Audi e-tron GT: inženirska in oblikovalska mojstrovina

Povsem električni Audi e-tron GT quattro je tehnična, aerodinamična in oblikovalska mojstrovina, ki napoveduje prihodnost  električne mobilnosti pri znamki Audi. Tehnološka platforma je omogočila izdelavo štirivratnega gran turisma, športnika, ki preseneča s prostornostjo in primernostjo za vsakodnevne vožnje. Po zaslugi premišljene aerodinamike je Audi e-tron GT eden najučinkovitejših avtomobilov znamke štirih krogov, navduši pa tudi z obliko, popolnimi sorazmerji in naprednimi detajli.

15.06.2021 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Arhiv Audi

Karl Durst, vodja oddelka

Dr. Karl Durst, vodja oddelka 'Requirements Management/Architecture Whole Vehicle'.

Recept za napredek

"Koncept vozila temelji na zahtevah, ki jih postavljajo naši kupci."

V našem pogovoru prek videopovezave dr. Karl Durst s hudomušnim nasmeškom privzdigne skodelico kave, ki jo drži v roki. »Naše delo lahko precej dobro ponazorim s primerom te skodelice,« reče. »Skodelica mora ustrezati različnim zahtevam: da gre vanjo 0,3 litra tekočine, da jo lahko držim z eno roko, da tekočina v njej nekaj časa ostane topla. Tako je tudi z avtomobili – vsak Audi mora izpolnjevati različne zahteve. Če je to avant, mora biti primeren za družine in nuditi dovolj prostora za tri otroke. Športni avto mora imeti odlično vozno dinamiko. Koncept vozila temelji na zahtevah, ki jih postavljajo naši kupci.«

2021-06-The-masterpiece-02-1

Nova e-tron GT quattro in RS e-tron GT, predstavnika električne zmogljivosti prihodnosti. Popolnoma električni vozili, izdelani v tovarni Böllinger Höfe, sta rezultat napredne tehnologije in Audijeve zavezanosti k ustvarjanju vrhunske kakovosti.

Video title

V središču je kupec

"S pomočjo električne platforme kot osnove smo lahko pri izgradnji Audija e-tron GT združili doslej nezdružljive vidike."

Koncept vozila torej izhaja iz želja kupcev. V primeru Audija e-tron GT quattro so želje jasne, a hkrati tudi nezdružljive, vsaj do zdaj so bile. Veliko kupcev si želi vozilo, ki je lepo, športno, uporabno za vsakodnevne vožnje in trajnostno. Težava je v tem, da športna vozila običajno niso najbolj praktična. In obratno, če je prevelik poudarek na vsakodnevnih vožnjah, razvijalci ustvarijo vozilo, ki je zgolj funkcionalno, ne pa tudi aerodinamično ali športno.

Toda prihodnost pogosto odpre vrata idejam, ki so se v preteklosti zdele nemogoče. V vlogi 'vratarja' je zdaj električna mobilnost. »S pomočjo električne platforme kot osnove smo lahko pri izgradnji Audija e-tron GT združili doslej nezdružljive vidike,« pove Durst, ki je pri Audiju zadolžen za določanje specifikacij zmogljivosti za nova vozila.

“quote”

Audi e-tron GT

Gran Turismo je športna potovalna limuzina z izjemno vozno dinamiko, s katero samozavestno drsi po cesti. Takšen je tudi značaj Audija e-tron GT.

Koncept električnega vozila

Ker prostora v notranjosti kabine ne omejuje desetvaljni motor – namesto njega so na premah nameščeni majhni elektromotorji – je v e-tronu GT obilo prostora za štiri osebe. Vozilo z električnim pogonom se ponaša z odzivnostjo, presenetljivo hitrim pospeševanjem in velikim dosegom, ki ga še dodatno izboljša izjemna aerodinamika. Odsotnost motorja z notranjim zgorevanjem omogoča sorazmerja, ki ustvarijo vznemirljiv design.

Rezultat je popolnoma električni štirivratni gran turismo, ustvarjen po meri voznika in z izredno zmogljivo vozno dinamiko. »Audi e-tron GT je najboljši primer tega, kako nas popolnoma nasprotujoče si zahteve potisnejo še korak dlje od naših najbolj divjih pričakovanj,« še doda Durst.

"
Vozilo je osupljiva mešanica dinamičnosti, praktičnosti, učinkovitosti in ikoničnega designa.
"

Dr. Karl Durst, vodja oddelka 'Requirements Management/Architecture Whole Vehicle'

small text

heading

text

button

Moni Islam, vodja razvoja aerodinamike/aeroakustike Audi

Dr. Moni Islam, vodja razvoja aerodinamike/aeroakustike pri Audiju.

 

Prilagodljiva aerodinamika pripomore k večjemu dosegu

Dr. Moni Islam, vodja razvoja aerodinamike/aeroakustike pri Audiju, stoji pred ogromno LED-steno za prikaz aerodinamike Audija e-tron GT. S široko razprtimi rokami sledi zračnemu toku vzdolž silhuete vozila. S ponosom ugotavlja: »V Audiju e-tron GT nam je uspelo združiti fantastičen design in zelo dobro aerodinamiko.«

»Audi e-tron GT se ponaša z izjemno majhnim količnikom upora, 0,24. To je najnižja vrednost med vsemi našimi električnimi modeli. Dobra aerodinamika je pomembna predvsem zato, ker pripomore k večjemu dosegu, zaradi nizkega aerodinamičnega vzgona pa Audi e-tron GT navdušuje tudi z natančno vozno dinamiko in zmogljivostjo. Tehnologija omogoča neverjetno aerodinamično širino,« pojasni dr. Moni Islam.

Kanadčan ne skriva dejstva, da se je kot strokovnjak za aerodinamiko znašel pred velikim izzivom. »Zaradi sistemskih razlogov električna vozila v bateriji s sabo vozijo manj energije kot običajna vozila v rezervoarju za gorivo. Zato je varčnost z energijo še posebej pomembna, inženirje pa spodbuja k temu, da vse naše električne modele oblikujemo čim bolj aerodinamično.«

Že najmanjše izboljšave v aerodinamiki lahko dodajo k dosegu, saj je pri vsakodnevni vožnji električnih avtomobilov aerodinamični upor glavni dejavnik voznega upora. Pri vožnji s hitrostjo 100 kilometrov na uro aerodinamični upor predstavlja že približno polovico celotnega voznega upora. Pri vožnji z enakomerno hitrostjo 140 kilometrov na uro se aerodinamični upor približno podvoji in porabo energije poveča za okoli 50 odstotkov.

Audi e-tron GT

Posamezni detajli ustvarijo skulpturo, ki izgleda, kot da bi bi jo izklesal sam veter. Njene linije z izjemno aerodinamiko to še močneje poudarijo – količnik upora znaša samo 0,24.

Metode za izboljšanje aerodinamike

Pri oblikovanju učinkovite aerodinamike imajo električna vozila svoje prednosti. Audi e-tron GT ima na primer popolnoma zaprto in zelo gladko podvozje od sprednjega dela do zadka vozila. Takšna zasnova, ki je možna zgolj zaradi baterije in odsotnosti izpušnega sistema, izrazito izboljša pretok zraka. Električni motorji Audija e-tron GT so tudi veliko bolj učinkoviti od motorja z notranjim zgorevanjem, saj sproščajo manj toplote v okolje in potrebujejo precej manj hlajenja. Zato so lahko aerodinamični inženirji pri Audiju e-tron GT uporabili pametni sistem toplotnega upravljanja.

 

Pametne stranske odprtine za zajem zraka

»Aerodinamiko Audija e-tron GT smo optimizirali s celo vrsto ukrepov. Zelo pomembna aerodinamična lastnost sprednjega dela so samozapiralne odprtine za zajem zraka«, poudarja Islam. »Elektronski sistem rež samodejno uravnava količino hladilnega zraka, ki ga zahteva vozilo. Reže so, glede na način vožnje, večji del poti zaprte in tako znižajo količnik zračnega upora.«

Audi e-tron GT

Premičen zadnji spojler

Še ena novost je premičen zadnji spojler z dvema stopnjama naklona za optimizacijo različnih načinov vožnje. Zadnji spojler lahko v katerem koli načinu vožnje tok zraka preusmeri tako, da doseže najustreznejšo aerodinamiko. V ‘eko’ načinu zrak usmerja k stranicam in zadku vozila – tako je območje nizkega tlaka ob zadku manjše, s tem pa nižji zračni upor celotnega vozila. V dinamičnem načinu se zadnji spojler postavi pod bistveno bolj strmim kotom in tako poskrbi za čim nižji aerodinamični vzgon pri zadnjih kolesih.

Audi e-tron GT

Prilagodljivo zračno vzmetenje

Med nastavljive funkcije vozila spada tudi prilagodljivo zračno vzmetenje. »Nastavljanje višine avtomobila je pomembno z vidika aerodinamike. Najnižji položaj pri nastavitvi za vožnjo po avtocesti je optimalen za količnik upora,« pravi Islam. »Nič ni narobe, če je pri vsakodnevnih mestnih vožnjah nastavitev vzmetenja višja, saj pri teh hitrostih aerodinamika skorajda ni pomembna.«

small text

heading

text

button
Audi e-tron GT

 

Popolna sorazmerja

Marc Lichte zakoraka v studio, kjer Audi e-tron GT čaka na snemanje, in preveri, ali je podvozje v najnižjem položaju. »Tako bodo njegova sorazmerja prišla veliko bolj do izraza,« pojasni. »Mar ni videti čudovito? Vozilo z baterijo v spodnjem delu podvozja, štirisedežnik z veliko prostora na zadnjih sedežih – celo za tako visoke potnike, kot sem jaz – in vendar je e-tron GT sedem centimetrov nižji od Audija A7. Vedno ponavljam, da sorazmerja tvorijo osnovo vsakega dobrega designa. Sorazmerja Audija e-tron GT so preprosto popolna.«

Audi e-tron GT
Audi e-tron GT
Audi e-tron GT

Design električnih avtomobilov prihodnosti

"Ti kolesni loki. Ti dve mišici. To je zame Audi."

Audi e-tron GT je prvo serijsko vozilo z vsemi lastnostmi, ki jim Marc Lichte in njegova ekipa pravijo Audi e-design prihodnosti. Sem spada enodelni okvir mreže hladilnika, ki je optično obrnjen – enake barve kot vozilo in obdan s temno obrobo – ter tako že od daleč sporoča, da gre za Audi, in to električen. Ali pa ekspresivno oblikovani pragovi, ki jasno kažejo, da srce vozila ni več motor pod pokrovom, temveč baterija v dnu vozila. Predvsem pa globoka ramenska linija, ki je dolga leta tekla po višini, zdaj pa je prekinjena na sredini stranskega dela vozila in z nežnima linijama na sprednjem in zadnjem delu poudarja mišičasto silhueto vozila, tako imenovani quattro mišici. Marc Lichte nadaljuje: »Ti kolesni loki. Ti dve mišici. To je zame Audi.«

Audi e-tron GT

Aerodinamika kot oblikovalska značilnost

Aerodinamika nastopa tudi v vlogi oblikovalskih značilnosti zunanjosti Audija e-tron GT: z odprtinami za dovod zraka na sprednjem delu, ločilnimi robovi, vgrajenimi v zadnje luči, difuzorjem na zadnjem delu. Vendar te značilnosti ne kričijo po pozornosti. Kot pravi Marc Lichte: »E-mobilnost je mogoče izraziti na različne načine. Nekateri električni avtomobili želijo pritegniti vašo pozornost, mi pa smo izbrali drugačen pristop. Takoj se vidi, da je Audi e-tron GT električno vozilo. Z designom ponazarjamo evolucijo pogonskih sistemov. Električna mobilnost nam omogoča oblikovanje najlepših avtomobilov na svetu. To je naš cilj.«

Video title
"
Takoj se vidi, da je Audi e-tron GT električno vozilo. Z designom ponazarjamo evolucijo pogonskih sistemov.
"

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri Audiju

Marc Lichte, vodja oblikovanja Audi

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri Audiju.

 

 

"O takšnem vozilu sem sanjal že, ko sem kot deček začel risati avtomobile."

Tehnološka platforma za električne avtomobile zdaj Audijevim oblikovalcem omogoča, da ustvarijo sorazmerja, o katerih so dolgo sanjali. Elektromotorji so nameščeni na premah, baterija pa na dnu vmes, zato je lahko potniška kabina na sredini večja in pomika večja kolesa navzven. Ogromna medosna razdalja, ogromna kolesa, kratki previsi. Ta povsem nova sorazmerja določajo edinstveni značaj električnih vozil. Marc Lichte ne more skriti navdušenja: »Audi e-tron GT je daleč najboljši avtomobil, kar sem jih imel priložnost oblikovati. Je kot skica, zelo plosk, z ogromnimi kolesi in čudovito kratkimi previsi. O takšnem vozilu sem sanjal že, ko sem kot deček začel risati avtomobile.«

Dejstvo, da so Lichtejeve sanje postale resničnost prav z modelom e-tron GT, enim najbolj aerodinamičnih – in zato tudi učinkovitih – Audijevih modelov vseh časov, utrdi njegova pričakovanja do vsakega avtomobila znamke Audi: »Dober design mora prinašati tako estetsko dodano vrednost kot popolno funkcionalnost.« Kot da še sam ne more povsem verjeti, se Marc Lichte še enkrat sprehodi okrog Audija e-tron GT, se ustavi, nasmehne in sam pri sebi zašepeta: »Mojstrovina.«

Video title

li-etron_gt-1200_628
li-etron_gt-1200_628

Audi e-tron GT quattro

Skrbno dodelane podrobnosti, izjemna natančnost in vrhunska kakovost: Audi e-tron GT quattro predstavlja strast, s katero pri Audiju razvijamo in izdelujemo avtomobile.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik