Izpopolnjena vozna dinamika modela Audi S6 Avant e-tron

Novi Audi S6 Avant e-tron združuje natančno vozno dinamiko, vrhunsko udobje in agilnost. Kakšna tehnologija se skriva v ozadju?

23.04.2025 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: graupause

Oswin Röder ne skriva navdušenja: "Električna platforma nam daje več možnosti za natančno uravnavanje vozne dinamike in udobja." Vodja razvoja podvozja pri znamki Audi skupaj s svojo ekipo skrbi, da avtomobili, kot je Audi S6 Avant e-tron, v svojih voznih lastnostih utelešajo značilne vrednote Audijeve DNK: uravnoteženost, stabilnost, natančnost, lahkotnost in nadzor. Te vozne lastnosti je mogoče občutiti v vsakem modelu znamke Audi, ne glede na to, ali ga poganja električni ali klasični motor, ali gre za kompaktni model ali vozilo višjega razreda. Audi mora biti vedno prepoznaven, občuten in doživet kot Audi. Nizko težišče modela S6 Avant e-tron prispeva k boljši vodljivosti, pri čemer je cilj vedno enak: "Podvozje in krmiljenje morata biti usklajena tako, da se vozilo odziva neposredno in je vožnja lahkotna in brez napora," pojasnjuje Oswin Röder.

Električni pogon quattro pri modelu Audi S6 Avant e-tron prinaša pomembno prednost za Audijeve inženirje, omogoča namreč popolnoma prilagodljivo porazdelitev navora med sprednjo in zadnjo premo. Za razliko od vozil z motorjem na notranje zgorevanje, torej z enim samim virom pogona, lahko pri električnem vozilu z elektromotorjem na vsaki premi precej svobodno določijo, koliko moči bo na voljo spredaj ali zadaj. Elektromotorja v sistemu štirikolesnega pogona quattro v modelu Audi S6 Avant e-tron imata pri tem na voljo določeno rezervo moči, ki omogoča spremenljivo porazdelitev navora na sprednjo ali zadnjo premo tudi pri polni obremenitvi. To pa ima izjemno pozitiven vpliv na vozno dinamiko. Pri modelu Audi S6 Avant e-tron je vzdolžna porazdelitev navora povezana tudi s prečno porazdelitvijo v obliki vektoriranja zavornega navora (brake torque vectoring). Dva krmilnika delujeta usklajeno in skrbita za natančnost pri zavijanju, tudi pri visokih obremenitvah.

Video title

“quote”

Ovinek na preizkusni stezi centra Audi Driving Experience, v ozadju osvetljena stavba.

Preizkusna steza centra Audi driving experience v Neuburgu na Donavi, Bavarska.

Pogled od spredaj na Audi S6 Avant e-tron, ki vozi po preizkusni stezi centra Audi driving experience s prižganimi žarometi.

DNK znamke Audi: model S6 Avant e-tron pooseblja natančno, lahkotno in nadzorovano vozno dinamiko.

“quote”

Električni avtomobil ponuja več možnosti za prilagajanje vozne dinamike.

small text

heading

text

button

Pogled od blizu na sprednjo pnevmatiko modela Audi S6 Avant e-tron med vožnjo po asfaltu.

Audi S6 Avant e-tron navdušuje z izjemnim udobjem pri vožnji na dolgih razdaljah.

 

Inovativna sprednja prema modela Audi S6 Avant e-tron

Pri krmiljenju sta pomembna predvsem dva dejavnika: kolikšen zasuk volana je potreben in kolikšno silo moramo pri tem uporabiti. "Za natančno in lahkotno krmiljenje morata biti kot zavijanja in navor popolnoma usklajena. Kot voznik želite že z rahlim zasukom volana doseči želeni kot, vozilo pa mora izbrani liniji skozi ovinek slediti s centimetrsko natančnostjo, brez potrebe po dodatnih popravkih," razloži Oswin Röder. Za zagotavljanje natančnega krmiljenja in izjemne okretnosti Audi S6 Avant e-tron uporablja povsem na novo razvito sprednjo premo, zasnovano posebej za modele na platformi PPE. Zasnova sprednje preme ima ključno vlogo pri odzivanju vozila na premike volana. Nova sprednja prema je še vedno značilna Audijeva petvodilna prema, vendar je krmilni mehanizem pritrjen na premo brez gumijastih vložkov, krmilna palica pa je zasnovana bolj togo. Vse te izboljšave zagotavljajo, da se vsak premik volana natančno prenese na kolesa. Pri novi premi je vodilni člen z ležiščem pomaknjen bolj proti sprednjemu delu vozila, kar nudi več prostora za visokonapetostno baterijo v podvozju. Model Audi S6 Avant e-tron je serijsko opremljen tudi z zračnim vzmetenjem, ki je s posebej zasnovanimi blažilniki prilagojeno športnim zahtevam modelov Audi S.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title
Rekuperacija na zadnji premi povečuje stabilnost modela Audi S6 Avant e‑tron pri dinamični vožnji.

 

 

“Quote”

Video title

Prilagodljiv dostop do moči – to je Audi

Prilagodljiva porazdelitev pogonskega navora med elektromotorjema na sprednji in zadnji osi omogoča natančno prilagajanje vozne dinamike modela Audi S6 Avant e-tron. Skupna moč obeh motorjev presega sistemsko moč vozila – ta "rezerva moči" omogoča, da se navor v sistemu štirikolesnega pogona dinamično prenaša s sprednjih na zadnja kolesa in obratno, tudi pri polni obremenitvi. Za uravnoteženo vožnjo v vsakem trenutku.

Pogled od spredaj na Audi S6 Avant e-tron s prižganimi žarometi med dinamično vožnjo skozi ovinek na asfaltni preizkusni stezi centra Audi driving experience.

Natančno krmiljenje v slogu Audijeve DNK Oswin Röder opiše takole: "Kot voznik želite že z rahlim zasukom volana doseči želeni kot, vozilo pa mora izbrani liniji skozi ovinek slediti s centimetrsko natančnostjo, brez potrebe po dodatnih popravkih."

 

Najvišje udobje pri vožnji

Pri razvoju modela S6 Avant e-tron, ki sodi v razred luksuznih vozil, so Audijevi inženirji veliko pozornosti namenili udobju na dolgih razdaljah. K temu bistveno prispeva električni pogon. Ta ne prinaša le lažje konstrukcije (zmanjšanje mase tudi za več sto kilogramov zaradi odsotnosti klasičnega pogonskega sklopa), ampak tudi manj vibracij. Pri klasičnih motorjih so komponente pogonskega sklopa običajno vpete z elastičnimi nosilci, kar lahko ob vožnji po neravnem cestišču povzroča tresljaje. Pri električnem pogonu modela S6 Avant e-tron teh tresljajev ni, kar občutno izboljša udobje med vožnjo. Na splošno je Audi S6 Avant e-tron zelo uravnotežen avtomobil. Karoserija je vedno pod nadzorom, tudi na slabših cestnih podlagah, hkrati pa vozilo ohranja dober stik s cestiščem, brez neželenega poskakovanja. K vozni dinamiki prispeva tudi rekuperacija energije, ki v vseh načinih vožnje najprej poteka na zadnji premi. Ko voznik v sistemu Audi drive select preklopi iz načina balanced ali comfort v način dynamic in je pri tem vključena samodejna rekuperacija, se aktivira prva stopnja rekuperacije. V tej nastavitvi je sistem prilagojen tako, da vozniku nudi največjo možno podporo pri dinamični vožnji. Ob sprostitvi stopalke za plin pride do nadzorovane spremembe obremenitve, ki vozilu pomaga zaviti v ovinek. Hkrati sistem z rekuperacijo na zadnji premi poskrbi za dodatno stabilnost, saj se del vzdolžne sile prenese nazaj. Tudi to prispeva k lahkotnemu in okretnemu značaju vožnje.

 

Tečaji vožnje Audi driving experience potekajo z vozili, homologiranimi za cestno uporabo, in – z izjemo cestnih tur – izključno na zaprtih in posebej urejenih površinah. Vozila Audi, namenjena uporabi na javnih cestah, niso zasnovana za dirkanje in niso primerna za uporabo na dirkališčih. Tečaji – z izjemo cestnih tur – ne vključujejo proste vožnje, ampak potekajo pod vodstvom strokovno usposobljenih inštruktorjev ter so prilagojeni stopnji znanja posameznega udeleženca. Vse tehnike vožnje, ki jih udeleženci spoznajo na vadbenih poligonih ali dirkališčih, se lahko v prometu uporabljajo le, če so v skladu z veljavnimi cestnoprometnimi predpisi.

Novi Audi S6 Avant e-tron.
Novi Audi S6 Avant e-tron.

Električen, napreden, digitalen

Novi Audi S6 Avant e-tron navdušuje z velikim dosegom in veliko polnilno močjo, osupljivimi pospeški ter odlično vlečno silo in stabilnostjo vozila, ki jih zagotavlja električni pogon quattro.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik