"Bistvo naše filozofije je radikalna preprostost"

Audi predstavlja svojo novo filozofijo oblikovanja – drzen korak, ki naj bi preoblikoval način razmišljanja v podjetju. Massimo Frascella, glavni kreativni direktor, je spregovoril o koreniti spremembi, njenem pomenu za znamko in uvajanju novega oblikovalskega sloga.

26.09.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Massimo, približno leto dni po vašem prihodu v Ingolstadt Audi predstavlja novo filozofijo oblikovanja. Kaj bo znamko zaznamovalo v prihodnosti?

Naša vizija je poziv celotnemu podjetju – in prvi pogoj, da naša znamka ponovno postane resnično prepoznavna. Je filozofija, ki je v ozadju vsake naše odločitve in katere načela želimo uveljaviti v celotnem podjetju. Imenujemo jo 'The Radical Next' – radikalni naslednji korak.

 

Design torej ni več le ustvarjalec oblike, temveč tudi gonilna sila?

Točno tako! Design, oblikovanje razumemo v vseobsegajočem smislu – za nas ta pojem zajema vse vidike doživetja znamke Audi. Znamko želimo okrepiti, da bo vzbujala poželenje in ustvarjala kulturni vpliv.

 

Massimo Frascella, glavni kreativni direktor pri znamki Audi, in konceptno vozilo Audi Concept C.
Massimo Frascella, glavni kreativni direktor pri znamki Audi, in konceptno vozilo Audi Concept C.

 

'Prednost je v tehniki' torej ostaja osrednja obljuba znamke?

Seveda! Ko je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja Audi 100 quattro zapeljal navzgor po smučarski skakalnici, je to predstavljalo simbol tehnološkega napredka in odločenosti uresničiti nemogoče. Tehnologija je za nas sredstvo za udejanjenje napredka in ne cilj, ki je namenjen samemu sebi. Ne želimo je niti skrivati niti razkazovati – navduševati mora, ne da bi prevladovala. Tehnologija je za Audi samoumevna, diskretna, pa vendar funkcionalna in prisotna, ko jo stranka želi. Je nepogrešljiv del izkušnje.

 

Audi TT ima oboževalce po vsem svetu in zdi se, da imate tudi vi čisto poseben odnos do tega avtomobila.

To je res. Ko je leta 1998 prvi Audi TT prispel k trgovcu v Torinu, sem si v službi vzel prost dan, da bi si ga lahko v miru ogledal. Tam sem ostal več ur, si vozilo ogledoval z vseh zornih kotov in tipal prav vse njegove površine. Zaposleni so verjetno mislili, da se mi je zmešalo. Ampak TT je bil zame že takrat več kot le avtomobil. Bil je sporočilo, da ti ni treba biti glasen, da bi te slišali. Ni treba pretiravati, da narediš vtis. Potrebuješ jasnost – in, kar je še pomembneje, pogum, da ji slediš.

 

Video title

“quote”

“quote”

"
Tehnologija je sredstvo za udejanjenje napredka in ne cilj, ki je namenjen samemu sebi.
"

Massimo Frascella

small text

heading

text

button

Jasnost je beseda, ki jo pogosto uporabljate. Kaj za Audi pomeni ta močna usmerjenost v odstranjevanje odvečnega?

Bistvo naše filozofije je radikalna preprostost. Jasnost dosežemo tako, da vse zreduciramo na bistveno. Živimo v svetu, ki je pogosto glasen, hiter in prenatrpan. Nevarnost, da se izgubimo, je večja kot kdaj koli prej. Naša odgovornost je, da postajamo boljši in da delamo tisto, kar je zares pomembno. Rezultat tega pa mora vedno biti čustvo.

 

Občutke je skoraj nemogoče opisati. A prosim, vseeno poskusite in mi povejte, kaj pomeni 'občutiti Audi'?

Audi je nepojasnljiva harmonija tehnologije in čustev, v kateri se združujeta racionalno in iracionalno.

 

Kaj je bistvo novega pristopa?

Odgovor na pomenljivo vprašanje: Kako kupci občutijo Audi? Naš odgovor se skriva v štirih načelih: jasnosti, tehnologiji, inteligentnosti in čustvenosti. Predstavljajo osnovo za vse, kar počnemo.

 

Zdaj si lahko ogledamo prve rezultate vašega dela. Ste jih opravili z levo roko?

Audi Concept C je prva manifestacija koncepta 'The Radical Next'. Proporcionalna razmerja, površine in podrobnosti so bili jasno izpopolnjeni in ustvarjajo samozavestno reinterpretacijo identitete znamke. Študija ima jasno skulpturalno prezenco, kot da bi bilo vozilo izdelano iz enega samega kosa kovine – brez motečih elementov, zaznamujeta ga napetost in čista oblika. Audi Concept C je otipljiva interpretacija nove filozofije oblikovanja, simbol za odločenost, ki bo preoblikovala naše podjetje in celotno znamko.

 

small text

heading

text

button
Statična studijska fotografija, zunanjost, sprednji pogled.
Sprednji del konceptnega vozila Audi Concept C.
Statična studijska fotografija, zunanjost, pogled od zadaj.
Zadek konceptnega vozila Audi Concept C.

Jasnost je beseda, ki jo pogosto uporabljate. Kaj za Audi pomeni ta močna usmerjenost v odstranjevanje odvečnega?

Bistvo naše filozofije je radikalna preprostost. Jasnost dosežemo tako, da vse zreduciramo na bistveno. Živimo v svetu, ki je pogosto glasen, hiter in prenatrpan. Nevarnost, da se izgubimo, je večja kot kdaj koli prej. Naša odgovornost je, da postajamo boljši in da delamo tisto, kar je zares pomembno. Rezultat tega pa mora vedno biti čustvo.

 

Občutke je skoraj nemogoče opisati. A prosim, vseeno poskusite in mi povejte, kaj pomeni 'občutiti Audi'?

Audi je nepojasnljiva harmonija tehnologije in čustev, v kateri se združujeta racionalno in iracionalno.

 

Kaj je bistvo novega pristopa?

Odgovor na pomenljivo vprašanje: Kako kupci občutijo Audi? Naš odgovor se skriva v štirih načelih: jasnosti, tehnologiji, inteligentnosti in čustvenosti. Predstavljajo osnovo za vse, kar počnemo.

 

Zdaj si lahko ogledamo prve rezultate vašega dela. Ste jih opravili z levo roko?

Audi Concept C je prva manifestacija koncepta 'The Radical Next'. Proporcionalna razmerja, površine in podrobnosti so bili jasno izpopolnjeni in ustvarjajo samozavestno reinterpretacijo identitete znamke. Študija ima jasno skulpturalno prezenco, kot da bi bilo vozilo izdelano iz enega samega kosa kovine – brez motečih elementov, zaznamujeta ga napetost in čista oblika. Audi Concept C je otipljiva interpretacija nove filozofije oblikovanja, simbol za odločenost, ki bo preoblikovala naše podjetje in celotno znamko.

Massimo Frascella, glavni kreativni direktor pri znamki Audi.

Massimo Frascella je od 1. junija 2024 glavni kreativni direktor družbe AUDI AG. Na tem položaju je odgovoren za celovito oblikovanje vseh točk stika med strankami in znamko Audi. Odgovoren je tudi za področja oblikovanja zunanjosti, notranjosti, barv in materialov, uporabniškega vmesnika in uporabniške izkušnje (UI/UX), oblikovanja dirkalnikov in celotne oblikovalske strategije.

Frascella se je celostnega avtomobilskega oblikovanja naučil v legendarnem italijanskem oblikovalskem studiu Stile Bertone, ki je znan po razvoju konceptov in serijskih vozil za svetovne avtomobilske znamke in je iz Italije pomembno vplival na avtomobilsko zgodovino po vsem svetu. Od tam ga je kariera vodila v podjetje Ford Motor Company v Veliki Britaniji, v Lincoln/Mercury in nato h Kii v Kaliforniji v ZDA. Leta 2011 je Frascella prestopil v Jaguar Land Rover, kjer je zasedal vodilne položaje, nazadnje pa je bil vodja oblikovanja pri obeh uveljavljenih znamkah.

 

*Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.

 

“Quote”

 

 

Video title

 

 

 

Kaj je bistvo novega pristopa?

Odgovor na pomenljivo vprašanje: Kako kupci občutijo Audi? Naš odgovor se skriva v štirih načelih: jasnosti, tehnologiji, inteligentnosti in čustvenosti. Predstavljajo osnovo za vse, kar počnemo.

 

Zdaj si lahko ogledamo prve rezultate vašega dela. Ste jih opravili z levo roko?

Audi Concept C je prva manifestacija koncepta 'The Radical Next'. Proporcionalna razmerja, površine in podrobnosti so bili jasno izpopolnjeni in ustvarjajo samozavestno reinterpretacijo identitete znamke. Študija ima jasno skulpturalno prezenco, kot da bi bilo vozilo izdelano iz enega samega kosa kovine – brez motečih elementov, zaznamujeta ga napetost in čista oblika. Audi Concept C je otipljiva interpretacija nove filozofije oblikovanja, simbol za odločenost, ki bo preoblikovala naše podjetje in celotno znamko.

Massimo Frascella je od 1. junija 2024 glavni kreativni direktor družbe AUDI AG. Na tem položaju je odgovoren za celovito oblikovanje vseh točk stika med strankami in znamko Audi. Odgovoren je tudi za področja oblikovanja zunanjosti, notranjosti, barv in materialov, uporabniškega vmesnika in uporabniške izkušnje (UI/UX), oblikovanja dirkalnikov in celotne oblikovalske strategije. 

Frascella se je celostnega avtomobilskega oblikovanja naučil v legendarnem italijanskem oblikovalskem studiu Stile Bertone, ki je znan po razvoju konceptov in serijskih vozil za svetovne avtomobilske znamke in je iz Italije pomembno vplival na avtomobilsko zgodovino po vsem svetu. Od tam ga je kariera vodila v podjetje Ford Motor Company v Veliki Britaniji, v Lincoln/Mercury in nato h Kii v Kaliforniji v ZDA. Leta 2011 je Frascella prestopil v Jaguar Land Rover, kjer je zasedal vodilne položaje, nazadnje pa je bil vodja oblikovanja pri obeh uveljavljenih znamkah.

 

 

“Quote”

  *Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.

 

Video title

Sprednji del konceptnega vozila Audi Concept C.

 

 

Zadek konceptnega vozila Audi Concept C.

Radikalen naslednji korak
Radikalen naslednji korak

Radikalen naslednji korak

Audi v svojem bistvu združuje nezamenljivo kombinacijo jasnosti, tehnologij, inteligence in čustev. Ta načela predstavljajo štiri temelje nove oblikovalske filozofije znamke Audi. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik