Novo tehnično srce

Formula E bo z letošnjim letom končno postala del svetovnega prvenstva Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA), v tej kategoriji električnih dirkalnikov pa bo nastopal tudi Audi s svojo tovarniško ekipo. Naša dirkalnika e-tron FE07 bo poganjal inovativen električni generator Audi MGU05, na prvo sezono prvenstva pa smo se pripravili tudi z manjšo kadrovsko rošado pri voznikih.

1.01.2021 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi e-tron FE07 in Audi MGU05

Nov električen pogonski sistem

Audi MGU05 je enohitrostni pogonski sistem z notranjimi rotorji, zunanjimi magneti, visoko učinkovitim hlajenjem in šestimi električnimi fazami. Inovativno napravo so razvili pri Audi Sport v Neuburgu na Donavi. »Na vseh področjih smo šli do skrajnosti,« pove Stefan Aicher, vodja razvoja e-pogona pri Audi Sport. Aicher je s svojo ekipo inženirjev MGU začel projektirati popolnoma na novo, vsa prejšnja leta pa smo pogonske sklope iz sezone v sezono izpopolnjevali in nadgrajevali z ekipo Schaeffler, ki je naš tehnološki partner v Formuli E.

Video title

“quote”

“quote”

Audi e-tron FE07, Audi MGU05 in Stefan Aicher

Manjša teža

Novi Audijev MGU razsmernik tehta manj kot 35 kilogramov, kar je v primerjavi s prejšnjim pogonskim sistemom velik prihranek pri teži. Tehnikom pri Audi Sport je to uspelo tudi z uporabo lahkih materialov. »Gre za izjemni skupinski dosežek vseh sodelujočih,« je povedal vodja projekta Stefan Aicher.

Audi e-tron FE07

Večja učinkovitost

Še en pomemben razvojni dosežek pri Audiju MGU05: nov pogonski sistem dosega 95 odstotno učinkovitost. To bo v bitki za naslov svetovnega prvaka, ki bo v Formuli E letos podeljen prvič, izjemnega pomena. Učinkovitost, ki pomeni upravljanje baterije in rekuperacije za najboljši možni izkoristek energije v okviru pravil, je praktično najpomembnejši dejavnik uspeha v tej dirkalni kategoriji. »Zato se na vse možne načine trudimo narediti vse, kar je v naši moči, da bi izgubo energije zmanjšali na absolutni minimum,« pravi Tristan Summerscale, vodja projekta Formula E pri Audi Sport.

Audi e-tron FE07 in Audi MGU05

Neizprosni preizkusi

Za napredek je bil ključen tudi zelo dolg proces testiranja, ki smo ga izvajali kar sami. V številnih izjemno zahtevnih preizkusih materialov smo visokonapetostni pogonski sistem priganjali do skrajnosti, da bi iz njega lahko iztisnili maksimalni nivo zmogljivosti. »V primerjavi s klasičnim motorjem na notranje izgorevanje z močjo 250kW, ima MGU dvakrat večjo zmogljivost, s svojimi 35 kilogrami pa je tudi nekajkrat lažji«, poudari Tristan Summerscale. »To je dokaz, da je električni pogonski sistem res učinkovit.«

Audi e-tron FE05 v Mexico City leta 2019

Izjemno učinkovit

Kako pomembna je učinkovita raba energije za izid dirke Formula E, smo leta 2019 videli v dramatičnem zadnjem krogu na dirki v Mexico Cityju. Voznik Lucas di Grassi iz naše ekipe Audi Sport ABT Schaeffler je le nekaj metrov pred ciljem z zadnjimi prihranki energije prehitel tekmeca, ki je bil že prisiljen varčevati in se tako povzpel na zmagovalno stopničko.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

Audi Sport ABT Schaeffler v Valencii leta2020

ABT Sportsline

V sedmi sezoni in prvem svetovnem prvenstvu Formule E bo ekipa ABT Sportsline iz Kemptna ponovno zadolžena za pripravo vozila pred in med tekmo. Soustanovitelji dirkalne serije so med leti 2014 in 2017 sami izjemno uspešno nastopali v Formuli E, nato pa smo jih pod okrilje vzeli pri Audiju. Kot naša tovarniška ekipa zdaj nastopajo pod imenom Audi Sport ABT Schaeffler.

Lucas di Grassi in Audi RS e-tron GT prototip

Pot v E

Sodelovanje na svetovnem prvenstvu Formule E z Audijem e-tron FE07 je popolnoma v skladu z našim načrtom 'Pot v E', po katerem bomo do leta 2025 predstavili vsaj 30 popolnoma električnih modelov vozil. Tekma za prve naslove svetovnih prvakov ima za Audi dvojni pomen: po eni strani gre za športno tekmovanje na najvišji ravni, po drugi strani pa je to idealna platforma za preobrazbo znamke v ponudnika trajnostne in digitalne premium mobilnosti.

Audi e-tron S Sportback

Iz dirkalnikov na ceste

»Naj gre za rally, turne avtomobile, Le Mans ali Formulo E, tehnologijo iz dirkalnikov vedno uporabimo tudi na cestah,« pove Allan McNish, ki je kot vodja ekipe Audi Sport ABT Schaeffler odgovoren za Audijevo sodelovanje v prvenstvu Formule E.

Audi e-tron FE07

Nova podoba

Audi e-tron FE07, s katerim bomo nastopili na svetovnem prvenstvu, se predstavlja v sveži, dinamični podobi. Poleg že preverjenih elementov v spektakularno bleščeči oranžni in udarno zeleni barvi našega tehnološkega partnerja Schaefflerja, je celoten prednji del po novem bele barve. V premierni sezoni novega svetovnega prvenstva sta se nam pridružila še dva nova partnerja, Castrol kot eden vodilnih proizvajalcev maziv ter znamka oblačil in življenjskega sloga Casamoda.

Audi e-tron FE07
Audi e-tron FE07
Audi e-tron FE07
Audi e-tron FE07
Audi e-tron FE07
Audi e-tron FE07

Nova voznika

Lucas di Grassi

Lucas di Grassi

Brazilec je in bo ostal ena od stalnic Audi Sporta v Formuli E. Z 32 uvrstitvami na prva tri mesta, 10 zmagami in 796 točkami v prvih šestih sezonah je Lucas di Grassi najuspešnejši voznik električne dirkalne serije, poleg tega pa je tudi ambasador električne mobilnosti. Leta 2014 je zmagal na prvi tekmi Formule E v Pekingu, postal prvak med vozniki v sezoni 2016/2017, nato pa v sezoni 2017/2018 osvojil še ekipno prvenstvo z ekipo Audi Sport ABT Schaeffler.

René Rast

René Rast

Po tem, ko je z Audijem leta 2020 ponovo osvojil prvenstvo DTM in uspešno prvič nastopil v Formuli E v Berlinu, se bo Nemec René Rast v sezoni 2021 pridružil ekipi Audi Sport ABT Schaeffler. Trikratni prvak v seriji DTM je v zadnjih šestih tekmah prvenstva Formule E v sezoni 2019/2020 dokazal, da ga tudi za volanom električnega dirkalnika ni za podcenjevati. Z uvrstitvijo v Super Pole kvalifikacije, prvimi točkami in prvimi stopničkami, je Rast navdušil kar takoj.

Lucas di Grassi in René Rast

Novo svetovno prvenstvo

Formula E se bo leta 2021 pridružila Formuli 1, vzdržljivostnim dirkam, rallyju in rallycrossu kot eno od svetovnih prvenstev Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA). Tako bo serija, ki jo po svetu spremlja vedno več gledalcev, postala stalnica mednarodnega moto športa. Za naslove svetovnih prvakov se bo potegovalo 12 ekip, 24 voznikov in 10 proizvajalcev, med katerimi so tudi štiri nemške premium znamke Audi, BMW, Mercedes in Porsche. Dirke, ki so organizirane kot enodnevni dogodki, se vozijo na štirih celinah, proge pa so postavljene v središčih velemest, kot so New York, Pariz in Berlin.

“Quote”

Video title

Allan McNish
Allan McNish: »To je neverjetna pot.«

Allan McNish: »To je neverjetna pot.«

Z vodjo Audijeve Formula E ekipe smo se pogovarjali o največjih izzivih, odgovornostih in posebnostih dirkanja z električnimi dirkalniki.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik