Audi vstopa na dirke Formule 1

Znamka Audi vstopa v vrhunski razred motošporta. Od leta 2026 bo na svetovnem prvenstvu Formule 1 zveze FIA nastopila s posebej v ta namen razvitim pogonom. Projekt bo domoval na lokaciji Audi Sport v Neuburgu pri Ingolstadtu. To je prvič po več kot desetletju, da bo pogonski sklop Formule 1 izdelan v Nemčiji.

1.09.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Markus Duesmann, predsednik uprave AUDI AG pred konceptnim dirkalnikom znamke Audi za dirke Formule 1.

Markus Duesmann, predsednik uprave AUDI AG, pred konceptnim dirkalnikom znamke Audi za dirke Formule 1.

 

“Motošport je sestavni del DNK znamke Audi,” je ob napovedi vstopa v Formulo 1 povedal Markus Duesmann, predsednik uprave družbe AUDI AG. “Formula 1 je za našo znamko globalno prizorišče in hkrati zahteven razvojni laboratorij. Kombinacija visoke zmogljivosti in tekmovalnosti je bila vedno gonilna sila inovacij in prenosa tehnologij v naši panogi. Zdaj, z novim pravilnikom, je nastopil pravi čas za naš vstop. Konec koncev obe znamki, Audi in Formula 1, sledita trajnostnim ciljem.”

Odločilnega pomena za vstop je, da najbolj priljubljena tekmovalna serija na svetu postaja bolj trajnostna in stroškovno učinkovita. Novi tehnični pravilnik, ki bo veljal od leta 2026, stavi na večjo elektrifikacijo in napredna trajnostna goriva. Poleg že obstoječe omejitve stroškov za ekipe bo leta 2023 uvedena dodatna omejitev stroškov za proizvajalce pogonskih sklopov. Poleg tega si je Formula 1 zadala ambiciozen cilj, da bo kot tekmovalna serija do leta 2030 postala ogljično nevtralna.

Stefano Domenicali, predsednik in izvršni direktor Formule 1, Mohammed bin Sulayem, predsednik mednarodne avtomobilistične organizacije FIA, Markus Duesmann, predsednik upravnega odbora AUDI AG in Oliver Hoffmann, član upravnega odbora za tehnični razvoj pri AUDI AG.

Stefano Domenicali, predsednik in izvršni direktor Formule 1, Mohammed bin Sulayem, predsednik mednarodne avtomobilistične organizacije FIA, Markus Duesmann, predsednik upravnega odbora AUDI AG in Oliver Hoffmann, član upravnega odbora za tehnični razvoj pri AUDI AG.

 

Aktivno sodelovanje pri preobrazbi Formule 1

Oliver Hoffmann, član uprave za tehnični razvoj pri družbi Audi, je dejal: “V luči velikih tehnoloških preskokov v smeri trajnostnosti, ki jih namerava serija izvesti do leta 2026, lahko govorimo tudi o novi Formuli 1. Formula 1 doživlja preobrazbo in Audi želi to pot aktivno podpreti. Tesna povezanost med našim projektom Formule 1 in tehničnim razvojem AUDI AG bo v tej preobrazbi omogočila sinergije.”

Od leta 2026 naprej se bo pri pogonskem sklopu, ki ga sestavljajo elektromotor, baterija, krmilna elektronika in motor z notranjim zgorevanjem, delež električne moči močno povečal v primerjavi z današnjimi pogonskimi agregati v Formuli 1. Električni pogon bo takrat imel skoraj takšno moč kot motor z notranjim zgorevanjem, ki doseže približno 400 kW (544 KM). Visoko učinkovite 1,6-litrske turbomotorje bodo poganjala napredna trajnostna sintetična goriva – kar je tudi predpogoj za vstop znamke Audi v serijo.

 

Velika priljubljenost na ključnih trgih in pri mladih ciljnih skupinah

Formula 1 izpolnjuje zahteve znamke Audi. Je svetovno priznana, izjemno čustvena in tehnološko visoko razvita, dirke se odvijajo na vseh relevantnih trgih znamke. Kot spektakularna platforma za najzahtevnejše elektrificirane dirkalne avtomobile na svetu je še posebej zanimiva za proizvajalce avtomobilov. Audi si je zadal cilj, da bo v tem konkurenčnem okolju dokazal svojo tehnološko prednost, ki jo izraža slogan “Prednost je v tehniki” (Vorsprung durch Technik).

Veliko zanimanje za Formulo 1 je globalno, tekmovalna serija pa spada med športne prireditve z največjim dosegom na svetu. Leta 2021 je dirke spremljalo več kot 1,5 milijarde televizijskih gledalcev in gledalk. Priljubljenost se še povečuje, tudi med mladimi ciljnimi skupinami. Na družbenih omrežjih Formula 1 trenutno dosega najvišje stopnje rasti med svetovno najbolj priljubljenimi športi.

Video title

“quote”

“quote”

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
2022-09-Audi-Formula1-03
2022-09-Audi-Formula1-02
Formula1 Audi
Formula1 Audi
Formula1 Audi
Formula1 Audi
Formula1 Audi
Formula1 Audi

Pogonski sklop bo razvila tovarna v Neuburgu

Pogonski sklop bodo izdelali v najsodobnejšem centru družbe Audi Sport Competence Center Motorsport v Neuburgu na Donavi, nedaleč od sedeža podjetja Audi v Ingolstadtu. “Pri razvoju in proizvodnji pogonskega sklopa za Formulo 1 se bomo oprli na dragoceno strokovno znanje naših sodelavcev iz motošporta in še naprej vlagali v naš motošportni center ter zaposlovali visokospecializirane strokovnjake,” je povedal generalni direktor Audi Sport Julius Seebach, ki je v okviru prestrukturiranja področja motošporta pri znamki Audi organiziral vstop v Formulo 1.

Lokacija v Neuburgu na Donavi je že opremljena s testnimi napravami za motorje za Formulo 1 in za testiranje visokozmogljivih električnih motorjev ter baterij. Poleg tega tam trenutno poteka potrebna razširitev na področjih kadrov, poslopij in tehnične infrastrukture. Bistveni deli širitve naj bi bili dokončani do konca leta. Za projekt pogonskega sklopa je bilo nedavno ustanovljeno tudi ločeno podjetje kot hčerinska družba v stoodstotni lasti Audi Sporta. Njeno vodenje in s tem vodenje projekta Formule 1 kot generalni direktor prevzema Adam Baker. Izkušeni inženir je doslej opravljal različne vodilne funkcije pri proizvajalcih in ekipah v motošportu. Preden se je leta 2021 pridružil družbi Audi, je tri leta delal pri mednarodni zvezi FIA.

Audi bo svojo odločitev o ekipi, ki bo nastopila leta 2026, sporočil do konca leta.

 

Odločitev za Formulo 1 določa motošportno usmeritev

Audi Sport za projekt Formule 1 združuje svoje moči, zato ukinja projekt LMDh. Divizija motošporta je nedavno že prekinila razvoj športnega avtomobila za vzdržljivostne preizkušnje. Bo pa poleg tekmovanj za zasebnike (customer racing) nadaljevala s svojim inovacijskim projektom z modelom RS Q e-tron na Rallyju Dakar. V naslednjem letu Audi cilja na skupno zmago v puščavi.

Naj gre za svetovno prvenstvo v rallyju, v športnih avtomobilih, prvenstvo DTM, Le Mans ali Formulo E – Audi Sport je s številnimi naslovi postavil merila v veliko motošportnih serijah. “Formula 1 je naslednji veliki mejnik v zgodovini motošporta znamke Audi,” je povedal Julius Seebach.

“Quote”

 

 

Video title
Formula1 Audi

 

Rolf Michl bo nasledil Juliusa Seebacha

Vstop v Formulo 1 ne označuje le uspešnega zaključka prestrukturiranja motošporta pri znamki Audi, ampak tudi pomembnega obdobja družbe Audi Sport GmbH. Njen direktor Julius Seebach s 1. septembrom 2022 odhaja v AUDI AG, kjer bo prevzel novo strateško poslovno področje v tehničnem razvoju in bo neposredno poročal upravi.

Hoffmann se je v svoji vlogi člana uprave in kot predsednik sveta družbe Audi Sport GmbH Seebachu zahvalil za njegove dosežke: “Julius je sinonim za strateško daljnovidnost, dosledno ravnanje in trajnostne rezultate v časih, polnih izzivov.” Pod njegovim vodstvom je družba Audi Sport GmbH večkrat zapored dosegla rekordne vrednosti prodaje in dobička. Z ofenzivo modelov RS se je prodaja podvojila, hkrati pa je bil na trg uspešno uveden prvi popolnoma električni model RS – RS e-tron GT.

Leta 2020 je Seebach prevzel tudi odgovornost za motošport pri znamki Audi in ga pripravil na prihodnost. Pod njegovim vodstvom je bil v rekordnem času razvit najbolj kompleksni dirkalnik v zgodovini znamke Audi, to je RS Q e-tron za Rally Dakar. Uspešni premieri dirkalnika Audi RS Q e-tron s štirimi etapnimi zmagami na Rallyju Dakar v januarju je že na drugem rallyju v Abu Dabiju sledila prva skupna zmaga in hkrati prva zmaga avtomobila z električnim pogonskim sklopom na puščavskem rallyju. Vstop v Formulo 1 pomeni uspešen zaključek njegovega dela.

S 1. septembrom ga bo nasledil Rolf Michl, ki od februarja opravlja funkcijo operativnega direktorja za področje dirkanja pri družbi Audi Sport. V upravi družbe Audi Sport bo poleg njega še dr. Sebastian Grams. Michl je po izobrazbi diplomirani ekonomist in dolgoletni član družine Audi Sport. Po različnih delovnih mestih v marketingu v družbah AUDI AG in Audi Sport je leta 2016 prevzel vodenje produktnega marketinga za modele RS. Po prestopu v podjetje Abt Sportsline, kjer je deloval kot vodja individualizacije, se je leta 2019 vrnil v Audi Sport GmbH kot vodja prodaje/marketinga. V tem času je Michl odigral odločilno vlogo pri oblikovanju produktnega portfelja in pri prodajnih uspehih. Hoffmann je ob tem še povedal: “Rolf je rojeni vodja in ima vse potrebne izkušnje iz motošporta in tekmovalnih serij, ki jih potrebuje za to funkcijo.” Poleg delovnih mest v marketingu je bil Michl leta 2014 odgovoren za zasnovo in izvedbo pokala Audi Sport TT.

 

 

“Quote”

Video title

Čustvena prva skupna zmaga v puščavi
Čustvena prva skupna zmaga v puščavi

Čustvena prva skupna zmaga v puščavi

Znamka Audi se je s tehničnimi inovacijami znova zapisala v zgodovino motošporta. Po debiju s štirimi etapnimi zmagami na januarskem Rallyju Dakar je dirkalnik Audi RS Q e-tron na dirki v Abu Dabiju že na svojem drugem tekmovanju odpeljal tudi svojo prvo skupno zmago.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik