življenjski slog 1.12.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
25.04.2023 Avtor: Patrick Morda Fotografije: Robert Fischer
V centru Audi Motorsport v kraju Neuburg na Donavi je vedno presenetljivo tiho. Nedaleč stran od testne steze v vetru lebdi ptica. Tišino naposled pretrga futuristično brnenje vozila Audi RS e-tron GT, ki se ustavi na eni od polnilnih postaj ob stezi.
"Obožujem njegov zvok," pove Tom Kristensen in priključi Audi RS e-tron GT Daytonsko sive barve na polnilno postajo. Lahko bi rekli, da to ni ravno najtišje električno vozilo, sliši se, da ima v imenu oznako RS, ki označuje športne modele, doda. "V bistvu to ni moje prvo električno vozilo. To je bil avtomobilček za golf, zanj sem imel celo dovoljenje za vožnjo po cesti," nadaljuje. Težko si je zamisliti večje nasprotje od funkcionalnega avtomobilčka za golf iz spominov Toma Kristensena in čustveno nabitega Gran Turisma, ki stoji pred njim. Devetkratni zmagovalec Le Mansa (od tega je sedemkrat zmagal z Audijem) rad govori o učinkovitosti, krivulji navora in porazdelitvi teže. Iskreno pove, da si na dirkališču želi, da bi bil Audi RS e-tron GT lažji. Toda potem je tu še Tom Kristensen, ki je leta 2014 končal dirkaško kariero. Družinski človek, ki uživa v umirjenih vožnjah po danskem mestu Hobro s svojim Audijem RS e-tron GT, ki je prav tako Daytonsko sive barve. "GT je pri vsakodnevni vožnji neverjetno samozavesten in tih." Pri tem mu teža celo koristi.
“quote”
“quote”
Potem se vendarle zasliši hrup. Na poligonu vožnje Audi driving experience1 v bližini polnilne postaje se skupina voznikov uči obvladovanja posebnih voznih situacij. "Audijev tečaj vožnje močno priporočam," pravi Kristensen. "Električni avtomobil moraš voziti drugače," ugotavlja. Z vidika učinkovitosti se mu zdi še posebej koristno poznati tehniko "jadranja", vožnje z ugasnjenim motorjem, in rekuperacijo, povrnitev energije med zaviranjem. Tudi on si je moral najprej pridobiti izkušnje. "Želim si, da bi lahko še bolj vplival na sistem rekuperacije, da bi bilo na voljo več stopenj. O tem bi se z veseljem pogovoril z inženirji." Tokrat znova govori kot dirkač, vendar v isti sapi doda: "V vsakdanjem življenju ponavadi vozim v načinu učinkovitosti, prav tako tudi moja žena." Na začetku ga je namreč vedno malce skrbelo, kje bo našel naslednjo polnilno postajo, celo na Danskem, ki ima odlično infrastrukturo. "Toda tudi to je stvar izkušenj," pravi.
Vozila centra Audi driving experience1 v Neuburgu na Donavi imajo na voljo deset polnilnih mest. Doma ima Tom Kristensen lastno polnilnico, ki se delno napaja s sončno energijo.
Tom Kristensen je s svojimi devetimi zmagami na dirki 24 ur Le Mansa postal legenda dirkanja. Nemalo ljudi mu v znak spoštovanja pravi "gospod Le Mans". Danec z dirkanjem ostaja povezan tudi po zaključku kariere in je ambasador znamke Audi.
Tri vprašanja o električni mobilnosti za Toma Kristensena
1. Kakšno vlogo bo imela po vašem mnenju elektrifikacija v prihodnosti mobilnosti?
Vsekakor bo imela odločilno vlogo pri učinkovitosti in trajnostnem razvoju. Vidim pa tudi izzive, na primer pri dosegu, teži baterij in polnilni infrastrukturi. Kot dirkač sem odprt za različne tehnologije in pristope, trenutno opažam veliko zanimivih dosežkov na področju mobilnosti.
2. Kaj se je za vas spremenilo, odkar vozite električni avtomobil?
Oba z ženo sva prilagodila način vožnje, trudiva se voziti še bolj predvidljivo. To je povezano tudi z zvokom. Še vedno se sliši, da gre za model z oznako RS v imenu, vendar je znamki Audi ravnovesje med zmogljivostjo in učinkovitostjo uspelo prenesti tudi v zvok. Način vožnje in zvok modela Audi RS e-tron GT me navdajata z neke vrste umirjenostjo.
3. Kaj vas je pri vašem avtomobilu Audi RS e-tron GT najbolj presenetilo?
Priznati moram, da sem danes izvedel nekaj novega. Niti opazil nisem prtljažnika pod sprednjim pokrovom motorja in gumba za odpiranje na voznikovih vratih. Ženi sem takoj poslal fotografijo. Do zdaj sva polnilni kabel vedno pospravljala v prtljažnik, vendar je spredaj veliko bolje.
47 hektarjev veliko zemljišče znamke Audi v Neuburgu na Donavi vključuje tudi dirkaško stezo. Tu imajo dom center Audi driving experience1 ter oddelka Audi Motorsport in Audi Sport customer racing.
“Quote”
Tom Kristensen
Po mnenju Toma Kristensena bo električna mobilnost v prihodnosti igrala pomembno vlogo. Kot dirkač je odprt za vse nove tehnologije in pristope, ki lahko pripomorejo k uspehu.
1 Tečaj vožnje Audi driving experience poteka na zaprti stezi pod vodstvom profesionalnih inštruktorjev. Naučene tehnike vožnje se lahko na javnih cestah uporabljajo le, če so skladne s cestnoprometnimi predpisi.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.