Audi RS Q e-tron poganja inovativno gorivo reFuels

Dirkalnik Audi RS Q e-tron je že ob svojem prvem nastopu na Rallyju Dakar januarja 2022 postavil merila učinkovitosti in konkurenčnosti električnih vozil v motošportu, na Dakarju 2023 pa je letvico dvignil še višje. Trije puščavski prototipi z električnim pogonom in pretvornikom energije so se v bitko za najboljša mesta podali z inovativnim gorivom reFuels.

3.03.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

"Pri znamki Audi dosledno izvajamo strategijo dekarbonizacije," je povedal Oliver Hoffmann, član upravnega odbora družbe Audi za tehnični razvoj. "Glavne tehnologije so naša baterijska vozila in električna energija iz obnovljivih virov. Obnovljiva goriva pa omogočajo, da na okolju prijaznejši način delujejo tudi motorji z notranjim zgorevanjem. Inovativen pogonski sklop dirkalnika Audi RS Q e-tron združuje oba sistema, kar pomeni, da zdaj v najtežjem avtomobilskem športu, ki si ga je moč zamisliti za električne pogone, tekmujemo na še bolj trajnosten način."

Da bi še dodatno zmanjšali izpuste ogljikovega dioksida, se Audi pri gorivu za rally vozila zanaša na izdelke na osnovi odpadkov, ki ne tekmujejo s proizvodnjo živil. Gorivo se izdeluje s postopkom ETG (ethanol-to-gasoline), ki v prvem koraku biomaso pretvori v etanol, iz katerega v nadaljnjih korakih nastane končno gorivo.

 

Video title

“quote”

Audi RS Q e-tron na Dakar testu v Maroku.
Audi RS Q e-tron na Dakar testu v Maroku.
Dr. Fabian Titus
Dr. Fabian Titus, reFuels za Audi RS Q e-tron.

“quote”

V rezervoarju vozila RS Q e-tron je 80 odstotkov trajnostnih sestavin, vključno z ETG in
e-metanolom. Gorivo poganja pretvornik energije, katerega del je motor z notranjim zgorevanjem, ki deluje z visoko kompresijo in tako zelo učinkovito zagotavlja električno energijo za električni pogon. Čeprav torej koncept pogona že v osnovi potrebuje manj goriva kot konvencionalni sistemi, je zdaj na voljo še dodatna optimizacija. "S to mešanico goriva Audi RS Q e-tron prihrani več kot 60 odstotkov izpustov ogljikovega dioksida," je pojasnil dr. Fabian Titus z oddelka za aplikacije in razvoj termodinamike.

Audi je pri razvoju tega postopka sledil strogim predpisom o kemijskih lastnostih goriv regulativnih organov FIA in ASO. Ti so podobni predpisom za komercialno dostopne vrste 102-oktanskega goriva. Z inovativnim gorivom je motor na notranje zgorevanje celo nekoliko bolj učinkovit kot pri uporabi fosilnih goriv, vendar pa vsebnost kisika v gorivu reFuels zmanjša energijsko gostoto goriva in posledično tudi njegovo kurilno vrednost.

 

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Audi z inovativnim gorivom reFuels na Rallyju Dakar 2023.
Audi z inovativnim gorivom reFuels na Rallyju Dakar 2023.
Sistem reFuels za Audi RS Q e-tron.
Sistem reFuels za Audi RS Q e-tron.

Za energetsko zelo učinkovito se je po zaslugi električnega pogona s pretvornikom energije izkazala že prva generacija modela RS Q e-tron na dnevnih hitrostnih preizkušnjah januarja in marca 2022. Z uporabo obnovljivih virov energije v hibridnih električnih vozilih (HEV), kot je RS Q e-tron, in visoko učinkovitih hibridnih vozilih za cestni promet pa lahko dosežemo še bistveno boljšo bilanco CO2.

Vizija podjetja Audi je, da bi na najzahtevnejših dirkah na svetu uporabljali 100-odstotno obnovljivo gorivo. Znamka štirih krogov že več kot štiri desetletja skrbi za prenos tehnologije iz motošporta v serijsko proizvodnjo. Inovativno gorivo odpira novo razsežnost: vozila z motorji na notranje zgorevanje in hibridnimi pogoni lahko z uporabo goriva reFuels še naprej učinkovito prispevajo k zmanjševanju toplogrednih plinov.

 

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron

Rally Dakar 2023: vzponi in padci za Audi Sport

Kljub številnim težavam je ekipa Audi Sport letošnji Rally Dakar vse do konca zaznamovala z inovativnostjo in zmogljivostjo. Audi RS Q e-tron z električnim pogonskim sklopom je ekipi prinesel 14 etapnih stopničk in sedem uvrstitev med najboljše tri v skupnem seštevku.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik