Audi RS Q e-tron za 2024: inovativni prototip z veliko novimi podrobnostmi

Audi je znova nadgradil RS Q e-tron: prototip za rally z naprednim električnim pogonom, visokonapetostno baterijo in pretvornikom energije je bil pred tretjim nastopom na Rallyju Dakar deležen inovacij na različnih področjih. Z novimi rešitvami je RS Q e-tron še varnejši, zanesljivejši, udobnejši in nekoliko lažji, skrajšal pa se bo tudi čas servisiranja za ekipo.

20.12.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi RS Q e-tron
Dirkalnik Audi RS Q e-tron je za Rally Dakar 2024 doživel več inovacij. Zdaj je še varnejši, zanesljivejši, udobnejši in nekoliko lažji, skrajšal pa se bo tudi čas servisiranja za ekipo.

 

Januarja 2024 se bo Audi že tretjič podal na najzahtevnejšo puščavsko preizkušnjo na svetu z nizkoemisijskim vozilom. "Naše vozniške ekipe so od leta 2022 s šestimi etapnimi zmagami in 22 drugimi dnevnimi uvrstitvami na stopničke Rallyja Dakar že pokazale, česa je v osnovi sposoben RS Q e-tron," je povedal Rolf Michl, vodja motošporta pri znamki Audi. "Zdaj moramo naše zmožnosti dokazovati karseda stalno, da se bomo lahko borili za najboljše uvrstitve." Audi Sport je temeljito analiziral dosedanje nastope, identificiral kritične točke in postavil jasne prioritete za nadaljnji razvoj. Dr. Leonardo Pascali, novi tehnični vodja projekta, se je od zgodnje pomladi naprej s svojo razvojno ekipo osredotočal na pet tematskih področij.

 

Varnost: še dodatno izboljšanje že visoke stopnje

Zaradi nezgod Stéphana Peterhansela in Carlosa Sainza na lanskem Rallyju Dakar je Audi še dodatno izboljšal varnost vozila. "Naš cilj je bil zmanjšati maksimalno navpično pospeševanje pri pristankih po velikih skokih," je povedal dr. Leonardo Pascali. S prilagoditvami vzmeti, blažilnikov in omejevalnika prislona v podvozju so inženirji bolje časovno razporedili en del obremenitve in tako omogočili obvladovanje platforme, ki pomembno prispeva k celotni zmogljivosti vozila. Drugi del izboljšav vključuje novo oblazinjenje sedežev, ki pomaga razporediti obremenitve za voznika in sovoznika na daljše časovno obdobje ter tako zmanjšuje največje obremenitve. Pri razvoju so inženirji posebno pozornost namenili togosti materialov in geometrijam oblazinjenja, pri čemer so upoštevali tudi vpliv temperature kabine na trdnost pen. Prav tako so skrbno preučili varnost potnikov po trdem frontalnem pristanku, kot se je zgodil pri drugi nezgodi Carlosa Sainza na Rallyju Dakar 2023, ko je trčil na nos vozila.

Audi RS Q e-tron
Audi Sport je temeljito analiziral dosedanje nastope dirkalnika Audi RS Q e-tron, identificiral kritične točke in postavil jasne prioritete za nadaljnji razvoj. 

 

Zanesljivost: premišljene podrobnosti za veliko celoto

Audi RS Q e-tron je tudi pri najtežjih pogojih zelo zanesljiv dirkalnik. Na prvem nastopu na Rallyju Dakar leta 2022 so vsi trije avtomobili uspešno pripeljali v cilj. Leta 2023 dva od treh avtomobilov nista prišla do cilja, vendar ne zaradi tehničnih težav, ampak so bile za to krive nezgode. Ker je kompleksna pogonska tehnologija v osnovi dozorela, se lahko pri vprašanju zanesljivosti Audi Sport zdaj osredotoča na podrobnosti. Doslej so se med obode platišč, zavorne kolute in premnike zatikali kamni. V nekaterih primerih so povzročili precejšnje poškodbe in večkrat zahtevali zamudno menjavo koles. Novi pritrdilni elementi za nosilec kolesa zato omogočajo več prostora, da kamne lažje odnese ven. Poleg tega Audi Sport odslej uporablja robustnejša platišča, nova generacija pnevmatik enotnega dobavitelja BF Goodrich pa je zaradi stabilnejših stranic zdaj še manj občutljiva.

 

Udobje: boljša zaščita za večjo osredotočenost

Audi stavi na posebej izkušene, uigrane in vzdržljive pare voznika in sovoznika. Da bi bilo njihovo naporno delo lažje, so inženirji optimizirali akustično zaščito in zatesnitev vozniške kabine. Prilagojen sprednji pokrov sedaj bolje odbija nanose blata in vode, zato vetrobransko steklo ostane bolj čisto.

Video title

“quote”

“quote”

Audi RS Q e-tron

 

Zmogljivost: izboljšave na številnih področjih

Od podvozja do programske opreme, karoserije in električnega pogona: da bi Audi RS Q e tron v okviru zahtev pravilnika naredili še bolj zmogljiv, so inženirji upoštevali različne vidike. Prilagoditve blažilnikov in vzmeti so ekipi pomagale, da je še bolje uskladila komponente. Kljub rastoči masi novih robustnejših pnevmatik so se želeli še bolj približati najnižji masi 2.100 kilogramov. Da bi dosegli ta cilj, so zmanjšali maso različnim komponentam, vključno s karoserijskimi oblogami zadaj, manjšimi zavornimi čeljustmi in oporo za sovoznikovo nogo. V pravilniku se je poleg tega pri razmerju med maso in zmogljivostjo nekoliko spremenilo ravnovesje med Audijevim modelom T1U in nasprotniki v kategoriji T1: največja zmogljivost električnih motorjev, ki je ob začetku sezone 2023 znašala 263 kW (vključno s količnikom učinkovitosti), se je po spremembi pravilnika med Rallyjem Dakar spremenila v 271 kW. Do januarja 2024 se bo vrednost povečala na 286 kW. Poleg tega predpisi sedaj za konkurenčne modele T1 določajo za 10 kilogramov višjo maso, ki sedaj znaša 2.010 kilogramov.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button

Audi RS Q e-tron
Novi pritrdilni elementi za nosilec kolesa omogočajo več prostora, da kamne lažje odnese ven. Poleg tega se na dirkalniku Audi RS Q e-tron uporabljajo robustnejša platišča, nova generacija pnevmatik enotnega dobavitelja BF Goodrich pa je zaradi stabilnejših stranic zdaj manj občutljiva.
Audi RS Q e-tron
Inženirji so na dirkalniku Audi RS Q e-tron optimizirali akustično zaščito in zatesnitev vozniške kabine za večje udobje in osredotočenost voznikov.
Audi RS Q e-tron
Detajli na dirkalniku Audi RS Q e-tron.
Audi RS Q e-tron
S prilagoditvami vzmeti, blažilnikov in omejevalnika prislona v podvozju so inženirji bolje časovno razporedili del obremenitve ob padcih.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Časi servisiranja: krajše delo, boljši rezultat

Ekipa razvojnih inženirjev družbe Audi Sport je v iskanju izboljšav raziskala tudi dnevno potrebna servisna dela na rally nastopih. Veliko praktičnih zamisli na detajlnih področjih sedaj poenostavlja številne delovne korake.

Tako na primer spremenjene vijačne zveze, izboljšani nosilci za orodje, optimizirane priprave za točenje obratovalnih tekočin, nove rešitve za zapirala karoserijskih delov ter vijačni spoji namesto lepljenih poskrbijo za preprostejše in hitrejše servisiranje.

"Naša ekipa inženirjev je s številnimi kreativnimi rešitvami ponovno izboljšala RS Q e-tron," je povedal Rolf Michl. "Voznik in sovoznik, pa tudi vsi mehaniki in inženirji so na boljšem zaradi domiselnih idej. Tako se počutimo optimalno pripravljeni na Rally Dakar." Audi je od sredine leta postopno uvajal spremembe, začel s preizkušanjem na testiranjih in tako zagotovil pravočasno odobritev vseh novosti za Rally Dakar 2024.

DO_EP1_Image04
Audi RS Q E-tron

Pot v Dakar 2024: Učenje v puščavi

Naslednje leto bo znamka Audi tretjič nastopila na Rallyju Dakar. Voznik Mattias Ekström in celotna ekipa Audi Sport se že intenzivno pripravljajo na najtežji vzdržljivostni rally na svetu v puščavi Savdske Arabije.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik