Audijeve digitalne Matrix LED luči: milijon plešočih pikslov

Pri Audiju že vrsto let premikamo meje tehnologije avtomobilskih luči. Digitalne Matrix LED sprednje luči za Audija e-trona Sportbacka so naš najnovejši izum. Z novimi funkcionalnostmi omogočajo zanesljivejšo in varnejšo vožnjo – za vse udeležence v prometu.

11.05.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Stephan Berlitz pred Audi vozilom, s LED celico v roki.

Pravijo, da bistre glave vidijo dlje. Ni naključje, da je vodja razvoja svetil in vidnosti pri Audiju ravno Stephan Berlitz. Njegov najnovejši izum, ki bo šel v serijsko proizvodnjo, smo predstavili leta 2019 na avtomobilskem salonu v Los Angelesu. Gre za digitalne Matrix LED luči pri novem Audiju e-tronu Sportbacku.

 

 

“Na ozkih ulicah ali gradbiščih orientacijske luči pomagajo voznikom ostati na sredini voznega pasu.”

Stephen Berlitz

50 metrska preproga svetlobe na avtocesti

S funkcionalnostmi novega sistema digitalne osvetlitve je vožnja enostavnejša in varnejša. Ena od njegovih poglavitnih prednosti je osvetlitev cestišča v smeri vožnje po avtocesti, s katero pred avtomobilom ustvari 50 metrsko preprogo svetlobe. Jasno sveti na izbrani vozni pas in se dinamično prilagaja menjavam pasu med vožnjo. Temne lise – območja, kjer je svetloba pritajena – označujejo položaj vozila na cestišču.

Ne glede na izbrano nastavitev in vozne okoliščine, digitalne LED luči svetijo izjemno natančno. »Nizek snop je za osvetlitev v ovinkih, po mestu in na avtocesti. In to natančnejši in bolj usklajen kot kadarkoli prej«, pravi Berlitz. »Da ne bi zaslepili ostalih voznikov, sprednji žarometi iz snopa še bolj natančno izločijo ostala vozila.« Pred začetkom in ob koncu vožnje digitalne Matrix luči prikazujejo dinamične animacije geometrijskih vzorcev na tla in na garažna vrata.

LED celice slikene od blizu s črnim ozadjem.

Tehnologija Audijevih Matrix LED luči: milijon mikroogledal

Nove Audijeve Matrix LED luči smo osnovali na tehnologiji DMD, kar je kratica za Digital Micromirror Device (digitalna naprava z mikroogledali). Srce naprave je majcen čip s približno milijonom mikroogledal, od katerih vsako meri nekaj stotin milimetra. Z elektrostatičnim poljem jih lahko nagibamo do pettisočkrat na sekundo.

S položajem ogledal določamo svetlobo, ki jo generirajo tri LED luči. Sistem leč večino svetlobe usmerja na cesto, ko pa je treba določen del zatemniti, jo usmeri v absorber, ki jo popolnoma vpije.

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

Prototip vozila Audi z LED luči med testiranjem.

Nova odgovornost – osvetlitev, ki komunicira z ostalimi udeleženci v prometu

Stephan Berlitz je že 20 let na vodstvenem položaju v Audijevem razvoju osvetlitve. S sodelavci so za serijsko proizvodnjo razvili inovacije, kot so LED žarometi, dinamični smerniki in OLED zadnje luči. Z Matrix LED žarometi je spet korak pred časom. »To nam odpira povsem nov svet, saj avto zdaj lahko komunicira z okolico na nevsiljiv način«, meni Berlitz.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

“Vsak lahko komunicira. Mi pa svetlobi dajemo gibanje.”

Stephen Berlitz

Audijevi avtomobili bi kmalu lahko ostale udeležence v prometu s projekcijo ustreznih simbolov opozarjali na nesreče ali poledico. Razmišljamo tudi o prikazu prehodov za pešce in svetlobnih puščicah, ki bi druge voznike opozarjale, da bomo zamenjali smer. Kaj takšnega bi hitro lahko postalo resničnost, če pridobimo dovoljenja ustreznih organov na posameznih svetovnih trgih.

Avtonomna vožnja premika meje svetlobne tehnologije

Razvojnikom osvetlitve pri Audiju zlepa ne bo zmanjkalo izzivov. Mobilnost prihodnosti spreminja tudi vlogo avtomobilske razsvetljave. Njena naloga ne bo več le svetiti na pot vozniku, luči bodo postale medij, prek katerega bo avto komuniciral z okolico.

Ali kot pravi Stephen Berlitz: »Vsak lahko komunicira. Mi pa svetlobi dajemo gibanje.«

 

 

Video title

Quote

 

 

Video title

small text

heading

text

button

Audi e-tron na cesti, slikano s pogledom naprej.
Audi e-tron na cesti ponoči. Slikano od strani.

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik