prihodnost 20.04.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Avtomobili prihodnosti bodo več kot le prevozna sredstva, postali bodo prostor doživetij za potnike. Električno konceptno vozilo Audi skysphere¹ vozniku omogoča izbiro med dvema različnima voznima izkušnjama in se temu ustrezno prilagodi – v načinu avtonomne vožnje se iz agilnega športnika prelevi v prvorazredni salon za udobna potovanja.
25.10.2021 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
V športnem načinu je Audi skysphere¹ agilni športnik, dolg 4,94 metra (le 16 centimetrov več kot Audi RS 5 Sportback²).
Z vozilom Audi skysphere¹, prvim v vrsti novih konceptnih vozil, znamka Audi predstavlja svojo vizijo naprednega razkošja: avto, ki potnikom odpira svet doživetij in prvovrstno izkušnjo, ki daleč presega praktični namen vožnje. Tehnologija avtonomne vožnje, povsem prenovljena potniška kabina in celovit digitalni ekosistem omogočajo, da notranjost postane interaktivna in vozilo tako postane doživljajski prostor. Električni roadster z dvojimi vrati pa hkrati navduši tudi z osupljivim designom.
Spremenljiva medosna razdalja omogoča dve različni vozni izkušnji
S konceptnim vozilom Audi skysphere¹ svoboda pri vožnji dobi povsem nov pomen. V enem vozilu sta združeni dve vozni izkušnji, ‘Grand Touring Experience’ in ‘Sports Experience’. To je mogoče po zaslugi izjemne tehnične rešitve: spremenljive medosne razdalje. Elektromotorji in prefinjen mehanizem z medsebojno povezanimi drsnimi deli karoserije in okvirja omogočajo spreminjanje same medosne razdalje in zunanje dolžine za 250 milimetrov. Hkrati se za deset milimetrov spremeni odmik od tal.
V športnem načinu vožnje s skrajšano medosno razdaljo, v katerem voznik 4,94 metra dolg okretni električni roadster upravlja sam, je poudarek na vozni dinamiki. V ergonomsko dovršeni kabini so volan, pedala in vsi upravljalni elementi nastavljeni tako, da se popolnoma prilegajo vozniku.
Ko se voznik prepusti udobnemu avtonomnemu načinu 'Grand Touring', se dolžina vozila poveča na 5,19 metra, volan in pedala pa se skrijejo, tako da imata potnika spredaj kar največ prostora. Medtem ko Audi skysphere¹ s senzorskim sistemom samodejno spremlja cesto in promet, lahko potnika uživata v prostornosti športnega kabrioleta in storitvah, ki jih omogoča brezhibno integriran digitalni ekosistem.
“quote”
“quote”
Baterijski moduli so v povsem električnem konceptnem vozilu Audi skysphere¹ nameščeni predvsem za kabino, kar je idealno za težišče in agilnost vozila.
Notranjost postane prostor doživetij
Oblikovna zasnova koncepta Audi skysphere¹ v središče postavlja notranjost, ki postane interaktiven prostor, v katerem izkušnja potnikov ni več podrejena zahtevam tehnologije. Vozilo je zasnovano za četrto stopnjo avtomatizirane vožnje, kar pomeni, da voznik na opredeljenih cestah in prometnih območjih odgovornost v celoti prenese na avtomobil in mu ni več treba posegati v upravljanje.
Brez upravljalnih elementov je notranjost videti kot svetel in širok prostor, oblikovan v slogu, ki predstavlja novo definicijo sodobnega razkošja. Udobna sedeža, ki jima pečat daje vizualna eleganca designerskega pohištva, med vožnjo brez kompromisov izpolnjujeta funkcije avtomobilskih sedežev, vključno z bočno oporo in varnostnimi funkcijami. Zaradi spremenljivega položaja nudita izdatno mero svobode gibanja in prostora za noge.
V načinu vožnje ‘Gran Touring’ lahko potnika uživata v novi obliki svobode, ki jo omogoča avtonomna vožnja. Lahko se sprostita in uživata v svežem zraku, pokrajini in storitvah sistema infotainment. Velike zaslonske površine na dotik v zgornjem delu sredinske konzole, ki se uporabljajo za upravljanje vozila in sistema infotainment, lahko v avtonomnem načinu vožnje služijo tudi kot zaslon za predvajanje spletnih vsebin, videokonferenc ali pretočnih filmov.
Digitalni ekosistem konceptnega vozila Audi skysphere¹ potnikoma omogoča široko paleto storitev, ki niso povezane zgolj s trenutnim potovanjem. Z izbranimi ponudbami, prilagojenimi njihovem osebnem okusu, digitalna storitev potnike vabi k nadaljnjim doživetjem na poti, na primer obisku galerije, digitalnega butika ali restavracije.
Velike zaslonske površine na dotik na armaturni plošči in v zgornjem delu sredinske konzole se uporabljajo za upravljanje vozila in sistema infotainment.
“Quote”
V potovalnem načinu (‘Grand Touring’) z avtonomno vožnjo se volan in pedala skrijejo, potnika pa uživata v svobodi gibanja in prostoru za noge, ki ju sicer poznamo le iz prvega razreda v letalih.
V športnem načinu (‘Sports’) so volan in pedala spet v položaju, prilagojenem vozniku. Znova se pojavijo tudi elementi za upravljanje na nadzorni plošči sredinske konzole.
Ker imajo vrata tečaje zadaj, lahko prefinjen mehanizem dele karoserije in okvirja na sprednjem delu avtomobila spreminja za 25 centimetrov.
Elementi za upravljanje na nadzorni plošči sredinske konzole so potrebni le v športnem načinu vožnje. Znižanje karoserije za 10 milimetrov v načinu avtonomne vožnje zmanjša aerodinamični upor, kar je še posebej pomembno pri vožnjah na dolge razdalje.
Velike zaslonske površine na dotik na armaturni plošči in v zgornjem delu sredinske konzole se uporabljajo za upravljanje vozila in sistema infotainment.
Dinamičen design usmerja pot v prihodnost
Audi skysphere¹ tudi kot GT dolžine 5,19 metra in širine 2 metra v višino meri le 1,23 metra ter tako zagotavlja optimalno aerodinamiko in težišče. S široko usločenimi in razširjenimi kolesnimi ohišji, značilnimi za znamko Audi, poudarja široki kolotek. V stranskem pogledu očara z impresivnimi razmerji, zlasti z dolgim pokrovom motorja, kratkimi previsi in širokim pragom, za katerega se zdi, da sega v zadnje kolesno ohišje. Vrata imajo tečaje zadaj in se odprejo na široko.
Sprednji del zaznamujeta značilni enodelni okvir in tridimenzionalni osvetljeni emblem štirih krogov. Celoten okvir in sosednje površine so opremljeni z belimi LED-elementi, ki vozilu dajejo značilen svetlobni podpis. Zadek je bil zasnovan v vetrovniku in združuje klasične aerodinamične linije speedsterja z velikimi steklenimi površinami. Tudi zadaj se po celotni širini vozila razteza digitalno krmiljena LED-površina, ki omogoča dinamične svetlobne učinke pri vklopu in izklopu svetlobnih enot.
Ob spremembi medosne razdalje svetleče diode spredaj in zadaj uprizorijo posebej sestavljeno dinamično zaporedje luči. S preklapljanjem načina delovanja iz enega voznega načina v drugega se spreminja tudi svetlobna grafika. Tako konceptno vozilo Audi skysphere¹ zunanjemu svetu nedvoumno sporoča, da se v njem skrivata dva značaja: Gran Turismo in vrhunski športnik.
1 Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.
Prikazane funkcije avtonomne vožnje so trenutno v razvoju, niso dostopne v serijskih modelih in delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vsi možni načini uporabe tehničnih sistemov in funkcij so le konceptualna možnost ter so odvisni od zakonskih omejitev v posameznih državah.
“Quote”
Celoten okvir in sosednje površine so opremljeni z belimi LED-elementi, ki vozilu dajejo značilen svetlobni podpis.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.