Na poti do hitrejšega polnjenja z načrtovalnikom poti Audi e-tron

Električni modeli znamke Audi ponujajo napredne funkcije, ki občutno skrajšajo čas polnjenja in bistveno olajšajo iskanje polnilnic.

7.08.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Ključ do optimalnega polnjenja

Za čim hitrejše in učinkovitejše polnjenje električnega vozila je treba upoštevati nekaj ključnih dejavnikov. Pomembno je, da je baterija predhodno ustrezno predkondicionirana in da se njena temperatura giblje v idealnem razponu med 25 in 45 stopinjami Celzija. Polnjenje bo učinkovitejše tudi, če je stopnja napolnjenosti baterije ob začetku polnjenja nizka, če klimatska naprava deluje zmerno, prav tako pa je za optimalne rezultate ključna dovolj visoka moč same polnilne postaje.

 

 

Roka priklaplja polnilni kabel na električno vozilo Audi, prikazano od zadaj z desne strani.

Ko napolnjenost baterije preseže 40 odstotkov, se največja moč polnjenja samodejno zmanjša, s tem pa tudi doseg, ki ga vozilo pridobi v določenem času polnjenja.

 

Kako temperatura baterije vpliva na čas polnjenja

Temperatura visokonapetostne baterije pomembno vpliva na največjo polnilno moč, trajanje polnjenja in nenazadnje tudi na življenjsko dobo baterije. Da bi bila zmogljivost polnjenja optimalna tudi pri zelo nizkih ali visokih zunanjih temperaturah, je treba baterijo ustrezno predkondicionirati.

Idealno temperaturno območje za polnjenje visokonapetostne baterije je med 25 in 45 stopinjami Celzija. Če temperatura preseže 50 stopinj, lahko to povzroči poškodbe elektronskih in kemičnih komponent v bateriji, medtem ko temperature pod 25 stopinj povečajo notranji električni upor, posledično pa se podaljša čas polnjenja. Da bi bile baterijske celice vedno v idealnem temperaturnem območju, so modeli Q6 etron, A6 etron, etron GT in Q4 etron opremljeni s prediktivnim toplotnim managementom. Sistem že med vožnjo proti hitri polnilnici (HPC) prilagaja temperaturo baterije in jo ohranja v optimalnem območju: pri nizkih zunanjih temperaturah jo ogreva, pri višjih hladi. Temu postopku pravimo predkondicioniranje. V številnih modelih je temperatura baterije prikazana na osrednjem zaslonu MMI in na zaslonu z informacijami za voznika.

Predkondicioniranje se samodejno zažene, ko je hitra polnilnica vključena v navigacijo kot cilj v načrtovalniku poti ali ko jo voznik izbere sam. To je mogoče storiti samodejno prek načrtovalnika poti etron (kot vmesni oziroma polnilni postanek na poti) ali ročno v modelu Q4 e-tron prek menija “Polnjenje” v sistemu MMI. Če voznik uporablja zunanjo navigacijsko aplikacijo, na primer z vmesnikom Audi smartphone, samodejni zagon predkondicioniranja ni vedno mogoč. Zato priporočamo uporabo vgrajenega navigacijskega sistema z načrtovalnikom poti Audi etron, saj ta omogoča zanesljivo delovanje funkcije. Pri polnjenju z izmeničnim tokom na javnih polnilnih postajah AC ali na domači stenski polnilnici pa predkondicioniranje ni potrebno. Polnjenje z izmeničnim tokom namreč omogoča največjo zmogljivost polnjenja tudi takrat, ko temperatura baterije ni v idealnem razponu za hitro polnjenje (HPC).

Video title

“quote”

Oseba priklaplja polnilni kabel na belo električno vozilo Audi.
Hitra polnilnica naj omogoča vsaj tolikšno moč polnjenja, kot jo podpira vozilo.
Audi Q6 e-tron quattro med polnjenjem na polnilnici Ionity.

Hitre polnilnice je smiselno uporabljati za krajše polnjenje, kadar je napolnjenost baterije nizka.

“quote”

Prava raven napolnjenosti za optimalno polnjenje

Največjo moč polnjenja je mogoče doseči, ko je visokonapetostna baterija ob začetku polnjenja v nizkem stanju napolnjenosti, idealno med 5 in 40 odstotki. Zato je smiselno hitro polnilnico uporabiti predvsem takrat, ko je baterija razmeroma prazna, saj le tako lahko v celoti izkoristimo prednosti hitrega polnjenja. Za ohranjanje dolge življenjske dobe baterije je pomembno, da je med hitrim polnjenjem ne preobremenimo, zato se pri stopnjah napolnjenosti nad 40 odstotki največja moč polnjenja samodejno zmanjša, hkrati pa se zmanjšuje tudi doseg, ki ga vozilo pridobi v določenem času polnjenja. Zato na primer pri 80-odstotni napolnjenosti uporaba hitre polnilnice nima več smisla. V praksi to pomeni, da boste z več krajšimi postanki na hitrih polnilnicah pot opravili hitreje kot z enim samim, daljšim postankom. Pomembno je tudi, da izberete ustrezno polnilnico. Ta naj omogoča vsaj tolikšno moč polnjenja, kot jo podpira vozilo, po možnosti pa še več. Tako boste resnično izkoristili časovno prednost hitrega polnjenja.

 

 

small text

heading

text

button

Načrtovanje poti prikazano na telefonu in zaslonu v vozilu Audi.
Načrtovalnik poti Audi e-tron prikazuje tudi podatke o moči polnjenja, priključkih in vrstah vtičev za različne polnilne postaje.

 

Prednosti načrtovalnika poti Audi etron

Tukaj nastopi načrtovalnik poti Audi etron. Sistem poskrbi za ustrezno raven predkondicioniranja in baterijo ogreje ali ohladi na optimalno temperaturo za kar najbolj učinkovito polnjenje. Poleg tega vozniku ponuja sprotne informacije o polnilnicah, od števila prostih mest in razpoložljive moči do zasedenosti, operaterja, tehnične razpoložljivosti in možnosti plačila. Načrtovalnik dinamično in samodejno prilagaja polnilne postanke na poti, pri čemer upošteva vrsto dejavnikov: potek poti, prometne razmere, slog vožnje in tudi osebne nastavitve, kot sta želena minimalna in maksimalna stopnja napolnjenosti (SoC) ob začetku in koncu polnjenja. Vse to omogoča bistveno enostavnejše, predvsem pa brezskrbno polnjenje na poti.

 

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Model visokonapetostne baterije za vozila, ki temeljijo na platformi PPE, predstavlja porazdelitev temperature med polnjenjem.
Model visokonapetostne baterije za vozila, ki temeljijo na platformi PPE, predstavlja porazdelitev temperature med polnjenjem.

Dolgoživost baterij v električnih vozilih Audi

Visokonapetostne baterije v električnih vozilih znamke Audi tudi po več letih uporabe ohranjajo izjemno zmogljivost. Zasluge za to gredo strokovnjakom iz Audijevega centra za testiranje baterij. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik