Audi R8 green hell: poklon uspešnemu R8 LMS

Audi R8 LMS je od leta 2012 na dirki 24 ur Nürburgringa, ki je znana tudi po imenu Green hell oziroma Zeleni pekel, osvojil že pet zmag v skupni razvrstitvi. Kot poklon tem uspehom na eni najzahtevnejših in najpopularnejših dirk na svetu, je Audi Sport letos v Nürburgringu predstavil posebno omejeno serijo tega cestnega športnega avtomobila, imenovano Audi R8 green hell.

17.11.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi R8 green hell in Audi R8 LMS na dirkališču

»Mi smo sinonim za visoko zmogljivost tako v serijski proizvodnji kot tudi v motošportu,« pravi Julius Seebach, direktor podjetja Audi Sport GmbH. »Oba avtomobila, cestnega R8 in dirkalnega R8 LMS smo oblikovali in razvili hkrati. Približno polovico delov imata enakih. Model R8 green hell se zelo približa motošportu, hkrati pa je tudi poklon legendarnim zmagam na Nürburgringu.«

Tesno povezavo med športnim in dirkalnim modelom smo poudarili tudi na letošnji tekmi na Nürburgringu. GT3 dirkalnik ekipe Audi Sport Team Phoenix s štartno številko 1 smo obarvali s prevleko enake temno zelene barve, kot jo nosi R8 green hell. Tekmovalci Nico Müller (CH), Frank Stippler (D), Dries Vanthoor (B) in Frédéric Vervisch (B), od katerih je vsak že vsaj enkrat zmagal na tej dirki, se bodo izmenjevali za volanom R8 LMS. Nanj je še posebej navezan dvakratni zmagovalec Frank Stippler, ki Zeleni pekel pozna bolje kot kdorkoli. Stippler, ki je svoje drugo prvo mesto osvojil leta 2019, je s svojimi vozniškimi spretnostmi in inženirskim znanjem sodeloval že pri razvoju prve generacije Audija R8 LMS iz leta 2009. Od takrat si brez njega težko predstavljamo razvoj dirkalnikov, pa tudi športnih cestnih modelov.

Video title

“quote”

“quote”

small text

heading

text

button

Ekskluziven videz: tiomansko zelena in mat črna

Posebna serija Audi R8 green hell je omejena na 50 avtomobilov, ki so oštevilčeni po zaporednem vrstnem redu. V Nemčiji je cena modela 233.949,59 EUR. Njihova ekskluzivnost je opazna že na prvi pogled, saj so standardni modeli v skladu z imenom green hell tiomansko zelene barve. Stranke si lahko po naročilu izberejo tudi različice v ibis beli, daytona sivi ali mitično črni barvi. Spredni pokrov, A stebrički, streha in zadnji del so za bolj dirkalni videz deloma prekriti s folijo mat črne barve. Na stranskih vratih je v stilu štartnih številk s črno mat barvo izpisana zaporedna številka modela, vetrobransko steklo in stranska reža nosita napis 'green hell R8', črni pa so tudi poudarki na sprednjem delu, pragovih, difuzorju, ogledalih in zadnjih zakrilcih. Tudi platišča s petimi dvojnimi kraki so mat črne barve, z rdečimi detajli pa njihov vrhunski dizajn še bolj izstopa.

V notranjosti vozniki udobno sedijo v izjemno lahkih sedežih, oblazinjenih z alcantaro, ki prekriva tudi volan z rdečo oznako na vrhu, ploščo nad armaturo z digitalnimi instrumenti ter naslonjali za roke na vratih in med sedežema. Skoraj vse te površine so prešite s kontrastno nitjo modrozelene barve praproti, ki poudarja tudi monoposto – velik lok okrog notranjega dela kabine, armaturo, kljuko in opaž na vratih ter predpražnike z dodatnimi rdečimi šivi in logotipom 'green hell R8'.

small text

heading

text

button
Audi R8 LMS
Audi R8 LMS
Audi R8 green hell
Audi R8 green hell

“Quote”

 

 

Video title

Oster značaj: atmosferski V10 motor s 620 konjskimi močmi

Srce Audija R8 green hell je R8 V10 performance quattro v coupé izvedbi. Njegov atmosfersko polnjen V10 motor prek sedemstopenjskega menjalnika S tronic vsa štiri kolesa poganja z močjo 456 kW (620 konjskih moči), ki avto v pičlih 3,1 sekundah katapultirajo od 0 do 100 km/h in od tod naprej do končne hitrosti 331 km/h. Pogon quattro, ki moč glede na potrebe porazdeli med vsa štiri kolesa, je narejen posebej za sredinsko lego motorja. Mehanska zapora diferenciala na zadnji premi še poveča oprijem in vozno dinamiko.

Karoserija z ogrodjem Audi Space Frame (ASF) je narejena iz aluminija in polimera z ogljikovimi vlakni (CFRP). Podvozje in pogonska gred sta skoraj v celoti prekrita z gladko oblogo. Zrak, ki ga dva majhna difuzorja na sprednji strani usmerjata čez kolesna loka, hladi zavore. NACA zračniki pred zadnjo osjo hladijo motor in S tronic menjalnik, širok difuzor pa zmanjšuje hitrost zraka in preprečuje nastanek vrtincev.

Audi R8 green hell

Zaradi učinkovitega pretoka zraka je večja tudi potisna sila. Kot dirkalnik ima tudi green hell dvojno prečno vzmetenje in zavorne diske iz CFRP keramike. Kadar je v sistemu Audi drive select izbran način Performance, se ključni parametri za zagotavljanje dinamične vožnje v treh stopnjah prilagodijo podlagi. Voznik lahko izbira med njimi prek gumba na volanu.

Proizvodnja: prenos tehnologije

Audije R8 green hell izdelujemo v obratu Böllinger Höfe blizu naše tovarne v Neckarsulmu. Prilagodljivost je njegova ključna prednost, saj tam proizvajamo serijske avtomobile in ogrodja Audi Space Frame za dirkalnike R8 LMS. Zaradi prenosa tehnologije iz motošporta so delovni procesi zelo kompleksni, kar zahteva neprestano urjenje zaposlenih v obratu.

Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl
Audi R8 green hell - detajl

 

 

Zgodba o uspehu: Audi R8 LMS na dirki 24 ur Nürburgringa

Audi R8 LMS GT3 že od leta 2009 piše zgodovino motošporta, še posebej dirke 24 ur Nürburgringa, kjer je v letih 2009, 2010 in 2011 vsakič zmagal v svojem razredu, v letih 2012, 2014, 2015 , 2017 in 2019 pa je osvojil tudi zmage v skupni razvrstitvi. S tem nizom smo najuspešnejši proizvajalec GT3 avtomobilov v Zelenem peklu. Naš dirkalnik iz serijske proizvodnje ima poleg tega tudi 13 skupnih zmag na 24-urnih dirkah v Dubaju, Spaju, Zolderju in Nürburgringu. Tudi v drugih tekmovalnih serijah se je dobro odrezal, saj sta dve generaciji Audija R8 LMS od leta 2009 do danes osvojili 75 naslovov v konkurenci voznikov in 96 drugih prvenstev po svetu.

Družina dirkalnikov R8 ima poleg R8 LMS GT3 še dva člana. R8 LMS GT4, ki se ji je pridružil leta 2017, je precej bližje serijskemu modelu. Osvojil je že 18 zmag, leta 2020 pa smo ga malce posodobili za novo dirkaško sezono. Leta 2019 smo predstavili še R8 LMS GT2, ki je s 640 konjskimi močmi vrhunski dirkalnik za uglajene voznike.

“Quote”

Video title

Audi R8 green hell

Frank Stippler
Frank Stippler

Gospodar Ringa: Frank Stippler

Frank Stippler do obisti pozna progo znamenitega dirkališča v Nürburgringu, hkrati pa zna prisluhniti tudi avtomobilskim motorjem, zato je idealen človek za preizkušanje Audijevih najhitrejših modelov iz serij S in RS.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik