Audi razvija nov koncept za hitro polnjenje

Pri Audiju vse sile vlagamo v preobrazbo v ponudnika trajnostne premijske mobilnosti. Do leta 2025 nameravamo svoja prizadevanja še okrepiti in ponudbo razširiti na 20 popolnoma električnih modelov. Ključ do uspeha in bistvo preobrazbe je dostopnost polnilne infrastrukture, zato razvijamo nov koncept hitrega polnjenja. S pilotnim projektom v drugi polovici leta bomo dobili dober vpogled v delovanje in praktični preizkus možne serijske uporabnosti.

12.07.2021 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi konceptna polnilnica

 

Pri Audiju pospešujemo elektrifikacijo: v letu 2021 bo prvič doslej več kot polovica novo predstavljenih modelov elektrificiranih. Pred kratkim predstavljeni modeli Q4 e-tron, ki bodo kmalu v prodajnih salonih po Sloveniji, voznikom omogočajo cenovno ugoden vstop v vrhunsko električno mobilnost in so pomemben gradnik Audijeve strategije elektrifikacije.

Z vse večjim številom električnih modelov bodo rasle tudi zahteve po polnilni infrastrukturi. Rešitev za velike potrebe v prihodnosti bi lahko bilo Audijevo polnilno središče. V konceptu so predvidene polnilne postaje z visoko močjo (HPC), ki jih je mogoče rezervirati vnaprej. Tako bo zagotovljeno dobro načrtovanje zasedenosti polnilnic kot tudi časa voznikov, ki bodo čas med polnjenjem lahko preživeli v privlačnem in udobnem salonu v neposredni bližini.

Prilagodljiv in trajnostni koncept: hranilnik s kapaciteto 2,45 Mwh

Osnova Audijevega polnilnega središča so zabojniki, ki vsebujejo polnilne stebre in rabljene litij-ionske baterije za shranjevanje energije. Rabljene akumulatorske celice iz razvojnih vozil dobijo novo življenje kot pomožna shramba za enosmerni tok. Tako se jim podaljša življenjska doba in postanejo bolj trajnostne, hkrati pa odpravljajo potrebo po kompleksni infrastrukturi z visokonapetostnimi vodi in dragimi transformatorji.

Video title

“quote”

elektično polnjenje
elektično polnjenje

“quote”

Zaradi zmogljive začasne shrambe (s kapaciteto približno 2,45 Mwh) šest polnilnih postaj s polnilno močjo do 300 kW potrebuje le standardni visokonapetostni priključek z napetostjo 400 voltov. Izhodna moč od 11 kW na zabojnik je dovolj, da se lahko trije moduli s skupno zmogljivostjo 2,45 MWh polnijo neprekinjeno in se čez noč napolnijo. Fotovoltaični moduli na strehi pa zagotavljajo dodatno zeleno energijo. S tem je izbira možnih lokacij lažja, hkrati pa se zmanjša tudi čas načrtovanja in stroški ter prihranijo viri. Modularni koncept poleg tega zagotavlja tudi največjo možno prilagodljivost in razširljivost.

Polnilno središče je mogoče hitro prepeljati, namestiti in prilagoditi posamezni lokaciji, večinoma neodvisno od zmogljivosti lokalnega omrežja.

''Polnilno središče pooseblja našo zavezanost električni dobi mobilnosti in Audijevemu sloganu 'Prednost je v tehniki' (Vorsprung durch Technik). Prilagodljiva zasnova z visoko zmogljivostjo polnjenja HPC uporablja koncept trajnostnih baterij in ne zahteva veliko od lokalnega električnega omrežja. Naše stranke imajo od tega številne koristi: od možnosti ekskluzivnih rezervacij, udobnega prostora za čakanje do kratkih čakalnih dob, ki jih omogoča visokozmogljivo polnjenje. Vse to je skladno z Audijevim premijskim konceptom,'' pravi Oliver Hoffmann, član odbora za tehnični razvoj v Audi AG.

small text

heading

text

button

Oliver Hoffmann, član odbora za tehnični razvoj v Audi AG

"Polnilno središče pooseblja našo zavezanost električni dobi mobilnosti in Audijevemu sloganu 'Prednost je v tehniki' (Vorsprung durch Technik)." - Oliver Hoffmann, član odbora za tehnični razvoj v Audi AG.

 

Premijsko čakanje: salon v zgornjem nadstropju

Polnjenje električnega Audija traja le malo dlje od odmora za kavo. Baterija Audija e-tron GT z zmogljivostjo polnjenja do 270 kW se v približno petih minutah napolni z dovolj energije za vožnjo do 100 kilometrov, polnjenje od 5 do 80 odstotkov pa v idealnih pogojih traja približno 23 minut.

Da bo čakanje resnično prvovrstna izkušnja, bo salon Audijevim voznikom omogočil prijeten postanek med polnjenjem. Dnevni salon v zgornjem nadstropju je sodobno urejen in skladno s premijskim konceptom omogoča oddih z dodano vrednostjo. Vozniki in njihovi sopotniki si bodo medtem, ko se vozilo polni, lahko v njem udobno odpočili, s ponudbo različnih prigrizkov, pijač in pripomočkov pa bo postanek za polnjenje postal dobrodošel odmor na poti.


Preizkus v praksi: pilotni projekt bo zaživel konec poletja

Trenutno poteka iskanje lokacije za pilotni projekt Audijevega polnilnega središča v Nemčiji in pogovori z možnimi partnerji, delovati pa naj bi začel v drugi polovici leta. Za nadaljnjo implementacijo koncepta bodo odločilne ugotovitve iz vsakodnevnega delovanja tega pilotnega projekta. ''Na zelo realističen način preizkušamo, kaj je optimalna tehnična rešitev. Pri tem se osredotočamo na potrebe naših strank,'' dodaja Hoffmann. V pilotni fazi bodo dobrodošli tudi vozniki avtomobilov drugih znamk, ki bodo lahko uporabljali proste polnilne postaje ali dele salona.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi konceptna polnilnica

Audi prodajni salon
Audi prodajni salon

Trajnosten in digitalen: Audi odpira nov konceptni prodajni salon v Münchnu

Nov koncept prodajnega salona v Münchnu na enem mestu združuje najnovejše inovacije s področja trajnosti, arhitekture in digitalizacije.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik