Lucas di Grassi: “Tehnologije električnih formul bodo v nekaj letih v cestnih vozilih”

Lucas di Grassi, voznik Formule E, je v profesionalnem in zasebnem življenju velik zagovornik električne mobilnosti in trajnostnega razvoja. Kot tehnološki navdušenec je pravi sogovornik za pogovor o prihodnosti mobilnosti, saj ni le voznik, ampak tehniko vožnje pozna v podrobnosti. Pred nedavno dirko E-prix v Rimu smo ga ujeli za nekaj trenutkov, da je ekskluzivno za slovenske prijatelje Audija predstavil svoj pogled na trende električnega pogona v dirkaških in tudi cestnih vozilih.

22.04.2021 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Lucas di Grassi


Naj vas najprej pozdravim v imenu slovenskih ljubiteljev motošporta, ki vas lahko spoznavajo tudi iz
zgodb, ki smo jih objavili v naši online reviji AudiLab Slovenija. Kakšni so vaši občutki pred dirko?

Lepo je biti spet v Rimu. Tu sem tretjič in to je ena mojih najbolj priljubljenih stez te sezone. Organizatorji so naredili fantastično novo stezo in resnično se veselim dirke.


Lahko na kratko opišete vašo tekmovalno pot pred Formulo E?

Moja dirkalna kariera se je razvijala po precej tradicionalni poti. Tekmovati sem začel z gokarti, prešel na Formulo 3, svetovno prvenstvo serije GP2 in od tam na Formulo 1. Tekmoval sem tudi na vztrajnostnih dirkah, na znameniti stezi 24 ur Le Mansa, zdaj je moj glavni fokus Formula E.

Bili ste del Audijeve tekmovalne ekipe na dirki 24 ur Le Mansa in se leta 2013 odločili za drugačno tehnologijo dirkalnega vozila – za Audijev hibrid R18 e-tron quattro, s katerim ste osvojili tretje mesto. Bili ste tudi eden od soustanoviteljev prve mednarodne serije dirkalnih avtomobilov s polnim električnim pogonom, Formule E. Ne pretiravam, če rečem, da ste pionir dirk v avtomobilih z električnim pogonom.

Hvala. Videl sem potencial električnega pogona, ko sem vozil hibrid v Le Mansu. V tistem času so hibridi postajali vse močnejši, Formula E pa je bila še na začetku. Leta 2012 sem postal prvi voznik, ki se je pridružil seriji Formula E in njen tretji zaposleni. Od začetka, ko še ni bilo veliko zanimanja, sem si prizadeval za napredek te serije in spodbujal uporabo električne tehnologije pogona, ko so bili vsi še nekako v dvomih. Tudi zdaj želim udejanjati nove trende mobilnosti na različnih drugih področjih. Že nekaj časa sem vključen v tekmovanja avtonomnih vozil na dirkah Roborace in zdaj v dirke na področju mikromobilnosti z električnimi skiroji. Vedno poskušam izkoristiti priložnosti, ki jih imam v dirkalnem športu, da potiskam razvoj tehnologije naprej.

Video title

“quote”

Blank_trans
Lucas di Grassi

Lucas di Grassi

Lucas di Grassi je mednarodno priznani pionir avtomobilske elektrifikacije. Že pred desetimi leti je verjel, da prihodnost pripada električnim avtomobilom, zato je skupaj s somišljeniki dal pobudo in soustanovil prvo mednarodno serijo dirkalnih avtomobilov s popolnoma električnim pogonom, Formulo E, ter v prvi dirki tudi zmagal. Z električno formulo jim je uspelo dokazati, da je električna vožnja lahko dinamična, atraktivna in je prava pot za naprej, pa tudi to, da sta tehnološki in trajnostni razvoj neločljivo povezana. Lucas je prepričan, da so ravno inovacije tiste, ki lahko največ prispevajo k trajnostnemu razvoju. Ta je njegova druga velika strast, zato veliko vlaga v okoljsko ozaveščanje. Je ambasador Združenih narodov za čist zrak in ustanovitelj prvega latinskoameriškega kongresa o idejah za ogljično nevtralnost Zero Summit. E-mobilnost mu je tako pisana na kožo, saj združuje obe njegovi plati – navdušenje nad okoljem in nad tehnologijo. V motošportu Lucas velja za enega tehnično najbolj podkovanih dirkačev, zato ni presenetljivo, da ga navdušujejo tehnološke inovacije električnih avtomobilov. Med zadnjimi ga je navdušil Audi RS e-tron GT, ki bo že maja lahko zapeljal tudi po slovenskih cestah.

Preberite več

“quote”

Intervju z Lucasom di Grassijem

 

Bili ste povsem prvi zmagovalec Formule E v Pekingu. Kako se spomnite te prve dirke z električno formulo?

To je bila posebna dirka. Takrat nihče ni vedel, kako bo šlo. Nihče ni zares vedel, kako se bo dirkalnik obnesel v pravi tekmi, ali se bo baterija preveč segrela in podobno. Ampak zame se je odlično izšlo. Z zmago prve dirke v bistvu svoje ime zapišeš v zgodovino. To je resnično dobra zapuščina in zelo sem vesel za to.

To je bilo leta 2014. Lahko opišete, kako je tehnologija napredovala v teh šestih, sedmih letih?

Na začetku smo vedeli, da imamo avtomobil s kapaciteto baterije, ki je zadoščala za komaj 20 minut. Za celotno dirko smo potrebovali dva avtomobila. Sredi tekme smo se morali ustaviti v pitstopu in zamenjati avtomobil za drugega s polno baterijo, da smo lahko nadaljevali. V teh sedmih letih pa je bil razvoj res hiter. Zdaj imajo tekmovalna vozila dovolj zmogljive baterije za celotno 45-minutno dirko in 50 % večjo moč. Evolucija baterij in tehnologije je res močno napredovala, v zadnjih letih gre razvoj resnično eksponentno naprej. V naslednji, tretji generaciji pričakujem, da bo Formula E še bolj prebojen avtomobil.

Lucas di Grassi

O tretji generaciji električnih dirkalnih formul je že slišati nekaj tehničnih informacij. Nam lahko poveste kaj o tem?

V resnici verjetno vem toliko kot vi. Vozilo bo imelo 4-kolesni pogon, sistem rekuperacije kinetične energije iz vseh štirih koles. Na dirkah se ne bo več uporabljalo mehanskih zavor, ampak zgolj rekuperacijsko zaviranje. Avto bo lažji, hitrejši, imel bo možnost hitrega polnjenja v pitstopu. V novi generaciji bo res veliko izboljšav.

Razvoj tehnologije Formule E poganja tudi razvoj elektrifikacije klasičnih cestnih vozil. Kako lahko pri tem pomagajo vaše znanje in izkušnje iz tekmovalnega motošporta?

V Formuli E je ogromno znanja o integraciji programske opreme in razvoju strojne opreme. Vse to znanje in izkušnje lahko mi združimo in posredujemo naprej ekipam, ki delajo v projektih razvoja električnih cestnih vozil. Delovanje rekuperacije, aerodinamika vozil, materiali – vse to se lahko prenaša na cestna vozila in tako lahko spodbujamo razvoj tehnologije e-mobilnosti v vsakdanjem življenju. Tehnologije, ki jih trenutno razvijamo v Formuli E, bodo na ceste prišle čez – rekel bi – nekje od tri do pet let.

Dobra informacija za vse, ki imamo radi električne avtomobile. Ali jih vozite tudi v privatnem življenju?

Seveda, moje vsakdanje vozilo je Audi e-tron. Imam ga že 2 leti in sem zelo zadovoljen.

small text

heading

text

button

V profesionalnem in zasebnem življenju ste velik zagovornik avtomobilske elektrifikacije in verjamete, da je električni pogon v tem trenutku najboljši odgovor za preobrazbo mobilnosti v prihodnosti. Kljub temu nekateri ljudje še vseeno niso stoodstotno prepričani, da je to prava tehnologija za njih. Kaj je po vašem mnenju potrebno, da bodo električni avtomobili prepričali širše množice?

Mislim, da prepričevanje ni potrebno. Gre preprosto za to, da moramo narediti še cenejši, boljši električni avtomobil. Električni avtomobili že zdaj prekašajo vozila z notranjim zgorevanjem v smislu, da zahtevajo manj vzdrževanja, povzročajo manj hrupa in ne proizvajajo okolju škodljivih izpustov. Ko bodo v vseh pogledih boljši od avtomobilov z notranjim zgorevanjem, ko bodo imeli več in boljše funkcionalnosti ter jih bo lažje in cenejše voziti, bodo ljudje naravno naredili prehod k električnim vozilom. Nikogar ne bo treba prepričevati, to je potrebno le, če nimaš izdelka, ki je dovolj dober.

Vodilni proizvajalci avtomobilov, kot je Audi, si vsekakor zelo prizadevamo v tej smeri in lahko bi rekli, da smo trenutno na prelomnici e-mobilnosti. Audi namerava do leta 2025 predstaviti 30 novih električnih avtomobilov in priključnih hibridov, v letošnjem letu bo prvič v zgodovini več kot polovica na novo predstavljenih modelov elektrificiranih. Veliko obeta pravkar predstavljeni Audi Q4 e-tron, prvi električni predstavnik v premijskem kompaktnem SUV-segmentu. Z zmogljivostjo, nekaterimi prebojnimi tehnološkimi inovacijami in dostopnostjo zna prepričati tudi dvomljivce. Kot tehnološki navdušenec gotovo spremljate razvoj. Ali lahko pri tem tudi sodelujte?

Neposredno ne. Moj glavni fokus so dirke. Seveda se vozniki z veseljem pogovarjamo z inženirji o vseh možnostih, ki jih tehnologija omogoča, v razvoj pa nismo vpeti.

Blank_trans

Lucass di Grassi

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Lucas di Grassi
Lucas di Grassi
IMG_4428 copy
2021-04-audi-lucas-di-grassi-07

Lucas di Grassi
Lucas di Grassi, dirkač brez počitka

Lucas di Grassi, dirkač brez počitka

Hitri Brazilec je veliko več kot le mojster volana Formule E. V vlogi podjetnika pospešuje razvoj e-tehnologij, kot ambasador Združenih narodov pa se zavzema za varstvo narave in podnebja.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik