Nova okna iz recikliranega avtomobilskega stekla

Nepopravljiva vetrobranska stekla se običajno predelajo v izolacijske materiale ali v votlo steklo za izdelavo steklenic in podobnih izdelkov. Zdaj pa je znamka Audi s partnerskimi podjetji zagnala pilotni projekt, v katerem bodo z edinstvenim postopkom recikliranja poškodovana avtomobilska stekla lahko ponovno uporabili v serijski proizvodnji avtomobilov.

25.05.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Poškodovana avtomobilska stekla: material s potencialom

Znamka Audi se je skupaj s partnerji lotila izziva: vzpostaviti zaprt krog materialov za izdelavo avtomobilskih stekel. Z recikliranjem poškodovanih stekel v nova okenska stekla se bodo prihranile tako surovine kot tudi voda in energija, ki sta potrebni pri proizvodnji avtomobilskih oken. Stekla iz recikliranega materiala bodo uporabili v serijski proizvodnji modela Audi Q4-e-tron – gre za edini tovrstni krog materiala doslej.

Video title

“quote”

“quote”

Philipp Eder, vodja projektov za krožno ekonomijo in strateško nabavo pri znamki Audi

 

"V tem vidimo priložnost, da še več materialom omogočimo kroženje. Cilj je povečati delež sekundarnih materialov v naših avtomobilih. Z raziskavami smo kot potencialno možnost prepoznali recikliranje avtomobilskega stekla. Tega se skupaj s partnerji lotevamo v okviru pilotnega projekta."

 

- Philipp Eder, vodja projektov za krožno ekonomijo in strateško nabavo pri znamki Audi

small text

heading

text

button

Prvi korak recikliranja: drobljenje, ločevanje in predelava odpadnega stekla

Poškodovana avtomobilska stekla najprej odpeljejo v tovarno podjetja Reiling, kjer jih zdrobijo na majhne koščke in predelajo – s ciljem, da bi jih lahko ponovno uporabili pri proizvodnji ploskega stekla. "Do zdaj so iz recikliranega materiala večinoma izdelovali steklenice za pijačo," pove Daniel Rottwinkel, vodja tovarne Reiling. Tam se odvije prvi korak skupnega pilotnega projekta: recikliranje poškodovanih avtomobilskih stekel na način, da bi ohranili njihovo prvotno kakovost. Da bi lahko iz starega stekla pridobili material, ki ga je mogoče reciklirati, podjetje skrbno izloči druge materiale, kot so plastični sloji iz polivinilbutirala (PVB), okenske obrobe, kovine in žice. Postopek izločanja poteka s pomočjo magnetov, separatorjev barvnih kovin, ekstrakcijskih in elektrooptičnih sortirnih naprav.

small text

heading

text

button
Pilotni projekt recikliranja stekla: zamenjava nepopravljivih stekel.

Pilotni projekt recikliranja stekla: zamenjava nepopravljivih stekel.

Dostava steklenega reciklata podjetju Saint Gobain Glass.

Dostava steklenega reciklata podjetju Saint-Gobain Glass.

Iz drobcev nastane novo osnovno steklo

Stekleni reciklat nato prevzame podjetje Saint-Gobain Glass in ga v tovarni v Herzogenrathu po plavajočem oz. float postopku izdelave spremeni v plosko steklo. To so pravokotniki, veliki približno tri krat šest metrov, iz katerih sestrsko podjetje Saint-Gobain Sekurit v nadaljnjem postopku izdela nova avtomobilska stekla. Predpogoj za končni izdelek iz osnovnega stekla je čimbolj čist in homogen reciklat.

Podjetje Saint-Gobain v reciklat skupaj z drobci stekla primeša tudi osnovne sestavine stekla, ki ne izvirajo iz avtomobilov, kot so kremenov pesek, natrijev karbonat in kreda, v razmerju 30-50 odstotkov. "Izdelovanje novih avtomobilskih oken iz poškodovanih stekel je pomemben korak k proizvodnji avtomobilskega stekla, ki varčuje z viri in energijo," pravi Dr. Markus Obdenbusch, vodja float proizvodnje v Saint-Gobainovi tovarni v Herzogenrathu.

“Quote”

 

 

Video title
Dostava steklenega reciklata podjetju Saint Gobain Glass.

Dostava steklenega reciklata podjetju Saint-Gobain Glass.

 

Velik potencial za varčevanje z viri

"Steklo smo šele začeli uporabljati kot reciklat, zato pričakujemo, da bo še veliko možnosti za izboljšave," pove Obdenbusch. Poleg pilotnega projekta z Audijem namerava Saint-Gobain v naslednjih treh letih za proizvodnjo v Herzogenrathu uporabiti do 30.000 ton drobcev stekla, s čimer bodo prihranili energijo in zmanjšali izpuste ogljika. Tovarna bo pri običajni dnevni količini proizvodnje v zrak izpustila do 75 ton manj ogljikovega dioksida, zmanjšala pa se bo tudi poraba vode, ki bi bila sicer potrebna za proizvodnjo novega stekla.

Dean Steinberg (namestnik vodje obrata) in Daniel Rottwinkel (vodja obrata).

Tuji materiali, kot so vmesni sloji PVB, se zbirajo za nadaljnje recikliranje. Na fotografiji: Dean Steinberg (namestnik vodje obrata, levo) in Daniel Rottwinkel (vodja obrata, desno).

Stekleni granulat se stopi.

Stekleni granulat se stopi.

Podjetje Saint-Gobain Glas reciklat uporabi za proizvodnjo novega ploskega stekla.

Podjetje Saint Gobain Glas reciklat uporabi za proizvodnjo novega ploskega stekla.

Nova vetrobranska stekla za Audi Q4 e-tron.

Nova vetrobranska stekla za Audi Q4 e-tron.

 

 

Vizija: uporaba v serijski proizvodnji modela
Audi Q4 e-tron

Tri partnerska podjetja bodo najprej eno leto preizkušala postopek recikliranja in zbirala podatke o kakovosti, stabilnosti in stroških materiala. Če bo steklo mogoče reciklirati na ekonomičen in ekološko smiseln način, bodo nastala avtomobilska stekla uporabili v seriji Audi Q4 e-tron.

 

Trajnostnejše vrednostne verige

Pilotni projekt je eden od primerov, kako si znamka Audi v sodelovanju s partnerskimi podjetji prizadeva materiale, ki jih proizvodnja zahteva v velikih količinah, prenesti v inteligentne cikle. Cilj je uporabiti sekundarne materiale povsod, kjer je to tehnično mogoče in ekonomsko smiselno, da bi vrednostna veriga postala bolj trajnostna in bi se viri ohranili.

 

Zapiramo zanko avtomobilskega stekla. S pilotskim projektom usmerjamo prihodnost recikliranja avtomobilskega stekla. Gre za edini tovrstni krog materiala doslej in če bo steklo mogoče reciklirati na ekonomičen in ekološko smiseln način, se bo reciklirano steklo uporabilo v serijskih avtomobilih.

“Quote”

Video title

Aluminij s certifikatom ASI: Audi v vodilni vlogi
Aluminij s certifikatom ASI: Audi v vodilni vlogi

Aluminij s certifikatom ASI: Audi v vodilni vlogi

Del naše trajnostne strategije je tudi odgovoren pristop k ravnanju s surovinami. Lani sta dve naši proizvodni lokaciji prejeli certifikat nadzorne verige ASI, ki potrjuje, da smo na pravi poti.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik