"Našo DNK prenašamo v prihodnost"

Steffen Bamberger je kot vodja tehničnega razvoja pri družbi Audi Sport odgovoren za najbolj zmogljive modele in se že dolgo ukvarja z elektrifikacijo portfelja. Z njim smo se pogovarjali o prenašanju dediščine znamke Audi v dobo električne mobilnosti ter o zvoku avtomobilov prihodnosti.

24.11.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Video title

“quote”

“quote”

Gospod Bamberger, z modeloma Audi R8 GT1 in Audi TT RS Coupé iconic edition2 se neko poglavje znamke Audi Sport bliža koncu. Prihodnost je vse bolj električna. Kateri občutek prevladuje, melanholija, ponos ali pričakovanje?

Vsega po malo. To je zelo čustvena tema. Obe vozili predstavljata mejnike v zgodovini našega podjetja, toda takšne prelomnice, ko je treba opustiti določeno tehnologijo in poskusiti nekaj novega, so se tudi v preteklosti pogosto dogajale. Vsak korak naprej je vznemirljiv. Dolgo časa smo bili zelo uspešni pri tem, kar počnemo, zdaj pa se z našo DNK, ki nas razlikuje od drugih, podajamo v prihodnost. Sicer pa je z modelom Audi RS e-tron GT elektrificirana že naša sedanjost.

 

Kaj določa DNK znamke Audi Sport?

Naša vozila uvrščamo v sam vrh modelskih serij z vidika športnosti in dinamike, vendar pri tem vedno velja osnovno stališče, da morajo biti popolnoma primerna za vsakodnevno vožnjo. Na področju oblikovanja sta za naše modele značilni ekspresivna zunanjost in notranjost, na primer nekoliko bolj izrazit sprednji odbijač ali razširjena kolesna ohišja. Pri dodatkih poleg videza vedno upoštevamo tudi njihovo funkcionalnost. Pomembna je harmonija celotne konstrukcije. Bolj kot izklesane mišice cenimo atletskost.

 

 

Steffen Bamberger je kot vodja tehničnega razvoja odgovoren za sedanje in prihodnje visokozmogljive modele družbe Audi Sport GmbH.

 

 

V svoji vlogi sodelujete tudi z družbo Audi. Kako in kdaj se z ekipo lotite novega modela RS?

V preteklosti smo vzeli obstoječi model znamke Audi in ga interpretirali kot športni model, zato je naše delo v tem postopku sledilo kasneje. Najpozneje takrat, ko smo se zavezali električni mobilnosti, pa se je vrstni red obrnil. Zaradi velike povezanosti pogonskega sistema z digitalno infrastrukturo v vozilu moramo začeti že veliko prej. Danes sodelujemo vse od prve poteze na listu papirja. Pri novi seriji modelov lahko že od samega začetka uresničimo naše zamisli, naj gre za sorazmerja ali velikost baterije. Gre za nov, zelo sodelovalen način dela, ki je za doseganje naših ciljev v dobi električne mobilnosti nujno potreben.

Portret Steffena Bambergerja

Kaj določa DNK znamke Audi Sport?

Naša vozila uvrščamo v sam vrh modelnih serij z vidika športnosti in dinamike, vendar pri tem vedno velja osnovno stališče, da morajo biti popolnoma primerna za vsakodnevno vožnjo. Na področju oblikovanja sta za naše modele značilni ekspresivna zunanjost in notranjost, na primer nekoliko bolj izrazit sprednji odbijač ali razširjena kolesna ohišja. Pri dodatkih poleg videza vedno upoštevamo tudi njihovo funkcionalnost. Pomembna je harmonija celotne konstrukcije. Bolj kot izklesane mišice cenimo atletskost.

 

V svoji vlogi sodelujete tudi z družbo Audi. Kako in kdaj se z ekipo lotite novega modela RS?

V preteklosti smo vzeli obstoječi model znamke Audi in ga interpretirali kot športni model, zato je naše delo v tem postopku sledilo kasneje. Najpozneje takrat, ko smo se zavezali električni mobilnosti, pa se je vrstni red obrnil. Zaradi velike povezanosti pogonskega sistema z digitalno infrastrukturo v vozilu moramo začeti že veliko prej. Danes sodelujemo vse od prve poteze na listu papirja. Pri novi seriji modelov lahko že od samega začetka uresničimo naše zamisli, naj gre za sorazmerja ali velikost baterije. Gre za nov, zelo sodelovalen način dela, ki je za doseganje naših ciljev v dobi električne mobilnosti nujno potreben.

"
Prelomnice, ko je treba opustiti določeno tehnologijo, so se dogajale tudi v preteklosti. Vsak korak naprej je vznemirljiv.
"

Steffen Bamberger

small text

heading

text

button

Audi TT RS Coupé Iconic Edition
Celotna serija modelov Audi TT ima prepoznaven zvok motorja. Audi TT RS Coupé iconic edition2 odlikujejo ekskluzivni dodatki v notranjosti in zunanjosti.

 

Kakšne priložnosti odpira elektrifikacija v segmentu visoke zmogljivosti?

Povsem iskreno, zelo raznolike. Pogonska tehnologija nam poleg oblikovanja in sorazmerij vozila daje veliko svobode pri razvoju posameznih značilnosti vozila. Kupcem lahko ponudimo individualno prilagojene načine vožnje glede na njihove potrebe. Naš razpon elektrificiranih vozil sega od zelo udobnih vozil, primernih za vsakdanjo vožnjo, do izjemno športnih in okretnih vozil. Mislim, da se moramo zavedati teh prednosti. Ljudje namreč radi govorijo o domnevnih slabostih električne mobilnosti, na primer o izgubi čustvenega zvoka visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem.


Kako odgovarjate na takšne pomisleke, zlasti ko gre za zvok?

Zvok ostaja pomemben dejavnik in to ne le s čustvene plati. Visokozmogljivi modeli potrebujejo akustične povratne informacije, da lahko ocenijo hitrost in stanje vozila ter nadzorujejo zmogljivost. V električnem vozilu ni več takšnih kazalnikov, na primer slišne spremembe števila vrtljajev motorja. To kliče po ustvarjalnih in privlačnih tehničnih rešitvah, zato smo že pred leti začeli razvijati zvoke za električna vozila. Naši oblikovalci zvoka so iz različnih resničnih zvokov ustvarili stroju podoben zvok. Podobno je pisanju novega kuharskega recepta. Na koncu nastane veliko različnih zvočnih zapisov, ki nato v okviru veljavnih standardov in zakonov ustvarijo specifičen zvok glede na vozno situacijo, kar je še posebej zanimivo. Audi RS e-tron GT že ponuja posebni športni zvok motorja.

 

 

 

Kakšen bo v prihodnosti zvok modelov RS?

Naši kupci imajo določena pričakovanja: zveneti morajo samozavestno, športno in melodično, ne preveč agresivno. Zvok mora biti individualen. Naša strategija jasno določa, po čem bodo v prihodnosti prepoznavni modeli RS in kako bo vsak posamezni model zvenel. Razpon motorjev, ki so na voljo danes, sega vse od petvaljnika v modelu Audi TT RS2,3, ki je izjemno športen in zmogljiv, do mogočnega osemvaljnika v modelu Audi RS Q8. V prihodnosti bomo to prenesli v elektrificirano mobilnost.


Je zaradi vseh teh sprememb današnji čas najbolj zanimiv za oblikovanje mobilnosti?

Z razvojem vozil se ukvarjam že približno 20 let in nikoli mi ni bilo dolgčas. Toda premik k električni mobilnosti je poseben. Ohraniti moramo tisto, kar je dobro, in se lotiti potrebne preobrazbe, živeti spremembe, ki so na neki način edinstvene. Pri nekaterih novih projektih smo že precej napredovali in številni vidiki zdaj postajajo oprijemljivi. To nas še bolj spodbuja. Trenutno se ukvarjamo z res zelo zanimivimi idejami in modeli.

 

small text

heading

text

button
Audi TT RS Coupe iconic edition
Audi TT velja za oblikovalsko ikono. Audi TT RS Coupé iconic edition2  po skoraj 25 letih predstavlja vrhunec te modelske serije.
Audi RS e-tron GT
V strategiji je jasno določeno, kako bodo v prihodnosti zveneli modeli RS. Športni zvok modelov e-tron je danes že mogoče slišati v modelu Audi RS e-tron GT.

 

 

1 Audi R8 GT: Poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 15,0–14,9. Izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 341–339. Podatki o porabi goriva/električne energije in izpustih CO₂ v razponih so odvisni od izbrane opreme vozila. Za vozilo so na voljo samo vrednosti porabe in izpustov v skladu s postopkom WLTP in ne v skladu z NEVC.
Ta posebni model je po vsem svetu omejen na 333 primerkov.

2 Audi TT RS Coupé iconic edition: Poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 9. Izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 207. Podatki o porabi goriva/električne energije in izpustih CO₂ v razponih so odvisni od izbrane opreme vozila. Za vozilo so na voljo samo vrednosti porabe in izpustov v skladu s postopkom WLTP in ne v skladu z NEVC.
Ta posebni model je po vsem svetu omejen na 100 primerkov.

3 Audi TT RS Roadster: Poraba goriva, kombinirana vožnja, l/100 km: 8,7. Izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 200–199. Podatki o porabi goriva in izpustih CO₂ v razponih, odvisno od kompleta uporabljenih pnevmatik/koles.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT

DNK Audi vožnje

V ustvarjanje značilne izkušnje vožnje z vozilom Audi je vloženega ogromno dela. Razvoj, prilagajanje nastavitev, obširne testne vožnje in najsodobnejša tehnologija zagotavljajo, da voznik v vsakem trenutku ve, da sedi v avtomobilu Audi.  

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik