Jens van Eikels o premijski izkušnji polnjenja

Polnjenje električnih avtomobilov bi moralo biti enostavno in brezskrbno. Vozniki ne bi smeli biti pri vsakem polnjenju obremenjeni s primerjavo cen ali omejeni na polnilna mesta določenega ponudnika. Jens van Eikels, ki pri družbi Audi vodi projektno središče za vsa vprašanja v zvezi s polnjenjem, dobro pozna želje in pričakovanja voznikov električnih vozil. V pogovoru nam je razkril, kako namerava Audi postopek in storitve polnjenja narediti še bolj enostavne za uporabnike.

28.02.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Zakaj se Audi tako intenzivno posveča temi polnjenja?

Uspeh električne mobilnosti je odvisen od treh ključnih dejavnikov. Prvič, avtomobili morajo biti privlačni. To se nanaša predvsem na kakovost vozil in učinkovitost polnjenja, čemur pri znamki Audi pripisujemo velik pomen. Za nas je ključno, da krivulja polnjenja naših električnih modelov tudi v daljšem časovnem obdobju ostane na visoki ravni, kar pomeni, da se avtomobili dlje časa polnijo z visoko močjo. Drugi dejavnik je povezljivost, predvsem povezava med pametnim telefonom in vozilom, ki voznikom omogoča, da zanesljivo načrtujejo postanke za polnjenje ali po potrebi vnaprej klimatizirajo vozilo. Tretji steber predstavljajo storitve polnjenja. Pri tem razlikujemo med polnjenjem doma in polnjenjem na poti. Osredotočamo se na mobilnost na dolge razdalje z možnostjo priročnega polnjenja doma in v tujini, vključno s hitrim polnjenjem v mestnih središčih, ki je ključno za voznike brez možnosti polnjenja doma ali na delovnem mestu. V projektni hiši za polnjenje razvijamo priročne rešitve za vse scenarije polnjenja.

 

Kako namerava Audi polnjenje spremeniti iz nuje v premijsko izkušnjo?

Za zagotavljanje prijetne izkušnje polnjenja moramo imeti ustrezne rešitve za vse potrebe polnjenja. Premijska izkušnja polnjenja zame pomeni enostavno in hitro polnjenje v prijetnem okolju. Polnilna središča Audi že ponujajo takšno izkušnjo, vključno s funkcijo 'priključi in polni' (Plug and Charge), pri kateri se polnjenje samodejno začne takoj, ko vozilo priklopite na polnilnico, tudi plačilo se izvede samodejno. Za lažje in udobnejše polnjenje v vseh polnilnih središčih Audi uporabljamo priročna držala za polnilne kable, izkušnjo pa nadgrajujejo tudi lahko dostopni polnilni vtiči in veliki informativni zasloni. Audi charging hub v Nürnbergu je opremljen z udobnim salonom, druga polnilna središča pa so umeščena v živahne mestne predele z dobrimi restavracijami ali nakupovalnimi središči. Z novo rešitvijo, ki bo na voljo od leta 2024, bodo tudi tisti kupci, ki v svoji bližini še nimajo polnilnega središča Audi, lahko čas med polnjenjem izkoristili na način, ki najbolj ustreza njihovim potrebam.

Polnilno središče Audi v Berlinu.
Polnilno središče Audi v Berlinu.

 

Kaj si vozniki želijo in glede česa imajo največ pripomb?

Tradicionalne kritike zaradi pomanjkanja polnilnic so danes veliko manj pogoste, še posebej v Nemčiji, kjer je trenutno razmerje med polnilno infrastrukturo in registriranimi električnimi vozili bolj uravnoteženo. Zavedamo pa se, da je za večje sprejemanje e-mobilnosti odločilen doseg, ki omogoča vsakodnevno uporabo s kratkimi postanki za polnjenje. Zato se Audi pri nadaljnjem razvoju električnih vozil osredotoča na ta dva dejavnika, pri čemer kratke postanke za polnjenje omogoča impresivna zmogljivost polnjenja. Pri novih vozilih, zasnovanih na platformi Premium Platform Electric, bo v prihodnosti za približno 250 kilometrov dosega zadostovalo le 10 minut polnjenja na visoko zmogljivi polnilni postaji HPC (High Power Charging), baterija pa se bo od 10 do 80 odstotkov napolnila v samo nekaj več kot 20 minutah.

 

Kako se Audi na področju polnjenja razlikuje od konkurence?

Z našim konceptom polnilnega središča Audi smo kupcem med prvimi ponudili možnost polnjenja z visoko močjo (HPC), ki je v celoti posvečena zagotavljanju priročnega polnjenja. Na Kitajskem smo ustvarili temelje premijskega ekosistema s polnilnimi postajami pod lastno blagovno znamko, njihovo število hitro narašča. Polnilne postaje, ki so na privlačnih lokacijah in ponujajo možnost rezervacije ter storitev Plug and Charge, tvorijo v prihodnost usmerjeno infrastrukturo, ki zadovoljuje rastoče potrebe, zlasti v velemestih. Sodelovanje z močnimi partnerji, kot so Electrify America v ZDA, IONITY v Evropi in CAMS na Kitajskem, omogoča skupini Volkswagen dostop do močnih omrežij za hitro polnjenje. V Nemčiji sodelujemo tudi s partnerskimi podjetji, kot je Elli, blagovna znamka skupine Volkswagen za energetske in polnilne rešitve. Z mrežo izbranih partnerjev IONITY, Aral pulse in Ewiva našim strankam v javnem sektorju zagotavljamo dostop do kakovostnega polnjenja z visoko močjo in privlačne cene naše storitve Audi charging. Ko gre za polnjenje doma, pa ponujamo največjo prilagodljivost z modularnim polnilnim sistemom e-tron compact in opcijskim polnilnim sistemom connect, ki omogoča celo stroškovno in fotovoltaično optimizirano polnjenje.

Video title

“quote”

“quote”

small text

heading

text

button

Polnjenje modela Audi Q8
Premijsko polnjenje: enostavno, hitro in v prijetnem okolju.

 

Ali so še vrzeli, ki jih lahko zapolni Audi?

Zadovoljni bomo šele, ko bomo uresničili zastavljeni cilj in zagotovili gladko in brezhibno izkušnjo polnjenja za vse stranke. To vključuje nemoteno interakcijo med vozilom, navigacijskim sistemom in polnilno infrastrukturo, ki bo odločilno prispevala k temu, da bodo vsi prepoznali prednosti električne mobilnosti.

 

Kako so se kupci odzvali na novo storitev Audi charging?

Zelo smo zadovoljni s številom podpisanih pogodb in obsegom, v katerem naši kupci uporabljajo storitev Audi charging, ki ponuja široko pokritost in preproste pakete polnjenja. To pomeni, da imamo po vsej Evropi zelo konkurenčno in dosledno cenovno okolje s približno 5.000 novimi uporabniki vsak mesec. Od začetka leta so naši kupci polnili za več kot 17 milijonov kWh (do 13. 12. 2023), od tega kar 85 % v omrežjih za hitro polnjenje. Veliko naših kupcev nadaljuje z uporabo storitve Audi charging tudi po izteku prvega leta brezplačne osnovne naročnine, kar kaže na veliko zadovoljstvo s to storitvijo. V 29 državah Evrope je zdaj na voljo približno 600.000 polnilnih mest, pri čemer se je polnilno središče v Nürnbergu izkazalo za najbolj priljubljeno pri naših voznikih v EU. To je jasen dokaz, da je naša strategija osredotočanja na vrhunska polnilna omrežja HPC uspešna.

 

Kakšno vlogo pa ima polnjenje na delovnem mestu? Kakšne ukrepe sprejema Audi na svojih lokacijah?

Za voznike, ki svojih električnih vozil ne morejo polniti doma ali v neposredni bližini, so zanesljive alternative ključnega pomena. Zato smo pri podjetju Audi elektrificirali več kot pet odstotkov parkirnih mest za naše zaposlene.

 

Kako se je v zadnjem letu na splošno razvila infrastruktura za polnjenje?

Razvoj javne polnilne infrastrukture je v zadnjih letih skoraj povsod po svetu močno napredoval. V Evropi je trenutno na voljo več kot 740.000 polnilnih mest, kar pomeni skorajšnjo podvojitev od konca leta 2021. Vendar pa še vedno obstajajo velike regionalne razlike. V Nemčiji je bilo leta 2023 na voljo več kot 120.000 polnilnih mest, kar ob upoštevanju trenutnega števila približno 1,3 milijona povsem električnih vozil predstavlja dober rezultat. Da bi to razmerje ohranili tudi v prihodnosti, ko se bo število električnih vozil še povečalo, bo treba narediti še več za širitev polnilne infrastrukture. Nesorazmeren razvoj opažamo tudi pri infrastrukturi za hitro polnjenje HPC – ta se je od konca leta 2021 v Nemčiji povečala za 4,5-krat, v Evropi pa celo za 6,8-krat.

Jens van Eikels

Jens van Eikels, vodja projektnega središča za polnjenje pri družbi Audi.

 

Na katerih trgih Audi postavlja standarde na področju polnjenja?

Največjo pozornost seveda namenjamo velikim trgom – Kitajski, ZDA in Evropi. Osredotočamo pa se tudi na države, kot so Brazilija, Indija in Južna Afrika, kjer smo prvi ponudili infrastrukturo za hitro polnjenje s pomočjo naše mreže trgovcev. Vendar se prehod na e-mobilnost ne odvija le na velikih trgih. Pri mednarodnih projektih se opiramo predvsem na naše strukture uvoznikov in trgovcev, saj si želimo, da bi lahko v prednostih hitrega polnjenja uživali naši kupci povsod po svetu. Ker je za to potrebna infrastruktura HPC, je naš cilj, da pospešimo razvoj takšne infrastrukture po vsem svetu.

 

Kakšne zmogljivosti shranjevanja lahko Audi ponudi z baterijami druge življenjske dobe?

Baterijske hranilnike, ki vključujejo in podpirajo energetske potrebe polnilne infrastrukture, zdaj uporabljamo na številnih mestih – njihova uporaba v polnilnih središčih Audi je dobro znana. Našo interno polnilno infrastrukturo v Neckarsulmu podpirajo tri baterijske kocke s kapaciteto 525 kWh, uporabljamo pa tudi pet mobilnih polnilnih kock in dva velika zabojnika z baterijami iz odrabljenih vozil, ki električno energijo dostavijo, kamor koli je treba. Te mobilne rešitve običajno uporabljamo za dogodke, kot je Svetovni gospodarski forum v Davosu, ali ob koncih tedna na smučiščih na Norveškem. Glede na to, da so te kocke skoraj vedno polno zasedene, razmišljamo o razširitvi ponudbe, saj nam tovrstne rešitve omogočajo variabilno in omrežju prijazno rabo energije.

 

Kako pomembna je za Audi zelena energija? Katere projekte podpira podjetje in v kakšna partnerstva je vključeno?

Od uvedbe modela Audi e-tron leta 2019 našim kupcem v Nemčiji ponujamo možnost sklepanja pogodb za odjem zelene električne energije pri našemu partnerju znotraj skupine, podjetju VW‑Naturstrom. Sončni park v nemški zvezni deželi Mecklenburg-Predpomorjanska s 420.000 solarnimi moduli je prvi projekt za razširitev oskrbe z zeleno električno energijo v Nemčiji; Audi je pri tem projektu sodeloval z nemškim komunalnim podjetjem RWE. Za Audi je zelo pomembno, da se električni avtomobili polnijo z zeleno energijo.

 

Katere so teme prihodnosti na področju polnjenja?

Za ključno temo prihodnosti velja dvosmerno polnjenje, s čimer se strinjamo tudi mi. Naše ekipe zato že preizkušajo dvosmerno polnjenje z uporabo večjih baterijskih hranilnikov. Tako kot polnilno središče Audi tudi večnamenski sistem za shranjevanje energije s kapaciteto 1,9 MWh v berlinskem kampusu EUREF izkorišča rabljene litij-ionske baterije iz naših razvojnih vozil in služi kot laboratorij v resničnem svetu za preizkušanje različnih interakcij med električnimi vozili in energetskim omrežjem. Prednosti vožnje z električnim modelom Audi je veliko. Kupci lahko že zdaj svoje vozilo polnijo z doma proizvedeno fotovoltaično energijo, v prihodnosti pa se bomo osredotočili še na druge vidike polnjenja. Med njimi je tudi opcijska ponudba dinamičnih tarif za električno energijo v Nemčiji, ki bo na voljo od leta 2025.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Jens van Eikels, rojen leta 1971 v Hombergu v Nemčiji, je po študiju strojništva na univerzi v Kasslu in zaključku diplomske naloge pri podjetju Daimler Benz leta 1998 začel svojo poklicno pot pri znamki Audi, kjer je deloval na področju zagotavljanja kakovosti v različnih vodstvenih vlogah. Leta 2010 je prevzel vodenje celotnega projekta Audi A3 e-tron, prvega priključnega hibrida znamke Audi. Svoje izkušnje na področju elektrifikacije je nato prenesel v vodenje razvoja prvega povsem električnega modela Audi e-tron in serije modelov e-tron. Od leta 2021 je Jens van Eikels vodja projektnega središča za polnjenje pri družbi Audi.

 

Polnilno središče Audi
Polnilno središče Audi

Audi odprl prvo polnilno središče v Avstriji

S postavitvijo polnilnega središča v Salzburgu znamka Audi nadaljuje svojo zavezanost razvoju e-mobilnosti in premijske infrastrukture za polnjenje električnih vozil.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik