E-mobilnost 25.07.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Če bo polnjenje baterije potekalo pri preveč avtomobilih naenkrat, bodo na ulici ugasnile luči – to je eden od mračnih scenarijev, pred katerimi svarijo dvomljivci v električno mobilnost. Rešitev smo našli v dinamičnem polnjenju s časovnim zamikom.
16.02.2021 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Inteligentno polnjenje, ki je prilagojeno zmogljivosti električnega omrežja, zmanjšuje obremenitev omrežja in lahko tako pripomore k večji naklonjenosti električni mobilnosti. Z modeli e-tron in polnilnim sistemom connect smo pri Audiju na to pripravljeni že danes. V okviru raziskovalnega projekta, pri katerem smo sodelovali s podjetjem GISA in drugimi partnerji s področja informacijske tehnologije, smo preizkusili prav tak scenarij preobremenitve lokalnega električnega omrežja: na ulici, na kateri za napajanje skrbi transformator lokalnega omrežja, več električnih avtomobilov naenkrat polni baterijo z veliko močjo.
Dinamično polnjenje s časovnim zamikom lahko razbremeni lokalno električno omrežje.
Preobremenitev omrežja lahko preprečimo z dinamičnim upravljanjem polnjenja, ki deluje na osnovi usmerjene komunikacije med električnim avtomobilom in upravljavcem električnega omrežja. V praksi to pomeni, da bi polnjenje potekalo s časovnim zamikom, pri čemer bi se upoštevala predvideni čas odhoda in dejanska obremenitev električnega omrežja. Preizkus je pokazal, da takšna rešitev prinaša vsestranske koristi: električni avtomobil lahko v fazah mirovanja povsem napolni svojo baterijo, pri čemer je z dinamičnim prilagajanjem polnilne moči zagotovljena razbremenitev električnega omrežja, lastnikom avtomobilov pa ni treba sklepati kompromisov pri mobilnostnih potrebah. Vse to omogočajo novi vmesniki v hišnem omrežju, prek katerih poteka komunikacija med hišo, električnim avtomobilom in električnim omrežjem.
Osrednjo komponento predstavlja omrežni prehod, imenovan Smartmeter Gateway (SMGW). Njegova namestitev je že zdaj obvezna v primerih, ko poraba električne energije v gospodinjstvu na letni ravni presega 6.000 kWh. Z omrežnim prehodom SMGW je prek certificiranega zalednega IT-sistema vzpostavljena izredno varna podatkovna povezava med hišo in upravljavcem električnega omrežja. Vse potrebne informacije in krmilni signali se ciljno usmerjeno pošiljajo naprej – bodisi sistemu za upravljanje energije v gospodinjstvu ali neposredno polnilnemu sistemu, ki ga opcijsko ponuja Audi.
“quote”
Srednjeročno bo nova omrežna tehnologija omogočila individualno prilagajanje polnilne moči, časa polnjenja in trajanja polnjenja pri vsakem posameznem avtomobilu. Poleg tega se bodo morda odprle še dodatne privlačne prednosti: kupec, ki svoj Audi e-tron lahko polni tudi na delovnem mestu, bi na primer pri polnjenju doma lahko pristal na določene omejitve. V zameno bi potem pri svojem ponudniku plačeval elektriko po nižji ceni.
Inteligentno polnjenje električnih avtomobilov je pomemben gradnik trajnostnega gospodarjenja z energijo, ki predstavlja enega ključnih ciljev za prihodnost. S premišljeno izrabo potencialov bi električni avtomobili v končni fazi lahko postali prilagodljivi hranilniki sončne in vetrne energije, ki veljata za nestalen vir energije.
Pri Audiju smo si na poti do mobilnosti brez izpustov zastavili ambiciozne cilje. Do leta 2050 želimo na ravni svoje modelske palete doseči ogljično nevtralnost. Prav zato bomo s svojo široko zastavljeno električno ofenzivo že do leta 2025 predstavili skoraj 20 popolnoma električnih modelov.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.