Ekipa, ki je ustvarila novi Audi A5

Pogledali smo v zakulisje razvoja novega modela Audi A5 in spoznali pet zaposlenih, ki s svojim delom oblikujejo modelsko serijo – od oblikovanja do načrtovanja proizvodnje in trženja.

26.09.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Uspešni Audi A4 je postal zgodovina; zamenjal ga je Audi A5. Trideset let po tem, ko je Audi s serijo B5 vstopil v premijski segment srednje velikih vozil, se nova generacija seli v višji srednji razred, zdaj pod imenom Audi A5. Kaj odlikuje najnovejši model znamke Audi? To najbolje vedo ljudje, ki novi A5 oblikujejo, načrtujejo njegovo proizvodnjo, ga izdelujejo in tržijo.

Luisa Werther in Jakob Hirzel.

Luisa Werther in Jakob Hirzel.

Video title

“quote”

“quote”

"
Novi A5 uteleša športno esenco naše oblikovalske DNK.
"

Jakob Hirzel

small text

heading

text

button

Jakob Hirzel stoji pred modrim Audijem A5

"Novi A5 uteleša športno esenco naše oblikovalske DNK."

- Jakob Hirzel

 

Pri oblikovanju je pomemben prvi vtis

Jakob Hirzel ve, kako ustvariti močan prvi vtis. Enainštiridesetletnik je študiral oblikovanje transportnih vozil na Univerzi v Pforzheimu, pri Audiju pa je zaposlen od leta 2012. Sodeloval je že pri oblikovanju zunanjosti trenutne serije Audi A3, zdaj pa je ustvaril zunanjo podobo nove družine Audi A5.

"Novi A5 uteleša športno esenco naše oblikovalske DNK," pravi Hirzel. "Dolg pokrov motorja, športna in kompaktna potniška kabina, podaljšana ramenska linija in značilne quattro izbokline poudarjajo dinamičnost vozila že v mirovanju." Posebej izpostavlja novi, ploski enodelni okvir mreže hladilnika s strukturo satovja in digitalne zadnje luči OLED nove generacije. Te s prilagodljivimi svetlobnimi podpisi in v kombinaciji s svetlobnim trakom še posebej izstopajo ponoči in poskrbijo, da je prvi vtis novega A5 prepričljiv tudi v temi.

Katharina Pyrek in Jens Feldmeye v proizvodnji.

"Odličen izdelek je rezultat odličnega sodelovanja."

- Katarina Pyrek

 

Večletno načrtovanje v proizvodnji

Kot pri vsakem novem modelu se je tudi načrtovanje novega A5 začelo več let prej. Medtem ko je Audi leta 2019 nadgrajeval A4 serije B9, so se Katharina Pyrek in njeni sodelavci iz oddelka za načrtovanje montaže že ukvarjali z naslednjo generacijo; serijo, ki se zdaj imenuje A5 (B10).

Katharina Pyrek se je Audiju pridružila leta 2016, že takrat na področju načrtovanja montaže. "Odrasla sem v načrtovanju," pravi. Njen prvi stik z novim A5, ki je hkrati tudi njen prvi večji projekt pri Audiju, je imela kot načrtovalka proizvodnje.

"Naša ekipa razvija strukturne rešitve za zahtevne izzive, kot so na primer vse višje zahteve glede varnosti pri trkih." Oddelek za načrtovanje montaže je odgovoren tudi za vključitev nove serije v obstoječe proizvodne procese v Neckarsulmu. "Prilagoditve izvajamo ob koncih tedna ali med prekinitvami proizvodnje. Seveda tega ne počnemo sami, ampak v sodelovanju s številnimi strokovnimi oddelki. Odličen izdelek je rezultat odličnega sodelovanja."

small text

heading

text

button

1920x1920_AleynaAydin_DavidIlgner

Podpora pri zagonu proizvodnje

 

Tudi Aleyna Aydin, ki dela v podpori pri zagonu proizvodnje, poudarja pomen timskega dela. “Pri montaži analiziramo vsak proizvodni korak, od združljivosti samih komponent do ergonomije vgradnje in časovne učinkovitosti posameznih operacij.”

Aleyna Aydin je leta 2018 zaključila vajeništvo na področju proizvodne mehanike. Za petindvajsetletnico je novi A5 eden največjih projektov do zdaj. "Z njim se ukvarjamo že skoraj dve leti," pravi. "Seveda smo v tem času naleteli na različne izzive, toda naš cilj je bil vedno enak: brezhibna proizvodnja. Reševanje problemov in opazen napredek – to je tisto, kar me motivira."

“Quote”

Holger Mathes in njegovi sodelavci v proizvodnji.

Kako novi A5 pripravljajo za proizvodnjo

 

Holger Mathes je v Neckarsulmu zaposlen že 25 let in je sodeloval pri zagonu številnih novih modelov. "Začel sem leta 1998 kot varilec pri modelu Audi A6," pove. Danes je Mathes skupaj s svojo ekipo v tovarni v Neckarsulmu odgovoren za materialno zasnovo novega vozila: karoserijo in nosilno strukturo, ki daje vozilu prepoznavno podobo.

Da bi zagotovili, da se bodo kasneje v serijski proizvodnji vsi deli ujemali, morajo Mathes in njegova ekipa v karosernici opraviti številne preizkuse. "Sisteme je treba med tednom posebej nastaviti, da lahko ob koncu tedna na njih preizkusimo izvedljivost novih elementov."

Obstaja pa še ena, še pomembnejša faza: pilotna serija. "Takrat prevzamemo proizvodne linije in vozilo izdelamo v večjih količinah – to je tako rekoč končni preizkus."

Video title

1920x1920_1270884

"Model A5 smo umestili v višji razred."

- Louisa Werther
 

Delo Luise Werther ni toliko povezano s proizvodnjo, ampak bolj z zagotavljanjem, da ima novi A5 vse, kar potrebuje za uspeh na trgu. Štiriintridesetletnica dela na področju produktnega marketinga in vozilo pozna do zadnje podrobnosti. Diplomantka industrijskega inženirstva je pri Audiju zaposlena od leta 2013. "Ponosna sem, da smo z novim modelom A5 razvili tako odličen izdelek," pravi.

Skupaj z ekipo za A5 je odgovorna tudi za višje pozicioniranje modela A5 na trgu. "Vozilo se je povečalo, tako v smislu klasičnih dimenzij kot tudi opreme. Številne priljubljene funkcije naših kupcev so zdaj postale del serijske opreme, na primer navigacija, električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat ter odlagalne površine za telefon s funkcijo induktivnega polnjenja."

Werther se še posebej veseli velike panoramske steklene strehe, ki je na voljo kot dodatna oprema in omogoča, da s pritiskom na gumb preklapljate med prosojnim in neprosojnim steklom, ter elektronske arhitekture, ki zagotavlja povezljivost vozila in je že navdušila v modelu Audi Q6 e-tron. Vse to daje modelu Audi A5 odlične možnosti, da napiše svojo zgodbo o uspehu – tudi po zaslugi številnih ljudi, ki so vozilo postavili na cesto.

 

 

“Quote”

Video title

Werther se še posebej veseli velike panoramske steklene strehe, ki je na voljo kot dodatna oprema in omogoča, da s pritiskom na gumb preklapljate med prosojnim in neprosojnim steklom, ter elektronske arhitekture, ki zagotavlja povezljivost vozila in je že navdušila v modelu Audi Q6 e-tron. Vse to daje modelu Audi A5 odlične možnosti, da napiše svojo zgodbo o uspehu – tudi po zaslugi številnih ljudi, ki so vozilo postavili na cesto.

 

 

 

Novi modeli A5
Novi modeli A5

Novi modeli Audi A5: sodobna športnost in vrhunska proporcionalna razmerja

Dolgoletna prodajna uspešnica Audi A4 se je s predstavitvijo že desete generacije preimenovala v Audi A5. Družina Audi A5 navdušuje s športnim designom in povsem novo notranjostjo, napredna tehnologija MHEV plus pa omogoča delno električno in s tem še učinkovitejšo vožnjo.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik