E-mobilnost 29.05.2025
Počasno staranje visokonapetostnih baterij
Okoli 90 odstotkov prvotne kapacitete po 160.000 kilometrih in približno 88 odstotkov po 200.000 kilometrih: takšne so povprečne vrednosti stanja iztrošenosti (State of Health – SoH) baterije po petih letih uporabe modela Audi e-tron. To jasno kaže, da visokonapetostne baterije električnih vozil Audi kljub staranju dolgo ohranjajo odlično zmogljivost. Vrednosti bistveno presegajo raven, ki jo zagotavljamo pri znamki Audi: za vsako novo povsem električno vozilo jamčimo, da bo baterija tudi po osmih letih ali 160.000 prevoženih kilometrih ohranila 70 odstotkov svoje prvotne kapacitete. Podatki temeljijo na meritvah iz več sto tisoč električnih vozil Audi, ki so od leta 2019 v uporabi po vsem svetu, tudi v zelo različnih podnebnih razmerah.
Josef Gandlgruber, strokovnjak za podatkovno analitiko in simulacijo življenjske dobe baterij pri znamki Audi, z zadovoljstvom pove: "Na podlagi trenutnih podatkov lahko rečemo, da so baterije zelo robustne." Podatki iz dejanske, vsakdanje uporabe vozil so za Audijeve inženirje izjemno pomembni. "Naše baterije so zasnovane tako, da prenesejo vrsto ekstremnih scenarijev. Z zbranimi podatki lahko ocenimo, kako intenzivno naši kupci uporabljajo vozila v ekstremnih razmerah. Tako lahko optimiziramo baterije glede na različne načine uporabe, kar se na koncu pozna tudi pri ceni in učinkovitosti," poudarja Gandlgruber.