Audi Sport 21.08.2024
Audi Driving Experience Center v kraju Neuburg na Donavi na Bavarskem. S testnega poligona se sliši cviljenje gum, ko e-tron S z noro hitrostjo drsi skozi ovinke. Za volanom sedi belolas gospod s prijateljskim nasmehom. Naj vam ga predstavimo: Stig 'Master' Blomqvist je tekmoval v 122 relijih svetovnega prvenstva, enajstkrat zmagal in leta 1984 osvojil naslov svetovnega prvaka med vozniki. Še vedno zna pritisniti na plin. Ko stopi iz avta, pozdravi trideset let mlajšega Mattiasa Exstroma, dolgoletnega voznika v seriji DTM in svetovnega prvaka v relikrosu. Sestala sta se ob 40. obletnici quattra, oborožena z zgodbami o legendarnem štirikolesnem pogonu.
Kdaj sta prvič sedla za volan audija s pogonom quattro?
Blomqvist: To je bilo leta 1982, ko sem prvič obiskal Audijev sedež v Ingolstadtu. Audijevi prostori so bili takrat nekoliko manjši [smeh]. Freddy Kottulinsky [reli voznik in zmagovalec na Dakarju (1932 – 2010); op. ur.] me je zapeljal z originalnim quattrom [Audi A2 quattro; op. ur.] in takrat sem ga prvič tudi vozil. Vožnja s pogonom na štiri kolesa je bila zame povsem nov občutek. Že na samem začetku sem vzljubil moč tega avtomobila.
Ekström: Prvič sem v quattru sedel v zgodnjih devetdesetih. Star sem bil 14 ali 15 let, vozil sem se s takratnim fantom moje sestre. Od mojega očeta je odkupil pokvarjen originalni Audi quattro in ga popravil. Še zdaj se spomnim, pospeški so bili popolnoma nori, zvok pa preprosto neverjeten! Sam sem ga prvič vozil na švedskem prvenstvu turnih avtomobilov (STTC) leta 1999, in sicer Audi A4 quattro. Bilo je res zabavno. Avto je bil divji; imel je odličen oprijem in neverjetno hitre pospeške. V quattru sem se počutil bolj pogumnega in boljšega, kot sem v resnici takrat bil.