E-mobilnost 24.10.2024
Fermín, kakšna je vaša vloga pri podjetju Audi?
Odgovoren sem za eno od štirih serij znamke Audi, ki jo interno imenujemo R3. Sestavljajo jo tri serije električnih modelov: Audi e-tron in e-tron Sportback, ki sta že na cesti, Audi Q4 e-tron, ki ga uvajamo zdaj, in Q4 Sportback e-tron, ki prihaja kmalu za tem. V prihodnje bo na voljo še tretja platforma za nova električna vozila, ki jo trenutno razvijamo v sodelovanju z znamko Porsche.
To pomeni, da ste neposredno vpleteni v oblikovanje prihodnosti naše mobilnosti. Vznemirljiva misel, kajne?
Da, v resnici je tako z električno mobilnostjo in našimi električnimi vozili. Naravnost navdušujoče se mi zdi, da sem odgovoren za te avtomobile in da pomagam pri oblikovanju te spremembe. Gre za več kot avto, gre za preoblikovanje celotne panoge.
Kako bi opisali posebnosti električnih vozil nekomu, ki o električni mobilnosti ne ve ničesar?
Najprej bi mu svetoval, naj se z enim odpelje na vožnjo. Naše raziskave kažejo, da se kupci, ki so prešli na električno vozilo, nočejo vrniti na motor z notranjim zgorevanjem. Mnoge preseneti zmogljivost električnih vozil. Pospešek od 0 do 100 km/h je preprosto izjemen in skorajda digitalen, zahvaljujoč takojšnjemu navoru električnega motorja. Občutek imaš, da voziš zelo športno vozilo. Na drugi strani pa je vožnja seveda zelo tiha in udobna, zaradi česar je vožnja z električnim vozilom precej sproščujoča izkušnja. Hkrati naredite še nekaj dobrega za okolje: vozite brez lokalnih izpustov.
Vse to v bistvu velja za vsako električno vozilo. Audi Q4 e-tron pa je poseben zaradi celotnega koncepta oblikovanja znamke Audi, izvrstne kakovosti in notranjosti, ki ponuja toliko prostora na zadnjih sedežih kot Audi Q7. Potem so tu še tehnične inovacije, kot so žarometi z možnostjo izbire grafičnih podob dnevnih luči ali pa projicirni zaslon s tehnologijo obogatene resničnosti. Oblikovanje, kakovost in 'prednost v tehniki': utelešenje Audijeve DNK v kompaktnem električnem SUV-ju.