Design novega športnega modela Audi RS e-tron GT

Novi Audi RS e-tron GT ni le zmogljivejši od svojega predhodnika. Je glasnik nove generacije povsem električnih modelov Audi RS. Oblikovalec Frank Lamberty razkriva ozadje njegove evolucije.

27.09.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

"Zunanjo podobo modelov Audi RS določajo trije ključni elementi," pravi Audijev oblikovalec Frank Lamberty. To so široka karoserija z razširjenimi blatniki, ki vozilu dajejo mogočen videz in osnovna razmerja, ter poudarjenimi odprtinami za dovod zraka na sprednjem delu, impozantna, športna platišča in markanten zadnji del z velikim difuzorjem. "Te glavne oblikovne poteze želimo povsod ohraniti." Tega formalno ne bi spremenila niti nova pogonska tehnologija. Vseeno pa za povsem električne modele veljajo določene zahteve, ki jih je treba upoštevati pri oblikovanju, pojasnjuje Lamberty in ob tem poudarja, da gre vedno tudi za funkcionalnost.

Lamberty vodi Audijevo oblikovalsko ekipo, ki je bila zadolžena za prenovo popolnoma električne serije modelov Audi e-tron GT. "To je bil zelo zanimiv izziv, saj smo že izvirno vozilo označili za 'najlepši Audi', nova generacija pa prinaša kar tri modele namesto dveh." Lamberty ugotavlja, da je drugačna zasnova zmogljivejšega modela RS postala središče pozornosti. Naloga je obsegala dva koraka: najprej so morali različico RS jasno ločiti od preostalih modelov v seriji in osvežiti njeno zunanjo podobo, da bi pridobila konkurenčno prednost. "Naš cilj je bil oblikovati jasne simbole, ki nakazujejo, da gre za popolnoma električen in zelo čustven model Audi RS. Navsezadnje so prav modeli RS tisti, ki s svojo podobo namigujejo na dirkalno dediščino znamke Audi in izražajo vrhunsko zmogljivost." Hkrati je bil cilj najti ustrezno oblikovno govorico, ki bi utelešala to vizualno idejo in postavila smernice za prihodnje povsem električne modele Audi RS.

Video title

“quote”

Portret Franka Lambertyja.

Frank Lamberty že 25 let oblikuje modele znamke Audi. Vodil je ekipo oblikovalcev, ki so prenovili serijo modelov Audi e-tron GT.

Detajl sprednjega spojlerja modela Audi RS e-tron GT.

Lopatice v obliki črke L na sprednjem delu predstavljajo funkcionalno zasnovano aerodinamiko in so zdaj prepoznavni znak popolnoma električnih modelov Audi RS.

“quote”

"
Inteligentni preplet oblike in funkcionalnosti je ključnega pomena za električna vozila.
"

Frank Lamberty

small text

heading

text

button

Učinkovito hlajenje

Pri nadgradnji serije modelov Audi e-tron GT so oblikovalci gradili na odličnih tehničnih temeljih. "Že osnovna oblika vozila je zelo aerodinamična," pove Lamberty, "a smo pri novi generaciji še bistveno izboljšali vse vidike zmogljivosti, od pospeškov in dosega do upravljanja baterije." Večja moč pa zahteva tudi učinkovitejše hlajenje, ne le med hitro vožnjo, ampak tudi med mirovanjem vozila in še posebej med polnjenjem. "Med polnjenjem mora sistem omogočati dovod zraka za uravnavanje temperature baterije." Izpopolnjena aerodinamika je bila zato ključnega pomena pri zasnovi novega modela Audi RS e-tron GT.

"Vse se začne na sprednjem delu," pojasnjuje Lamberty. "Zrak moramo spretno usmerjati ne le okrog vozila, temveč tudi skozenj." Audijevi oblikovalci so temeljito preučili vse elemente levo in desno od obrnjenega enodelnega okvirja, jih razstavili in ugotovili, kako bi lahko zrak še bolj učinkovito usmerili tja, kjer je potreben. Rezultat so privlačni in hkrati funkcionalni elementi za usmerjanje zraka v obliki črke L. "Te tako imenovane lopatice niso le privlačnega videza, ampak imajo tudi pomembno aerodinamično vlogo." Z njimi je mogoče usmerjati zrak v vozilo in na zavore. Funkcionalna zračna zavesa vodi zrak v kolesno ohišje in skozi odprtino tik za njim. "Temu prepletu oblike in funkcionalnosti pravimo inteligentna zmogljivost. Ta je za električna vozila ključnega pomena," pravi Lamberty in pri tem ne pozabi dodati, da je doseg izjemno pomemben tudi za visokozmogljiva športna vozila, kot je Audi RS e-tron GT.

small text

heading

text

button
Kolesno ohišje novega Audija RS e-tron GT.

Večja moč zahteva več hlajenja: zrak je skozi tako imenovane zračne zavese usmerjen v kolesna ohišja in k zavoram.

Pogled na Audi RS e-tron GT od spredaj.

Sprednji del modela Audi RS e-tron GT je bil preoblikovan v skladu z novo strategijo RS in aerodinamičnimi zahtevami.

Usmerjanje zraka skozi vozilo

"Z lopaticami smo na sprednjem delu ustvarili funkcionalno simboliko, ki smo jo želeli prenesti tudi na zadnji del vozila," pove Audijev oblikovalec. Velike ovalne izpušne cevi modelov z motorji na notranje zgorevanje bi bile za to pravzaprav idealne. Ker pa pri popolnoma električnem modelu niso več potrebne, se je ekipa osredotočila na difuzor. "Sledili smo toku zraka od sprednjega dela in v mislih premikali ti dve lopatici v obliki črke L, ta močan simbol, po celotnem vozilu," opisuje Lamberty. "Obliko črke L smo obrnili in namesto ovalnih izpušnih cevi razvili dva mostova difuzorja, ki ju obdajajo navpična krilca. Za vse je značilna športna eleganca in izrazite tridimenzionalne oblike." Krilca segajo nekaj centimetrov naprej, saj, kot pojasnjuje Lamberty, daljši kot je difuzor, učinkoviteje lahko deluje. "Znova smo se zgledovali po dirkalnikih, ki uporabljajo zelo velike in izjemno funkcionalne difuzorje."

Frank Lamberty dobro pozna svet dirkanja. Njegovi prvi projekti v oddelku Audi Design ob koncu devetdesetih so bili povezani z dirkalniki, s katerimi je Audi zmagoval na svetovnem prvenstvu v vzdržljivostnem dirkanju. "Dirkanje je odličen poligon za pridobivanje izkušenj, kjer vedno raziskuješ meje mogočega in preverjaš, kaj je tehnično izvedljivo." Po Lambertyjevih besedah so modeli RS, ne glede na pogonsko tehnologijo, najbolj ekstremna različica serijskega modela. "V tistem času sem se ogromno naučil o zmogljivosti in aerodinamiki. Razumevanje te povezave, včasih tudi nasprotja, je neprecenljivo pri razvoju zmogljivega modela."

“Quote”

 

 

Video title
Pogled na Audi RS e-tron GT s strani.

Frank Lamberty in oblikovalci znamke Audi so lahko gradili na odličnih tehničnih in kreativnih oblikovalskih temeljih. Osredotočili so se na izboljšave aerodinamike na sprednjem in zadnjem delu vozila Audi RS e-tron GT.

 

Čustveni in strateški prepoznavni znaki

Lopatice v obliki črke L na sprednjem delu in njihova interpretacija na zadnjem delu novega modela Audi RS e-tron GT razlikujejo električne modele Audi RS od tistih z motorji na notranje zgorevanje ter določajo smernice za popolnoma električne modele prihodnosti. Kljub temu obstajajo elementi, ki povezujejo različne pogonske tehnologije. "Na sredini difuzorja je navpični odsevnik, ki po mojem mnenju močno spominja na dirkalnike. Odsevniki na zadnjem delu vozila so zakonsko predpisani. To je torej še ena prepoznavna značilnost novega vozila Audi RS e-tron GT, ki poudarja našo dediščino."

Kako se bo ta simbolika razvijala naprej in v katerih modelih jo bomo videli? Lamberty pravi, da je še prezgodaj za konkretne napovedi. Vseeno pa lahko razkrije: "K tej nalogi smo pristopili z jasno strategijo, da mora Audi RS e-tron GT postaviti oblikovne smernice za vse prihodnje popolnoma električne modele RS. Že zdaj lahko rečemo, da smo na pravi poti."

Zadnji del vozila Audi RS e-tron GT.

Oblikovalci so lopatici v obliki črke L na sprednjem delu v mislih premikali po celotnem vozilu. T. i. mostova difuzorja imata aerodinamično vlogo in simbolično nadomeščata izpušne cevi modelov z motorji na notranje zgorevanje. Odsevnik med njima pa ohranja povezavo z modeli Audi RS, ki jih poganjajo klasični motorji.

 

 

“Quote”

Video title

A242555_medium
A242555_medium

Novi Audi e-tron GT: mojstrovina, ki te naelektri

Audi e-tron GT quattro od premiere leta 2021 predstavlja električni in športni vrhunec Audijeve ponudbe. Nove različice prinašajo občutne izboljšave v zmogljivosti, dosegu, polnjenju in vozni dinamiki. Z modelom RS e-tron GT performance prvič predstavljamo povsem električni model RS performance, najmočnejši serijski Audi doslej.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik