnilnega središča Audi predstavljajo modularni zabojniki, ki vsebujejo polnilne stebre in rabljene litij-ionske baterije za shranjevanje energije iz razstavljenih razvojnih vozil. V polnilnem središču Audi se jih lahko uporabi na primer kot začasne hranilnike elektrike, ki jo generira fotovoltaični sistem. Ewald Kreml, strateški projektni vodja za polnilno središče Audi, pojasni: “92 odstotkov vseh rabljenih baterij, ki smo jih preizkusili, je ohranilo večino prvotne zmogljivosti, zato so primerne za ponovno uporabo (second life). Šele ko baterije ne zmorejo več opravljati teh nalog, se jih reciklira z najnaprednejšimi koncepti, ki omogočajo povrnitev posameznih surovin v delno ponovno uporabo v novih baterijah.”
"S pristopom, ki temelji na podatkih, identificiramo lokacije na območjih, ki jih pogosto obiskujejo kupci vozil znamke Audi."
Južno od Nürnberga, med razstaviščem in jezerom Silbersee, se bo odprlo pilotno polnilno središče Audi, kjer bodo stranke lahko rezervirale polnilne postaje z visoko močjo (HPC) vnaprej in uživale v udobju približno 150 kvadratnih metrov velikega luksuznega salona v nadstropju nad polnilnimi postajami.
Šest polnilnih postaj bo nudilo polnjenje z močjo do 320 kW. Vozniki modelov, kot sta Audi RS e-tron GT in Audi e-tron GT quattro z zmogljivostjo polnjenja do 270 kW, bodo lahko svoja električna vozila od 5 do 80 odstotkov napolnili v približno 23 minutah. Med čakanjem se bodo lahko v salonu sprostili ob kavi ali prigrizku, ali pa nadaljevali z delom v enem od temu namenjenih prostorov.
V aplikaciji myAudi izberete polnilno središče Audi Nürnberg, rezervirate želeni termin in kratek čas polnjenja preživite v navdihujočem salonu – le kaj bi lahko bilo bolj priročno? Ker je polnilno središče del javne polnilne infrastrukture, lahko polnilna mesta, ki so brezplačna in niso na voljo za rezervacijo, uporablja kdorkoli. Možnost rezervacije pa je premijska storitev, ki je na voljo izključno kupcem vozil znamke Audi. Vozniki avtomobilov drugih znamk lahko polnilnico najdejo v navigacijskih aplikacijah z iskalnim geslom ‘Audi charging hub Nürnberg’.
Kako pa poteka izbor lokacij za polnilna središča, kot je to v Nürnbergu? Florian Kehl, projektni vodja za strateško načrtovanje omrežja, pove: “Pri izbiri lokacije za polnilna središča Audi se v urbanih območjih v osnovi zanašamo na dva kriterija. V prvi vrsti iščemo glavne prometne žile, po katerih naše stranke potujejo v mesto, na primer na delo ali domov z dela. Nato pa v mestu poiščemo lokacije, ki jih naše stranke pogosto obiskujejo. V ta namen smo analizirali anonimizirane podatke vozil, da smo lahko določili tiste lokacije, kjer bodo kupcem vozil znamke Audi polnilnice prišle najbolj prav, saj vemo, da se tam pogosto nahajajo.”
Florian Kehl je vodja projekta za strateško načrtovanje omrežja.
Ewald Kreml
"Pomožne hranilne enote polnilnih zabojnikov delujejo po istem principu kot zbiralniki deževnice."
Litij-ionske baterije v polnilnem središču Audi živijo svoje drugo življenje kot pomožne hranilne enote za enosmerni tok. Polnilno središče Audi zato ne potrebuje zapletene in drage infrastrukture z visokonapetostnimi vodi ali transformatorji, za svoje potrebe potrebuje le omejeno količino elektrike iz lokalnega omrežja. Izhodna moč 11 kW na zabojnik, ki jo omogoča standardni visokonapetostni priključek z napetostjo 400 voltov, je dovolj, da se čez noč napolnijo trije hranilni moduli s skupno zmogljivostjo 2,45 MWh. Fotovoltaične celice na strehi salona pa pomožnim hranilnim enotam zagotavljajo dodatno zeleno energijo.
Stefan Waltl, tehnični projektni vodja za polnilno središče Audi, doda: “Pomožne hranilne enote polnilnih zabojnikov delujejo po istem principu kot zbiralniki deževnice: na vrhu se zbira majhna količina elektrike iz lokalnega omrežja, z dna pa se v baterijo vozila pretaka močan naboj energije.” Prednost tega je, da bo polnilno središče Audi Nürnberg lahko nudilo približno 90 hitrih polnjenj z do 320 kW dnevno.
Kdaj lahko torej pričakujem, da bo takšen koncept hitrih polnilnic prišel tudi v mojo sosesko? Ralph Hollmig odgovori: “Kot pilotni projekt nam bo polnilnica v Nürnbergu omogočila, da koncept preizkusimo v praksi. Glede na to, kako ga bodo sprejele stranke in glede na vse, kar se bomo naučili iz vsakodnevnega delovanja, se bomo odločili, ali koncept vpeljemo.« Za zdaj pa Hollmig ne obljublja ničesar. Torej lahko le držimo pesti, da je ta pilotni projekt napoved prihodnjega razvoja.
Polnilno središče Audi je odprto za javnost, možnost rezervacije pa je premijska storitev, ki je na voljo izključno voznikom modelov znamke Audi. (Slika je simbolna.)
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.