E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Audi e-tron GT quattro je prvo povsem električno serijsko vozilo z vsemi lastnostmi, ki predstavljajo prihodnost oblikovanja električnih avtomobilov pri znamki štirih krogov. Marcu Lichteju, vodji oblikovanja pri znamki Audi, smo zastavili devet vprašanj o njegovi električni mojstrovini.
25.07.2022 Avtor: Bernd Zerelles Fotografije: Robert Fischer
Srce mi zaigra. Audi e-tron GT je zame zelo poseben avtomobil. Že ko sem kot otrok risal avtomobile, sem sanjal o tem, da bi ustvaril nekaj takšnega – ogromna medosna razdalja, nizka potniška kabina, velika kolesa, kratki previsi. Z modelom e-tron GT so se mi sanje uresničile. Avto je kot skica. Serijske avtomobile oblikujem že več kot 20 let, veliko jih je bilo dobrih, morda celo nekaj ikon. Toda ta avtomobil zasenči vse. To je daleč najboljši avtomobil, kar sem jih imel čast oblikovati. To me neverjetno osrečuje.
“quote”
“Audi e-tron GT je zame zelo poseben avtomobil. Že ko sem kot otrok risal avtomobile, sem sanjal o tem, da bi ustvaril nekaj takšnega.”
“Dober design je vedno mešanica močne estetike in popolne funkcionalnosti.”
“quote”
To je pa lahko vprašanje: ko smo upravnemu odboru prvič pokazali proporcionalni model avtomobila. Vsi so se takoj zaljubili vanj. Nato smo novembra 2018 Audi e-tron GT quattro predstavili kot razstavni model v Los Angelesu. Tudi to je bila zelo čustvena izkušnja. V medijih je naletel na zelo dober odziv, vsi novinarji so se strinjali, da je avto super, spraševali pa so se, koliko oblikovanja se bo ohranilo v serijski različici. Največje presenečenje je bilo torej to, da ni nobenih presenečenj.
Dober design je vedno mešanica močne estetike in popolne funkcionalnosti. Z modelom Audi e-tron GT smo to dvoje združili na način, ki se je zdel nemogoč. Kot povsem električni, resnično športni avtomobil z zmogljivo vozno dinamiko je še vedno oblikovalski izdelek in je neverjetno nizko pri tleh. Hkrati pa je tudi polnopravni petsedežnik – presenetljivo prostoren štirivratni Gran Turismo, ki je dovolj praktičen tudi za vsakdanje vožnje. Še vedno me preseneča, da nam je uspelo premostiti prepad med strogo estetiko in brezkompromisno funkcionalnostjo. To bi moralo biti protislovno. Sploh ne bi smelo delovati.
Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi
Na to, da ima popolna sorazmerja. Moja filozofija je, da so sorazmerja vedno osnova za dober design. To velja v tako v arhitekturi in modi kot pri oblikovanju avtomobilov. Design modela e-tron GT sloni na dobrih temeljih – ogromnih kolesih, čudovito tesnih prehodih in silhueti, ki se odlično prilega cesti. Obstaja veliko različnih načinov, kako vizualno poudariti, da gre za električno vozilo. Električna mobilnost nam omogoča, da oblikujemo najlepše avtomobile na svetu. Z oblikovanjem prikazujemo evolucijo pogonskih sistemov, z obrnjenim enodelnim okvirjem mreže hladilnika, nizkim pokrovom motorja, aerodinamičnimi elementi, mehko ramensko linijo, baterijo v dnu vozila, strešno linijo, quattro 'mišicami' in ločilnimi robovi. Hkrati si prizadevamo, da ima vsak popolnoma električni Audi osupljiva sorazmerja in izjemen design.
Kolesna ohišja in ‘mišica’ nad njimi. To je zame Audi. Ramenska linija je desetletja tekla po višini, zdaj pa je prekinjena na sredini stranskega dela vozila in z nežnima linijama na sprednjem in zadnjem delu poudarja mišičasto silhueto vozila, tako imenovano 'quattro mišico'. V preteklosti je ramenska linija preprosto povezovala dve površini, pri vozilu Audi e-tron GT pa je maksimalno poudarjena in izstopa v ostrem reliefu, kot nekakšna quattro skulptura.
“Moj najljubši oblikovni detajl je 'quattro mišica' pri zadnjem delu vozila. Oblikovanje pločevine v mišičasto izboklino je bil velik izziv, saj mora biti ta del vpet z največjo natančnostjo.”
“Daytonsko siva je v Audijevi paleti že skoraj 20 let in še vedno čudovito osvetljuje obrise ter hkrati izraža športnost in eleganco.”
Quattro mišica na zadnjem delu. quattro je že od samega začetka sopomenka za Audi in tako bo tudi v prihodnje. To je tisto, kar nas ločuje od drugih. Mišica pri vozilu Audi e-tron GT quattro nakazuje pot naprej, v prihodnost pogona quattro. Oblikovanje pločevine v mišičasto izboklino je bil velik izziv, saj je mora biti ta del vpet z največjo natančnostjo. Z orodjarji smo samo za modeliranje te plošče porabili tri mesece. Vedno znova je pločevina na tem delu počila, mi pa smo še naprej preizkušali njene meje – modeliranje, simulacija, oblikovanje … In potem znova nazaj k risalni deski. Dokler ni bila popolna in se ničesar več ni dalo izboljšati.
“Mišica pri zadnjem delu vozila Audi e-tron GT quattro nakazuje pot naprej, v prihodnost pogona quattro.”
Quattro mišica na zadnjem delu. Quattro je že od samega začetka sopomenka za Audi in tako bo tudi v prihodnje. To je tisto, kar nas ločuje od drugih. Mišica pri vozilu Audi e-tron GT quattro nakazuje pot naprej, v prihodnost pogona quattro. Oblikovanje pločevine v mišičasto izboklino je bil velik izziv, saj je moral biti ta del vpet z največjo natančnostjo. Z orodjarji smo samo za modeliranje te plošče porabili tri mesece. Vedno znova je pločevina na tem delu počila, mi pa smo še naprej preizkušali njene meje – modeliranje, simulacija, oblikovanje … In potem znova nazaj k risalni deski. Dokler ni bila popolna in se ničesar več ni dalo izboljšati.
Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi
Daytonsko siva1. Ta barva, ki je v Audijevi paleti že skoraj 20 let, še vedno čudovito osvetljuje obrise ter hkrati izraža športnost in eleganco. V njej vsaka značilnost avtomobila zaživi, ustvarja velike kontraste in poudarja njegovo izklesanost. Prav vsaka drobna površina, ki smo ji posvetili toliko ljubezni in pozornosti, pride do izraza. Daytonsko siva vse lepo poudari.
To ni le najlepši, je tudi eden najbolj aerodinamičnih in učinkovitih Audijevih modelov doslej. Je petsedežnik z baterijskim pogonom, ki ima na zadnjih sedežih dovolj prostora tudi za tako visoke potnike, kot sem jaz. Zveni, kot da je precej visok, a vendar je za sedem centimetrov nižji od modela Audi A7 Sportback. To imam v mislih, ko pravim, da je GT inženirska mojstrovina! Po zaslugi načrtnih izboljšav v aerodinamiki ima Audi e-tron GT quattro enega najmanjših količnikov upora med vsemi Audijevimi vozili. To vpliva tako na njegovo zmogljivost kot na njegov doseg.
“Morda bi lahko kaj naredil drugače – ne pa bolje.”
Nič. Ker je popoln. Ko razmišljam o tem, kako bi ga osvežil, me že zdaj boli glava. Ponavadi sem že ob izdaji avtomobila vedel, katere podrobnosti bi izboljšal v posodobitvi. Pri tem modelu pa ni bilo tako. Morda bi kaj lahko naredil drugače, ne pa bolje. Audi e-tron GT quattro je brezčasen, takšen, kot je.
1 Pri nekateri prikazani oz. opisani opremi je navedena dodatna oprema, ki je na voljo za doplačilo. Informacije o serijski in dodatni opremi na tej spletni strani se nanašajo na nemško tržišče. Podrobnejše informacije o serijski in dodatni opremi v vaši državi so na voljo na spletni strani znamke Audi ali pri pooblaščenih trgovcih Audi.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.