"Novi Audi e-tron GT me je povsem očaral"

Prenova modela Audi e-tron GT prinaša nove modelske različice in še boljše zmogljivosti od njegovega predhodnika. Novosti nam je predstavil vodja projekta dr. Jaan Mattes Reiling.

22.08.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Dr. Jaan Mattes Reiling je bil kot eden od treh vodij projekta odgovoren za podvozje, pogonski sklop in visokonapetostni sistem (vključno z baterijo in tehnologijo polnjenja) nove generacije modela Audi e-tron GT.

G. Reiling, obstaja kdo, ki je vozil novi Audi e-tron GT večkrat kot vi?

Težko rečem, vendar kot tehnični vodja projekta pogosto preizkušam vozila – tudi že v zelo zgodnjih fazah razvoja in z različnimi oblikami programske opreme. Vozil sem vse tri modele in s sodelavci opravil tudi potrditveni preizkus končnih lastnosti.

 

Strogo gledano je največja sprememba v tem, da serija zdaj vključuje tri modele.

Res je, zdaj imamo tri različice – S e-tron GT, RS e-tron GT in RS e-tron GT performance, namesto dveh kot prej. Razlikujejo se po designu in zmogljivostih. Vse tri prinašajo pomembne novosti na področju zmogljivosti, vsakodnevne uporabnosti in udobja. Spremenili smo marsikatero najmanjšo podrobnost. Morda te spremembe niso vedno vidne, se pa zagotovo občutijo pri vožnji.

Video title

“quote”

Audi S e-tron GT.
Tudi vstopni model v seriji, Audi S e-tron GT, navdušuje z izboljšano zmogljivostjo.
Audi S e-tron GT.
Osnovna sorazmerja in linije gran turisma v novi generaciji ostajajo enake.

“quote”

 Jaan Mattes Reiling

"Audi RS e-tron GT performance ima neprekosljive pospeške."

 

Takšna raven natančnosti pri nadgradnji vozila je dokaj neobičajna. 

Pri novem modelu Audi e-tron GT smo resnično šli v podrobnosti, kar je res precej nenavadno, milo rečeno. Običajno se podvozje in pogonski sistem ne spremenita veliko, večji poudarek je na designu. Pri povsem električni pogonski tehnologiji vozila Audi e-tron GT pa smo lahko naredili obsežnejše spremembe. V primerjavi s prejšnjim modelom smo znatno izboljšali pogonski sistem, vozne lastnosti in visokonapetostni sistem.

 

Kaj vam je bilo še posebej pomembno?

Osredotočili smo se predvsem na izboljšanje zmogljivosti. To velja za vse modelske različice. Izboljšali smo motorje, aerodinamiko, podvozje in zavore. Številni deli pogona na zadnji osi so novi, posodobili smo tudi elektroniko na sprednji osi. Naj povem primer, kako natančno smo delali: prilagodili smo celo razmik med zavorno ploščico in zavornim kolutom, da bi zmanjšali zavorni navor in tako poskrbeli za večjo učinkovitost.

 

Dr. Jaan Mattes Reiling je bil kot eden od treh vodij projekta odgovoren za podvozje, pogonski sklop in visokonapetostni sistem (vključno z baterijo in tehnologijo polnjenja) nove generacije modela Audi e-tron GT.

"Audi RS e-tron GT performance ima neprekosljive pospeške."

dr. Jaan Mattes Reiling

small text

heading

text

button

Osnovna sorazmerja in linije gran turisma v novi generaciji ostajajo enake.

Kaj vam je bilo še posebej pomembno?


Osredotočili smo se predvsem na izboljšanje zmogljivosti. To velja za vse modelske različice. Izboljšali smo motorje, aerodinamiko, podvozje in zavore. Številni deli pogona na zadnji osi so novi, posodobili smo tudi elektroniko na sprednji osi. Naj povem primer, kako natančno smo delali: prilagodili smo celo razmik med zavorno ploščico in zavornim kolutom, da bi zmanjšali zavorni navor in tako poskrbeli za večjo učinkovitost.


Vas je med razvojnim procesom kaj presenetilo?

To, da je avtomobil dejansko lažji od svojega predhodnika, čeprav ima boljše zmogljivosti. Pri visokonapetostnem sistemu smo optimizirali kemijsko sestavo baterijskih celic in tako občutno povečali zmogljivost, ne da bi bilo treba povečati velikost baterije. Poleg tega nove, posebej razvite pnevmatike z optimiziranim kotalnim uporom prispevajo k večjemu dosegu v ciklu WLTP.

small text

heading

text

button
Audi RS e-tron GT.
Poleg karbonske strehe je opcijsko na voljo tudi nova, tehnično dovršena panoramska steklena streha, ki jo je mogoče prek zaslona MMI upravljati kot nekakšno digitalno zaveso.
Audi RS e-tron GT.
Mostička difuzorja na zadku vozila Audi RS e-tron GT in navpični odsevnik med njima imajo signalizacijsko in aerodinamično funkcijo.
IMG_3903

Vas je med razvojnim procesom kaj presenetilo?

To, da je avtomobil dejansko lažji od svojega predhodnika, čeprav ima boljše zmogljivosti. Pri visokonapetostnem sistemu smo optimizirali kemijsko sestavo baterijskih celic in tako občutno povečali zmogljivost, ne da bi bilo treba povečati velikost baterije. Poleg tega nove, posebej razvite pnevmatike z optimiziranim kotalnim uporom prispevajo k večjemu dosegu v ciklu WLTP.

 

Pri dosegu ima ključno vlogo hitrost polnjenja. Kakšen napredek ste dosegli na tem področju?

Hitrost polnjenja je ključnega pomena, še posebej pri vsakodnevni uporabi avtomobila. Pri novem modelu Audi e-tron GT smo največjo polnilno moč povečali za 50 kW na 320 kW, kar je že samo po sebi izjemno. Poleg tega smo še dodatno izboljšali krivuljo polnjenja, kar pomeni, da lahko vozilo dlje časa ohranja visoko moč polnjenja.

“Quote”

 

 

Video title
Vsi trije modeli Audi e-tron GT.
Dr. Jaan Mattes Reiling je v temeljito preizkusil vse tri različice serije Audi e-tron GT. Tehnološki preskok v razvoju in oblikovalske izboljšave, dosežene v tako kratkem času, so nanj naredile globok vtis.

 

Kaj pa bi sami najbolj izpostavili?

To ni lahko vprašanje. Audi RS e-tron GT performance ima neprekosljive pospeške. Tudi opcijsko hidravlično vzmetenje z aktivnim nadzorom blaženja je tehnologija, ki ji ni para. Še posebej me veseli, da smo pri razvoju vozila upoštevali povratne informacije naših kupcev, na primer izboljšave pri rekuperaciji in grafični prikaz moči polnjenja v vmesniku MMI. Kot nekdo, ki je spremljal razvoj številnih Audijevih modelov, sem navdušen, da nam je uspelo v že tako skoraj popoln Audi e-tron GT dodati še toliko inovacij.

 

 

“Quote”

Video title

Dr. Jaan Mattes Reiling

Dr. Jaan Mattes Reiling je bil kot eden od treh vodij projekta odgovoren za podvozje, pogonski sklop in visokonapetostni sistem (vključno z baterijo in tehnologijo polnjenja) nove generacije modela Audi e-tron GT.

Audi RS e-tron GT performance.
Audi RS e-tron performance je prvi popolnoma električni model RS performance znamke Audi.
Audi RS e-tron GT performance.
Modelska serija izkorišča prednosti nove platforme za električna vozila Premium Platform Electric (PPE). Audi RS e-tron GT performance ima s programom Launch Control moč do 680 kW.

Novi Audi e-tron GT
Novi Audi e-tron GT

Novi Audi e-tron GT: mojstrovina, ki te naelektri

Audi e-tron GT quattro od premiere leta 2021 predstavlja električni in športni vrhunec Audijeve ponudbe. Nove različice prinašajo občutne izboljšave v zmogljivosti, dosegu, polnjenju in vozni dinamiki. Z modelom RS e-tron GT performance prvič predstavljamo povsem električni model RS performance, najmočnejši serijski Audi doslej.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik