"Napredek je sila, ki spreminja svet na bolje"

Zaupanje v prihodnost in zavezanost (tehničnemu) napredku sta v središču razmišljanja in dela Fermína Soneire, produktnega vodje za segmente A do C v serijah električnih modelov pri podjetju Audi. Z njim smo se pogovarjali o električni mobilnosti in o tem, kaj mu pomeni slogan 'Prihodnost je način razmišljanja.'

10.08.2021 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

 

Fermín, kakšna je vaša vloga pri podjetju Audi?

Odgovoren sem za eno od štirih serij znamke Audi, ki jo interno imenujemo R3. Sestavljajo jo tri serije električnih modelov: Audi e-tron in e-tron Sportback, ki sta že na cesti, Audi Q4 e-tron, ki ga uvajamo zdaj, in Q4 Sportback e-tron, ki prihaja kmalu za tem. V prihodnje bo na voljo še tretja platforma za nova električna vozila, ki jo trenutno razvijamo v sodelovanju z znamko Porsche.

 

To pomeni, da ste neposredno vpleteni v oblikovanje prihodnosti naše mobilnosti. Vznemirljiva misel, kajne?

Da, v resnici je tako z električno mobilnostjo in našimi električnimi vozili. Naravnost navdušujoče se mi zdi, da sem odgovoren za te avtomobile in da pomagam pri oblikovanju te spremembe. Gre za več kot avto, gre za preoblikovanje celotne panoge.

 

Kako bi opisali posebnosti električnih vozil nekomu, ki o električni mobilnosti ne ve ničesar?

Najprej bi mu svetoval, naj se z enim odpelje na vožnjo. Naše raziskave kažejo, da se kupci, ki so prešli na električno vozilo, nočejo vrniti na motor z notranjim zgorevanjem. Mnoge preseneti zmogljivost električnih vozil. Pospešek od 0 do 100 km/h je preprosto izjemen in skorajda digitalen, zahvaljujoč takojšnjemu navoru električnega motorja. Občutek imaš, da voziš zelo športno vozilo. Na drugi strani pa je vožnja seveda zelo tiha in udobna, zaradi česar je vožnja z električnim vozilom precej sproščujoča izkušnja. Hkrati naredite še nekaj dobrega za okolje: vozite brez lokalnih izpustov.

Vse to v bistvu velja za vsako električno vozilo. Audi Q4 e-tron pa je poseben zaradi celotnega koncepta oblikovanja znamke Audi, izvrstne kakovosti in notranjosti, ki ponuja toliko prostora na zadnjih sedežih kot Audi Q7. Potem so tu še tehnične inovacije, kot so žarometi z možnostjo izbire grafičnih podob dnevnih luči ali pa projicirni zaslon s tehnologijo obogatene resničnosti. Oblikovanje, kakovost in 'prednost v tehniki': utelešenje Audijeve DNK v kompaktnem električnem SUV-ju.

Video title

“quote”

Fermína Soneire, produktni vodje za segmente A do C v serijah električnih modelov pri podjetju Audi.

Fermín Soneira je bil rojen leta 1972 v Gijónu, Španiji. Sebe opiše kot “Španca, ponosnega očeta in družinskega človeka ter strastnega avtomobilskega inženirja”.

Fermína Soneire, produktni vodje za segmente A do C v serijah električnih modelov pri podjetju Audi.

Študiral je na univerzi v Oviedu in na univerzi uporabnih znanosti v Osnabrücku ter leta 1998 magistriral iz strojništva in avtomobilskega inženiringa.

“quote”

Nam lahko poveste kaj več o smeri, ki jo bo električna mobilnost pri znamki Audi ubrala v prihodnje?

Načrtujemo pospešitev preobrazbe v e-mobilnost, zato bomo v naslednjih nekaj letih vsako leto na trg poslali vsaj en nov električni model. Pred nekaj meseci smo predstavili Audi RS e-tron GT. Gre za mojstrovino, kot pravi vodja oblikovanja Marc Lichte, in tipičen izdelek Audi Sporta: absolutno navdušujoč in poln čustev, pravi vzor za Audi. Z modeloma Audi e-tron in Audi e-tron Sportback imamo v zgornjem segmentu na trgu že dva zelo uspešna električna SUV-ja. Zdaj pa z modelom Audi Q4 e-tron še bolj demokratiziramo vrhunsko e-mobilnost in številnim novim kupcem prvič omogočamo užitek izkušnje e-tron. Električna ofenziva se nato lahko brezhibno nadaljuje s prej omenjeno platformo PPE. Na ta način sistematično elektrificiramo svoj portfelj izdelkov in bomo kupce še naprej navduševali z izjemnimi vozili.

 

Kateri so poleg električne mobilnosti v tem trenutku največji izzivi pri razvoju vozil?

Kar se tiče tehnologije, je ena ključnih zadev pri razvoju vozil integracija programske opreme. Z digitalizacijo se dogaja prebojna preobrazba s številnimi novimi tehnologijami in zahtevami strank, ki so vse vključene v avtomobile. Ključna ideja pri tem je povezljivost. Sinhronizacija razvoja programske opreme in klasične strojne opreme avtomobilov predstavlja velik tehnični izziv. Sicer pa seveda ostajajo naloge, s katerimi se sooča vsako podjetje, ki je tako veliko kot Audi. S skoraj 90.000 zaposlenimi in tovarnami po vsem svetu je usklajevanje in sinhronizacija različnih ekip in izdelkov precej zapletena zadeva.

"
Če hočeš boljšo prihodnost, jo ustvari.
"

Fermín Soneira

small text

heading

text

button

Kako mislite, da se bo razvijala avtomobilska panoga? Imate svojo vizijo za njeno prihodnost?

Imam vizijo, ki je skupna večini ljudi, ki se ukvarjamo s tem vprašanjem. Prepričan sem, da se nekatere stvari tudi čez dvajset ali trideset let ne bodo spremenile: čustva, ki jih povezujemo z avtomobili, navdušenje nad oblikovanjem, pa tudi občutek svobode, ki ga avtomobil omogoča. Dejavniki, zaradi katerih je avtomobil zelo čustven izdelek, bodo ostali – vsaj v premium segmentu. Prav tako se bo ohranila racionalna potreba po različnih oblikah mobilnosti. Zato bo avtomobilska panoga tudi čez dvajset ali trideset let še vedno obstajala. Vprašanje pa je seveda, katere tehnologije nas še čakajo. Kako hitro bodo spremenile naše družbe in naše avtomobile? Kako se bo spremenil poslovni model avtomobilske panoge? V prihodnjem desetletju vsi pričakujemo korenite spremembe vzdolž celotne vrednostne verige: v razvoju, v proizvodnji in v prodaji. Skupina Volkswagen veliko vlaga v to preobrazbo – z e-tron strategijo je znamka Audi pionir in zato v zelo dobrem izhodiščnem položaju. Prepričan sem, da bosta skupina Volkswagen in Audi to preobrazbo zelo uspešno obvladala.

 

Ko smo že pri prihodnosti, kako doživljate slogan 'Prihodnost je način razmišljanja'?

Resnično me nagovarja. Stavek 'Prihodnost je način razmišljanja,' je zame poziv k akciji. Postavlja mi izziv: “Če hočeš boljšo prihodnost, jo ustvari. Naredi nekaj.” Vedno sem živel v skladu s tem načelom, zato se mi zdi 'Prihodnost je način razmišljanja' popoln slogan. Vsi lahko oblikujemo prihodnost in od nas je odvisno, kaj bomo storili z njo. Danes smo v svetu bolj povezani kot kdaj koli prej in pred nami je ogromna naloga, ki se je moramo lotiti skupaj: upočasniti moramo podnebne spremembe. To je zagotovo nekaj, kar mene in mojo ekipo motivira vsak dan.

 

Napredek je pojem, ki je tesno povezan s to tematiko in z znamko Audi. Kaj napredek pomeni vam?

Napredek je sila, ki spreminja svet na bolje. Verjamem, da je v vsakem od nas skrita neka notranja sila, ki nam vsako jutro pravi: “Danes bom znova poskusil storiti tisto, kar mi včeraj morda ni uspelo. In danes bom to storil bolje.” Ne glede na področje, naj bo to šport ali znanost, si vsi želimo postati boljši. In ko je naš cilj izboljšati svet in družbo, se rodi napredek.

small text

heading

text

button
Fermína Soneire, produktni vodje za segmente A do C v serijah električnih modelov pri podjetju Audi.

Ko je leta 1999 začel delati za Audi pri razvoju podvozja, so se mu izpolnile sanje, nam je povedal Fermín.

Fermína Soneire, produktni vodje za segmente A do C v serijah električnih modelov pri podjetju Audi.

Strast do avtomobilov je v Fermínovih genih. “Podedoval sem jo od očeta, ki je imel v Španiji avtomobilsko delavnico.”

“Quote”

 

 

Video title

Zdi se, da je nastopil pravi trenutek, da resnično doživimo napredek.

Mislim, da je vedno pravi čas za napredek. V tem trenutku smo priča največji preobrazbi avtomobilske panoge v zadnjih petdesetih letih. V panogi sem že dvaindvajset let in do zdaj je šlo bolj za evolucijski proces. Vsak avto je bil boljši od svojega predhodnika, toda večjih skokov pri razvoju ni bilo. Zdaj pa se naenkrat dogaja več stvari. Z električno mobilnostjo uvajamo novo obliko pogona. Naši avtomobili postajajo vse bolj povezani: ne samo s kupci in njihovimi pametnimi napravami, temveč tudi z infrastrukturo, okolico in drugimi vozili. Avtomobili bodo v prihodnosti verjetno vozili avtonomno. Dogaja se veliko stvari. Res smo v fazi, v kateri je napredek ključnega pomena, prav zato pa pri podjetju Audi tudi zelo uživamo, saj je 'Prednost je v tehniki' naš slogan že petdeset let.

 

Bo kdaj nastopil dan, ko boste rekli: moj osebni napredek je končan, ničesar več se ne da storiti? Ali obstaja meja našega napredka?

Ne. Zagotovo ne. Seveda, če govorimo o fizičnih dejavnikih, obstajajo biološke omejitve. Čez deset let zagotovo ne bom tekel hitreje, kot tečem danes. Bom pač poskusil s kakšnim drugim športom. Pred letom in pol sem začel s potapljanjem. Na duhovni ravni pa bom vedno ostal radoveden, to je v moji naravi. Prav lahko si predstavljam, da se bom pri osemdesetih začel učiti novega jezika. Rad poskušam nove stvari in se nenehno razvijam.

 

 

“Quote”

Video title

2021-06-Sara-Fink-thumbnail
2021-06-Sara-Fink-thumbnail

Električna mobilnost je drugačen življenjski slog

Pogovor z inženirko Saro Fink, nominiranko izbora Inženirka leta 2020, ki v podjetju Porsche Slovenija za celovite rešitve e-mobilnosti pod okriljem znamke MOON. Zanimalo nas je, kaj jo je pritegnilo v ta poklic in njen inženirski pogled na mobilnost, električna vozila in izzive avtomobilizma.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik