inovacije 29.11.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Nepopravljiva vetrobranska stekla se običajno predelajo v izolacijske materiale ali v votlo steklo za izdelavo steklenic in podobnih izdelkov. Zdaj pa je znamka Audi s partnerskimi podjetji zagnala pilotni projekt, v katerem bodo z edinstvenim postopkom recikliranja poškodovana avtomobilska stekla lahko ponovno uporabili v serijski proizvodnji avtomobilov.
25.05.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Znamka Audi se je skupaj s partnerji lotila izziva: vzpostaviti zaprt krog materialov za izdelavo avtomobilskih stekel. Z recikliranjem poškodovanih stekel v nova okenska stekla se bodo prihranile tako surovine kot tudi voda in energija, ki sta potrebni pri proizvodnji avtomobilskih oken. Stekla iz recikliranega materiala bodo uporabili v serijski proizvodnji modela Audi Q4-e-tron – gre za edini tovrstni krog materiala doslej.
“quote”
“quote”
- Philipp Eder, vodja projektov za krožno ekonomijo in strateško nabavo pri znamki Audi
Poškodovana avtomobilska stekla najprej odpeljejo v tovarno podjetja Reiling, kjer jih zdrobijo na majhne koščke in predelajo – s ciljem, da bi jih lahko ponovno uporabili pri proizvodnji ploskega stekla. "Do zdaj so iz recikliranega materiala večinoma izdelovali steklenice za pijačo," pove Daniel Rottwinkel, vodja tovarne Reiling. Tam se odvije prvi korak skupnega pilotnega projekta: recikliranje poškodovanih avtomobilskih stekel na način, da bi ohranili njihovo prvotno kakovost. Da bi lahko iz starega stekla pridobili material, ki ga je mogoče reciklirati, podjetje skrbno izloči druge materiale, kot so plastični sloji iz polivinilbutirala (PVB), okenske obrobe, kovine in žice. Postopek izločanja poteka s pomočjo magnetov, separatorjev barvnih kovin, ekstrakcijskih in elektrooptičnih sortirnih naprav.
Pilotni projekt recikliranja stekla: zamenjava nepopravljivih stekel.
Dostava steklenega reciklata podjetju Saint-Gobain Glass.
Stekleni reciklat nato prevzame podjetje Saint-Gobain Glass in ga v tovarni v Herzogenrathu po plavajočem oz. float postopku izdelave spremeni v plosko steklo. To so pravokotniki, veliki približno tri krat šest metrov, iz katerih sestrsko podjetje Saint-Gobain Sekurit v nadaljnjem postopku izdela nova avtomobilska stekla. Predpogoj za končni izdelek iz osnovnega stekla je čimbolj čist in homogen reciklat.
Podjetje Saint-Gobain v reciklat skupaj z drobci stekla primeša tudi osnovne sestavine stekla, ki ne izvirajo iz avtomobilov, kot so kremenov pesek, natrijev karbonat in kreda, v razmerju 30-50 odstotkov. "Izdelovanje novih avtomobilskih oken iz poškodovanih stekel je pomemben korak k proizvodnji avtomobilskega stekla, ki varčuje z viri in energijo," pravi Dr. Markus Obdenbusch, vodja float proizvodnje v Saint-Gobainovi tovarni v Herzogenrathu.
“Quote”
Dostava steklenega reciklata podjetju Saint-Gobain Glass.
"Steklo smo šele začeli uporabljati kot reciklat, zato pričakujemo, da bo še veliko možnosti za izboljšave," pove Obdenbusch. Poleg pilotnega projekta z Audijem namerava Saint-Gobain v naslednjih treh letih za proizvodnjo v Herzogenrathu uporabiti do 30.000 ton drobcev stekla, s čimer bodo prihranili energijo in zmanjšali izpuste ogljika. Tovarna bo pri običajni dnevni količini proizvodnje v zrak izpustila do 75 ton manj ogljikovega dioksida, zmanjšala pa se bo tudi poraba vode, ki bi bila sicer potrebna za proizvodnjo novega stekla.
Tuji materiali, kot so vmesni sloji PVB, se zbirajo za nadaljnje recikliranje. Na fotografiji: Dean Steinberg (namestnik vodje obrata, levo) in Daniel Rottwinkel (vodja obrata, desno).
Stekleni granulat se stopi.
Podjetje Saint Gobain Glas reciklat uporabi za proizvodnjo novega ploskega stekla.
Nova vetrobranska stekla za Audi Q4 e-tron.
Tri partnerska podjetja bodo najprej eno leto preizkušala postopek recikliranja in zbirala podatke o kakovosti, stabilnosti in stroških materiala. Če bo steklo mogoče reciklirati na ekonomičen in ekološko smiseln način, bodo nastala avtomobilska stekla uporabili v seriji Audi Q4 e-tron.
Pilotni projekt je eden od primerov, kako si znamka Audi v sodelovanju s partnerskimi podjetji prizadeva materiale, ki jih proizvodnja zahteva v velikih količinah, prenesti v inteligentne cikle. Cilj je uporabiti sekundarne materiale povsod, kjer je to tehnično mogoče in ekonomsko smiselno, da bi vrednostna veriga postala bolj trajnostna in bi se viri ohranili.
Zapiramo zanko avtomobilskega stekla. S pilotskim projektom usmerjamo prihodnost recikliranja avtomobilskega stekla. Gre za edini tovrstni krog materiala doslej in če bo steklo mogoče reciklirati na ekonomičen in ekološko smiseln način, se bo reciklirano steklo uporabilo v serijskih avtomobilih.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.