Audi Sport 21.08.2024
26.09.2023 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
“quote”
Ko je bilo leta 1983 podjetje Audi Sport GmbH ustanovljeno kot quattro GmbH, še ni bilo mogoče predvideti, da bo v naslednjih štirih desetletjih postalo proizvajalec vrhunskih visokozmogljivih vozil z izjemnimi dosežki v motošportu. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je podjetje začelo prodajati dodatke in športno opremo za avtomobile, v devetdesetih letih pa še ekskluzivno opremo po meri. S predstavitvijo modela Audi S6 plus leta 1996 je podjetje uradno postalo proizvajalec vozil, vendar je bil pravi temeljni kamen za vse tisto, kar še vedno najdemo v sedanjih modelih serij R in RS, položen leta 1999 s prvim modelom Audi RS 4 Avant. Danes je ponudba vozil večja kot kdaj koli prej in obsega 16 modelov; od kompaktnega Audi RS 3 Sportback do superavtomobila Audi R8 Coupé in povsem električnega vrhunskega modela Audi RS e-tron GT.
Leta 2016 se je podjetje quattro GmbH preimenovalo v Audi Sport GmbH. Ime Audi Sport izhaja iz dolge in uspešne tradicije v avtomobilskem športu z več kot 400 osvojenimi naslovi. Še vedno pa je v ospredju elektrifikacija: leta 2021 je bil izdelan inovativni prototip Audi RS Q e-tron¹ za prvi nastop na legendarnem rallyju Dakar, trenutno pa potekajo priprave za vstop v svetovno prvenstvo FIA Formule 1, ki je načrtovan za leto 2026. Takrat bodo v veljavi novi predpisi, namenjeni večji elektrifikaciji. Sprejemanje novih, nenavadnih poti in nenehno izboljševanje vozil bo še naprej značilen pristop podjetja Audi Sport GmbH. Cilj je jasen: oblikovati prihodnost mobilnosti v segmentu visokozmogljivih vozil na drzen, trajnosten in napreden način.
“quote”
"Razvoj in preizkušanje novih tehnologij za serijska vozila v avtomobilskem športu je del našega genskega zapisa. Audi RS Q e‑tron¹ na rallyju Dakar že dve leti dokazuje, da se lahko elektrificirani koncept pogona² obnese tudi v najtežjih pogojih. V naši ponudbi serijskih vozil Audi RS e-tron GT kot prvi povsem električni model RS pooseblja naš izjemen, čustven in dosleden napredek."
Rolf Michl je pri družbi Audi zaposlen od leta 2007; med drugim je od leta 2014 ustvarjal serijo dirkalnikov Audi Sport TT Cup, od leta 2019 pa je kot direktor prodaje in trženja pomagal oblikovati največjo produktno kampanjo podjetja. Od septembra 2022 je Rolf Michl generalni direktor podjetja Audi Sport GmbH, ki je pri znamki Audi odgovoren za motošport.
"Proizvodnja modela Audi R8 GT poteka v tovarni Böllinger Höfe skupaj z modelom Audi e-tron GT. Gre za edinstven preplet obrtniškega znanja in pametne tovarne. Kot mlademu inženirju se mi je ponudila priložnost, da sodelujem pri razvoju motorja za prvi Audi R8. Ko sem motor prvič zagnal na preskusni napravi, sem dobil kurjo polt. Nadgradnje v drugi generaciji modela Audi R8 GT s 5,2-litrskim atmosfersko polnjenim motorjem V10, ki razvije moč 456 kW (620 KM) (poraba goriva, kombinirana vožnja: 15,0- 14,9 l/100 km; izpusti CO₂, kombinirana vožnja: 341-339 g/km) in novim voznim načinom Torque Rear, ki omogoča nadzorovano, a hkrati natančno prekrmiljenje: to je zame napredek, ki ga lahko občutite!"
Dr. Sebastian Grams je pri znamki Audi zaposlen že dobrih 20 let. Razvijal je visokozmogljive motorje in električne pogone ter ustanovil tovarno programske opreme SEAT:CODE. Od marca 2021 je direktor podjetja Audi Sport GmbH, odgovoren za serijsko proizvodnjo in prilagajanje vozil.
"Za kupce modelov RS je zunanji design izjemnega pomena. Široka karoserija je temeljna sestavina športne DNK znamke Audi in ustvarja celovito podobo modelov RS. Trenutna različica modela Audi RS 6 Avant je do 80 milimetrov širša od običajnega modela Audi A6 Avant, vendar pri tem ne gre zgolj za razširitev kolesnih ohišij. Avtomobil je praktično v celoti preoblikovan okrog široke karoserije. Audi RS 6 Avant si s serijo Audi A6 deli le streho ter sprednja in zadnja vrata. Vse ostalo je oblikovano izključno za ta model. Na ta način lahko čustva in zmogljivost naših modelov RS občutite že veliko prej, preden vstopite v vozilo."
Markus Eberle je pri družbi Audi zaposlen že deset let. Kot produktni vodja je bil šest let odgovoren za modele RS. Pozorno spremlja svetovne zahteve za vozila in zelo dobro pozna serijo Audi RS 6 Avant.
“Quote”
"Prvi Audi RS 4 Avant, ki smo ga predstavili leta 1999, je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. Z njim smo postavili temelje za vse značilnosti, ki še danes določajo naša vozila. Z motorjem V6 z dvema turbopolnilnikoma in močjo 280 kW (380 KM) pa smo ustvarili tudi nekaj povsem novega za tisti čas – takrat v tem segmentu vozil ni bilo ničesar, kar bi se lahko merilo z zmogljivostmi našega modela Audi RS 4 Avant. To je botrovalo nastanku načela "ustvariti povpraševanje", naša želja, da bi z našimi vozili vedno znova presenečali, pa še danes jasno odmeva kot del naše DNK."
Stephan Reil je pri družbi Audi zaposlen od leta 1990. Med letoma 1996 in 2017 je opravljal različne vodstvene funkcije v podjetjih quattro GmbH in Audi Sport GmbH, od julija 2020 pa je vodja tehničnega razvoja na lokaciji Neckarsulm.
"Prvi Audi RS 4 Avant, ki smo ga predstavili leta 1999, je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. Z njim smo postavili temelje za vse značilnosti, ki še danes določajo naša vozila. Z motorjem V6 z dvema turbopolnilnikoma in močjo 280 kW (380 KM) pa smo ustvarili tudi nekaj povsem novega za tisti čas – takrat v tem segmentu vozil ni bilo ničesar, kar bi se lahko merilo z zmogljivostmi našega modela Audi RS 4 Avant. To je botrovalo nastanku načela "ustvariti povpraševanje", naša želja, da bi z našimi vozili vedno znova presenečali, pa še danes jasno odmeva kot del naše DNK."
Stephan Reil je pri družbi Audi zaposlen od leta 1990. Med letoma 1996 in 2017 je opravljal različne vodstvene funkcije v podjetjih quattro GmbH in Audi Sport GmbH, od julija 2020 pa je vodja tehničnega razvoja na lokaciji Neckarsulm.
"Prvi Audi RS 4 Avant, ki smo ga predstavili leta 1999, je bil prvi pravi model RS podjetja quattro GmbH. Z njim smo postavili temelje za vse značilnosti, ki še danes določajo naša vozila. Z motorjem V6 z dvema turbopolnilnikoma in močjo 280 kW (380 KM) pa smo ustvarili tudi nekaj povsem novega za tisti čas – takrat v tem segmentu vozil ni bilo ničesar, kar bi se lahko merilo z zmogljivostmi našega modela Audi RS 4 Avant. To je botrovalo nastanku načela "ustvariti povpraševanje", naša želja, da bi z našimi vozili vedno znova presenečali, pa še danes jasno odmeva kot del naše DNK."
1 Prikazano vozilo je dirkalnik za Rally Dakar in ni dostopen kot serijski model.
2 Audi RS Q e-tron združuje električni pogonski sistem in sistem pretvornika energije, ki ga sestavljata motor TFSI in generator.