Mojstrovina

Audi e-tron GT quattro je prvo povsem električno serijsko vozilo z vsemi lastnostmi, ki predstavljajo prihodnost oblikovanja električnih avtomobilov pri znamki štirih krogov. Marcu Lichteju, vodji oblikovanja pri znamki Audi, smo zastavili devet vprašanj o njegovi električni mojstrovini.

25.07.2022 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Robert Fischer

1. Marc, kaj občutite ob pogledu na Audi e-tron GT quattro?

Srce mi zaigra. Audi e-tron GT je zame zelo poseben avtomobil. Že ko sem kot otrok risal avtomobile, sem sanjal o tem, da bi ustvaril nekaj takšnega – ogromna medosna razdalja, nizka potniška kabina, velika kolesa, kratki previsi. Z modelom e-tron GT so se mi sanje uresničile. Avto je kot skica. Serijske avtomobile oblikujem že več kot 20 let, veliko jih je bilo dobrih, morda celo nekaj ikon. Toda ta avtomobil zasenči vse. To je daleč najboljši avtomobil, kar sem jih imel čast oblikovati. To me neverjetno osrečuje.

Video title

“quote”

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi

“Audi e-tron GT je zame zelo poseben avtomobil. Že ko sem kot otrok risal avtomobile, sem sanjal o tem, da bi ustvaril nekaj takšnega.”

Audi e-tron GT luči

“Dober design je vedno mešanica močne estetike in popolne funkcionalnosti.”

“quote”

2. Se spominjate kakšnega posebej lepega trenutka pri oblikovanju e-trona GT?

To je pa lahko vprašanje: ko smo upravnemu odboru prvič pokazali proporcionalni model avtomobila. Vsi so se takoj zaljubili vanj. Nato smo novembra 2018 Audi e-tron GT quattro predstavili kot razstavni model v Los Angelesu. Tudi to je bila zelo čustvena izkušnja. V medijih je naletel na zelo dober odziv, vsi novinarji so se strinjali, da je avto super, spraševali pa so se, koliko oblikovanja se bo ohranilo v serijski različici. Največje presenečenje je bilo torej to, da ni nobenih presenečenj.

 

3. Katera lastnost vozila Audi e-tron GT vam je najbolj pri srcu?

Dober design je vedno mešanica močne estetike in popolne funkcionalnosti. Z modelom Audi e-tron GT smo to dvoje združili na način, ki se je zdel nemogoč. Kot povsem električni, resnično športni avtomobil z zmogljivo vozno dinamiko je še vedno oblikovalski izdelek in je neverjetno nizko pri tleh. Hkrati pa je tudi polnopravni petsedežnik – presenetljivo prostoren štirivratni Gran Turismo, ki je dovolj praktičen tudi za vsakdanje vožnje. Še vedno me preseneča, da nam je uspelo premostiti prepad med strogo estetiko in brezkompromisno funkcionalnostjo. To bi moralo biti protislovno. Sploh ne bi smelo delovati.

To je daleč najboljši avtomobil, kar sem jih imel čast oblikovati. To me neverjetno osrečuje.

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi

small text

heading

text

button

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi

 

 

4. Na kaj ste pri modelu Audi e-tron GT quattro najbolj ponosni?

Na to, da ima popolna sorazmerja. Moja filozofija je, da so sorazmerja vedno osnova za dober design. To velja v tako v arhitekturi in modi kot pri oblikovanju avtomobilov. Design modela e-tron GT sloni na dobrih temeljih – ogromnih kolesih, čudovito tesnih prehodih in silhueti, ki se odlično prilega cesti. Obstaja veliko različnih načinov, kako vizualno poudariti, da gre za električno vozilo. Električna mobilnost nam omogoča, da oblikujemo najlepše avtomobile na svetu. Z oblikovanjem prikazujemo evolucijo pogonskih sistemov, z obrnjenim enodelnim okvirjem mreže hladilnika, nizkim pokrovom motorja, aerodinamičnimi elementi, mehko ramensko linijo, baterijo v dnu vozila, strešno linijo, quattro 'mišicami' in ločilnimi robovi. Hkrati si prizadevamo, da ima vsak popolnoma električni Audi osupljiva sorazmerja in izjemen design.

 

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

5. Katera je bila prva linija, ki ste jo narisali?

Kolesna ohišja in ‘mišica’ nad njimi. To je zame Audi. Ramenska linija je desetletja tekla po višini, zdaj pa je prekinjena na sredini stranskega dela vozila in z nežnima linijama na sprednjem in zadnjem delu poudarja mišičasto silhueto vozila, tako imenovano 'quattro mišico'. V preteklosti je ramenska linija preprosto povezovala dve površini, pri vozilu Audi e-tron GT pa je maksimalno poudarjena in izstopa v ostrem reliefu, kot nekakšna quattro skulptura.

small text

heading

text

button
Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi

“Moj najljubši oblikovni detajl je 'quattro mišica' pri zadnjem delu vozila. Oblikovanje pločevine v mišičasto izboklino je bil velik izziv, saj mora biti ta del vpet z največjo natančnostjo.”

Audi RS e-tron GT v Daytonsko sivi barvi

“Daytonsko siva je v Audijevi paleti že skoraj 20 let in še vedno čudovito osvetljuje obrise ter hkrati izraža športnost in eleganco.”

6. Kateri je vaš najljubši oblikovni detajl na modelu Audi e-tron GT quattro?

Quattro mišica na zadnjem delu. quattro je že od samega začetka sopomenka za Audi in tako bo tudi v prihodnje. To je tisto, kar nas ločuje od drugih. Mišica pri vozilu Audi e-tron GT quattro nakazuje pot naprej, v prihodnost pogona quattro. Oblikovanje pločevine v mišičasto izboklino je bil velik izziv, saj je mora biti ta del vpet z največjo natančnostjo. Z orodjarji smo samo za modeliranje te plošče porabili tri mesece. Vedno znova je pločevina na tem delu počila, mi pa smo še naprej preizkušali njene meje – modeliranje, simulacija, oblikovanje … In potem znova nazaj k risalni deski. Dokler ni bila popolna in se ničesar več ni dalo izboljšati.

“Mišica pri zadnjem delu vozila Audi e-tron GT quattro nakazuje pot naprej, v prihodnost pogona quattro.”

6. Kateri je vaš najljubši oblikovni detajl na modelu Audi e-tron GT quattro?

Quattro mišica na zadnjem delu. Quattro je že od samega začetka sopomenka za Audi in tako bo tudi v prihodnje. To je tisto, kar nas ločuje od drugih. Mišica pri vozilu Audi e-tron GT quattro nakazuje pot naprej, v prihodnost pogona quattro. Oblikovanje pločevine v mišičasto izboklino je bil velik izziv, saj je moral biti ta del vpet z največjo natančnostjo. Z orodjarji smo samo za modeliranje te plošče porabili tri mesece. Vedno znova je pločevina na tem delu počila, mi pa smo še naprej preizkušali njene meje – modeliranje, simulacija, oblikovanje … In potem znova nazaj k risalni deski. Dokler ni bila popolna in se ničesar več ni dalo izboljšati.

 

 

Video title
Mišica pri zadnjem delu vozila Audi e-tron GT quattro nakazuje pot naprej, v prihodnost pogona quattro.

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi

 

 

7. Katera barva mu po vašem mnenju najbolj pristaja?

Daytonsko siva1. Ta barva, ki je v Audijevi paleti že skoraj 20 let, še vedno čudovito osvetljuje obrise ter hkrati izraža športnost in eleganco. V njej vsaka značilnost avtomobila zaživi, ustvarja velike kontraste in poudarja njegovo izklesanost. Prav vsaka drobna površina, ki smo ji posvetili toliko ljubezni in pozornosti, pride do izraza. Daytonsko siva vse lepo poudari.

 

8. Nad čim se najbolj navdušite, ko nekomu pripovedujete o modelu Audi e-tron GT quattro?

To ni le najlepši, je tudi eden najbolj aerodinamičnih in učinkovitih Audijevih modelov doslej. Je petsedežnik z baterijskim pogonom, ki ima na zadnjih sedežih dovolj prostora tudi za tako visoke potnike, kot sem jaz. Zveni, kot da je precej visok, a vendar je za sedem centimetrov nižji od modela Audi A7 Sportback. To imam v mislih, ko pravim, da je GT inženirska mojstrovina! Po zaslugi načrtnih izboljšav v aerodinamiki ima Audi e-tron GT quattro enega najmanjših količnikov upora med vsemi Audijevimi vozili. To vpliva tako na njegovo zmogljivost kot na njegov doseg.

 

 

 

Marc Lichte in Audi RS e-tron GT

“Morda bi lahko kaj naredil drugače – ne pa bolje.”

9. Vsak konec je nov začetek. Kaj bi pri oblikovanju naslednjega modela Audi e-tron GT quattro naredili drugače?

Nič. Ker je popoln. Ko razmišljam o tem, kako bi ga osvežil, me že zdaj boli glava. Ponavadi sem že ob izdaji avtomobila vedel, katere podrobnosti bi izboljšal v posodobitvi. Pri tem modelu pa ni bilo tako. Morda bi kaj lahko naredil drugače, ne pa bolje. Audi e-tron GT quattro je brezčasen, takšen, kot je.

Video title

1 Pri nekateri prikazani oz. opisani opremi je navedena dodatna oprema, ki je na voljo za doplačilo. Informacije o serijski in dodatni opremi na tej spletni strani se nanašajo na nemško tržišče. Podrobnejše informacije o serijski in dodatni opremi v vaši državi so na voljo na spletni strani znamke Audi ali pri pooblaščenih trgovcih Audi.

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi
Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT quattro
Audi RS e-tron GT quattro

Audi e-tron GT quattro

Skrbno dodelane podrobnosti, izjemna natančnost in vrhunska kakovost: Audi e-tron GT quattro predstavlja strast, s katero pri Audiju razvijamo in izdelujemo avtomobile.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik