prihodnost 20.04.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Na letošnjem avtomobilskem sejmu v Šanghaju je svetovno premiero doživel koncept Audi A6 e-tron, znanilec nove družine povsem električnih avtomobilov znamke Audi. O konceptnem avtomobilu, ki potiska oblikovalski jezik znamke korak naprej, smo se pogovarjali z njegovim oblikovalcem Sascho Heydejem.
19.05.2021 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Koncept Audi A6 e-tron je obiskovalce sejma Auto Shanghai 2021 pozdravil v kitajskem jeziku. Trije majhni visokoločljivostni LED-projektorji, vgrajeni na vsaki strani karoserije vozila, so s projekcijo kitajskih pismenk tla pod njim spremenili v pravi oder. Sascha Heyde je eden od oblikovalcev električnega konceptnega avtomobila, ki vzbuja navdušenje.
“quote”
“quote”
G. Heyde, kakšen pomen imajo projekcije, ki pozdravljajo potnike?
Gre za kombinacijo varnostnih funkcij in estetskega designa, ki je za znamko Audi še posebej pomembna. Zato majhni visokoločljivostni projektorji na tleh ustvarjajo tudi opozorilne znake, na primer opozorilo kolesarjem, da bo voznik odprl vrata avtomobila. Dodatni štirje LED-projektorji, ki smo jih neopazno vgradili v vogale vozila, na cesti ustvarjajo projekcije smernikov.
S tem pomagajo predvsem drugim udeležencem v prometu. Kaj pa ponujajo tistim, ki so v vozilu?
Tudi oni imajo koristi. Plosko zasnovani digitalni matrični LED-žarometi delujejo kot projektorji. Med polnjenjem baterije se lahko voznik in potniki kratkočasijo z igranjem video iger, projiciranih na steno pred avtomobilom. Pri Audiju smo sami ustvarili video igro za konceptni avtomobil. Preizkusil sem jo, zelo je zabavna!
Konceptni električni Audi A6 e-tron je zgrajen na platformi Premium Platform Electric, na kratko PPE. Vam kot oblikovalcu avtomobilov tehnološka osnova PPE nudi več svobode, ali vas nova tehnologija še bolj omejuje?
Prvi večji izziv je bil umestitev velike baterije na način, da bi lahko na tej osnovi oblikovali eleganten in športen avtomobil. Na tej stopnji razvoja sem imel celo več manevrskega prostora kot običajno. Zahvaljujoč variabilnosti platforme sem se lahko igral z medosno razdaljo in oblikoval krajše ali daljše zadnje previse. To pomeni, da lahko na platformi PPE zgradimo širok razpon različnih konceptov vozil, avtomobile z dvignjeno karoserijo, kot so SUV-ji in CUV-ji, obenem pa tudi vozila z nizkim dnom, kot je koncept Audi A6 e-tron, ne da bi morali posegati v osnovno arhitekturo. Pri konceptu Audi A6 e-tron smo oblikovali dolgo medosno razdaljo. Med osmi smo ustvarili veliko prostora, v katerega smo lahko umestili baterijo. Pri umeščanju baterije si torej nismo pomagali z višino, temveč z dolžino in širino, s čimer smo dosegli točno to, kar smo želeli: plosko silhueto.
To pomeni, da se Audijevim kupcem ne bo treba odreči klasični obliki limuzine ali Sportbacka?
To pomeni, da želimo, zlasti pri avtomobilih z električnimi pogonom, ohranjati klasična razmerja. Graditi želimo zelo čustvene in zelo učinkovite avtomobile s čudovitimi linijami, za katere pa ni nujno, da izgledajo drugače. Prav v C-segmentu želimo obdržati klasična, elegantna Audijeva razmerja. Koncept Audi A6 e-tron zato predstavlja mehkejši prehod, kjer imajo tudi Audijeve tradicionalne linije in razmerja svoje mesto.
Kakšno vlogo pa pri konceptu Audi A6 e-tron igra aerodinamika?
Zaradi športnih razmerij in elegantnih linij, pa tudi zaradi značilne kupejevske oblike zadka že prvi pogled razkrije, da je bil avto zasnovan v vetrovniku. Njegov koeficient zračnega upora z vrednostjo pičlih 0.22 cW je v električnem C-segmentu težko preseči. Povedano preprosteje, to pomeni, da ima avtomobil minimalen aerodinamičen upor – kar se odraža v nižji porabi energije in posledično večjem dosegu. Obenem pa smo s finim uravnavanjem v vetrovniku prišli do organske oblike z izjemno eleganco in harmonijo v najmanjših podrobnostih. Če ga pogledamo s sprednje strani, je takoj jasno, da je koncept Audi A6 e-tron povsem električni predstavnik znamke. Glavna značilnost je velik, zaprt – oblikovalci mu rečemo 'obrnjen' – enodelni pokrov hladilnika. Vpliv vetrovnika je očiten tudi pri zadnjem delu. Zgornji zadnji del je oblikovan tako, da ustvari aerodinamično funkcionalen prekinjeni rob. In v spodnjem delu je zračni odvod zadnjega difuzorja integriran v območje spojlerja.
V kolikšni meri predstavljajo linije koncepta Audi A6 e-tron korak naprej v razvoju Audijevega oblikovalskega jezika?
Naslednji evolucijski korak oblikovalskega jezika Audijevih modelov predstavlja širši koncept modelov e-tron. Koncept Audi 6 e-tron je primer popolne možne sinteze oblike in funkcije. Zdi se monoliten, kot bi bil ulit iz kalupa – še posebej, ko ga gledamo od strani. Odrekli smo se ostrim robovom in posledično razporejamo mehke prehode v trupu avtomobila. Markantni kolesni loki, ki so značilni za pogon quattro, poudarjajo širino karoserije – še celo bolj izrazito kot motorji z notranjim zgorevanjem –, hkrati pa organsko prehajajo v stranske površine. Razporeditev LED-žarometov je izjemno napredna. To so Audijevi najbolj ploski žarometi doslej. Digitalna matrična tehnologija LED in digitalna tehnologija OLED omogočata maksimalno svetilnost in širok razpon funkcij na minimalni površini, hkrati pa ponujata svetlobno grafiko z možnostjo prilagajanja.
“Quote”
Kaj pri konceptu Audi A6 e-tron je značilno za znamko?
Ena od prepoznavnih značilnosti je zagotovo enodelni pokrov hladilnika. Potem so tu še ploski žarometi in nova generacija digitalnih OLED-elementov, ki zahvaljujoč tridimenzionalni arhitekturi služijo kot zaslon v neprekinjeni črti luči na zadnjem delu. Ohranjena je klasična Sportback silhueta, ne pozabimo pa tudi na značilno obliko koles pri pogonu quattro.
Koliko konceptnega avtomobila bo ostalo v serijski proizvodnji?
S tem razstavnim avtomobilom smo že precej blizu serije.
Kako blizu?
Rekel bi 95 odstotkov. Enaka osnovna razmerja, dimenzije koles z 22-inčnimi pnevmatikami, mere in silhueto boste našli tudi v serijskem modelu, ki bo avtomobilski svet ugledal leta 2023.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.