E-mobilnost 24.03.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Pogovarjali smo se s Simono Falcinello, vodjo oddelka Colour & Trim pri znamki Audi, o lepoti s pomenom in o modelu Audi RS e-tron GT.
21.09.2021 Avtor: AUDI AG Fotografije: Fritz Beck
Za katera področja znotraj vesolja znamke Audi ste odgovorni? Katere naloge sestavljajo vaš delovni dan?
Moje vsakodnevne naloge so hkrati tudi moja strast. Za vsak model Audi krojim prave 'obleke', izpostavljam njegov specifični značaj, iščem njegove različne izraze v različnih barvah, kontrastnih odtenkih in materialih ter značaj vozila združujem z željami in pričakovanji naših kupcev. V vsem tem preprosto uživam.
Stojimo med tremi povsem novimi modeli Audi RS e-tron GT v različnih barvah. Nam lahko poveste kaj o vsakem?
Barve so preprosta, toda močna oblika komunikacije: prikličejo lahko preteklost, določajo sedanjost in navdihujejo prihodnost ... Audi ima kultne barve, ki ostanejo v spominu. Nekatere so globoko povezane z zgodovino znamke Audi v motošportu, kot sta na primer siva in rdeča.
'Tango rdeča' poudarja športni značaj vozila Audi RS e-tron GT in dirkalno tradicijo znamke Audi ter prav zato jasno označuje naše najbolj športne modele. Tudi odtenek 'kemorsko sive' je močno povezan z našo dirkalno tradicijo in pripada posebni družini barv znamke. Gre za kompaktne barve s posebno nasičenostjo, ki združujejo močan učinek oblikovanja v različnih jakostih in pretanjeno, sofisticirano prezenco, tako značilno za Audi. Oblikovane površine in barve postanejo celota. V to družino barv spada tudi nova 'taktično zelena', ki je bila razvita za modele Audi RS e-tron GT in Audi e-tron GT quattro. Specifična barva zunanjosti na novo interpretira trend zelene barve: ima izrazit tehnični značaj in obenem svilnati videz. Barva obliki avtomobila v gibanju zagotovi prav posebno moč.
“quote”
Simona Falcinella, vodja oddelka Colour & Trim v Audijevem centru za oblikovanje, je svojo poklicno pot začela leta 1984 kot modna oblikovalka v Milanu. Kasneje je delovala kot oblikovalka tekstila in razvijala tkanine za pohištveno, modno, in avtomobilsko industrijo. “Očarala me je sama konstrukcija tekstila z votkom in osnovo na tkalnem stroju, in še vedno me,” pojasni svoj premik od modnega oblikovanja k novim izzivom. Leta 1989 je prevzela vodenje avtomobilskega oddelka Colour & Trim v Italiji. Od leta 2011 je na čelu oddelka Colour & Trim pri znamki Audi.
Celotna paleta barv, v katerih je na voljo model Audi RS e-tron GT. Vse barve so izbrane z namenom, da ga poudarijo do potankosti.
Simona Falcinella v svojem elementu: tu nam razlaga, kako 'kemorsko siva' poudarja oblikovane površine avta.
“quote”
Simona Falcinella
Kako vam uspe ob stresnih časovnih zahtevah ohranjati strast do estetike?
Estetika je najbolj neposreden izraz naše kulture in družbe, mene pa zanimajo ljudje in čutim strast do življenja v vseh njegovih oblikah. Odprta sem za novosti, saj sem v osnovi radovedna in pozitivna oseba. Verjamem, da je pomembno ostajati v stiku z lepoto in pomenom tega, kar počnemo, še posebej v stresnih trenutkih.
Kot hčeri modne oblikovalke vam je bila strast do čutnosti blaga položena v zibko. Ali to še danes vpliva na vaše delo?
Da, moja mama je delala kot modna oblikovalka, moj oče pa je bil strokovnjak za modni tekstil. Oba sta vplivala name: občutek za lepoto in kakovost izvedbe je zame postal instinkt, prav tako prepričanje, da so estetska vizija, smisel in tehnično znanje o materialih neločljivo povezani.
Že od malega sem z mamo in očetom pogosto hodila na njune delovne sestanke in dodobra spoznala središča italijanskega modnega oblikovanja. Okolja, katerih del sem bila, stvari, ki sem jih videla, slišala, se jih dotaknila, vonjala in se jih naučila, so ostale globoko v mojem spominu in so še vedno skoraj tako žive kot moje trenutno doživljanje. Spomnim se mame, ki mi kaže skice, tekstile, gumbe, niti, spomnim se barv, gostote, občutij ... Ta zgodnja doživetja so seveda vplivala na moje delo in še vedno vplivajo.
Poleg tega sta mama in oče delala v ritmu modne industrije: vsaka sezona prinaša nove materiale in kombinacije, barve, grafike. Naučila sem se ne samo predanosti, temveč tudi nenehnega raziskovanja estetike in tehničnih možnosti. Pri svojem delu se še vedno sklicujem na mamino knjigo trendov barv volne. To je dediščina, ki sem jo vedno hranila pri sebi, v vseh podjetjih in oblikovalskih studiih, kjer sem bila kdaj zaposlena.
Za 'taktično zeleno', kompaktno barvo, razvito za model Audi RS e-tron GT, je značilna posebna nasičenost.
Vodja oddelka Colour & Trim Simona Falcinella je zelo zadovoljna s tem, kako se svetloba ujame na površini avta.
Za 'taktično zeleno', kompaktno barvo, razvito za model Audi RS e-tron GT, je značilna posebna nasičenost.
Vodja oddelka Colour & Trim Simona Falcinella je zelo zadovoljna s tem, kako se svetloba ujame na površini avta.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT navdušuje z značilnim videzom: od kontrastnih šivov do inovativnih materialov in ekskluzivno oblikovanih površin.
Izraz čiste dinamike in čustev: 'tango rdeča' barva poudarja športni značaj vozila Audi RS e-tron GT in dirkalno tradicijo znamke Audi.
V Milanu ste bili modna oblikovalka, nato pa ste se odločili za premik na področje barv in dekorativnih elementov. Kaj vas pri tem delu najbolj navdušuje?
Audi ponuja različne priložnosti, da sebe in druge povežeš v širšo skupno vizijo, da vplivaš na druge in da drugi vplivajo nate: projektna skupina je pravzaprav množica ljudi, ki se skupaj gibljejo v isti smeri, da bi ustvarili en sam avtomobil. Na koncu me v trenutku, ko je nov model avtomobila na trgu, vedno najbolj navduši, kako močan vtis napravijo ideje, ki smo jih razvili, in kako velik je odziv nanje.
Od kod črpate navdih?
Z ekipo na edinstvenem področju Colour & Trim sledimo dolgemu in zelo čustvenemu procesu. Pri barvah in materialih govorimo o raziskovanju, ki se nikoli ne konča: “Poišči, preoblikuj, ponovno interpretiraj.” Naše področje se neprestano razvija. Navdih najdemo povsod, mora pa biti strogo povezan z globoko analizo projekta in znanjem o DNK znamke. Lahko pa izhaja tudi iz transformativnih tehnologij. Med tem procesom je pomembno, da ostanemo odprtega duha – in odprtih oči – in da smo vedno pripravljeni na nove rešitve in sveže ideje.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT navdušuje z značilnim videzom: od kontrastnih šivov do inovativnih materialov in ekskluzivno oblikovanih površin.
Izraz čiste dinamike in čustev: 'tango rdeča' barva poudarja športni značaj vozila Audi RS e-tron GT in dirkalno tradicijo znamke Audi.
“Pomembno je ostati odprtega duha – in odprtih oči – in biti vedno pripravljen na nove rešitve in sveže ideje.”
Ko že govoriva o preobrazbi: se vam zdi, da obstajajo implicitne razlike med delom na električnem vozilu in vozilu z motorjem na notranje zgorevanje? Si želite, da ima električno vozilo drugačno sporočilo? Ali je sporočilo vedno odvisno od modela?
Na splošno električna vozila predstavljajo prelomnico za celotno avtomobilsko panogo, predvsem pa so rezultat novega načina razmišljanja v svetu ter novega razumevanja okolja in trajnosti. Seveda mora oblikovalski jezik ta novi pristop dosledno prevesti v novo estetiko, ki bo na prvi pogled razkrila vse trajnostne vrednote, novo tehnologijo pri električnem motorju, digitalni napredek in povezljivost.
Na kakšne načine so se zahteve strank v zadnjih letih spremenile in kaj glede tega pričakujete v prihodnje?
Želja po trajnostnih materialih in osredotočenost nanje izvirata iz družbe. V zadnjih letih smo, vsaj v naši zahodni kulturi, opazili vse večjo okoljsko ozaveščenost, ki jo spremlja nov občutek družbene in etične odgovornosti. Ne gre le za kratkotrajen trend, pri znamki Audi smo se mu v celoti zavezali. Pričakujem, da se bo v prihodnosti naša družba hitro premikala v povsem etični in trajnostni smeri v vseh pogledih. Kupci so postali zahtevnejši in bolj ozaveščeni: videz izdelka ni več dovolj. Ljudje želijo vedeti, kaj kupujejo, in gledajo tudi pod površje. Preberejo etikete in se pozanimajo, od kod prihaja izdelek in iz česa je narejen.
Kaj se zdi vam osebno najpomembnejše, ko razmišljate o prihodnosti oblikovanja?
Zame sta najpomembnejša vidika oblikovanje, osredotočeno na človeka, in empatija. Ljudje so veliko več kot le uporabniki ali stranke, in verjamem, da je v tem trenutku pristop od spodaj navzgor bistven. Kot na mojem področju, kjer je najbolj pomembna oblika mikrostrukture materiala, s katero pridemo do pravega občutka, prosojnosti in učinka prijaznosti, mora biti izdelek v celoti prav tako zasnovan s perspektive človeka.
Simona Falcinella
Ko že govoriva o preobrazbi: se vam zdi, da obstajajo implicitne razlike med delom na električnem vozilu in vozilu z motorjem na notranje zgorevanje? Si želite, da ima električno vozilo drugačno sporočilo? Ali je sporočilo vedno odvisno od modela?
Na splošno električna vozila predstavljajo prelomnico za celotno avtomobilsko panogo, predvsem pa so rezultat novega načina razmišljanja v svetu ter novega razumevanja okolja in trajnosti. Seveda mora oblikovalski jezik ta novi pristop dosledno prevesti v novo estetiko, ki bo na prvi pogled razkrila vse trajnostne vrednote, novo tehnologijo pri električnem motorju, digitalni napredek in povezljivost.
Na kakšne načine so se zahteve strank v zadnjih letih spremenile in kaj glede tega pričakujete v prihodnje?
Želja po trajnostnih materialih in osredotočenost nanje izvirata iz družbe. V zadnjih letih smo, vsaj v naši zahodni kulturi, opazili vse večjo okoljsko ozaveščenost, ki jo spremlja nov občutek družbene in etične odgovornosti. Ne gre le za kratkotrajen trend, pri znamki Audi smo se mu v celoti zavezali. Pričakujem, da se bo v prihodnosti naša družba hitro premikala v povsem etični in trajnostni smeri v vseh pogledih. Kupci so postali zahtevnejši in bolj ozaveščeni: videz izdelka ni več dovolj. Ljudje želijo vedeti, kaj kupujejo, in gledajo tudi pod površje. Preberejo etikete in se pozanimajo, od kod prihaja izdelek in iz česa je narejen.
Kaj se zdi vam osebno najpomembnejše, ko razmišljate o prihodnosti oblikovanja?
Zame sta najpomembnejša vidika oblikovanje, osredotočeno na človeka, in empatija. Ljudje so veliko več kot le uporabniki ali stranke, in verjamem, da je v tem trenutku pristop od spodaj navzgor bistven. Kot na mojem področju, kjer je najbolj pomembna oblika mikrostrukture materiala, s katero pridemo do pravega občutka, prosojnosti in učinka prijaznosti, mora biti izdelek v celoti prav tako zasnovan s perspektive človeka.
Tudi 'kemorsko siva' barva je povezana z dirkalno tradicijo znamke Audi in je v povezavi z designom modela Audi RS e-tron GT videti še posebej elegantno.
Kombinacija 'kemorsko sive' z usnjem v barvi konjaka daje vozilu nekoliko bolj ženstveno in izredno prefinjeno noto.
Črni krogi znamke Audi in s tem povezana odsotnost kroma niso le izraz inovacije v slogovnem jeziku, temveč tudi prizadevanja k večji trajnosti. Prvič se pojavijo prav v modelu Audi RS e-tron GT.
“Kupci zahtevajo vedno več: videz izdelka ni več dovolj.”
Na kakšen način je bilo delo pri projektu Audi RS e-tron GT drugačno od dela, ki ga opravljate sicer?
Z modelom Audi RS e-tron GT znamka Audi jasno sporoča svojo zavezanost k večji trajnosti. Preproga iz 100-odstotno recikliranega najlona Econyl je na primer izdelana iz posebne preje, ki jo sestavljajo tudi odpadne ribiške mreže, ki bi sicer predstavljale veliko nevarnost morskemu življenju. Možnost ponovne uporabe dragocene surovine v novi preji ustvari sistem zaprte zanke, saj se lahko najlon iz preproge našega avtomobila po koncu življenja v avtomobilu uporabi znova in znova. In prav to je bistvo: Audijeva zavezanost trajnosti vključuje uporabo napredne tehnologije recikliranja, s čimer zagotovimo, da nam glede prepoznavnega značaja naših avtomobilov ni treba sklepati kompromisov. Naša oblikovalska ekipa iz oddelka Colour & Trim želi sporočiti, da varovanje okolja dodaja vrednost. Poudariti želimo, da lahko samo z napredno tehnologijo odpadni material pretvorimo v čisto razkošje.
Simona Falcinella, vodja oddelka Colour & Trim v Audijevem centru za oblikovanje, je svojo poklicno pot začela leta 1984 kot modna oblikovalka v Milanu. Kasneje je delovala kot oblikovalka tekstila in razvijala tkanine za pohištveno, modno, in avtomobilsko industrijo. “Očarala me je sama konstrukcija tekstila z votkom in osnovo na tkalnem stroju, in še vedno me,” pojasni svoj premik od modnega oblikovanja k novim izzivom. Leta 1989 je prevzela vodenje avtomobilskega oddelka Colour & Trim v Italiji. Od leta 2011 je na čelu oddelka Colour & Trim pri znamki Audi.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT navdušuje z značilnim videzom: od kontrastnih šivov do inovativnih materialov in ekskluzivno oblikovanih površin.
Izraz čiste dinamike in čustev: 'tango rdeča' barva poudarja športni značaj vozila Audi RS e-tron GT in dirkalno tradicijo znamke Audi.
Tudi 'kemorsko siva' barva je povezana z dirkalno tradicijo znamke Audi in je v povezavi z designom modela Audi RS e-tron GT videti še posebej elegantno.
Kombinacija 'kemorsko sive' z usnjem v barvi konjaka daje vozilu nekoliko bolj ženstveno in izredno prefinjeno noto.
Črni krogi znamke Audi in s tem povezana odsotnost kroma niso le izraz inovacije v slogovnem jeziku, temveč tudi prizadevanja za večji trajnosti. Prvič se pojavijo prav v modelu Audi RS e-tron GT.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.