Napredek v znamenju romba

Z visokozmogljivimi modeli Audi Sport je napredek postal otipljiv. Podjetje, ki je pred 40 leti začelo svojo pot pod imenom quattro GmbH, zaznamujejo neprestane spremembe in zahteva po ekskluzivnosti in popolnosti. 

26.09.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi RS 4 (B5) in sedanji model Audi RS na dirkališču.

Podjetje Audi Sport GmbH je bilo ustanovljeno leta 1983 kot quattro GmbH in predstavlja visoko zmogljivost, ekskluzivnost, možnost prilagajanja in preoblikovanja. Kratica "RS" se je prvič pojavila leta 1999, ko je bil predstavljen model Audi RS 4 Avant (levo). Danes ima Audi Sport GmbH v svoji ponudbi 16 visokozmogljivih modelov.

Video title

“quote”

40 let v koraku s časom

Ko je bilo leta 1983 podjetje Audi Sport GmbH ustanovljeno kot quattro GmbH, še ni bilo mogoče predvideti, da bo v naslednjih štirih desetletjih postalo proizvajalec vrhunskih visokozmogljivih vozil z izjemnimi dosežki v motošportu. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je podjetje začelo prodajati dodatke in športno opremo za avtomobile, v devetdesetih letih pa še ekskluzivno opremo po meri. S predstavitvijo modela Audi S6 plus leta 1996 je podjetje uradno postalo proizvajalec vozil, vendar je bil pravi temeljni kamen za vse tisto, kar še vedno najdemo v sedanjih modelih serij R in RS, položen leta 1999 s prvim modelom Audi RS 4 Avant. Danes je ponudba vozil večja kot kdaj koli prej in obsega 16 modelov; od kompaktnega Audi RS 3 Sportback do superavtomobila Audi R8 Coupé in povsem električnega vrhunskega modela Audi RS e-tron GT 

Leta 2016 se je podjetje quattro GmbH preimenovalo v Audi Sport GmbH. Ime Audi Sport izhaja iz dolge in uspešne tradicije v avtomobilskem športu z več kot 400 osvojenimi naslovi. Še vedno pa je v ospredju elektrifikacija: leta 2021 je bil izdelan inovativni prototip Audi RS Q e-tron¹ za prvi nastop na legendarnem rallyju Dakar, trenutno pa potekajo priprave za vstop v svetovno prvenstvo FIA Formule 1, ki je načrtovan za leto 2026. Takrat bodo v veljavi novi predpisi, namenjeni večji elektrifikaciji. Sprejemanje novih, nenavadnih poti in nenehno izboljševanje vozil bo še naprej značilen pristop podjetja Audi Sport GmbH. Cilj je jasen: oblikovati prihodnost mobilnosti v segmentu visokozmogljivih vozil na drzen, trajnosten in napreden način. 

Gallery
Pogled na Audi RS e-tron GT od zadaj.
Audi RS e-tron GT je električni in športni paradni konj v ponudbi Audi Sport. Je dokaz preobrazbe v elektrificirano prihodnost. 
Pogled v notranjost vozila Audi RS e-tron GT.
Notranjost vozila Audi RS e-tron GT daje občutek čistega Gran Turisma in v enaki meri izžareva športnost, udobje in prostornost. 

“quote”

Portret Rolfa Michla.

Doživetje, ki ga občutite

"Razvoj in preizkušanje novih tehnologij za serijska vozila v avtomobilskem športu je del našega genskega zapisa. Audi RS Q e‑tron¹ na rallyju Dakar že dve leti dokazuje, da se lahko elektrificirani koncept pogona² obnese tudi v najtežjih pogojih. V naši ponudbi serijskih vozil Audi RS e-tron GT kot prvi povsem električni model RS pooseblja naš izjemen, čustven in dosleden napredek." 

 

Rolf Michl je pri družbi Audi zaposlen od leta 2007; med drugim je od leta 2014 ustvarjal serijo dirkalnikov Audi Sport TT Cup, od leta 2019 pa je kot direktor prodaje in trženja pomagal oblikovati največjo produktno kampanjo podjetja. Od septembra 2022 je Rolf Michl generalni direktor podjetja Audi Sport GmbH, ki je pri znamki Audi odgovoren za motošport. 

small text

heading

text

button

Portret Sebastiana Gramsa.

Zmogljivost, ki jo občutite

"Proizvodnja modela Audi R8 GT poteka v tovarni Böllinger Höfe skupaj z modelom Audi e-tron GT. Gre za edinstven preplet obrtniškega znanja in pametne tovarne. Kot mlademu inženirju se mi je ponudila priložnost, da sodelujem pri razvoju motorja za prvi Audi R8. Ko sem motor prvič zagnal na preskusni napravi, sem dobil kurjo polt. Nadgradnje v drugi generaciji modela Audi R8 GT s 5,2-litrskim atmosfersko polnjenim motorjem V10, ki razvije moč 456 kW (620 KM) (poraba goriva, kombinirana vožnja: 15,0- 14,9 l/100 km; izpusti CO₂, kombinirana vožnja: 341-339 g/km) in novim voznim načinom Torque Rear, ki omogoča nadzorovano, a hkrati natančno prekrmiljenje: to je zame napredek, ki ga lahko občutite!"

 

Dr. Sebastian Grams je pri znamki Audi zaposlen že dobrih 20 let. Razvijal je visokozmogljive motorje in električne pogone ter ustanovil tovarno programske opreme SEAT:CODE. Od marca 2021 je direktor podjetja Audi Sport GmbH, odgovoren za serijsko proizvodnjo in prilagajanje vozil. 

1920x1080-desktop-tom-kistensen-x-festival-of-speed-22723B01

image+ text

small text

heading

text

button
Pogled od zgoraj na zadnji del vozila Audi R8 GT.
Audi R8 je na voljo od leta 2006. Sebastian Grams je sodeloval pri nadgradnjah motorja z atmosferskim polnjenjem. Sedanji Audi R8 GT je na vrhu lestvice visokozmogljivih športnih avtomobilov znamke Audi. 
Pogled na Audi R8 GT od spredaj.
Audi R8 je pomembno zaznamoval znamko Audi. Izvedba GT med drugim omogoča dodaten dvig zmogljivosti, karbonske dodatne dele in posebna zmogljiva platišča. 
1920x1080-desktop-tom-kistensen-x-festival-of-speed-22723B01
gallery

Portret Markusa Eberla.

Design, ki ga občutite

"Za kupce modelov RS je zunanji design izjemnega pomena. Široka karoserija je temeljna sestavina športne DNK znamke Audi in ustvarja celovito podobo modelov RS. Trenutna različica modela Audi RS 6 Avant je do 80 milimetrov širša od običajnega modela Audi A6 Avant, vendar pri tem ne gre zgolj za razširitev kolesnih ohišij. Avtomobil je praktično v celoti preoblikovan okrog široke karoserije. Audi RS 6 Avant si s serijo Audi A6 deli le streho ter sprednja in zadnja vrata. Vse ostalo je oblikovano izključno za ta model. Na ta način lahko čustva in zmogljivost naših modelov RS občutite že veliko prej, preden vstopite v vozilo." 

 

Markus Eberle je pri družbi Audi zaposlen že deset let. Kot produktni vodja je bil šest let odgovoren za modele RS. Pozorno spremlja svetovne zahteve za vozila in zelo dobro pozna serijo Audi RS 6 Avant. 

 

Pogled na Audi RS 6 Avant performance od spredaj.
Audi RS 6 Avant (še posebej v različici performance) bolje kot skoraj katerikoli drug model združuje izjemno zmogljivost in ikonični design s praktičnimi lastnostmi. 
Pogled od zgoraj na zadnji del vozila Audi RS 6 Avant performance.
Kolesna ohišja so v primerjavi z modelom Audi A6 Avant na vsaki strani širša za približno 40 milimetrov in omogočajo uporabo širših pnevmatik, kar se pozna pri vozni dinamiki. 

“Quote”

 

 

Video title

Portret Stephana Reila.

Dediščina, ki jo občutite

"Prvi Audi RS 4 Avant, ki smo ga predstavili leta 1999, je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. Z njim smo postavili temelje za vse značilnosti, ki še danes določajo naša vozila. Z motorjem V6 z dvema turbopolnilnikoma in močjo 280 kW (380 KM) pa smo ustvarili tudi nekaj povsem novega za tisti čas – takrat v tem segmentu vozil ni bilo ničesar, kar bi se lahko merilo z zmogljivostmi našega modela Audi RS 4 Avant. To je botrovalo nastanku načela "ustvariti povpraševanje", naša želja, da bi z našimi vozili vedno znova presenečali, pa še danes jasno odmeva kot del naše DNK." 

 

Stephan Reil je pri družbi Audi zaposlen od leta 1990. Med letoma 1996 in 2017 je opravljal različne vodstvene funkcije v podjetjih quattro GmbH in Audi Sport GmbH, od julija 2020 pa je vodja tehničnega razvoja na lokaciji Neckarsulm. 

Pogled od spredaj na Audi RS 4 iz leta 1999.
Audi RS 4 Avant (B5) iz leta 1999 je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. S takratnim serijskim modelom Audi S4 si deli le streho ter sprednja in zadnja vrata. 
Stranski pogled na Audi RS 4 iz leta 1999.
Audi RS 4 Avant (B5) je postal velika uspešnica podjetja quattro GmbH: namesto načrtovanih 3.000 vozil jih je bilo naročenih nekaj več kot 6.000. 

Portret Stephana Reila.

Dediščina, ki jo občutite

"Prvi Audi RS 4 Avant, ki smo ga predstavili leta 1999, je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. Z njim smo postavili temelje za vse značilnosti, ki še danes določajo naša vozila. Z motorjem V6 z dvema turbopolnilnikoma in močjo 280 kW (380 KM) pa smo ustvarili tudi nekaj povsem novega za tisti čas – takrat v tem segmentu vozil ni bilo ničesar, kar bi se lahko merilo z zmogljivostmi našega modela Audi RS 4 Avant. To je botrovalo nastanku načela "ustvariti povpraševanje", naša želja, da bi z našimi vozili vedno znova presenečali, pa še danes jasno odmeva kot del naše DNK." 

Stephan Reil je pri družbi Audi zaposlen od leta 1990. Med letoma 1996 in 2017 je opravljal različne vodstvene funkcije v podjetjih quattro GmbH in Audi Sport GmbH, od julija 2020 pa je vodja tehničnega razvoja na lokaciji Neckarsulm. 

Dediščina, ki jo občutite

"Prvi Audi RS 4 Avant, ki smo ga predstavili leta 1999, je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. Z njim smo postavili temelje za vse značilnosti, ki še danes določajo naša vozila. Z motorjem V6 z dvema turbopolnilnikoma in močjo 280 kW (380 KM) pa smo ustvarili tudi nekaj povsem novega za tisti čas – takrat v tem segmentu vozil ni bilo ničesar, kar bi se lahko merilo z zmogljivostmi našega modela Audi RS 4 Avant. To je botrovalo nastanku načela "ustvariti povpraševanje", naša želja, da bi z našimi vozili vedno znova presenečali, pa še danes jasno odmeva kot del naše DNK." 

Video title

Portret Stephana Reila.

Dediščina, ki jo občutite

Preberite več

 

1 Prikazano vozilo je dirkalnik za Rally Dakar in ni dostopen kot serijski model. 

2 Audi RS Q e-tron združuje električni pogonski sistem in sistem pretvornika energije, ki ga sestavljata motor TFSI in generator. 

Pogled od spredaj na Audi RS 4 iz leta 1999.
Audi RS 4 Avant (B5) iz leta 1999 je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. S takratnim serijskim modelom Audi S4 si deli le streho ter sprednja in zadnja vrata. 
Stranski pogled na Audi RS 4 iz leta 1999.
Audi RS 4 Avant (B5) je postal velika uspešnica podjetja quattro GmbH: namesto načrtovanih 3.000 vozil jih je bilo naročenih nekaj več kot 6.000. 

2022-10-ostajamo zvesti sebi-banner-3
2022-10-ostajamo zvesti sebi-banner-2

"S podajanjem na vedno nove poti ostajamo zvesti sebi"

Sebastian Grams, generalni direktor družbe Audi Sport, odgovoren za serijsko proizvodnjo in prilagajanje športnih vozil Audi, se je v intervjuju ozrl v preteklost in prihodnost visokozmogljivih športnih avtomobilov Audi.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik