Novi Audi Q5 SUV: tretja generacija preizkušenega koncepta

Znamka Audi predstavlja najnovejšo generacijo uspešnega modela Audi Q5 SUV, ki je v Evropi že več kot 15 let eden najbolj priljubljenih SUV-jev v B-segmentu. Novi Q5 je še bolj moderen in dinamičen, temelji na platformi PPC (Premium Platform Combustion) in ga poganjajo bencinski in dizelski motorji s tehnologijo MHEV plus.

27.09.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi Q5
Novi Audi Q5 SUV in SQ5 SUV.

 

Gernot Döllner, predsednik uprave družbe AUDI AG, v novem modelu Audi Q5 SUV vidi zagotovilo za uspeh. "Audi Q5 je že več kot 15 let naš najuspešnejši in najpomembnejši SUV v srednjem avtomobilskem razredu. Nova izvedba predstavlja dosleden nadaljnji razvoj njegovih preizkušenih lastnosti," je povedal. "Kot drugi model z našo novo generacijo visoko učinkovitih motorjev z notranjim zgorevanjem predstavlja naslednji pomemben korak v pomlajevanju naše palete vozil. Prepričan sem, da bo Audi Q5 kot vsestranski športnik z dinamičnim SUV-jevskim designom nadaljeval zgodbo o uspehu."


Audi Q5 SUV kot drugi model v ponudbi – tako kot novi Audi A5 – temelji na platformi PPC. Platforma Audiju omogoča, da v različnih segmentih na trgu ponuja tehnično zahtevne velikoserijske modele. Prilagodljivost platforme PPC znamki Audi pomaga tudi pri oblikovanju edinstvenega značaja prihodnjih modelov.


Audi Q5 postavlja merila v B-segmentu prestižnih SUV-jev: športni, tehnološko usmerjeni oblikovalski slog združuje z visoko prilagodljivostjo in preizkušeno vsakodnevno uporabnostjo. Učinkoviti in zmogljivi motorji s tehnologijo MHEV plus, kasneje pa tudi priključni hibridi, predstavljajo Audijevo pot k temu, da postane ponudnik prestižne mobilnosti prihodnosti. Z elektronsko arhitekturo E³ 1.2 Audi v vse nove modele vgrajuje sodobne funkcije povezljivosti in digitalizacije z možnostjo posodabljanja.

Audi Q5.
Tretja generacija modelov Audi Q5 SUV.

 

Praktični: prostorska zasnova in prilagodljivost

Najnovejša generacija modela Audi Q5 prinaša izboljšano prostorsko zasnovo, ki jo potniki občutijo že na prvih prevoženih metrih. Nov koncept notranjosti ponuja obilico prostora za glavo in noge. Ena izmed praktičnih lastnosti modela Audi Q5 SUV je v celoti nastavljiva zadnja sedežna klop, ki omogoča prilagoditev vzdolžnega položaja in naklona in tako povečuje prtljažni prostor ali udobje potnikov na zadnjih sedežih. Ko so zadnji sedeži podrti, se transportna prostornina – glede na modelsko različico – poveča na do 1.473 litrov. Med drugimi izboljšavami so povečani predali, številne odlagalne površine, hlajen predal za indukcijsko polnjenje telefona s polnilno močjo 15 W in po dva USB-C-priključka spredaj in zadaj. Sprednja USB-priključka lahko opcijsko podpirata polnjenje z močjo do 60 W; zadnja priključka pa omogočata polnilno moč v višini celo do 100 W. Z njimi je med vožnjo mogoče varno napajati in polniti večje naprave, kot so prenosni računalniki.


Purizem in dinamika: zunanji design

Tretja generacija modelov Audi Q5 SUV se ponaša s še bolj športnim videzom in popolnimi sorazmerji. Napeta ramenska linija ustvarja mogočno silhueto, povezuje sprednje in zadnje luči ter optično podaljša vozilo. Nad pragom se linija dviga nad kolesna ohišja in poteka do zadnjega odbijača, kar vozilu že v mirovanju daje dinamičen videz.


Sprednji del izžareva samozavest, saj so vsi značilni oblikovni elementi postavljeni eno stopnjo višje kot pri prejšnjem modelu. Športni, široki enodelni okvir mreže hladilnika leži visoko, obdajajo pa ga navpične zračne zavese. Izrazito začrtani in skulpturalno oblikovani žarometi ustvarjajo oster, osredotočen videz in že na sprednjem delu izražajo dinamičen in samozavesten značaj avtomobila. Pod enodelnim okvirjem mreže hladilnika je nameščena velika odprtina za zajemanje zraka s senzorji, zaradi katerih Q5 na cesti vizualno deluje čvrsto in široko.


Zadnji del modela Audi Q5 SUV je zaradi močne redukcije linij zasnovan izjemno prečiščeno. Od zadnjega stekla do spodnjega roba tridimenzionalno oblikovanega svetlobnega pasu nastane gladka površina, ki jo svetlobni pas zamejuje z ostrim rezom, ki poteka po celotni širini vozila. Območje med svetlobnim pasom in odbijačem je zasnovano zelo puristično in SUV-ju daje pridih športne elegance. V dvignjene odbijače je kot otok vgrajen difuzor, umestitev in oblika funkcionalnih izpušnih cevi pa sta odvisni od različice motorja.


V ponudbi so tri izvedbe zunanjosti: Exterieur basic, Exterieur advanced in Exterieur S line, poleg tega ima S-model svojstveno zunanjo podobo. Za nove modele Audi Q5 je na voljo enajst barv.

Video title

“quote”

A243979_medium
Notranjost modela Audi Q5.
A243935_medium
Audi Q5 je impresiven tako podnevi kot ponoči.

“quote”

Prečiščene linije in prijeten ambient: design notranjosti

Design notranjosti novega modela Audi Q5 SUV temelji na štirih načelih: osredotočenosti na človeka (Human Centric), vizualni jasnosti (Visual Clarity), digitalni oder (Digital Stage) in oblikovanju, ki temelji na materialih (Material Driven Design).


Notranjost odlikuje jasna razporeditev z vodoravno strukturo armaturne plošče in neprekinjeno zasnovo sredinske konzole in vrat. Ključna komponenta je digitalni oder z ukrivljenim panoramskim MMI-zaslonom, ki ga sestavljata 11,9-palčni virtualni prikazovalnik in 14,5-palčni zaslon na dotik. Na voljo je tudi 10,9-palčni zaslon za sovoznika z načinom za zasebnost.


Novi Audi Q5 s svojim konceptom oblikovanja, ki temelji na materialih, izpolnjuje zahteve po občutku velike prostornosti in visoki ravni udobja. Kot vizualna protiutež digitalnim in tehničnim območjem se od vrat do vrat po celotni širini armaturne plošče razteza mehka obloga. Skupaj s tekstilnimi oblogami na vratih in naslonih za roke ustvarja prijeten ambient. Materiali so bili izbrani tudi glede na funkcionalnost, hkrati pa prispevajo k jasni oblikovni razmejitvi različnih območij notranjosti vozila.


Dinamična interakcijska luč

Prečiščeno zasnovana notranjost modela Audi Q5 SUV pride do izraza tudi v temi. Linijska svetloba na armaturni plošči in vratih poudarja širino notranjega prostora, posredna svetloba pod panoramskim MMI-zaslonom in na sredinski konzoli pa ustvarja vizualni učinek lebdenja. Potem je tu še dinamična interakcijska luč, ki se v obliki svetlobnega LED-pasu razteza čez celotno širino notranjosti in podpira interakcijo potnikov z vozilom. Po eni strani služi za grafično animacijo v notranjosti in ponuja na primer pozdravno funkcijo ali ponazarja odklepanje in zaklepanje vozila, podporo pa nudi tudi na področju varnosti z vizualiziranimi dinamičnimi smerniki kot dodatni prikaz h kontrolnim lučkam za smernike v virtualnem prikazovalniku. Dinamična interakcijska luč je del paketa ambientne osvetlitve plus.


Aerodinamika in aeroakustika

Novi Audi Q5 SUV je bil deležen številnih izboljšav na področju aerodinamike in aeroakustike. Pomembno vlogo igrajo obloga podvozja ter aerodinamično oblikovana sprednji in zadnji del, aerodinamično optimizirana so bila zunanja ogledala. Na visoki ravni je tudi aeroakustika novega modela Audi Q5 SUV. Vetrobransko steklo je serijsko opremljeno z akustično zasteklitvijo, po želji pa je takšna zasteklitev na voljo tudi za sprednja stranska okna, kar še dodatno povečuje udobje med vožnjo.


Impresiven tako podnevi kot ponoči: koncept osvetlitve

Z novim Q5 SUV Audi poudarja svojo vodilno vlogo na področju koncepta in tehnologije osvetlitve, gre pa še korak dlje. Zadnje luči s tridimenzionalno zasnovo v kombinaciji s svetlobnim pasom, ki se razteza čez celotno širino vozila, spektakularno združujejo fizični in digitalni svet. 


Na zadnjem delu za večjo varnost skrbijo markantne digitalne zadnje OLED-luči druge generacije in projekcijska luč v usmerniku zraka nad zadnjim steklom, ki je v Evropi uporabljena prvič. Na zgornji del zadnjega stekla projicira grafiko in tako poveča površino zavornih luči. V svetlobno grafiko sta poleg tega integrirani tudi funkciji Coming Home in Leaving Home. 

 

Aktivna digitalna svetlobna grafika nakazuje pot v prihodnost Audijeve tehnologije luči. Na sprednjem delu vozila se ustvarja skozi interakcijo algoritma s 15 segmenti, ki se prižigajo in ugašajo. Posamezni segmenti medsebojno delujejo tako, da se intenzivnost svetlobe celotne slike svetlobne grafike ne spreminja. "Pri modelu Audi Q5 tako nismo zasnovali le oblike svetlobe v serijskem vozilu, temveč tudi njeno celotno gibanje. Zaradi simbioze med našim konceptom osvetlitve in novo tehnologijo so luči Audija Q5 tako živahne kot še nikoli doslej. Svetlobni grafiki dajemo lastno osebnost, digitalnemu svetu pa hkrati lastno estetiko," je povedal César Muntada, vodja oblikovanja luči.


Digitalne zadnje OLED-luči druge generacije lahko prvič načrtno komunicirajo z neposredno okolico (Car-to-X). Funkcija zaznavanja približevanja, ki je bila prvič predstavljena leta 2020, je v modelu Audi Q5 razširjena s komunikacijsko lučjo, ki druge udeležence v prometu opozarja na mesta nezgod in okvar. Poleg standardne grafike v zadnjih OLED-lučeh v kritičnih voznih ali prometnih situacijah prikaže tudi posebno statično grafiko z integriranimi opozorilnimi simboli. 


Tehnologija postavlja nove standarde tudi na področju individualizacije z do osmimi opcijskimi digitalnimi svetlobnimi grafikami (glede na opremo) v novo zasnovanih dnevnih lučeh matričnih LED-žarometov in v digitalnih zadnjih OLED-lučeh druge generacije.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Audi Q5
Novi Audi Q5 SUV je bil deležen številnih izboljšav na področju aerodinamike in aeroakustike.
Q5-nature-back
Pomembno vlogo igrajo obloga podvozja ter aerodinamično oblikovana sprednji in zadnji del, aerodinamično optimizirana so bila zunanja ogledala.

Najsodobnejši motorji z notranjim zgorevanjem s tehnologijo MHEV plus

Nova družina modelov Audi Q5 SUV temelji na platformi PPC (Premium Platform Combustion) in je opremljena z visokoučinkovito tehnologijo MHEV plus. Novi sistem MHEV plus z 48-voltnim električnim omrežjem podpira motor z notranjim zgorevanjem, zmanjšuje izpuste CO2 ter hkrati povečuje zmogljivost in udobje vožnje. V omejenem obsegu omogoča tudi izključno električno manevriranje in parkiranje. 


Novi alternator v pogonskem sklopu ustvarja dodaten pogonski navor do 230 Nm in moč do 18 kW (24 KM). 48-voltni sistem poleg tega omogoča uporabo električno gnanega kompresorja klimatske naprave. Njegova velika prednost je, da klimatska naprava s polno močjo deluje tudi pri izključenem motorju in v notranjosti vozila ohranja prijetno temperaturo.


Litij-ionska baterija MHEV plus ima kapaciteto 1,7 kWh. Jermenski zagonski alternator prevzema osnovni nalogi zagona motorja in oskrbe akumulatorja z električno energijo. Alternator v pogonskem sklopu omogoča delno električno vožnjo, razbremenjuje motor z notranjim zgorevanjem in pomaga zmanjšati porabo goriva. Pri upočasnjevanju alternator v pogonskem sklopu v baterijo vrne do 25 kW energije (rekuperacija). Platforma PPC tako omogoča postopno elektrifikacijo v obliki blagih hibridov. V prihodnosti so načrtovani tudi priključni hibridi z veliko baterijo in možnostjo zunanjega polnjenja.


Dinamične krmilne lastnosti in najnovejša generacija asistenčnih sistemov

Novi Audi Q5 SUV nudi za znamko značilne vozne lastnosti s pretežno nevtralnim odzivanjem vozila, z optimiziranimi nastavitvami podvozja in krmiljenja pa se je občutno povečalo udobje. Serijsko je opremljen z jeklenim podvozjem z dinamično karakteristiko, na voljo pa je tudi športno podvozje (serijsko pri SQ5). Sistem pasivnega blaženja FSD (Frequency Selective Damping) omogoča boljšo lego na cesti, opcijsko pa je na voljo tudi podvozje z zračnim vzmetenjem in prilagodljivim uravnavanjem blaženja.


Audi v novih modelih Q5 ponuja široko paleto asistenčnih sistemov. Serijska oprema vključuje parkirni sistem zadaj s prikazom oddaljenosti, tempomat in omejevalnik hitrosti, opozorilo za zapuščanje voznega pasu, asistenco za učinkovitost ter asistenco za zaznavanje pozornosti in utrujenosti voznika. Na voljo so tudi dodatni opcijski asistenčni paketi z naprednimi funkcijami, ki še dodatno izboljšujejo varnost in udobje vožnje.


Koncept prikazovanja in upravljanja ter pametni infotainment sistem

Družina vozil Audi Q5 SUV je opremljena s popolnoma povezljivim digitalnim interjerjem, ki ga zaznamuje digitalni oder (Digital Stage) z Audijevim panoramskim MMI-zaslonom in 10,9-palčnim sovoznikovim zaslonom z načinom zasebnosti. Številne funkcije vozila je mogoče upravljati z glasovno asistenco Audi Assistant, ki uporablja umetno inteligenco in je prikazana kot avatar.


Infotainment sistem temelji na operacijskem sistemu Android Automotive OS, ki omogoča brezžične posodobitve in integracijo aplikacij tretjih ponudnikov. Vrhunski avdiosistem Bang & Olufsen Premium Sound s 16 zvočniki in močjo 685 vatov ustvarja edinstven prostorski zvok s pomočjo tehnologije Symphoria. Sistem vključuje tudi funkcijo VNC (Vehicle Noise Compensation) za odpravljanje motečega hrupa v notranjosti vozila, uporabniki pa lahko svojo zvočno izkušnjo nadgradijo z dodatnimi možnostmi prek funkcij na zahtevo.


Individualno prilagodljiv projicirni sistem

Audi Q5 je po želji na voljo s prilagodljivim projicirnim sistemom (HUD), ki na pregleden način prikuje številne informacije, na primer o hitrosti, asistenčnih sistemih, navigacijskih napotkih ali medijskih podatkih. Ta novost omogoča vozniku upravljanje ključnih funkcij brez odvračanja pogleda s ceste, kar izboljša varnost in udobje vožnje.


Trajnostna proizvodnja v tovarni v Mehiki

Nova družina Audi Q5 se proizvaja v Audijevi tovarni v mestu San José Chiapa v Mehiki. Tovarna se ponaša s proizvodnjo, ki varčuje z viri, in je kot prva na svetu s certifikatom za učinkovito upravljanje z vodo v skladu s standardi organizacije Alliance for Water Stewardship (AWS) zgled za trajnostno uporabo vode. Poleg tega Audi Mehika stremi k doseganju ogljično nevtralne proizvodnje1.

 

1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi Q5
Audi Q5

Novi Audi Q5 SUV

Užitek v vožnji z močnimi pogoni. Pregled podatkov na osupljivem panoramskem zaslonu. Zapeljiva privlačnost zahvaljujoč popolnim sorazmerjem športnega terenskega vozila.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik