inovacije 28.02.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Štirje krogi, štirideset let, en quattro – na kratko: uspešnica iz Ingolstadta. Audi quattro v letu 2020 praznuje svoj jubilej, mi pa vam predstavljamo zgodbo o štirikolesnem pogonu, ki je povzročil pravo revolucijo v avtomobilski industriji.
17.11.2020 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Raziskovanje nastanka pogona Audi quattro nas najprej ponese nazaj v zimo 1976, ko je Audi za nemško vojsko razvil terensko vozilo Iltis s pogonom na vseh štirih kolesih. Inženirje je navdušila njegova zmogljivost v dežju in snegu, zato so ga kot primerjavo uporabljali v preizkusih prototipov, kjer se je vedno odrezal bolje kot avtomobili s pogonom na prednjih kolesih. In tako se jim je porodila ideja, da bi to enkratno tehnologijo lahko uporabili tudi v serijskih avtomobilih.
Walter Treser, takrat direktor predproizvodnje, je kasneje povedal, da ga je navdušila »zamisel o razvoju avtomobila, ki do tedaj še ni obstajal«. Izbrati pa mu je moral primerno ime. Malo je manjkalo, da bi se novi avto s štirikolesnim pogonom imenoval Audi Carat, kar je bila okrajšava za 'Coupé All-Wheel-Drive-Turbo', a ga je pred tem rešil parfum z enakim imenom, ki se nekako ni skladal s podobo avtomobila. Zato je obveljal predlog Walterja Treserja, Audi quattro pa je ime, ki ga danes pozna ves svet.
“quote”
“quote”
Leta 1980 smo na avtosalonu v Ženevi predstavili naš prvi quattro avtomobil Ur-quattro. Odzivi so presegli vsa pričakovanja – avto je prepričal tako novinarje kot tudi navdušence. V naši ponudbi je ostal celih 11 let – do 1991, nato pa se je Ur-quattro umaknil v zgodovino, pogonska tehnologija pa je ostala in se razvijala naprej.
Tehnologija quattro, ki jo prilagajamo posameznim tipom vozil, navor avtomatsko enakomerno porazdeli na vsa štiri kolesa, s čimer se trdno oklene podlage in zagotovi večjo varnost tudi v težjih voznih pogojih. Za avtomobile z vzdolžnim motorjem smo razvili dve različici pogona:
V modele s prečnim motorjem in v športne avtomobile Audi R8 vgrajujemo naš quattro pogonski sklop s hidravlično večploščno sklopko.
Pogonski sklop Audi quattro v avtomobilu s prečnim motorjem.
Ozrimo se nazaj v januar 1981: blatna in zasnežena pot nekje v zaledju Avstrije. Številni avtomobili se trudijo premagati zahtevno progo, med njimi tudi Audi quattro. Prizor je z zimskega rallyja v Mühlviertlu, kjer sta se na cilj prva prebila Franz Wittmann starejši in Kurt Nestinger v Audiju quattro.
Ta zmaga je bila prva v dolgem nizu uspehov v motošportu. Audi quattro, znan tudi kot Audi Sport Quattro je do leta 1987 osvojil številne zmage na rallyjih za svetovno prvenstvo, konec osemdesetih let prejšnjega stoletja pa smo se posvetili še turnim dirkam.
Ozrimo se nazaj v januar 1981: blatna in zasnežena pot nekje v zaledju Avstrije. Številni avtomobili se trudijo premagati zahtevno progo, med njimi tudi Audi quattro. Prizor je z zimskega rallyja v Mühlviertlu, kjer sta se na cilj prva prebila Franz Wittmann starejši in Kurt Nestinger v Audiju quattro.
Ta zmaga je bila prva v dolgem nizu uspehov v motošportu. Audi quattro, znan tudi kot Audi Sport Quattro je do leta 1987 osvojil številne zmage na rallyjih za svetovno prvenstvo, konec osemdesetih let prejšnjega stoletja pa smo se posvetili še turnim dirkam.
Z Audijem 90 quattro, ki sta ga vozila Hans-Joachim Stuck in Hurley Haywood, smo osvojili še DTM (nemško prvenstvo turnih avtomobilov), svetovna prvenstva in TransAm serijo.
S pogonom quattro je tesno povezana tudi legendarna dirka 24 ur Le Mansa, kjer so naši avtomobili osvojili tri zaporedne skupne zmage.
“Quote”
Z Audijem 90 quattro, ki sta ga vozila Hans-Joachim Stuck in Hurley Haywood, smo osvojili še DTM (nemško prvenstvo turnih avtomobilov), svetovna prvenstva in TransAm serijo.
S pogonom quattro je tesno povezana tudi legendarna dirka 24 ur Le Mansa, kjer je Audi med leti 2000 in 2014 nanizal 13 zmag.
V duhu gesla 'Tudi legenda se mora razvijati naprej' pri Audiju s quattrom nikoli nismo počivali na lovorikah. Z električnim štirikolesnim pogonom v Audiju e-tron in Audiju e-tron Sportback utiramo pot najsodobnejši tehnologiji, ki jo poganja po en elektromotor na vsaki osi.
Z Audijema e-tron S in e-tron S Sportback predstavljamo tudi najnovejšo izvedbo električnega štirikolesnega pogona. Oba športna terenca ženejo kar trije elektromotorji s pametnim upravljanjem pogona, ki v ospredje postavlja najprej varnost, pa tudi izjemno vozno dinamiko.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.