Kljub izzivom Audi beleži rast prodaje električnih vozil

Finančni rezultati družbe Audi v prvem četrtletju 2025 odražajo izzive, ki jih prinašajo trenutne gospodarske razmere. Med dejavniki, ki so vplivali na poslovanje, so svetovna gospodarska recesija, zaostrena konkurenca in politične negotovosti. Kljub temu se lahko znamka Audi pohvali s približno 30-odstotno rastjo prodaje električnih vozil v primerjavi z enakim obdobjem lani. Prihodki so v prvih treh mesecih letošnjega leta dosegli 15,4 milijarde evrov, kar predstavlja 12,4-odstotno povečanje glede na enako obdobje lani. Dobiček iz poslovanja je znašal 537 milijonov evrov, neto denarni tok pa -61 milijonov evrov.

29.05.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

"Ključni kazalniki za prvo četrtletje jasno kažejo, da moramo še naprej izboljševati učinkovitost in konkurenčnost. Zato s polno močjo nadaljujemo s preobrazbo znamke", je povedal finančni direktor družbe Audi Jürgen Rittersberger. "V dogovoru za prihodnost smo začrtali pravo smer. S skupnimi močmi se bomo lotili izzivov in potrebnih sprememb ter Audi znova popeljali v ospredje."

Audi S6 Avant e-tron
Audi S6 Avant e-tron

 

Dobave povsem električnih vozil zrasle za približno 30 odstotkov

V prvem četrtletju 2025 je skupina naprednih znamk Progressive* dobavila 388.756 vozil znamk Audi, Bentley in Lamborghini, kar predstavlja 3,3-odstotni padec glede na enako obdobje lani. Ducati je dobavil 11.947 motornih koles, 3,5-odstotka manj kot lani.

S 46.371 dobavljenimi električnimi avtomobili po svetu je znamka Audi zabeležila močno, 30,1-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. Električni modeli so bili še posebej priljubljeni v Franciji (+169 odstotkov), Švici (+120 odstotkov), na Nizozemskem (+87 odstotkov), Norveškem (+64 odstotkov) in na domačem nemškem trgu (+59 odstotkov). Skupno je Audi v prvem četrtletju kupcem predal 383.401 vozilo, kar je približno 3,4 odstotka manj kot v lanskem prvem četrtletju.

Nova naročila za povsem električne modele so se v zahodni Evropi povečala za 86 odstotkov, kar pomeni zelo spodbuden razvoj. Če upoštevamo vse vrste pogonov, so se skupna naročila v tej prodajni regiji povečala za 22 odstotkov. Ti trendi kažejo, da modelska ofenziva, ki se je začela leta 2024, postopoma že prinaša rezultate pri obsegu prodaje.

"V prvih mesecih leta 2025 smo naredili odločilne korake k ponovnemu pozicioniranju podjetja," je povedal generalni direktor Gernot Döllner. "Mednje sodi tudi marca sklenjen 'dogovor za prihodnost' med vodstvom podjetja in svetom delavcev, katerega cilj je povečati produktivnost, hitrost in prilagodljivost v naših nemških proizvodnih obratih. Leto bo zaradi razmer v svetovnem gospodarstvu še naprej zelo zahtevno, vendar smo pri podjetju Audi začeli uresničevati našo strategijo in jo tudi uspešno izvajamo. Naša modelska ofenziva zdaj postopoma prihaja na svetovne trge. Posebej spodbudni so prodajni rezultati in naročila za naše nove električne modele."

V okviru modelske ofenzive bomo do konca leta 2025 predstavili skupno deset novih priključnih hibridov. Modela Audi A3 in Audi A5 sta že na trgu, vsak v dveh karoserijskih različicah, maja 2025 sta bila predstavljena še dva modela višjega razreda: Audi A6 Avant e-hybrid in Audi A6 limuzina e-hybrid. Priključni hibridi poleg povečane zmogljivosti polnjenja ponujajo tudi dolg električni doseg, ki presega 100 kilometrov.

Video title

“quote”

“quote”

AR24_Header_Juergen_Rittersberger_1920x1080

"Ključni kazalniki za prvo četrtletje jasno kažejo, kako pomembno je, da s polno močjo nadaljujemo s preobrazbo znamke. Pravo smer smo že začrtali."

 

Jürgen Rittersberger, član uprave družbe Audi, odgovoren za finance, pravne zadeve in IT

small text

heading

text

button

Dobave v Evropi

V prvih treh mesecih leta je znamka Audi v Evropi (brez Nemčije) dobavila 112.707 vozil, kar je za 3 odstotke manj kot v enakem obdobju lani. Z električnimi vozili je znamka Audi dosegla velik porast. Dobavljenih je bilo več kot 25.129 električnih vozil, kar je za 50,4 odstotka več kot lani. Na domačem nemškem trgu je Audi zabeležil 4,8-odstotno rast z 48.447 dobavljenimi vozili. Med njimi je bilo 8.640 električnih modelov, kar pomeni 59-odstotno povečanje. Če upoštevamo dobave vseh vrst pogonov, je Audi v državah, kot so Poljska, Avstrija in Hrvaška, dosegel najboljše prvo četrtletje v svoji zgodovini.

 

Nova električna znamka AUDI na Kitajskem

Na sejmu Auto Shanghai 2025 je bilo v ospredju pet svetovnih premier, med njimi tudi model A6L e-tron. S predstavitvijo modela AUDI E5 Sportback, prvega serijskega vozila nove električne znamke AUDI, je podjetje izpolnilo obljubo o krajših razvojnih ciklih. V prihodnjih letih bosta sledila še dva nova modela. Sestrska znamka, ki je bila razvita posebej za kitajski trg, se osredotoča na povsem električna vozila in nagovarja nove, tehnološko ozaveščene ciljne skupine.

AR24_Leitartikel_Doellner_1920x1920

"V prvih mesecih leta 2025 smo naredili odločilne korake k ponovnemu pozicioniranju podjetja. Naša modelska ofenziva se že obrestuje."

 

Gernot Döllner, predsednik upravnega odbora družbe Audi

small text

heading

text

button

Finančni rezultati na začetku leta

Skupina Audi je v prvem četrtletju 2025 ustvarila 15.431 milijonov evrov prihodkov, kar predstavlja 12,4-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. K rasti sta največ prispevala izboljšana sestava modelske ponudbe in večji delež prodanih električnih modelov.

Dobiček iz poslovanja se je povečal na 537 milijonov evrov (prvo četrtletje 2024: 466 milijonov evrov). Donosnost poslovanja skupine Audi je zrasla na 3,5 odstotka (prvo četrtletje 2024: 3,4 odstotka).

“Quote”

 

 

Video title
kljucnirezultati_audi

 

Poslovanje znamk Bentley, Lamborghini in Ducati

Bentley je med januarjem in marcem 2025 dobavil 2.388 vozil (prvo četrtletje 2024: 2.506). Pri tem je ustvaril 661 milijonov evrov prihodkov (prvo četrtletje 2024: 688 milijonov evrov). Tradicionalna britanska znamka je dosegla 71 milijonov evrov dobička iz poslovanja (prvo četrtletje 2024: 120 milijonov evrov) in 10,7-odstotno donosnost poslovanja (prvo četrtletje 2024: 17,4 odstotka).

Lamborghini je v prvih treh mesecih leta 2025 dobavil 2.967 vozil (prvo četrtletje 2024: 2.630), kar je 12,8 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Prihodki so se povečali za 29,6 odstotka in so znašali 895 milijonov evrov (prvo četrtletje 2024: 691 milijonov evrov). Dobiček iz poslovanja je zrasel za 33 odstotkov na 248 milijonov evrov (prvo četrtletje 2024: 187 milijonov evrov), donosnost poslovanja pa se je v primerjavi z lanskim letom rahlo povečala, in sicer na 27,7 odstotka (prvo četrtletje 2024: 27 odstotkov).

Ducati je z 11.947 dobavljenimi motornimi kolesi ostal za 3,5 odstotka pod lansko številko (prvo četrtletje 2024: 12.378). Prihodki so upadli na 246 milijonov evrov (prvo četrtletje 2024: 262 milijonov evrov), dobiček iz poslovanja pa se je zmanjšal na 15 milijona evrov (prvo četrtletje 2024: 27 milijonov evrov). Donosnost poslovanja je dosegla 6,3 odstotka (prvo četrtletje 2024: 10,5 odstotka).

Audi A6 Avant e-tron performance
Audi A6 Avant e-tron performance

Napoved za leto 2025

Skupina Audi za leto 2025 še naprej pričakuje promet v višini od 67,5 do 72,5 milijarde evrov. Pričakovana donosnost poslovanja ostaja v razponu med 7 in 9 odstotki, neto denarni tok pa med 3 in 4 milijardami evrov. Ob trenutni visoki negotovosti za zdaj ni mogoče dokončno oceniti finančnih posledic uvoznih carin, zlasti v Združenih državah Amerike. Finančni učinki dogovora za prihodnost se trenutno še vrednotijo, saj nekateri njegovi deli še niso v celoti oblikovani. Zato ta dva dejavnika v trenutni napovedi še nista upoštevana.

 

*V skupino naprednih znamk (Progressive) spadajo naslednje znamke skupine Audi: Audi, Bentley, Lamborghini in Ducati. Izrazi 'skupina Audi', 'skupina naprednih znamk (Progressive)' in 'skupina znamk' so v tem besedilu uporabljeni kot sopomenke.

 

 

“Quote”

Video title

Featured-Novi-e-hibridni-modeli-z-učinkovito-kombinacijo-pogonov
Featured-Novi-e-hibridni-modeli-z-učinkovito-kombinacijo-pogonov

Novi e-hibridni modeli z učinkovito kombinacijo pogonov

Ponudbo priključnih hibridov bomo razširili z desetimi novimi modeli, ki združujejo najboljše iz dveh svetov – dolg električni doseg za vsakodnevno vožnjo in zanesljivost motorja z notranjim zgorevanjem za daljša potovanja.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik