Naslednje obdobje elektrifikacije

Globalni direktor marketinga pri znamki Audi Henrik Wenders je že pred mnogimi leti sprejel električni življenjski slog. Pogovor z njim je zanimiv pogled v preteklost inovacij in trajnostnega načina življenja ter potovanje v prihodnost električne mobilnosti.

27.09.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Henrik Wenders ob vozilu Audi e-tron GT.
Henrika Wendersa že od nekdaj navdušuje moč tehnologije pri izboljšanju kakovosti življenja in ustvarjanju dodane vrednosti. Spodbujanje k električni mobilnosti vidi kot pravi način za razmislek o osebni mobilnosti.

 

Henrik Wenders, globalni direktor marketinga pri znamki Audi, z nasmehom na obrazu izstopi iz svojega vozila Audi e-tron GT. "Vedno sem dobre volje in zelo sproščen, ko se s tem avtomobilom odpravim na pot," pove. Za to so dovolj že podatki o zmogljivosti in oblika tega povsem električnega Gran Turisma. "Navdušujejo me njegova dinamika, estetika, mirnost in suverenost," dodaja. "Po mojem mnenju je to popolno električno vozilo." Henrik Wenders Audi e-tron GT pozna do potankosti, bil je eden redkih, ki so ga imeli priložnost dobro preizkusiti v vsakdanjem življenju, še preden je prišel v prodajo. Poleg tega je električna mobilnost že desetletje del njegovega osebnega življenjskega sloga. Z njim smo se pogovarjali o priložnostih in izzivih električne mobilnosti, ki zdaj pri znamki Audi vstopa v novo fazo.

 

Henrik, že več kot desetletje vozite izključno električna vozila. Se še spominjate začetne iskrice, ključnega trenutka, ki vas je spodbudil k temu?

Ni šlo toliko za trenutek kot za moje zanimanje za tehnologijo. Vedno sem bil očaran nad tem, kako lahko tehnologija izboljša kakovost življenja in ustvari dodano vrednost. Že pred desetimi leti je bilo jasno, da lahko električni motorji zmanjšajo lokalne izpuste. Spoznal sem, da je treba ponovno premisliti o osebni mobilnosti, in sebe bi opisal kot nekoga, ki rad ponovno premisli stvari.

 

Je električna mobilnost nekaj, k čemur bi morali pristopati celostno?

To lahko le priporočam. Lokalna vožnja brez izpustov CO₂ je zgolj ena od prednosti. Ko imaš enkrat možnost polnjenja z zeleno električno energijo, se z električnim avtomobilom preprosto dobro počutiš, vsaj moja izkušnja je taka. Ko sem pred desetimi leti prešel na električna vozila, mi je bilo zelo pomembno, da sem lahko s fotovoltaičnim sistemom sam proizvajal zeleno elektriko za polnjenje. To počnem še danes in mislim, da je čudovito. Poleg številnih tehničnih vidikov je pomembno spregovoriti tudi o dobrem občutku, ki ga daje električna mobilnost.

Video title

“quote”

Henrik Wenders

Henrik Wenders se je pred desetimi leti odločil za električno mobilnost in še danes je nad njo navdušen.

Henrik Wenders se spušča po stopnicah.
Wenders veliko potuje po svetu. Pogosto je na Kitajskem, v državi, ki zanj predstavlja okno v prihodnost.

“quote”

Kako je od takrat napredovala električna mobilnost?

Takrat smo se seveda spopadali s številnimi ovirami, ki danes ne obstajajo več v takšni obliki. Polnilna infrastruktura je bila veliko slabša, doseg in zmogljivost polnjenja sta še vedno predstavljala resnično težavo. Zlasti pozimi, ko se je bilo treba odločati, ali bom energijo porabil za doseg ali za ogrevanje, je bila vedno znova na preizkušnji tudi moja odločnost. Toda, veste, tudi prvi parniki so imeli komaj kaj prostora za potnike, saj so bili polni goriva. Vsaka tehnologija gre skozi faze, ki sledijo krivulji v obliki črke S. Na začetku, v fazi razvoja, je ta krivulja sprva zelo ravna.

"
V prvi polovici tega desetletja moramo ljudi navdušiti za električno mobilnost.
"

small text

heading

text

button

Zakaj Audi tako odločno vodi spremembe?

Po obdobju industrializacije zdaj vstopamo v obdobje razogljičenja. Razogljičenje pa je naloga, ki ima največji družbeni pomen. Pri znamki Audi zato prevzemamo odgovornost v celotni vrednostni verigi naših izdelkov. Trenutno smo v obdobju, ki bi ga poimenoval desetletje preobrazbe. Preobražamo se iz lokalnega v globalno, iz offline v online in gremo od mobilnosti, v kateri prevladuje motor na notranje zgorevanje, k avtomobilom, ki vse bolj postajajo pametne naprave – seveda električne. V prvi polovici tega desetletja moramo ljudi navdušiti za to obliko e-mobilnosti in odpraviti zadržke.

 

Kje nas vidite danes?

Dosegli smo velik napredek. Naši kupci lahko samo prek storitve Audi Charging trenutno dostopajo do več kot pol milijona polnilnih mest v 27 evropskih državah. Audi e-tron GT ponuja doseg od 400 do 500 kilometrov, odvisno od načina vožnje, na visokozmogljivih polnilnih mestih pa se polni z močjo do 270 kW. To so argumenti, s katerimi lahko ljudi prepričamo o prednostih električne mobilnosti. Zame je e-mobilnost resnično koristna za vse.

 

Zakaj se vam zdi tako?

Mobilnost je od nekdaj povezana z izkušnjami, s pozitivnimi izkušnjami na poti. E-mobilnost je odlična priložnost za vse nas, da ohranjamo to raven izkušenj in jo z možnostmi, ki jih ponuja vse večja digitalizacija, celo povečamo. Hkrati lahko z doslednim trajnostnim ravnanjem v celotni vrednostni verigi pomembno prispeva k razogljičenju. Tega ne počnemo le zaradi naših kupcev, ampak tudi zaradi občutka družbene odgovornosti. Podjetje, ki si ne prizadeva za trajnostni razvoj, dolgoročno ne bo uspešno.

small text

heading

text

button
Henrik Wenders ob zadnjem delu vozila Audi e-tron GT.
Za Henrika Wendersa je Audi e-tron GT sodobni Gran Turismo brez primere.
Henrik Wenders
Njegova glavna naloga je navdušiti ljudi za električno mobilnost.

V kolikšni meri zdaj Audi vstopa v novo obdobje električne mobilnosti?

Znamka Audi je zavzela zelo jasno stališče, ki se mi zdi odlično: od leta 2026 bomo na trg uvajali le še popolnoma električna vozila, do takrat pa bomo imeli v svoji ponudbi že deset popolnoma električnih modelov e-tron. Kmalu bomo začeli izdelovati modele na povsem novi tehnični platformi, Premium Platform Electric (PPE). Z vidika dosega, zmogljivosti in doživetij v notranjosti tako že vstopamo v novo obdobje električnih vozil znamke Audi.

 

Henrik Wenders čas med intervjujem izkoristi za polnjenje vozila Audi e-tron GT. "Na hitri polnilni postaji, kot je ta, lahko z zmogljivostjo polnjenja do 270 kW v približno desetih minutah povečam doseg vozila na več kot 200 kilometrov," navdušeno pove. Po njegovih besedah je polnjenje na splošno postalo bolj priročno in lažje. Kmalu pa bo v digitalnem ekosistemu na voljo tudi storitev Audi charge and explore. V prihodnosti bodo lahko vozniki v aplikaciji myAudi načrtovali svojo pot v obliki doživetij, storitev pa bo ponudila ustrezna polnilna mesta v bližini. "V preteklih letih je čas med polnjenjem veljal za izgubljenega. Nova storitev pa bo omogočila, da ga preživite kakovostno." Digitalizacija je ključna za mobilnost, usmerjeno v doživetja. In ko je govora o digitalizaciji, nam misli takoj uidejo na Kitajsko ...

 

Živeli ste v Šanghaju in redno obiskujete Kitajsko. Kako vidite tamkajšnjo mobilnost?

Še vedno opažam, kako navdušeni so ljudje nad našimi izdelki, tudi nad modelom Audi e-tron GT, ki je bil pravkar predstavljen na tamkajšnjem trgu. Takole bom rekel: če želite doživeti prihodnost mobilnosti, pojdite v Šanghaj. Pravkar sem bil tam in sem se skozi šanghajsko prometno konico peljal z visoko avtomatiziranim vozilom. Voznik je imel le dva prsta na senzorju volana. Bil sem resnično navdušen. Če torej želite danes spoznati svet vozil ICV v prihodnosti, morate obiskati Kitajsko.

“Quote”

 

 

Video title
"
Slogan 'Prihodnost je način razmišljanja' nas vabi, da v prihodnost mobilnosti zremo z optimizmom.
"

 

 

Polnjenje vozila Audi e-tron GT.
Čas polnjenja baterije se lahko spreminja glede na različne dejavnike, kot je npr. temperatura okolice, uporaba drugih vtičnic za določeno državo ali uporaba funkcije predhodnega programiranja (npr. daljinskega upravljanja klimatiziranja vozila ali uporaba načrtovalnika poti za modele e-tron). Pri uporabi domačih vtičnic je moč polnjenja omejena s polnilnim sistemom e-tron.

 

 

Kaj pomeni kratica ICV?

Inteligentna in povezana vozila (Intelligent and Connected Vehicles), ki bodo v drugi polovici desetletja preobrazbe, po električnih vozilih, visoko digitalizirana in avtomatizirana ter seveda električna. Na vrsti smo, da opredelimo naša vozila. V preteklih mesecih smo že omogočili vpogled v konceptna vozila družine sfer. Ta so bila ustvarjena v sodelovanju med znamko in oblikovanjem. Možnosti, ki jih ponujajo inteligentna in povezana vozila, dobesedno zahtevajo, da gresta ti dve področji v prihodnosti z roko v roki. Vedno bolj bomo razmišljali in delovali na način, ki bo osredotočen na uporabnika. Vprašanje se torej glasi: kakšnih doživetij si želijo naši kupci, ko preživljajo čas v naših vozilih? Naloga blagovne znamke je, da vse to usmerja, in prav s tem se trenutno ukvarjamo.

 

Kaj vidite, ko pogledate deset let v prihodnost?

Vidim mesta brez prometnega hrupa in slišim, kako se smejimo nekdanjim skrbem o dosegu električnih vozil ali slabih možnostih polnjenja. Tako kot se danes smejimo prvim mobilnim telefonom in brezžičnim omrežjem 2G, ki so bila bolj mrtve točke kot pa omrežja. Vse večja avtomatizacija in digitalizacija mobilnosti bosta prinesli liberalizacijo in demokratizacijo – vse večjo neodvisnost od prostora in časa. Ta ideja me navdaja z neverjetnim optimizmom. In prav to se skriva za našim sloganom “Prihodnost je način razmišljanja”. Vabi nas, da v prihodnost mobilnosti zremo z optimizmom in navdušenjem. V bližnjo in daljno prihodnost. Na sedanje in naslednje obdobje. Ne morem si predstavljati ničesar bolj vznemirljivega od oblikovanja te prihodnosti.

“Quote”

Video title

Henrik Wenders ob vozilu Audi e-tron GT.
Henrik Wenders v prihodnost zre z optimizmom. Nič se mu ne zdi bolj vznemirljivo od možnosti, da jo lahko soustvarja.
Zadnji del vozila Audi e-tron GT.

Če bi moral Wenders izpostaviti eno stvar z vidika oblikovanja, bi se odločil za zadnji del vozila Audi e-tron GT.

 

egt-2021-2315-oe
Audi e-tron GT quattro

Audi e-tron GT quattro

Skrbno dodelane podrobnosti, izjemna natančnost in vrhunska kakovost: Audi e-tron GT quattro predstavlja strast, s katero pri Audiju razvijamo in izdelujemo avtomobile

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik