Digitalna osvetlitev prinaša dodatno varnost

Michael Kruppa, vodja razvoja sprednjih luči, je že več kot deset let odgovoren za različna razvojna področja pri znamki Audi. Njegova ekipa skrbi za to, da vozila znamke Audi tudi v temi in zahtevnih vremenskih razmerah zagotavljajo najvišjo raven varnosti. Razkril nam je, kaj odlikuje dobre žaromete in zakaj novi Audi Q3 na področju osvetlitve izstopa od konkurence.

27.11.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

G. Kruppa, zakaj so dobri žarometi tako pomembni?

Hitro mračenje in slabše vremenske razmere, zlasti v jesenskem in zimskem času, predstavljajo večje tveganje v prometu. Kot voznik želim imeti čim bolj osvetljen del ceste, po katerem vozim, da se počutim varno. Hkrati pa je zelo pomembno, da me drugi udeleženci v prometu pravočasno opazijo. Pogosto o tem, ali se bom lahko izognil nevarni situaciji, odločajo sekunde. Videti in biti viden sta najpomembnejši načeli v cestnem prometu. Dobra osvetlitev ni le stvar udobja, ampak pomembno vpliva na varnost. Poveča pa tudi prepoznavnost vozila. Kupci znamke Audi imajo na voljo številne možnosti personalizacije. Na MMI-zaslonu lahko izbirajo med različnimi digitalnimi svetlobnimi grafikami in pripadajočimi animacijami za funkcijo Coming Home/Leaving Home.

Kakšne so značilnosti inteligentne osvetlitve pri znamki Audi?

Inteligentna osvetlitev se aktivno prilagaja voznim razmeram in tako povečuje varnost vseh udeležencev v prometu. Osvetlitev, ki jo razvijamo pri znamki Audi, je zasnovana tako, da preprečuje bleščanje. Naši matrični LED-žarometi zaznavajo vozila pred nami in nasproti vozeča vozila ter samodejno blokirajo luč, ki bi lahko koga zaslepila. Vozniku tako ni več treba ročno upravljati dolgih žarometov. Pred njim je vedno dovolj svetlobe, zato lažje ostane zbran in posledično vozi varneje. Najbolj inovativna tehnologija, ki jo trenutno uporabljamo pri sprednji osvetlitvi, so digitalni matrični LED-žarometi. Imajo številne prilagodljive svetlobne funkcije in lahko projicirajo svetlobne projekcije neposredno na cesto – rešitev, ki je inteligentna in hkrati navdihujoča.

 

Video title

“quote”

Michael Kruppa, vodja razvoja sprednjih luči
Michael Kruppa, vodja razvoja sprednjih luči.
Sprednji žarometi modela Audi Q3.
Mikro LED-tehnologija se prvič uporablja v novem modelu Audi Q3.

“quote”

Kakšni so tehnični temelji dobre osvetlitve?

Najprej mora biti osvetlitev zanesljiva. Ko vklopim luči, morajo delovati takoj. Poleg tega lahko danes vplivamo na številne dejavnike, kot sta svetlost in barva. LED-tehnologija je v zadnjem času zelo napredovala. Naše razvojno delo nas je v zadnjih štirih ali petih letih pripeljalo do digitalizacije tehnologij osvetlitve, hkrati pa ves čas izboljšujemo tudi druge vidike.

Naši digitalni matrični LED-žarometi z mikro LED-tehnologijo so še posebej impresivni zato, ker zavzamejo manj prostora, so lažji in bolj učinkoviti, poleg tega pa nudijo tudi večjo svetilnost in boljši kontrast, zaradi česar delujejo bolje v razmerah slabe vidljivosti.

Mikro LED-tehnologija se prvič uporablja v novem modelu Audi Q3. Kako deluje?

Digitalizacija osvetlitve, o kateri sva pravkar govorila, ima tu osrednjo vlogo. Razvili smo svetlobni vir, ki deluje skoraj kot video projektor. Mikro LED-modul, širok približno 13 milimetrov, vsebuje čip s 25.600 mikro LED-diodami – vsaka je velika okoli 40 mikrometrov – ki jih je mogoče upravljati posamično. Tako lahko sistem svetlobno projekcijo prilagaja trenutni situaciji. Na primer, funkcije svetlobnega vodenja, ki jih poznamo kot osvetlitev voznega pasu in orientacijske luči, so zdaj tesneje povezane s funkcijami asistenčnih sistemov. Digitalne matrične LED-žaromete z mikro LED-tehnologijo z modelom Q3 prvič uvajamo v kompaktni razred – in tako skrbimo za še večjo varnost naših kupcev.


small text

heading

text

button

Prikaz delovanja digitalnih matričnih LED-žarometov z mikro LED-tehnologijo
Prikaz delovanja digitalnih matričnih LED-žarometov z mikro LED-tehnologijo v vozilu Audi Q3.

Kakšne konkretne prednosti to prinaša voznikom?

Predstavljajte si, da avtomobil med vožnjo na cesto projicira dve črti. Ti črti mi pomagata ostati na sredini voznega pasu in mi natančno kažeta položaj mojega vozila v pasu, po katerem vozim. To je orientacijska luč. Ko zapeljem na avtocesto, se svetlobna projekcija spremeni. Avto ve, da sem na avtocesti, in lahko dinamično osvetli moj pas. To je osvetlitev voznega pasu z orientacijsko lučjo. Če želim zamenjati pas, se v osvetlitvi voznega pasu prikaže odsev aktivnega opozorila za menjavo voznega pasu. Drugi udeleženci v prometu tako hitreje opazijo moje namere. Vse to omogočajo digitalni matrični LED-žarometi z novo mikro LED-tehnologijo v modelu Audi Q3. Vozniku zagotavljajo boljšo orientacijo, več varnosti in na koncu tudi boljši občutek za volanom. Če želi, lahko te funkcije na MMI-zaslonu tudi izklopi.

Katerim udeležencem v prometu digitalna osvetlitev najbolj koristi?

Napredna osvetlitev ne skrbi le za varnost potnikov v vozilu, ampak pomaga tudi drugim udeležencem v prometu: pešcem, kolesarjem in potnikom v drugih vozilih. Pomaga pa tudi tistim, ki se ne zavedajo nevarnosti, na primer divjim živalim, ki v mraku prečkajo cesto. Cilj je, da jih pravočasno opazimo in se lahko ustrezno odzovemo.

Ali je mogoče projicirati tudi opozorilne simbole?

Da, to je še ena od prednosti digitalizacije. Ko zunanja temperatura pade pod štiri stopinje, sistem na cesto projicira simbol snežinke – istega, kot ga sicer vidite na armaturni plošči. Voznik tako takoj ve, da je cesta lahko spolzka.

Zakaj je napredna osvetlitev danes pomembnejša kot kdajkoli prej?

Ker združuje varnost in udobje ter vozniku pomaga, da ostane zbran. Dobra osvetlitev pomeni boljši pregled nad cesto, večjo vidnost in hitrejše odzivanje. Sodobni digitalni sistemi osvetlitve, kot jih ima novi Audi Q3, postavljajo nove standarde prometne varnosti.

small text

heading

text

button
Prednji matrični LED-žarometi na modelu Audi Q3.
Napredna osvetlitev na cestišče pred vozilom projicira prometne informacije za večjo varnost.

Dr. Michael Kruppa je vodja razvoja sprednjih luči pri znamki Audi. Doktoriral je na Univerzi v Regensburgu, kariero pa začel v razvojnem oddelku proizvajalca svetlobne opreme, kjer se je posvečal materialom in LED-inovacijam. Podjetju Audi se je pridružil leta 2013. Od takrat je zasedal različne vodstvene položaje v tehničnem razvoju. Od leta 2022 je odgovoren za razvoj in strategijo sodobnih sistemov osvetlitve, vključno z digitalnimi matričnimi LED-tehnologijami. Dr. Kruppa velja za enega vodilnih strokovnjakov na področju avtomobilske osvetlitve in redno predava na mednarodnih konferencah.

 

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Dr. Michael Kruppa je vodja razvoja sprednjih luči pri znamki Audi. Doktoriral je na Univerzi v Regensburgu, kariero pa začel v razvojnem oddelku proizvajalca svetlobne opreme, kjer se je posvečal materialom in LED-inovacijam. Podjetju Audi se je pridružil leta 2013. Od takrat je zasedal različne vodstvene položaje v tehničnem razvoju. Od leta 2022 je odgovoren za razvoj in strategijo sodobnih sistemov osvetlitve, vključno z digitalnimi matričnimi LED-tehnologijami. Dr. Kruppa velja za enega vodilnih strokovnjakov na področju avtomobilske osvetlitve in redno predava na mednarodnih konferencah.

header-Dec-12-2024-01-41-11-2460-PM
header-Dec-12-2024-01-41-11-2460-PM

Svetle ideje

Tehnologija in oblikovanje luči imata na prvi pogled veliko skupnega, vendar se v ozadju odvija skrbno usklajevanje estetike in funkcionalnosti. V pogovoru s Stefanom Staudacherjem in Christophom Häußingerjem smo izvedeli, kako oblikovalci in razvijalci osvetlitve skupaj ustvarjajo najboljše svetlobne rešitve. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik