Inteligentni pomočniki za varnejšo vožnjo

Novi Audi A5 s širokim naborom asistenčnih sistemov razbremenjuje voznika pri rutinskih opravilih in mu pomaga v kritičnih prometnih situacijah, s čimer občutno izboljšuje vsakdanjo vožnjo in varnost za vse udeležence v prometu.

27.02.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi S5 Avant z asistenčnimi sistemi.
Sistem na modelu Audi S5 Avant s pomočjo različnih senzorjev neprekinjeno nadzoruje okolico vozila. Med njimi so radarski senzor v sprednjem delu vozila, sprednja kamera in ultrazvočni senzorji.

 

Vsi modeli Audi A5 v serijski opremi ponujajo parkirni sistem zadaj s prikazom oddaljenosti, tempomat in nastavljivi omejevalnik hitrosti, opozorilo za zapuščanje voznega pasu, pomoč za učinkovito vožnjo in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika.

Modeli Audi S5 ponujajo občutno širšo serijsko opremo. Poleg že omenjenih funkcij vključujejo prilagodljivo asistenco za hitrost, parkirno asistenco plus s prikazom oddaljenosti, omejevalnik hitrosti s prepoznavanjem prometnih znakov ter, ob izbrani vlečni napravi, tudi pomočnika pri manevriranju s prikolico.

Za modela Audi A5 in S5 je na voljo širok nabor dodatnih asistenčnih sistemov, med katerimi še posebej izstopa prilagodljiva asistenca za vožnjo plus. Ta s pomočjo visokoločljivih zemljevidov in podatkov drugih vozil, zbranih v oblaku, izboljšuje prepoznavanje prometnih znakov ter nudi podporo pri pospeševanju, vzdrževanju hitrosti in razdalje ter vodenju po voznem pasu. Vse to lahko, zlasti na daljših potovanjih, občutno izboljša kakovost vožnje.

Sistem s pomočjo različnih senzorjev neprekinjeno nadzoruje okolico vozila. Med njimi so radarski senzor v sprednjem delu vozila, sprednja kamera in ultrazvočni senzorji. Za izboljšanje voznih lastnosti sistem, odvisno od regije, uporablja tudi visokoločljive zemljevide in podatke drugih vozil, zbrane v oblaku. Na podlagi vseh zbranih informacij izračuna pot pred vozilom ter s podpornimi krmilnimi posegi zagotavlja udobno vodenje po sredini voznega pasu.

Sistem hkrati uravnava razdaljo do vozil spredaj in nasproti vozečih vozil ter predvideva in prilagaja hitrost glede na omejitve in različne prometne situacije, kot so ovinki, križišča, krožišča ter uvozi in izvozi na avtocesto. V zgoščenem prometu zavira do popolne zaustavitve in lahko, odvisno od trajanja mirovanja, samodejno ponovno spelje. Pri znakih za ustavljanje zmanjša hitrost tako, da voznik lahko udobno prevzame nadzor nad dogajanjem. Prilagodljiva asistenca za vožnjo z upoštevanjem številnih parametrov zagotavlja udobno vožnjo v celotnem hitrostnem območju in prometnih zastojih. Nabor funkcij se lahko razlikuje glede na razpoložljivost v posamezni državi in konfiguracijo vozila.

Model Audi S5 limuzina.
Sistem Active Front Assist združuje štiri podporne funkcije: Front Emergency Brake Assist za zaviranje v sili, Evasion Assist za izogibanje nesrečam, Cornering Assist za pomoč pri zavijanju in Front Cross Traffic Assist, ki nadzoruje dogajanje pred vozilom. 

 

Serijsko vgrajeni sistem Active Front Assist združuje štiri podporne funkcije: Front Emergency Brake Assist za zaviranje v sili, Evasion Assist za izogibanje nesrečam, Cornering Assist za pomoč pri zavijanju in Front Cross Traffic Assist, ki nadzoruje dogajanje pred vozilom.

Asistenca za zaviranje v sili nudi podporo v kritičnih situacijah pred vozilom. Če na primer na cesto nenadoma priteče otrok ali vozilo pred vami ostro zavira, A5 samodejno sproži zaviranje. Sistem zaznava pešce pri hitrosti do približno 85 km/h, vozila pa vse do najvišje hitrosti. Ob zaznavi nevarnosti čelnega trčenja sistem najprej opozori voznika z vizualnimi, zvočnimi in haptičnimi signali, nazadnje pa sproži zaviranje v sili, da zmanjša hitrost ali, če je mogoče, prepreči trčenje.

Asistenca za izogibanje oviram pomaga vozniku preprečiti trčenje. Po opozorilu sistem s ciljnim zaviranjem in blagim navorom na volanu sproži popravek smeri. Sistem deluje pri hitrostih med 30 in 150 km/h, pri čemer mora voznik ves čas manevra aktivno upravljati volan.

Sprednja asistenca za zavijanje lahko pri hitrostih do 25 km/h z zaviranjem prepreči trčenje z nasproti vozečimi vozili. Sistem se aktivira ob vklopu smernika, nato nadzoruje nasprotni vozni pas in po potrebi sproži zaviranje. Voznik je o manevru obveščen na nadzorni plošči.

Nadzor prečnega prometa spredaj zazna kritično dogajanje pred vozilom ter sproži vizualno in zvočno opozorilo, po potrebi pa tudi kratek zavorni sunek pri hitrostih do 10 km/h. Asistenca za križišča deluje pri hitrostih do 30 km/h. Pri počasnem vključevanju v križišče ali pri slabši vidljivosti ob izvozu lahko voznik s pritiskom na tipko za parkiranje na MMI-zaslonu na dotik aktivira prikaz slik iz kamer za nadzor okolice. Te z možnostjo izbire različnih zornih kotov občutno razširijo voznikovo vidno polje.

Pomoč pri zaviranju v sili v okviru sistemskih omejitev zazna neaktivnost voznika. Če voznik ne izvede nobenega ukrepa, sistem prevzame nadzor nad vozilom in ga zaustavi na trenutnem voznem pasu. Pri tem sproži vizualna, zvočna in haptična opozorila z zavornimi sunki ter vklopi varnostne utripalke. Postopoma aktivira tudi zaščitne ukrepe za potnike, kot je zategnitev varnostnih pasov za optimalen položaj sedenja. Ko se vozilo popolnoma ustavi, se pripravi na reševanje potnikov, sistem pa, odvisno od države, samodejno sproži klic v sili.

Parkirna asistenca plus pomaga voznikom pri enostavnem parkiranju in izvozu s parkirnega mesta. Vozilo prevzame upravljanje volana, pospeševanje, zaviranje in izklop motorja. Sistem se aktivira prek vmesnika MMI in lahko parkira tako naprej kot vzvratno, v vzdolžna in pravokotna parkirna mesta med vozili. Pri modelu Audi S5 je parkirna asistenca plus del serijske opreme.

Zadnja kamera na MMI-zaslonu prikazuje območje za vozilom in s pomočjo dinamičnih elementov, kot je izračunana pot, olajša parkiranje in manevriranje. Štiri širokokotne kamere za nadzor okolice zajemajo celotno območje ob in okoli vozila ter z različnimi pogledi, ki jih voznik izbira na MMI-zaslonu, omogočajo še priročnejše manevriranje.

Video title

“quote”

“quote”

Audi A5 Sedan.

 

Pomočnik pri manevriranju prikolice nudi podporo pri vleki in je združljiv z vsemi prikolicami s fiksnim vlečnim drogom. Sistem omogoča samodejno krmiljenje prikolice pri vzvratni vožnji, smer pa voznik preprosto nadzoruje z upravljanjem na MMI-zaslonu na dotik. Posnetek s kamere med vzvratno vožnjo prikazuje stanje sistema, odzivanje kombinacije vozila in prikolice ter trenutni in želeni kot med njima. Sistem pri tem tudi preprečuje morebitno trčenje med vozilom in prikolico.

Prilagodljiva asistenca za hitrost samodejno prilagaja hitrost vozila pretoku prometa. Vozniki lahko izberejo tudi omejevalnik hitrosti, ki deluje na osnovi prometnih znakov. Pri tem lahko nadzirajo hitrost s stopalko za plin kot običajno, vendar le do samodejno nastavljene omejitve. Sistem določa hitrosti na podlagi omejitev iz shranjenih podatkov zemljevida, ki se mesečno posodabljajo, ter s pomočjo kamere za prepoznavanje prometnih znakov. Na zaslonu sta prikazani trenutno nastavljena hitrost in – takoj ko je na voljo – prihodnja omejitev hitrosti. Pri modelu Audi S5 je prilagodljiva asistenca za hitrost del serijske opreme.

Asistenca za zavijanje zadaj ob vključenem smerniku opozarja voznika na kolesarje in druga vozila, ki se približujejo od zadaj. Če sistem zazna kritično situacijo, se v ustreznem ogledalu najprej rahlo osvetli opozorilni indikator. Če vozniku pri že začetem manevru zavijanja grozi trčenje, sistem sproži večstopenjsko opozarjanje z utripajočim indikatorjem, zvočnim signalom in haptičnim opozorilom v obliki zavornega sunka.

Sistem za opozarjanje pri izstopu opozarja na vozila in kolesarje, ki se približujejo od zadaj, ko vozilo zapušča vzdolžno parkirno mesto. Če v načinu parkiranja zazna bližajoče se vozilo, se vklopita opozorilni prikaz v ustreznem ogledalu in ambientna osvetlitev v vratih. Če voznik v tem trenutku potegne za kljuko, sistem najprej sproži vizualno opozorilo, v nevarnih situacijah pa tudi prepreči odpiranje vrat. Kadar so vrata že odprta in se nevarno približuje drugo vozilo, se poleg vizualnega oglasi še zvočno opozorilo.

Nadzor prečnega prometa zadaj vozniku pomaga pri izvozu s parkirnega mesta tako, da opozarja na kolesarje ali druga vozila, ki prečkajo pot za vozilom. Če sistem zazna nevarno situacijo, se na MMI-zaslonu prikaže vizualno opozorilo. Če vozilo vzvratno zapelje v prečni promet, sistem sproži stopnjujoče se zvočne signale in po potrebi zavira do popolne zaustavitve, da prepreči trčenje.

Sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu spremlja promet na sosednjem pasu in ustrezno obvešča voznika. Ob zaznavi nevarne situacije se prižge indikator v ustreznem ogledalu. Ko voznik začne menjavo pasu, indikator začne intenzivno utripati. Pri višjih hitrostih, na primer zunaj naselij in na avtocestah, sistem zazna namero menjave pasu že ob približevanju črti voznega pasu. V nevarnih situacijah sistem sproži vizualno opozorilo na MMI-zaslonu in zvočni opozorilni signal.

Novi modeli Audi A5 pomagajo voznikom ohraniti pregled tudi nad stresnimi situacijami. Ko je vozilo parkirano, se na MMI-zaslonu prikaže opozorilo, naj voznik preveri zadnje sedeže in ne pozabi na morebitne potnike, zlasti otroke. Če je voznik pred vožnjo odprl zadnja vrata, se ob izstopu dodatno sporočilo prikaže še v virtualnem prikazovalniku Audi plus. Opcijsko je na voljo naprednejše zaznavanje potnikov na zadnjih sedežih s pomočjo radarskega senzorja v stropni oblogi. Sistem opozori voznika, naj pred izstopom preveri morebitno prisotnost potnikov na zadnjih sedežih. Po zaklepanju vozila sistem še enkrat preveri zadnje sedeže in prostor za noge. Če zazna osebo, okrepi opozorilo z utripajočimi opozorilnimi lučmi in hupo.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi A5 limuzina
Audi A5 limuzina

Zmogljiva. Športna. Čustvena.

Dolgoletna prodajna uspešnica Audi A4 se je s premierno predstavitvijo že desete generacije preimenovala v Audi A5. Novo Audi A5 limuzino odlikujejo športno-elegantna silhueta, popolnoma digitalizirana notranjost ter zmogljivi in učinkoviti pogoni.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik