Avtomobilsko oblikovanje pri podjetju Audi: kreativnost brez meja

Design studii v Pekingu, Malibuju in Ingolstadtu s skupaj več kot 450 strokovnjaki izzivajo konvencije vsakdanjosti in so daleč pred časom. V njih se rojevajo novi modeli, konceptna vozila in inovativni koncepti mobilnosti pri znamki Audi.

2.11.2021 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Philipp Römers, vodja oblikovanja zunanjosti, Marc Lichte, vodja designa v družbi Audi, Norbert Weber, vodja oblikovanja notranjosti

Philipp Römers, vodja oblikovanja zunanjosti, Marc Lichte, vodja designa v družbi Audi, Norbert Weber, vodja oblikovanja notranjosti.

"Za Kitajce je avtomobil delovno mesto in življenjski prostor v enem. To ni samo prevozno sredstvo, ampak njihov podaljšek, predstavlja pa tudi individualnost in predvsem bogastvo."

Lokacije so med seboj povezane prek sedeža za design v Ingolstadtu in ves čas tesno sodelujejo. Hkrati pa trije ustvarjalni centri tudi medsebojno tekmujejo: preden njihov design postane resničnost, mora najprej premagati notranjo konkurenco. Poleg tega Audi Design svoje ateljeje na Kitajskem in v ZDA uporablja tudi kot seizmografe: ekipe sledijo trendom na področju mobilnosti, umetnosti in kulture ter jih prilagajajo lokalnim in mednarodnim trgom.

Kitajska je največji posamični trg družbe Audi, na katerem se oblikujejo lastni trendi in standardi. V Pekingu imamo zato od leta 2011 lasten design studio, ki se nahaja v cvetoči soseščini Chaoyang te hektične 22-milijonske metropole. Tu se vodja oblikovanja Stephan Fahr-Becker s 13-člansko ekipo posveča kitajskim strankam in značilnemu designu za kitajski trg. “Naše vodilo je, da na Kitajskem oblikujemo za Kitajsko, pa naj bodo to produkcijski modeli, konceptna vozila ali konceptualne vizije. Za to moramo imeti oblikovan odnos do 3 do 5 let oddaljene prihodnosti,” pravi Fahr-Becker.

Načrtovalci, ki rišejo prve skice, oblikovalci v programu CAD in strokovnjaki v oddelku Color & Trim v pekinškem studiu ustvarjajo skupaj, njihov pristop do notranjosti in zunanjosti vozil prihodnosti je celosten. V ekipi oblikovalcev je tudi Yunzhou Wu.

Video title

“quote”

“quote”

Yunzhou Wu in Stefan Fahr-Becker, Peking

Več kot statusni simbol

"Videti je, da je tu videz vozila lahko bolj ambiciozen, bolj barvit in na splošno bolj opazen kot na primer v Evropi,” pojasnjuje Wu. “Poleg voznih izkušenj in ekskluzivnosti igrata v notranjosti vse pomembnejšo vlogo povezljivost in interakcija, na primer v prometnih konicah,” nadaljuje. Wu, ki tekoče govori nemško, angleško in mandarinsko, je sedem let delal za Audi v Ingolstadtu kot notranji oblikovalec. Zdaj 36-letnik že tri leta živi na Kitajskem in dela kot koordinator ekipe za notranje oblikovanje. “Oblikovalci hitre spremembe okusov in impulze s trga pretvarjamo v čim bolj univerzalen oblikovalski jezik in na koncu v konkretne osnutke in izdelke."

"
"

Yunzhou Wu

small text

heading

text

button

2021-10-CarDesign-02

Več kot statusni simbol

"Videti je, da je tu videz vozila lahko bolj ambiciozen, bolj barvit in na splošno bolj opazen kot na primer v Evropi," pojasnjuje Wu. "Poleg vozniških izkušenj in ekskluzivnosti igrata v notranjosti vse pomembnejšo vlogo povezljivost in interakcija, na primer v prometnih konicah," nadaljuje. Wu, ki tekoče govori nemško, angleško in mandarinsko, je sedem let delal za Audi v Ingolstadtu kot notranji oblikovalec. Zdaj 36-letnik že tri leta živi na Kitajskem in dela kot koordinator ekipe za notranje oblikovanje. "Oblikovalci hitre spremembe okusov in impulze s trga pretvarjamo v čim bolj univerzalen oblikovalski jezik in na koncu v konkretne osnutke in izdelke."

Digitalno oblikovanje vozil na vseh celinah

Pekinški studio je tesno povezan z oblikovalsko ekipo glavnega oblikovalca v družbi Audi Marca Lichteja. Ekipi iz Pekinga in Ingolstadta se redno srečujeta na virtualnih srečanjih z uporabo očal VR, na katerih si pogledajo modele v realni velikosti in 3-D CAD-modele v ustreznih sorazmerjih. Več oblikovalcev je lahko prijavljenih hkrati, drugim se predstavljajo z avatarji.

V preteklosti so uporabljali fotorealistično 2-D računalniško grafiko skupaj s fizičnimi modeli, katerih ročna izdelava ni bila le draga, ampak tudi dolgotrajna – trajala je tudi več tednov. CAD-podatke pa je zelo enostavno posredovati v Ingolstadt, kjer se modeli iz fizične gline izdelajo čez noč. “V zadnjih letih so aplikacije VR postale naše standardno orodje v procesu oblikovanja. Povratne informacije so takojšnje in ocene lahko naredimo že v zelo zgodnji fazi,” pravi vodja studia Fahr-Becker. Wu dodaja: “Ta digitalna oblika sodelovanja je postala osrednji gradnik za dosledno uresničevanje zahtev kitajskih kupcev na začetku razvoja izdelkov.”

 

Malibu: epicenter življenjskega sloga in digitalnih tehnologij

Stephan Fahr-Becker in Yunzhou Wu zvečer, tik preden se v južni Kaliforniji oglasi budilka Gaela Buzyna, zapustita svojo pisarno v Pekingu. Buzyn je vodja oblikovalskega studia znamke Audi v osrčju Malibuja, nedaleč od promenade, ki je raj za deskarje in drugi dom številnih hollywoodskih zvezdnikov. Oblikovalec, ki je po rodu iz Francije, je odgovoren za strokovno znanje v studiu znamke Audi na zahodni obali ZDA. “Tako kot Peking je tudi Malibu pomemben satelit v oblikovalskem vesolju znamke Audi. Njegova naloga je med drugim razumevanje in interpretacija pogojev trga in potreb strank na kraju samem,” pravi Buzyn, ki se je nad avtomobili navduševal že kot otrok. “Ameriškega načina življenja se ne da predstavljati brez avtomobilov. V Združenih državah je več registriranih vozil, kot je vozniških dovoljenj,” se nasmehne. “Tukaj smo, ker je Kalifornija epicenter in narekovalec trendov življenjskega sloga, novih trendov vozil in digitalne tehnologije. Kar danes tukaj že obstaja, bi lahko jutri imel ves svet.”

Gael Buzyn, Malibu

small text

heading

text

button

 

 

Video title
Gael Buzyn, Malibu

Gael Buzyn, Malibu

"
Mešanica izkušenj in skupne strasti za vizije nas vedno znova pripelje do vrhunske forme.
"

Gael Buzyn

 

 

“Quote”

Video title

Kalifornijska oblikovalska kreativnost sreča nemško učinkovitost

Gael Buzyn je leta 2016 začel sam v majhni sobi na sedmih kvadratnih metrih. Kasneje je delal v skupini z dvanajstimi, danes je prostora za 21 oblikovalcev. "Mešanica izkušenj in skupne strasti za vizije nas vedno znova pripelje do vrhunske forme," pravi Buzyn. Pri tem jim pomaga novi studio Design Loft. Tu je v ospredju ustvarjalnost, Ingolstadt pa zagotavlja predvsem tehnično podporo in fizično modeliranje. "Stvari, ki jih tu začnemo čez dan, jih v Nemčiji v naši noči, ko je pri njih dan, bolj premislijo ali organizirajo," pravi vodja studia. "Ko se zbudimo, imamo odgovor."

 

Izzivi oblikovanja vozil Audi

"Tekmeci nas motivirajo," pravi Buzyn. Njegovim oblikovalcem vizija novega modela ne predstavlja težav, do izzivov veliko pogosteje prihaja zaradi pogojev trga, pa tudi tehnologije in njene izvedljivosti: "Je čas že zrel za vozilo, ki ga ustvarjamo? Je varno? Je 'kul'? Je učinkovito? Osnovno usmeritev nam določajo stranke," pravi Buzyn, ki hvali stopnjo svobode, ki jo Ingolstadt dovoljuje svojemu ateljeju za predstavitev novih pristopov, oblik in idej. Buzyn pravi: "Smo kot velika družina v svetu oblikovanja znamke Audi. Dobra zasnova avtomobila nastane takrat, ko sodelujemo."

Gael Buzyn
Gael Buzyn

"Digitalizacija spodbuja k človeku usmerjen design"

Konceptno vozilo Audi skysphere je prelomno tudi z vidika oblikovalskega procesa. Prvič je bilo oblikovano skoraj izključno virtualno, brez modela v glini. Kaj pomeni tak preobrat procesa oblikovanja vozila, pojasnjuje Gael Buzyn, direktor enote Audi Design Loft v Malibuju.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik