E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
26.07.2023 Avtor: Benjamin Seibring Fotografije: Matthias Ziegler
Nad Audi Driving Experience center v kraju Neuburg na Donavi na Bavarskem se je spustila megla. Tu ni neobičajno videti strank in testnih voznikov znamke Audi, ki si na poligonu nabirajo izkušnje, se učijo vozniških spretnosti in preizkušajo zmogljivost avtomobilov. Rolf Volland je kot izkušeni dirkač in inštruktor vožnje vešč obvladovanja športnih avtomobilov, tako z dirkaške plati kot z vidika kupcev avtomobilov.
“quote”
“quote”
Rolf Volland
Ob vstopu na poligon Rolf Volland za trenutek ustavi modri Audi SQ8 Sportback e-tron. Nedaleč stran sta stezi, namenjeni učenju varne vožnje in obvladovanja vozila. "Pri električni vožnji je odzivnost vozila skoraj brezhibna, bistveno izboljšan je tudi oprijem," pravi Volland. Nizko težišče, ki ga omogoča baterija v podvozju, prispeva k dobri vodljivosti, vendar pa ima ključno vlogo pri tem veliko bolj natančen in pameten nadzor nad pogonom. "Z namestitvijo dveh elektromotorjev na zadnjo premo se odpirajo povsem nove možnosti obvladovanja vozila in vozne dinamike."
Volland pokaže, kaj to pomeni v praksi. Na prvi ravnini pospeši na 90 km/h, nato pa za trenutek pritisne zavoro in z izrazito majhnim obračalnim krogom naredi prvi 180-stopinjski obrat. "Tu so na delu ogromne sile," pravi, medtem ko s skoraj igrivo lahkotnostjo ohranja linijo vožnje. "V zavoju se notranje kolo vrti počasneje kot zunanje. Običajno bi zdaj za uravnavanje različnih hitrosti koles poskrbel klasični diferencial z zavornimi impulzi." Električno porazdeljevanje navora v povsem električnem vozilu SQ8 Sportback e-tron pa deluje drugače. V najnovejši fazi razvoja pogona quattro ključno vlogo igra optimalna porazdelitev pogonske moči. "Oba elektromotorja, ki poganjata zadnji kolesi, lahko posamično prilagajata porazdelitev navora," pojasni Volland in pospeši iz ovinka. "Navor je zdaj večji na kolesu na zunanji strani zavoja." Razlika v navoru znaša do 220 njutonmetrov, na kolesih pa zaradi prestavnega razmerja približno 2.100 njutonmetrov, "kar navsezadnje pomeni, da vozilo še lahkotneje premaguje ovinke," doda Volland.
Pri električnem nadzoru nad vektorji navora je pomembno predvsem pametno medsebojno delovanje treh elektromotorjev. Audi SQ8 Sportback e-tron zdaj s hitrostjo skoraj 100 km/h zapelje v dolg ovinek, kjer lahko Volland preizkusi njegovo vlečno silo. "Kako hitro vozim? Kakšen je moj kot krmiljenja? Kakšen je položaj stopalke za plin? Kakšen je oprijem vozila? Pri vsem tem se ustvari na milijone podatkov, ki jih sistem v delčku sekunde ovrednoti in pretvori v navodila za upravljanje elektromotorjev. In to stalno, brez prekinitev."
“Quote”
Center za stranke je srce doživetja Audi Driving Experience v Neuburgu. Tu so ljubiteljem znamke Audi na voljo raznoliki tečaji vožnje. Svoje vozniške spretnosti lahko z najnovejšimi modeli Audi preizkušajo na 2,2 kilometra dolgem poligonu za učenje obvladovanja vozila, na stezah za pospeševanje in zaviranje, na terenskem poligonu in na poligonu za dinamično vožnjo.
Preberite več o doživetju vožnje Audi (Audi Driving Experience) [v angleškem jeziku]
Prednosti električnega porazdeljevanja navora pa niso opazne le pri hitri vožnji skozi ovinke, meni Volland, ki se s povsem električnim SUV-jem zdaj poda še na terenski poligon centra Audi Driving Experience. Na odseku s kamnitimi vzpetinami se morajo vozila nagniti čez prečno os, zaradi česar na vrhu vzpetine diagonalno nasprotni kolesi obvisita v zraku. "Ko eno od sprednjih koles obvisi v zraku, se sproži zavorni impulz in moč se prenese na drugo kolo. Tako deluje diferencial na sprednji premi, na zadnji premi pa zavorni poseg ni potreben. Posamezni kolesi se nadzirata po potrebi," razloži. V terenskem načinu vožnje, ki ga Volland izbere v vozilu, se električno porazdeljevanje navora odziva še bolj neposredno in po potrebi kot običajni pogonski sistemi. "Z vidika vozne izkušnje je seveda vedno bolje poganjati kot pa zavirati," dodaja Volland, zvest svojemu dirkaškemu značaju.
Audi SQ8 Sportback e-tron se mora spopasti še s klancem s 55-odstotnim nagibom. Tu se bo izkazalo, kako pameten je v resnici električni nadzor vektorjev navora, in s kakšno močjo se ponaša SUV. "Električna vozila nimajo klasičnega menjalnika. Pri speljevanju na 55-odstotnem klancu potrebujemo še toliko več moči na zadnji premi in optimalno vlečno silo vozila," razloži Volland, ki brez težav pospeši v klanec.
Rolf Volland
Po končanem preizkusu Rolf Volland Audi SQ8 Sportback e-tron parkira pred center za stranke. "Električno porazdeljevanje navora, ki je bilo prvič uporabljeno v vozilu Audi SQ8 Sportback e-tron, razumem kot funkcijo zmogljivosti in vozne dinamike." Vozilo pospešuje hitreje, vozi z manj trenja in je bolj športno, hkrati pa ponuja tudi veliko več udobja in dinamike pri vožnji skozi ovinke. "Zelo natančno in kompleksno – po mojem mnenju trojni električni pogon prinaša čisto novo vozniško izkušnjo," zaključi dirkač. Kdor misli, da vožnja z električnim avtomobilom ni zabavna, naj se udeleži tečaja Audi Driving Experience, še doda in pomežikne, preden SUV priključi na polnilnico.
“Quote”
Audi SQ8 Sportback e-tron prepriča z varnostjo v ostrih zavojih, kot je ta na poligonu Audi Driving Experience centra.*
* Profesionalni voznik, zaprt krog. Ne poskušajte sami.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.