Legendarni quattro praznuje svojih 40 let

Štirje krogi, štirideset let, en quattro – na kratko: uspešnica iz Ingolstadta. Audi quattro v letu 2020 praznuje svoj jubilej, mi pa vam predstavljamo zgodbo o štirikolesnem pogonu, ki je povzročil pravo revolucijo v avtomobilski industriji.

17.11.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Ideja, ki je navdihnila quattro

Raziskovanje nastanka pogona Audi quattro nas najprej ponese nazaj v zimo 1976, ko je Audi za nemško vojsko razvil terensko vozilo Iltis s pogonom na vseh štirih kolesih. Inženirje je navdušila njegova zmogljivost v dežju in snegu, zato so ga kot primerjavo uporabljali v preizkusih prototipov, kjer se je vedno odrezal bolje kot avtomobili s pogonom na prednjih kolesih. In tako se jim je porodila ideja, da bi to enkratno tehnologijo lahko uporabili tudi v serijskih avtomobilih.

Walter Treser, takrat direktor predproizvodnje, je kasneje povedal, da ga je navdušila »zamisel o razvoju avtomobila, ki do tedaj še ni obstajal«. Izbrati pa mu je moral primerno ime. Malo je manjkalo, da bi se novi avto s štirikolesnim pogonom imenoval Audi Carat, kar je bila okrajšava za 'Coupé All-Wheel-Drive-Turbo', a ga je pred tem rešil parfum z enakim imenom, ki se nekako ni skladal s podobo avtomobila. Zato je obveljal predlog Walterja Treserja, Audi quattro pa je ime, ki ga danes pozna ves svet.

Video title

“quote”

“quote”

Ur-quattro na na avtosalonu v Ženevi

Leta 1980 smo na avtosalonu v Ženevi predstavili naš prvi quattro avtomobil Ur-quattro. Odzivi so presegli vsa pričakovanja – avto je prepričal tako novinarje kot tudi navdušence. V naši ponudbi je ostal celih 11 let – do 1991, nato pa se je Ur-quattro umaknil v zgodovino, pogonska tehnologija pa je ostala in se razvijala naprej.

small text

heading

text

button

Tehnologija pogona quattro pod drobnogledom

Tehnologija quattro, ki jo prilagajamo posameznim tipom vozil, navor avtomatsko enakomerno porazdeli na vsa štiri kolesa, s čimer se trdno oklene podlage in zagotovi večjo varnost tudi v težjih voznih pogojih. Za avtomobile z vzdolžnim motorjem smo razvili dve različici pogona:

  • klasični quattro pogon s samodejno zaporo diferenciala v avtomobilih z avtomatskimi tiptronic menjalniki in
  • tehnološko napredni quattro, ki se vklaplja po potrebi v avtomobilih z ročnimi ali S-tronic menjalniki.

V modele s prečnim motorjem in v športne avtomobile Audi R8 vgrajujemo naš quattro pogonski sklop s hidravlično večploščno sklopko.

Pogonski sklop Audi quattro v avtomobilu s prečnim motorjem.

Pogonski sklop Audi quattro v avtomobilu s prečnim motorjem.

Audi quattro: legenda motošporta

Ozrimo se nazaj v januar 1981: blatna in zasnežena pot nekje v zaledju Avstrije. Številni avtomobili se trudijo premagati zahtevno progo, med njimi tudi Audi quattro. Prizor je z zimskega rallyja v Mühlviertlu, kjer sta se na cilj prva prebila Franz Wittmann starejši in Kurt Nestinger v Audiju quattro.

Ta zmaga je bila prva v dolgem nizu uspehov v motošportu. Audi quattro, znan tudi kot Audi Sport Quattro je do leta 1987 osvojil številne zmage na rallyjih za svetovno prvenstvo, konec osemdesetih let prejšnjega stoletja pa smo se posvetili še turnim dirkam.

Audi quattro: legenda motošporta

Audi quattro

Ozrimo se nazaj v januar 1981: blatna in zasnežena pot nekje v zaledju Avstrije. Številni avtomobili se trudijo premagati zahtevno progo, med njimi tudi Audi quattro. Prizor je z zimskega rallyja v Mühlviertlu, kjer sta se na cilj prva prebila Franz Wittmann starejši in Kurt Nestinger v Audiju quattro.

 

Ta zmaga je bila prva v dolgem nizu uspehov v motošportu. Audi quattro, znan tudi kot Audi Sport Quattro je do leta 1987 osvojil številne zmage na rallyjih za svetovno prvenstvo, konec osemdesetih let prejšnjega stoletja pa smo se posvetili še turnim dirkam.

Audi quattro

Z Audijem 90 quattro, ki sta ga vozila Hans-Joachim Stuck in Hurley Haywood, smo osvojili še DTM (nemško prvenstvo turnih avtomobilov), svetovna prvenstva in TransAm serijo.

 

S pogonom quattro je tesno povezana tudi legendarna dirka 24 ur Le Mansa, kjer so naši avtomobili osvojili tri zaporedne skupne zmage.

small text

heading

text

button
Audi quattro S1
Audi quattro S1

“Quote”

 

 

Video title

Z Audijem 90 quattro, ki sta ga vozila Hans-Joachim Stuck in Hurley Haywood, smo osvojili še DTM (nemško prvenstvo turnih avtomobilov), svetovna prvenstva in TransAm serijo.

S pogonom quattro je tesno povezana tudi legendarna dirka 24 ur Le Mansa, kjer je Audi med leti 2000 in 2014 nanizal 13 zmag.

2020-11-audi-quattro-anniversary-12
2020-11-audi-quattro-anniversary-13
Audi quattro
Audi quattro

 

 

Električen štirikolesni pogon in športni diferencial: legenda quattro živi naprej v e-tronu (S)

V duhu gesla 'Tudi legenda se mora razvijati naprej' pri Audiju s quattrom nikoli nismo počivali na lovorikah. Z električnim štirikolesnim pogonom v Audiju e-tron in Audiju e-tron Sportback utiramo pot najsodobnejši tehnologiji, ki jo poganja po en elektromotor na vsaki osi.

Z Audijema e-tron S in e-tron S Sportback predstavljamo tudi najnovejšo izvedbo električnega štirikolesnega pogona. Oba športna terenca ženejo kar trije elektromotorji s pametnim upravljanjem pogona, ki v ospredje postavlja najprej varnost, pa tudi izjemno vozno dinamiko.

“Quote”

Video title

Audi quattro praznuje 40 let

Audi e-tron S Sportback
Audi e-tron S Sportback

Audi e-tron S Sportback

Trije zmogljivi elektromotorji, športne linije, doseg do 370 km  in užitek v vožnji. Naelektrena popolnost.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik