Audi Sport 29.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Znamka Audi se je s tehničnimi inovacijami znova zapisala v zgodovino motošporta. Po debiju s štirimi etapnimi zmagami na januarskem Rallyju Dakar je dirkalnik Audi RS Q e-tron na dirki v Abu Dabiju dosegel svojo prvo skupno zmago, in to na svojem šele drugem tekmovanju. Stéphane Peterhansel in Edouard Boulanger sta drugi krog svetovnega prvenstva FIA World Rally-Raid Championship odločila v svojo korist. Zmagala sta s prednostjo 29,49 minut.
24.03.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Stéphane Peterhansel je zmagovalno trofejo izziva Abu Dhabi Desert Challenge prvič prevzel za ekipo Audi Sport, zanj osebno pa je to že osma zmaga. Prvič je zmagal z motociklom leta 1996, od leta 2002 pa si je priboril še šest prvih mest z avtomobilom, nazadnje leta 2019 s svojo ženo na sovozniškem sedežu. "Stéphane Peterhansel na to dirko prinaša največ izkušenj," je pred dirko povedal Julius Seebach, generalni direktor Audi Sport in odgovoren za motošport pri znamki Audi. "Na prvem nastopu z dirkalnikom Audi RS Q e-tron na Rallyju Dakar sta se s sovoznikom Edouardom Boulangerjem izkazala z etapno zmago in močno ekipno igro. Tudi ob neželenih dogodkih sta pokazala športni duh in se postavila za ekipo. Na našem drugem rallyju v Abu Dabiju lahko zdaj pokažeta, kaj je mogoče doseči v športnem smislu."
Na puščavskem rallyju v Abu Dabiju sta z brezhibno vožnjo neprekinjeno vodila vse od prve etape. ''Čestitam Stéphaneu in Edouardu, ekipi Audi Sport in našemu terenskemu partnerju Q Motorsport. Ta uspeh pomeni preboj za našo inovativnost,'' je zmago pozdravil Julius Seebach. ''Audi RS Q e-tron smo razvili v rekordnem času. Prvič se je zgodilo, da je na puščavskem rallyju zmagal avtomobil z električnim pogonom. Zelo sem ponosen na ta uspeh. Na drugem nastopu sta premagala najboljša tekmeca januarskega Rallyja Dakar, zmagovalca Nasserja Al-Attiyaha in svetovnega prvaka ter zmagovalca Monte Carla Sébastiena Loeba. To je izjemen rezultat. Naš koncept se je ponovno izkazal, tokrat v še težjih razmerah kot januarja.''
“quote”
“quote”
Na puščavskem rallyju v Abu Dabiju sta z brezhibno vožnjo neprekinjeno vodila vse od prve etape. "Čestitam Stéphaneu in Edouardu, ekipi Audi Sport in našemu terenskemu partnerju Q Motorsport. Ta uspeh pomeni preboj za našo inovativnost," je zmago pozdravil Julius Seebach. "Audi RS Q e-tron smo razvili v rekordnem času. Prvič se je zgodilo, da je na puščavskem rallyju zmagal avtomobil z električnim pogonom. Zelo sem ponosen na ta uspeh. Na drugem nastopu sta premagala najboljša tekmeca januarskega Rallyja Dakar, zmagovalca Nasserja Al-Attiyaha in svetovnega prvaka ter zmagovalca Monte Carla Sébastiena Loeba. To je izjemen rezultat. Naš koncept se je ponovno izkazal, tokrat v še težjih razmerah kot januarja."
V puščavi Abu Dabija sta vsaj dva dejavnika opazno povečala obremenitve. Občutno višje zunanje temperature – nad 40 stopinj Celzija v senci in še več v puščavi – so povečale kotalni upor, saj je pesek pri višjih temperaturah mehkejši. Vročina je po pričakovanjih do meja potisnila tudi delovanje hladilnih sistemov. Peterhansel je izhajal iz izkušenj na Rallyju Dakar. »Naši energijski sistemi so se januarja zelo dobro odrezali, so pa njihove naloge v Abu Dabiju zahtevnejše,« je dejal in izpostavil še en vidik, in sicer, kako se vozilo obnese v mehkem pesku. Na pogosto strmih in dolgih vzponih po sipinah Peterhansel vidi prednost v električnem pogonu. »Grebeni sipin so najtežji: če voziš prepočasi, izgubiš čas ali se 'zatakneš'. Če si prehiter, tvegaš skok v neznano,« pravi Peterhansel. »Pri običajnih dirkalnikih za rally se moraš vedno odločiti za prestavo in lahko narediš napako. Brezstopenjski pogon dirkalnika Audi RS Q e-tron je po drugi strani popoln, prav tako visok navor.”
“Quote”
Koncept alternativnega pogona s kombinacijo električnega pogonskega sklopa z visokonapetostno baterijo in visoko učinkovitim pretvornikom energije je ves čas dirke deloval zanesljivo. Dirkalnik Audi RS Q e-tron je celotno razdaljo odpeljal brezhibno. Dirka v Abu Dabiju se je od Rallyja Dakar bistveno razlikovala tudi v geološkem smislu: pet etap v skupni dolžini več kot 1800 kilometrov so zaznamovali dolgi in nepredvidljivi prehodi sipin. "Na včasih zelo zahrbtnih sipinah ni bilo lahko najti pravega ritma," je povedal Stéphane Peterhansel. "Naš tempo je bil pravi in nismo preveč tvegali. Audi RS Q e-tron se je spet izkazal kot zelo zabaven." Na letošnjem tekmovanju se je ponovno pokazalo, kako zapleten je teren. Nasser Al-Attiyah in Sébastien Loeb sta zaradi poškodb na dirkalnikih že prvi dan izgubila vse možnosti za dober skupni rezultat.
“Quote”
Malenkostni zaostanek je drugi dan povzročila edina nenačrtovana postaja za ekipo Audi Sport. Zato se je prednost 9,30 minute po prvi etapi zmanjšala na 7,49 minute. Po nazadovanju drugega nasprotnika pa sta Peterhansel in Boulanger na tretji etapi ves čas povečevala prednost. "V tem mladem projektu smo se ponovno veliko naučili," je povedal Sven Quandt, generalni direktor in vodja ekipe Q Motorsport. "Po eni strani je bila to za nas preizkušnja, po drugi strani pa je šlo tudi za športne cilje. Prva zmaga je seveda nekaj prav posebnega. Višje temperature in dolgi prehodi po sipinah so pomenili napredek v primerjavi z Rallyjem Dakar. Še toliko lepše, ker je Audi RS Q e-tron deloval tako brezhibno in se je koncept električnega pogona izkazal tudi v najtežjih pogojih."
Po zgodovinskem prvem uspehu Audija RS Q e-tron ekipa Audi Sport nadaljuje z razvojem prototipa in se vzporedno pripravlja na naslednji dogodek. Rally Andalucia je na sporedu od 6. do 12. junija. Udeležence na jugu Španije sredi leta čaka kvalifikacijska etapa in pet tekem po 200 do 300 kilometrov.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.