modeli in tehnika 28.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Luči pri znamki Audi že dolgo zagotavljajo več od varnosti. So presek med tehnologijo in designom ter odločilno vplivajo na vizualno pojavo vsakega modela Audi. To je še posebej opazno na zunanjosti modelov e-tron GT quattro in RS e-tron GT – po sprednjih in zadnjih lučeh je te modele moč takoj prepoznati.
5.04.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Žarometi modelov e-tron GT quattro in RS e-tron GT so tridimenzionalne skulpture z dinamičnim značajem in moderno estetiko. Žarometi pri modelu e-tron GT quattro v obliki črke X so na voljo v treh različicah: LED, Matrix LED in laserska luč kot dodatna dolga luč. Dodatna dolga luč je na voljo kot opcija pri obeh serijah e-tron GT, ščiti jo izrazito oblikovan okvir v obliki črke X. Spodnji del žarometa je sestavljen iz ločenih elementov z modro osvetljenimi robovi. Osrednja krila svetlobne grafike dnevne luči tvorijo zgornji del X-a. Grafika dnevne luči deluje tudi kot smernik in je sestavljena iz niza ostro zarisanih kotov, ki ustvarjajo športen videz.
Zadaj se izklesan svetlobni trak razteza po celotni širini modelov e-tron GT. Navzven se razprši v vse večjih segmentih v obliki puščic, s čimer izriše nezmotljiv podpis zadnje luči. V zadnjih lučeh so nameščene LED-diode. Pod svetlobnim trakom sta še dinamična smernika, v spodnjem območju pa zavorna luč.
Svetlobni trak po celotni širini zadka modelov e-tron GT se razprši navzven v vse večjih segmentih v obliki puščic, s čimer izriše nezmotljiv podpis zadnje luči.
Audi LED-tehnologijo žarometov z dinamičnimi smerniki v modelu e-tron GT quattro zagotavlja kot standardno opremo. Matrični LED-žarometi, ki svetijo z največjo svetlostjo in ob tem ne zaslepijo drugih voznikov zaradi zatemnitve posameznih segmentov, so v modelu e-tron GT quattro na voljo kot opcija, v vrhunskem RS e-tron GT pa so standardna oprema.
Vrhunec ponudbe luči električnih modelov Gran Turismo so matrični LED-žarometi z lasersko svetlobo kot dodatnim dolgim žarkom. Pri hitrosti 70 km/h in višjih se v središču žarometa, med moduloma kratkih in dolgih luči, aktivira laserska točka, ki podvoji doseg dolgih luči. Poleg tega ultrakompakten laserski modul v vsakem žarometu ustvari svetlobni žarek, ki kot reflektor osvetli površine več sto metrov pred vozilom.
Luči električnega Gran Turisma ponujajo dodatno značilnost: dinamične svetlobne učinke na lučeh spredaj in zadaj v funkciji pozdrava ob odhodu od doma in vračanju domov. Pozdrav ob odhodu se začne ob odklepanju avtomobila in ga je navdihnila moč zvočnega vala: osvetlitev posameznih elementov se hitro in močno poveča, preden se za kratek čas umakne in nato drugič zasije na polno.
“quote”
Srce pomočnika za nočno gledanje je termovizijska kamera, ki zazna toploto, ki jo oddajajo ljudje ali živali.
Ko pomočnik za nočni vid zazna pešca pred avtomobilom, osebo na prikazovalniku označi z rdečo, hkrati se oglasi opozorilni signal.
“quote”
Poleg različnih žarometov je pri modelih e-tron GT opcijsko na voljo tudi pomočnik za nočni vid (Night Vision Assistant). V opcijo je vključena označevalna luč. Pri hitrosti 60 km/h in višjih posamezne LED-diode v matričnih LED-žarometih utripajo, da označijo zaznane pešce in osvetlijo tiste, ki niso na osvetljenih območjih.
Srce pomočnika za nočno gledanje je termovizijska kamera. Ima 24-stopinjski zorni kot, njeno zaščitno okno čisti pralna šoba in se segreva, kadar je hladno. Kot infrardeči sistem za daljave (far infrared system, FIR) se kamera odziva na toploto, ki jo oddajajo ljudje ali živali, da bi jih prikazala na osrednjem zaslonu med instrumenti. Če krmilna enota predvidi nevarnost – ko na primer pešec hodi blizu avtomobila na ulici – osebo označi z rdečo, hkrati se oglasi opozorilni signal. Opozorilo se prikaže tudi na dodatnem projiciranem prikazovalniku pred voznikom. Označevanje in kontrast slike je mogoče nastaviti v MMI.
Matrični LED-žarometi v obeh modelih e-tron GT ustvarjajo dolge svetlobne žarke s svetlobnimi diodami, ki so združene v skupne reflektorje ali leče. Cesto osvetljujejo, ne da bi zaslepili druge udeležence v prometu. Takoj, ko kamera na vetrobranskem steklu zazna druge avtomobile ali mestna območja, krmilna enota posamezne LED diode zatemni ali jih nastavi na nižjo raven. To omogoča več milijonov svetlobnih vzorcev.
Druge svetlobne diode v žarometu Matrix LED prevzamejo funkcijo luči za manevriranje – osvetlijo na primer bočni del sprednjega dela avtomobila pri vzvratni vožnji – pa tudi funkcijo luči za vse vremenske razmere. Ta tehnologija zmanjša bleščanje odbite svetlobe pri slabi vidljivosti in s štirikrat večjim dosegom zagotavlja širšo osvetlitev kot meglenka. Luč za zavoje nastane s premikom žariščne točke svetlobe vzdolž krivulje. Smernik se prediktivno aktivira, tik preden avto prispe v križišče. Žarometi in zadnje luči so opremljeni z dinamičnimi smerniki. Pas LED-diod je zlahka opazen in se sproži v zaporednih segmentih v nekaj milisekundah ter vizualno ustvari svetlobno gibanje v smeri obračanja.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.