življenjski slog 26.04.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
24.02.2023 Avtor: Nadia Riaz-Ahmed Fotografije: Ole Westermann
G. Cox, pri rosnih 15 letih ste ustanovili podjetje Haydenshapes Surfboards, ki je od tedaj preraslo v vodilno blagovno znamko v deskarski panogi. Kaj vas motivira, od kod izvira vaš inovatorski duh?
Vedno sem delal izključno zase, si pridobival lastne izkušnje in se učil na svojih napakah. Vedno skušam optimizirati svoj design, ga narediti boljšega od prejšnjega. Vsaka nova deska ali projekt je nova priložnost za raziskovanje nečesa drugačnega ali novega. Željo po raziskovanju in preizkušanju stvari je treba vseskozi negovati. Iskanje novih materialov in preizkušanje, kako jih uporabiti pri oblikovanju in ga tako izboljšati, mi je odprlo nove in zanimive poti. Inovativne ideje mi pomagajo pri osebnem razvoju.
Ste oblikovalec, podjetnik, deskar. Kako vam uspe uskladiti vse te različne vloge?
Vsaka od teh dejavnosti ima pomembno vlogo pri različnih interesih, ki oblikujejo moje življenje. Na vsakem od teh področij si vedno znova postavljam izzive, to me navdušuje. Rad uporabljam krožni pristop – začnem z idejo, jo oblikujem in uresničim, nato pa se odpravim deskat, da zberem izkušnje in povratne informacije za nadaljnje izboljšave. Gre torej za precej celovit pristop. Vedno sem rad preizkušal nove ideje in koncepte. To je privedlo do inovativnih dosežkov v mojih designih, ki danes predstavljajo blagovno znamko Haydenshapes Surfboards.
Napredek in inovacije prinašajo tudi velike izzive. Kaj vam kot oblikovalcu predstavlja največji izziv?
Poiskati pravi način, kako nekaj izdelati. Delo z novim designom, tehnologijo ali materialom vedno zahteva čas, da ga dobro spoznaš in se ga naučiš uporabljati. Najtežje je najti inovativne načine za uresničitev oblikovalske vizije.
“quote”
“quote”
Gotovo so s tem povezana tudi velika tveganja. Ste morali kdaj tvegati, da bi lahko napredovali?
Inovacija in razvoj tehnologije FutureFlex ter njena uvedba na trg je bilo veliko tveganje, a hkrati tudi odločilen trenutek za blagovno znamko. Koncept FutureFlex s paraboličnim okvirjem iz ogljikovih vlaken je omogočil boljšo izkušnjo deskanja; v naslednjih letih so tej formuli sledile številne druge blagovne znamke. Velik izziv je bil dokazati industriji, da potrošniki želijo izboljšave v tehnologiji desk, da obstaja povpraševanje po inovativnih deskah.
Ali ob vseh inovacijah še vedno cenite tradicijo? Gre to dvoje z roko v roki?
Menim, da dobre inovacije temeljijo na tradiciji. Čeprav sem tudi sam povezan z dediščino deskanja, rad iščem priložnosti za nove ideje. Pomembno je ceniti tradicijo, saj jo na neki način vsi prenašamo naprej in razvijamo skozi čas.
Hayden Cox
Deskanje je neločljivo povezano z naravo. Kakšno vlogo ima pri vašem delu trajnostni razvoj?
Trajnostni razvoj je ključni steber mojega dela. V zadnjih desetih letih sem se o tem veliko naučil in to znanje vključil v naše postopke oblikovanja in proizvodnje izdelkov. Obstaja veliko primerov, kako smo v svoje procese vključili trajnostne prakse. Na primer, zbiramo odrezke steklenih in ogljikovih vlaken, ki predstavljajo približno 30-40 % surovine, in jih večinoma uporabljamo v novih tkaninah ali kompozitih. Pri zmanjševanju okoljskega odtisa ima pomembno vlogo tudi dolga življenjska doba izdelka, naša tehnologija FutureFlex pa ohranja upogibnost štiri- do petkrat dlje kot tradicionalna lesena deska. Manjša poraba surovin in daljša življenjska doba izdelka brez izgube kakovosti sta moja glavna cilja.
Podobno kot vaša znamka tudi konceptno vozilo Audi activesphere¹ združuje trajnostni razvoj, zmogljivost, digitalizacijo in oblikovanje. Kaj menite o ideji mobilnosti prihodnosti, ki jo predstavlja?
Avtomobilska panoga je trenutno v zelo vznemirljivem obdobju, ko se hkrati na novo ustvarjajo vsi elementi avtomobila. Konceptno vozilo Audi activesphere¹ si predstavljam kot popolno vozilo za moj življenjski slog. Ideja, da bi z digitalnimi tehnologijami omogočili uporabo avtomobila na toliko različnih načinov, odpira povsem nove ustvarjalne možnosti. Zelo mi je všeč tudi to, da digitalizacija ne ogroža oblikovanja izdelkov, temveč izboljšuje tako estetiko kot funkcionalnost.
¹Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.