Mario Herzog: oblikovalec unikatov, ki zaupa čevljarski tradiciji in jo nadgrajuje

Naš sogovornik je tokrat svetovljan iskrenega pogleda, največkrat oblečen v eleganten, seveda ročno izdelan suknjič. A prava oblikovalska ikona, v kateri naš sogovornik uteleša svoje estetske nazore, so njegovi čevlji. Do potankosti zloščeni unikati, izdelani iz skrbno izbranih naravnih materialov, govorijo ekstravaganten oblikovalski jezik. Že 25 let s sodelavci ročno izdeluje čevlje po meri, po najvišjih standardih. Kupci, ki jih ne razkriva, so z vsega sveta. Cena ročno in po meri izdelanega para čevljev se prične pri 2.000 evrih, čakalna doba pa je več mesecev. Ob predstavništvu v Moskvi ima ob obali Blaguškega jezera tudi novo, po trajnostnih kriterijih zgrajeno delavnico.

23.02.2021 Avtor: Audi Team  Fotografije: Mediaspeed.net

Mario Herzog

Vaše ročno izdelane čevlje nosijo kupci po vsem svetu. Kako se je začela vaša zgodba?

V naši družini je bil moj stari oče čevljar. Oče se je sicer učil pri njem, vendar ga je pot kmalu vodila v tujino, kjer se je zelo mlad srečal z izdelavo smučarskih čevljev. Bil je eden od pionirjev pri izdelavi prvih plastičnih pancerjev oziroma smučarskih čevljev. Prvi jih je obarval nekoliko bolj atraktivno, saj so bili pred tem le črni, temno modri ali temno sivi; oče pa je po obisku ene od tovarn, kjer so izdelovali barvne granulate za brizganje plastike, dobil idejo, da bi lahko bili tudi smučarski čevlji nekoliko bolj živahni. Tako so nastali rdeči, rumeni, svetlo modri.

Po zaključenem vojaškem roku sem tudi sam razmišljal, kaj početi, na Ekonomsko fakulteto, kamor sem se vpisal, me ni vleklo. Razmeroma mlad sem imel priložnost spoznati tovarne čevljev od blizu, vendar me industrijsko vzdušje v proizvodnih halah ni navduševalo. Spoznal sem pa, da je srce vsake tovarne oddelek za modeliranje in pripravo vzorcev. V njih se je vse delalo popolnoma ročno in vzdušje je bilo povsem drugačno kot ob tekočem traku. Takrat sem si mislil, to je to! Potem sem raziskoval, se učil, in minilo je štiri leta do prvega čevlja, ki ga pa seveda v celoti nisem izdelal sam, ampak z mojimi bodočimi sodelavci, s katerimi delamo še danes.

Video title

“quote”

“quote”

2021-02-audi-mario-herzog-06

Včasih je bila izdelava čevljev po naročilu edina možnost.

Da, seveda. Človek je prišel k čevljarju naročit čevlje in h krojaču naročit obleko. V času industrializacije se je zadeva “skonfekcionirala, čevlji so postali dostopnejši, tudi materiali so se razvijali, čevlji so lahko postali lepljeni, dobili so na primer gumijast podplat, ki je povečal udobje in toploto. Za večino tradicionalnih čevljarjev je to pomenilo ekonomsko smrt. Ljudje niso bili več pripravljeni čakati pri čevljarju, saj so v trgovini dobili čevlje ceneje in hitreje, hkrati je bilo na voljo več modelov. Čevljarji, ki so ostali in ohranjali tradicijo, so morali ujeti korak s časom, da so bili čevlji ne le kakovostni, ampak tudi oblikovno aktualni. Tem, najbolj vztrajnim, sem se razmeroma mlad priključil tudi sam. Vsem nam pa nekatere zveste in na drugačen način ozaveščene stranke.

Tudi pri ročni izdelavi čevljev obstaja več načinov in pristopov. Naši čevlji so izdelani po tako imenovani Goodyear metodi, ki velja za najbolj zapleten način izdelave. V Sloveniji imamo izraz okvirno šivanje čevljev. Poznavalci ga dobro poznajo. Dunajčani, na primer, so od nekdaj dobro vedeli, kaj to je in koliko stane, tudi če si tovrstnih čevljev niso mogli privoščiti. Enačili so jih s kakovostjo, brez negativne konotacije superiornosti. Čevljarsko nit, dreto, pri nas pletemo še zmeraj kot pred stoletjem. Iz 15 do 18 niti, odvisno od tipa čevlja. Smo rokodelci, ki zaupamo tradiciji, dopolnjujemo jo in nadgrajujemo. Menim, da si je vsaka generacija dolžna ustvariti nekaj novega, zagotovo pa ne bi šlo brez spoštovanja temeljev naših predhodnikov.

 

Vaši čevlji so res brezčasno elegantni. Kako ste dobili prve kupce?

V začetku ni bilo enostavno, jasno. Pojaviš se na primer v Hamburgu ali Moskvi, poveš kaj imaš in koliko to stane. Pa nisi ne iz Pariza, ne Londona in tudi iz New Yorka ne. Vrhunske znamke bi naj bile od tam, kajne? Na nek način mi je pomagalo tipično italijansko ime in nemški priimek, predvsem pa to, da sem začutil, da bo prihodnost vendarle v unikatnosti. Potem je šlo od ust do ust in tako gre še danes. O imenih kupcev ne govorimo. Lahko pa povem, da si naši kupci lahko privoščijo globalno znane blagovne znamke, a ne želijo več plačevati za množične izdelke le zato, ker imajo znan logotip. Tisti, ki si to lahko privoščijo, prisegajo na unikatno, izdelano zanje, po meri in brezčasno.

2021-02-audi-mario-herzog-10

Trudimo se, da bi naši čevlji ob kakovostni sestavi skozi čas ohranjali tudi oblikovno aktualnost. Osnovni temelji izdelave in oblikovanja ostajajo enaki, posodabljamo pa kopita, kroje in materiale. Vsak par čevljev, ki ga izdelamo, je unikat, saj je izdelan na osnovi odtisov stopal posameznega naročnika, pri čemer upoštevamo karakteristike stopal.

 

Predstavništva ste imeli v Hamburgu, Berlinu in Moskvi, pred dobrim letom pa ste naredili tudi novo delavnico ob Blaguškem jezeru. Pridejo kupci tudi k vam?

Izdelava čevljev po meri je proces, ki se začne z odtisom stopala, sledi izdelava kopita in testnega para čevljev. Šele po prvih pomerjanjih začnemo šivati originalni par čevljev. Osebno srečanje je torej nujno. Ko imamo enkrat kopita dodelana, je vse to seveda lažje, saj jih arhiviramo.

small text

heading

text

button

Uskladitev kraja srečanja s stranko zna biti včasih dokaj zapletena. Že pred mnogimi leti sem si tako uredil stalne naslove v Berlinu, Hamburgu in Moskvi. Zadnja leta pa sem prva dva naslova opustil, saj je zadeva postala prenaporna.

Razmislek v ozadju, da smo se odločili za našo novo delavnico, je bil ta, da je bila prekrasna lokacija, sicer v največji meri namenjena turizmu, kot nalašč za umestitev čevljarskega ateljeja. Morda nenavadna izbira, ampak tako sem si zamislil ustvarjanje v prihodnosti. Pričakujem, da se bo kar nekaj strank sedaj odpravilo na krajše potovanje k nam v gozd ob jezeru in bom sam potoval manj.

Naše stranke lahko izkoristijo obisk tudi za počitnice v turističnem kompleksu Forest Glamping Resort Blaguš, s katerim si delimo prostor. Po drugi strani pa lahko gostom, ki prihajajo v “glamping” hiške ob jezeru, ponudimo nekaj drugačnega: ob določenih urah odprtih vrat ogled delavnice.

Pred leti ste sodelovali z Audijem v Rusiji.

Da, to sodelovanje nam je prineslo precej prepoznavnosti in priporočil strank od ust do ust. Kupci najprestižnejših modelov so prejeli v dar ročno in po meri izdelane čevlje, za izvedbo pa smo bili izbrani mi. Potem smo začeli delati z nemško tovarno, kar se je hitro razvedelo v ožjih krogih, v katerih si zainteresirani delijo informacije. Kasneje je sledilo tudi sodelovanje z Bentleyem.

small text

heading

text

button
2021-02-audi-mario-herzog-19
2021-02-audi-mario-herzog-17

“Quote”

 

 

Video title

Povejte nam več o vaši delavnici. Kot veste, nam je pri Audiju trajnost zelo blizu in vaša delavnica je odličen primer tradicionalnosti in trajnosti.

Želel sem združiti ljubezen do narave in čevljev. Umestitev delavnice v idilično okolje gozda odlično vpliva na kreativnost. S svojimi sodelavci smo redno obiskovali gradbišče in komaj čakali pričetek ustvarjanja v tem prekrasnem in izvirnem okolju. Želeli smo gradnjo s konceptom stika z naravo, biti v gozdu ob jezeru in nadaljevati rokodelsko tradicijo. Hkrati pa imamo tudi čudovito namestitev za naše stranke in ponosen sem na to, kar smo ustvarili.

Vendar ne gre le za umestitev, ampak tudi za način gradnje. Pri gradnji objektov so uporabljeni elementi les, slama, ilovica in steklo. Delavnica ima kvadraturo približno 340 m2 in višinski razpon objekta je od 3,5 do 7 metrov. Statiki so imeli zanimiv izziv, saj je prostor povsem odprt. Naša filozofija je bila, da naj bo objekt grajen podobno kot naši čevlji: trajnostno in tradicionalno. Mojstri so na stene iz slame in na trstiko nanašali ilovico v treh slojih. V celotnem objektu je samo suhe ilovice, torej brez vode, kar 30 ton, kar daje dober občutek. Tako sedaj v delavnici, ki je narejena po meri, izdelujemo čevlje ročno in po meri.

2021-02-audi-mario-herzog-09

 

Brezčasna eleganca, s katero opisujejo vaše čevlje, pa je tudi izraz, ki ga je v prejšnji izdaji AudiLab magazina uporabila Ksenija Benedetti pri opisu blagovne znamke Audi. Kaj vam pomeni Audi?

Večina mojih poslovnih poti je z letalom, a nekako je treba priti do letališča. In ko prideš z letališča domov, se je prijetno peljati v udobnem in varnem avtomobilu. Na nekatere destinacije, kot je denimo Monako, se zadnja leta raje odpeljem z avtom kot z letalom.

V blagovni znamki Audi, sploh pri prestižnejših modelih, sem prepoznal rokodelstvo, ki mi veliko pomeni. Obdelava usnja na sedežih, armaturne plošče; tu je še vedno nekaj ročnega dela, ki ga robot ne more opraviti. Zelo cenim tudi natančnost izdelave.

 

Kaj vozite? Oziroma ste raje voženi?

Čisto iskreno, rad vozim. Ampak včasih mi zelo ustreza, če me kdo pelje, na primer žena, saj zelo lepo vozi, jaz pa se lahko sprostim na sovoznikovem sedežu.

Sicer pa vozim Audi Q7 in v vožnji uživam. Še posebej se je lepo peljati ob kakšnih zgodnjih spomladanskih ali jesenskih dneh. V delavnico se rad odpeljem po lokalnih cestah in v 25 minutah vožnje poslušam glasbo ali dokumentarne podkaste.

2021-02-audi-mario-herzog-18

Pri avtomobilih smo kupci vajeni, da imamo tudi originalen servis, pri čevljih pa ni tako, a to za vaše čevlje ne velja.

Pred časom smo popolnoma obnovili čevlje enega prvih slovenskih kupcev, ki jih ima že od leta 1998. Vsako prvo popravilo je brezplačno, kasneje pa je odvisno od obsega del. Kar 80 odstotkov naših strank se vrne in naroči več kot en par. Naše stranke imajo tako tri ali štiri pare čevljev, ki so brezčasnega izgleda in negovani, da jih lahko nosijo zelo dolgo.

Načeloma popravljamo samo naše čevlje, včasih pa naredimo izjemo za nekatere naše stranke, ki imajo zelo kakovostne čevlje, a ne najdejo drugih možnosti popravila. Popravljeni čevlji so kot novi in se jih lahko nosi še leta.

V času covida-19 so se naše navade spremenile, saj delamo od doma. Ste zato morda tudi vi prilagodili svoje izdelke?

Da, naredili smo nekaj novih izdelkov. Zavedamo se, da bo med našimi strankami delo od doma vsaj do neke mere ostalo trajno, zato se bodo tudi potrebe po čevljih spremenile. Torej ne iz finančnih razlogov, ampak zaradi spremenjenih okoliščin.

Razvijamo “casual” čevelj z gumijastim podplatom, ki ga ima večina tovarn čevljev, kjer pa ga je tudi veliko lažje izdelati. Uporaba teh materialov je nam tuja in obdelava zahteva čisto drugačen pristop in stroje. V roku dveh mesecev bomo lahko pričeli sprejemati prva naročila za take čevlje.

Drug izdelek pa je luksuzni predpasnik za žar. Zdaj imamo vsi več časa za kuhanje, moški so postali mojstri žara, dame pa mojstrice slaščic, tako da smo izdelali prve prototipe in gremo v prvo malo serijo teh predpasnikov.

“Quote”

Video title

mediaspeed5430
2021-02-audi-mario-herzog-08

Audi Q7
Audi Q7

Audi Q7

S svojim markantnim videzom izžareva moč in samozavest, s svojo razkošno notranjostjo nudi neizmerno udobje.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik