Dan v polnilnem središču Audi v Nürnbergu

Polnilno središče Audi v Nürnbergu je več kot le postaja za hitro polnjenje električnih vozil. Je kraj za druženje, salon za počitek in delovni prostor v enem. Tam smo preživeli dan in se pogovarjali z ljudmi, ki so prišli napolnit svoje avtomobile.

26.09.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Razstavišče v Nürnbergu. Polnilno središče Audi se nahaja na jugu Nürnberga, tik ob razstavišču, in je lahko dostopno z avtoceste.
Trije avtomobili Audi ob polnilnem središču. 

 

Stičišče ljubiteljev električne mobilnosti je nekoliko skrito na jugovzhodu Nürnberga, v bližini razstavišča. Do njega vodita dva modra kažipota z ikoničnim simbolom polnilnice in napisom Audi charging hub.

To oblačno petkovo jutro je kockasta stavba z velikimi steklenimi površinami mirna. Nočni dež je ob robu dovozne poti, ki se odcepi z zvezne avtoceste številka 8, za seboj pustil majhne luže. Medtem ko se jutranja prometna konica vali proti Nürnbergu, le peščica ljudi zapušča mesto s pol milijona prebivalci.

Znamka Audi je ustvarila polnilna središča, opremljena s postajami za hitro polnjenje (High Power Charging – HPC). Ta polnilna tehnologija omogoča izjemno hitro polnjenje električnih vozil (z močjo od 150 kW) in predstavlja napredno obliko polnjenja z enosmernim tokom (DC). V Nürnbergu, kjer stoji eno takšnih središč, smo prisluhnili izkušnjam voznikov električnih avtomobilov.

Razstavišče v Nürnbergu

Razstavišče v Nürnbergu. Polnilno središče Audi se nahaja na jugu Nürnberga, tik ob razstavišču, in je lahko dostopno z avtoceste.

 

Priročno javno polnjenje

Audijevo polnilno središče v Nürnbergu izstopa že na prvi pogled. Javne polnilnice so večinoma nezaščitene pred vetrom in vremenskimi vplivi. Tu, na prvi od šestih tovrstnih lokacij v Evropi, je drugače. "Želeli smo odgovoriti na potrebe naših kupcev in ustvariti najboljšo možno izkušnjo polnjenja," pove vodja projekta Ralph Hollmig.

V Nürnbergu je prisoten še en dejavnik. "Polnilnice postavljamo tam, kjer se naši kupci zjutraj ne zbudijo nujno z napolnjenim električnim avtomobilom." Gre za neposredno naslavljanje potreb ljudi, ki svojih električnih vozil ne morejo polniti doma.

Audi opaža tudi vse večjo potrebo po javnih polnilnicah. Številne študije kažejo, da pomanjkanje polnilne infrastrukture še vedno zavira prehod na električna vozila. S polnilnimi središči lahko Audi prispeva k reševanju tega svetovnega izziva, četudi v manjšem obsegu, in hkrati obiskovalcem zagotovi bistveno bolj prijetno izkušnjo polnjenja.

Video title

“quote”

Ob črnem porscheju stoji lastnik in ureja nastavitve na polnilni postaji.

Enostavno polnjenje: uporabniki lahko aktivirajo polnilna mesta s polnilno ali kreditno kartico.

Vozilo zapelje na označeno parkirno mesto
Z aplikacijo myAudi lahko rezervirate polnilno mesto za 45 minut. Pametni sistem na vhodu prepozna registrsko tablico vozila in samodejno spusti zapornico.

“quote”

"Popolna lokacija, odlična zmogljivost polnjenja"

Dominik in njegova partnerka sta med prvimi jutranjimi obiskovalci. Okoli devete ure se pripeljeta s črnim Porschejem. Skoraj 80-kilovatna baterija nujno potrebuje energijo, časa pa nimata na pretek, saj se mlademu podjetniku mudi na poslovni sestanek.

"Pogosto pridem sem", pove Dominik. Njegov Porsche lahko po zaslugi 800-voltnega električnega sistema litij-ionsko baterijo polni z močjo do 270 kW (na uro), tako kot Audi Q6 e-tron . "Živim v bližini. Lokacija je zame idealna, polnilno mesto je običajno prosto, moč polnjenja pa odlična."

 

Dominik pred stavbo polnilnega središča Audi.

Dve polnilni mesti si delita največjo zmogljivost polnjenja 320 kW. Če se polni samo eno vozilo, kot v primeru Dominikovega Porscheja, je na voljo vseh 320 kW – to je moč, ki je številni avtomobili (še) ne morejo v celoti izkoristiti.

Medtem ko se vozilo polni z močjo 250 kW (v idealnih pogojih se lahko električni Porsche polni z močjo do 270 kW), njegov lastnik, strasten ljubitelj avtomobilov in e-mobilnosti, deli svojo izkušnjo: "Od leta 2019 vozim na električni pogon. Vozniška izkušnja je naravnost čudovita. Edino, kar včasih pogrešam, je zvok motorja pri bolj športni vožnji."

Po enajstih minutah in skoraj 40 kWh nove energije – kar zadostuje za več kot 200 kilometrov vožnje – Dominik spretno odpelje svojega Taycana s polnilne postaje in se odpravi na pot.

small text

heading

text

button

V polnilnem središču Audi so dobrodošla vozila vseh znamk

Petkovo jutro v polnilnem središču Audi v Nürnbergu je mirno. Od odprtja so tu opravili že več kot 25.000 polnjenj. Vozniki v povprečju za polnjenje porabijo slabih 40 minut, to velja tudi za današnje obiskovalce.

Tu so dobrodošla električna vozila vseh znamk. Nekateri vozniki med polnjenjem ostanejo ob ali v svojih vozilih, telefonirajo, delajo ali obiščejo bližnjo trgovino. V bližini je skate park, od koder se občasno slišijo udarci rolk ob beton. Zvočno izoliran nasip blaži hrup prometa z bližnje ulice Münchner Straße.

Nekaj obiskovalcev sedi na klopeh in si polni "človeške baterije" na toplem soncu, ki je pokukalo izza oblakov. Mimogrede: na strehi polnilnega središča so sončne celice z močjo 22 kW, ki napajajo del infrastrukture.

Polnilno središče v Nürnbergu je z omrežjem povezano z 200-kilovatnim nizkonapetostnim priključkom. Po zaslugi pomožnega hranilnika energije s kapaciteto 2,45 MWh je obremenitev omrežja nizka tudi v času konic, ko se polni več vozil hkrati. Polnilno središče uporablja izključno zeleno energijo iz 100 % obnovljivih virov.

"Idejo za testno vožnjo z e-avtomobilom je dala moja žena, od takrat oba voziva električno"

Okoli enajste ure se pripelje Thilo s svojim avtomobilom Audi Q8 e-tron v Kronos sivi barvi in parkira na polnilnem mestu številka dve. Tudi on je redni gost.

Thilo sedi na kavču z e-bralnikom v roki.

"Sem pridem vsaj enkrat na teden, 99 % časa polnim samo tukaj," pove in s stiskom roke pozdravi vodjo concierge storitve Dominika Buhra. Nato z glasnim klikom priključi polnilni vtič CCS v vtičnico vozila Q8 e-tron. "Pa smo," se nasmehne. "Nikamor se mi ne mudi; tu se vedno zadržim kakšno uro, odvisno od družbe," pove in se povzpne po stopnicah do salona.

Salon polnilnega središča Audi ponuja edinstveno izkušnjo v svetu e-mobilnosti. Na 200 klimatiziranih kvadratnih metrih se lahko obiskovalci sprostijo, si privoščijo pijačo in prigrizek iz prodajnih avtomatov, na digitalnem zaslonu spremljajo potek polnjenja, raziskujejo središče ali pa jim concierge pripravi predstavitev. Thilo izvleče svoj e-bralnik.

Pametna ura.

“Idejo za električni avtomobil je dala moja žena; želela si je model Renault Zoe,” pripoveduje. Opravil je testno vožnjo in takoj je bil navdušen. “Tako okreten je bil in hkrati tih,” se spominja. Takrat je vedel, da bo njegov naslednji avtomobil električni. Odkar vozi na elektriko, je njegova vožnja veliko bolj sproščena in tiha kot prej “z velikimi dizli”. Thilo pogleda na pametno uro, ki jo je povezal z aplikacijo myAudi. “Smo že na 90 odstotkih,” ugotovi. Z Dominikom izmenja še nekaj besed, nato pa se odpravi po nakupih pred kosilom.

small text

heading

text

button
1920x1080_MH22535
1920x1080_MH22905_ret
Roka drži polnilno kartico Audi Charging ob NFC površini na polnilnici.

Tako preprosto je: 1. prislonite kartico k NFC površini, 

Moški prislanja kartico k NFC površini na polnilnici.
2. izberete polnilno mesto, 
Moški vstavlja priključek CCS v svoje vozilo.
3. vstavite CCS vtič v vozilo, 
Moški se naslanja na svoje vozilo med polnjenjem.
4. polnite in se sprostite.
Dominik Buhr.

Predan z vsem srcem: Dominik Buhr, vodja projekta za concierge storitve, že dve leti skrbi za obiskovalce polnilnega središča Audi in je njihova prva kontaktna oseba.

 

Osebje v polnilnih središčih Audi

Zdaj ima tudi concierge Dominik nekaj minut miru in tišine. "Oddati moram še nekaj naročil," reče. S svoje mize pri vhodu v salon naroča sveže mleko (kmalu bodo na voljo tudi rastlinske alternative), brezalkoholne pijače, oreščke in druge prigrizke.

Dominik je že več kot dve leti vodja projekta za concierge storitve. V času svoje izmene skrbi za celoten objekt. "Sem prva kontaktna oseba za naše goste," pove.

Med njegovimi nalogami je tudi pomoč pri uporabi polnilnic. "Vedno se najde kdo, ki prvič polni električni avtomobil ali ima kakšno manjšo težavo. Tu sem, da jim hitro priskočim na pomoč."

Skoraj vsi današnji obiskovalci Dominika poznajo bolje kot le bežno. "Pogovori segajo od drobnega klepeta do strokovnih tem in vsakodnevnih skrbi," pove, medtem ko odpira vrata salona. Če prisluhnete ljudem, ki tu polnijo svoje avtomobile, dobite občutek, da prihajajo predvsem na klepet z Dominikom, ki je tako rekoč srce in duša polnilnega središča v Nürnbergu.

“Quote”

 

 

Video title
Jasko sedi na klopi pred polnilnim središčem Audi, medtem ko se njegov avto polni.

Hiter – v vseh pogledih: Jasko vozi Audi RS e-tron GT in ga redno polni v polnilnem središču Audi v Nürnbergu.

 

"V salonu srečujem same prijetne ljudi"

Naslednji avtomobil je prava paša za oči: Jasko se pripelje z modelom Audi RS e-tron GT, da bi na močnem soncu napolnil superšportni avtomobil za dolge razdalje. Žareč od navdušenja pripoveduje, kako čudovito je voziti e-tron GT, ki ga ima že skoraj šest mesecev. "GT je tako hiter, da je vožnja z njim pravi užitek!"

Jasko se je v mirno regijo Frankonija preselil šele pred kratkim, pred tem je živel v Avstriji in Dubaju. Kot kupec znamke Audi uživa ugodnost nižje cene polnjenja. "Polnjenje je zame vsekakor veliko cenejše kot točenje goriva," pravi.

"Polnilno središče imam na zelo priročni lokaciji. Po zaslugi 800-voltnega električnega sistema se avto tu napolni izjemno hitro. V salonu lahko sedim, kolikor dolgo želim, pijem kavo in klepetam s podobno mislečimi ljudmi. To počnem samo tukaj, ker je vzdušje tako sproščeno." Navdušenje, ki ga izžareva 36-letnik, je nalezljivo. Po slabih 30 minutah je GT popolnoma napolnjen in Jasko pomaha v slovo.

"
Okoli 70 odstotkov ljudi se vrne k nam; smo kot majhna skupnost.
"

1920x1920_MH22741

Okoli enajste ure se pripelje Thilo s svojim avtomobilom Audi Q8 e-tron v Kronos sivi barvi in parkira na polnilnem mestu številka dve. Tudi on je redni gost. "Sem pridem vsaj enkrat na teden, 99 % časa polnim samo tukaj," pove in s stiskom roke pozdravi vodjo concierge storitve Dominika Buhra. Nato z glasnim klikom priključi polnilni vtič CCS v vtičnico vozila Q8 e-tron. "Pa smo," se nasmehne. "Nikamor se mi ne mudi; tu se vedno zadržim kakšno uro, odvisno od družbe," pove in se povzpne po stopnicah do salona.

Salon polnilnega središča Audi ponuja edinstveno izkušnjo v svetu e-mobilnosti. Na 200 klimatiziranih kvadratnih metrih se lahko obiskovalci sprostijo, si privoščijo pijačo in prigrizek iz prodajnih avtomatov, na digitalnem zaslonu spremljajo potek polnjenja, raziskujejo središče ali pa jim concierge pripravi predstavitev. Thilo izvleče svoj e-bralnik.

1920x1920_Q1052601

"Idejo za električni avtomobil je dala moja žena; želela si je model Renault Zoe," pripoveduje. Opravil je testno vožnjo in takoj je bil navdušen. "Tako okreten je bil in hkrati tih," se spominja. Takrat je vedel, da bo njegov naslednji avtomobil električni. Odkar vozi na elektriko, je njegova vožnja veliko bolj sproščena in tiha kot prej "z velikimi dizli". Thilo pogleda na pametno uro, ki jo je povezal z aplikacijo myAudi. "Smo že na 90 odstotkih," ugotovi. Z Dominikom izmenja še nekaj besed, nato pa se odpravi po nakupih pred kosilom.

70 odstotkov uporabnikov se vrne

Polnilno središče Audi v Nürnbergu ima zveste uporabnike. "Okoli 70 odstotkov ljudi se vrne k nam; smo kot majhna skupnost," pove Dominik, ki je središče tudi sam prvič obiskal kot uporabnik.

Če vas zanima, vam ga bo z veseljem razkazal. Vse zna razložiti do najmanjših podrobnosti, na primer, kako delujejo trije modularni zabojniki, ki z elektriko oskrbujejo vseh šest polnilnih mest. "Vsak zabojnik lahko shrani 525 KWh električne energije, ki jo zagotavljajo baterije iz odsluženih razvojnih vozil e-tron." Na voljo je tudi zabojnik s kapaciteto 875 KWh kot pomožni hranilnik energije.

1920x1080_MH22820

Tako preprosto je: 1. prislonite kartico k NFC površini,

1920x1080_MH22839_ret
2. izberete polnilno mesto, 
1920x1080_MH22882
3. vstavite CCS vtič v vozilo, 
1920x1080_MH22778
4. polnite in se sprostite.

 

 

Ženska s psom na povodcu odhaja iz polnilnega središča Audi.

Bližina narave: bližnji gozdiček je kot nalašč za kratke sprehode. V polnilnem središču Audi so psi dobrodošli.

 

"Odlična lokacija za sprehod s psom"

Francoski buldog Charly v hipu očara vse na polnilni postaji. Z lastnico Viktorio se pripelje v vozilu Hyundai Ioniq 6 in skoči iz majhne kletke na zadnjem sedežu, takoj ko ga Viktoria odpne. Viktorija je v polnilnem središču Audi šele drugič, njen Hyundai se tako kot Audi RS e-tron GT polni s pomočjo 800-voltne tehnologije.

"Sem na poti v München", pove 26-letnica, ki si avto deli s partnerjem. "V resnici imam še dovolj baterije, vendar Charly pred potjo potrebuje malo gibanja, za kar je tukajšnja okolica kot nalašč." Tik za polnilnim središčem se razprostira gozdiček z imenom Silberbuck ter park s travniki in širokimi potmi, idealnimi za sprehod.  

V polnilnem središču Audi se večeri. Sonce počasi zahaja za drevesi, stanovanjskimi hišami in bencinsko črpalko blizu postaje podzemne železnice.

“Quote”

Video title

Moški ponoči polni svoj avtomobil v polnilnem središču Audi.

Polnilno središče Audi in salon sta dostopna tudi ponoči, kar zagotavlja prijetno in varno izkušnjo polnjenja.

 

Audi charging hub je na voljo 24 ur na dan

Tudi Dominikov delovni dan se počasi bliža koncu. Še zadnjič preveri, ali je zunaj in znotraj vse v najlepšem redu. "Bil je dober, miren dan," reče, ko stopi ven in se vrata za njim zaprejo.

Obiskovalci lahko tudi brez osebja vstopijo v salon: ko priklopijo vozilo, se na zaslonu polnilne postaje prikaže potrebna številka PIN. Zdaj, ko se je stemnilo, se je promet umiril. Okoli središča utripajo zelene LED-lučke električnih skirojev. Ponudnik storitve ima dovoljenje, da jih parkira tu, saj so idealni za krajše opravke strank, medtem ko se njihova vozila polnijo. V neposredni bližini je tudi paketomat. Polnilno središče v Nürnbergu je mogoče razumeti kot mali ekosistem, kot kraj za srečevanja, kjer se ljudje radi zadržujejo.

 

Polnilna središča Audi se širijo po vsem svetu

Audi vztrajno širi svojo mrežo polnilnih središč. Poleg že obstoječih lokacij v Nemčiji so nove polnilne postaje postavili tudi v Avstriji, Švici in celo na Japonskem.

 

Zvočno izolirana kabina znotraj polnilnega središča Audi.

Umik v tišino: v udobnem salonu se nahaja prostorna, zvočno izolirana kabina, popolna za nemotene telefonske pogovore ali delo.

Črn avtomat s prigrizki in pijačami.
Prigrizki in pijača: gostje se lahko okrepčajo pri dveh dobro založenih avtomatih z raznoliko ponudbo.

2023-04-charging_hub-04-1
2023-04-charging_hub-04-1

Audi charging hub: prilagodljivo, trajnostno in priročno polnjenje

Pilotni projekt polnilnega središča Audi v Nürnbergu se je izkazal za zelo uspešnega, zato se zdaj vzpostavlja tudi v drugih nemških mestih. Samozadostna polnilna infrastruktura temelji na modularnih polnilnih zabojnikih, ki vsebujejo rabljene litij-ionske baterije, t. i.  baterije druge življenjske dobe.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik