"Ponavadi vozim v učinkovitem načinu"

Tom Kristensen je več kot dve desetletji uspešno dirkal za Audi. Devetkratni zmagovalec Le Mansa, ki v svoji dirkaški karieri nikoli ni vozil povsem električnega avtomobila, danes prisega na umirjeno električno vožnjo. V pogovoru nam je zaupal, kakšne izkušnje ima s svojim športnim modelom Audi RS e-tron GT.

25.04.2023 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Robert Fischer

V centru Audi Motorsport v kraju Neuburg na Donavi je vedno presenetljivo tiho. Nedaleč stran od testne steze v vetru lebdi ptica. Tišino naposled pretrga futuristično brnenje vozila Audi RS e-tron GT, ki se ustavi na eni od polnilnih postaj ob stezi.

"Obožujem njegov zvok," pove Tom Kristensen in priključi Audi RS e-tron GT Daytonsko sive barve na polnilno postajo. Lahko bi rekli, da to ni ravno najtišje električno vozilo, sliši se, da ima v imenu oznako RS, ki označuje športne modele, doda. "V bistvu to ni moje prvo električno vozilo. To je bil avtomobilček za golf, zanj sem imel celo dovoljenje za vožnjo po cesti," nadaljuje. Težko si je zamisliti večje nasprotje od funkcionalnega avtomobilčka za golf iz spominov Toma Kristensena in čustveno nabitega Gran Turisma, ki stoji pred njim. Devetkratni zmagovalec Le Mansa (od tega je sedemkrat zmagal z Audijem) rad govori o učinkovitosti, krivulji navora in porazdelitvi teže. Iskreno pove, da si na dirkališču želi, da bi bil Audi RS e-tron GT lažji. Toda potem je tu še Tom Kristensen, ki je leta 2014 končal dirkaško kariero. Družinski človek, ki uživa v umirjenih vožnjah po danskem mestu Hobro s svojim Audijem RS e-tron GT, ki je prav tako Daytonsko sive barve. "GT je pri vsakodnevni vožnji neverjetno samozavesten in tih." Pri tem mu teža celo koristi.

 

Video title

“quote”

Audi RS e-tron GT.
"Oblikovalci so se odlično odrezali," pravi Tom Kristensen o linijah vozila Audi RS e-tron GT, ki so edinstvene in posebne, a hkrati še vedno povsem značilne za znamko Audi.
Tom Kristensen se s hudomušnim nasmeškom na obrazu sproščeno naslanja na Audi RS e-tron GT.
Še tako izkušen veteran se kdaj pa kdaj nauči kaj novega. Tom Kristensen je na tečaju vožnje Audi driving experience1 prvič odkril sprednji prtljažnik pod pokrovom motorja.

“quote”

Potem se vendarle zasliši hrup. Na poligonu vožnje Audi driving experience1 v bližini polnilne postaje se skupina voznikov uči obvladovanja posebnih voznih situacij. "Audijev tečaj vožnje močno priporočam," pravi Kristensen. "Električni avtomobil moraš voziti drugače," ugotavlja. Z vidika učinkovitosti se mu zdi še posebej koristno poznati tehniko "jadranja", vožnje z ugasnjenim motorjem, in rekuperacijo, povrnitev energije med zaviranjem. Tudi on si je moral najprej pridobiti izkušnje. "Želim si, da bi lahko še bolj vplival na sistem rekuperacije, da bi bilo na voljo več stopenj. O tem bi se z veseljem pogovoril z inženirji." Tokrat znova govori kot dirkač, vendar v isti sapi doda: "V vsakdanjem življenju ponavadi vozim v načinu učinkovitosti, prav tako tudi moja žena." Na začetku ga je namreč vedno malce skrbelo, kje bo našel naslednjo polnilno postajo, celo na Danskem, ki ima odlično infrastrukturo. "Toda tudi to je stvar izkušenj," pravi.

 

small text

heading

text

button

Tom Kristensen stoji ob polnilnici med polnjenjem vozila Audi RS e-tron GT.

Vozila centra Audi driving experience1 v Neuburgu na Donavi imajo na voljo deset polnilnih mest. Doma ima Tom Kristensen lastno polnilnico, ki se delno napaja s sončno energijo.

"Opažam veliko zanimivih dosežkov na področju mobilnosti"

Tom Kristensen je s svojimi devetimi zmagami na dirki 24 ur Le Mansa postal legenda dirkanja. Nemalo ljudi mu v znak spoštovanja pravi "gospod Le Mans". Danec z dirkanjem ostaja povezan tudi po zaključku kariere in je ambasador znamke Audi.

 

 

Tri vprašanja o električni mobilnosti za Toma Kristensena

1. Kakšno vlogo bo imela po vašem mnenju elektrifikacija v prihodnosti mobilnosti?

Vsekakor bo imela odločilno vlogo pri učinkovitosti in trajnostnem razvoju. Vidim pa tudi izzive, na primer pri dosegu, teži baterij in polnilni infrastrukturi. Kot dirkač sem odprt za različne tehnologije in pristope, trenutno opažam veliko zanimivih dosežkov na področju mobilnosti.

 

2. Kaj se je za vas spremenilo, odkar vozite električni avtomobil?

Oba z ženo sva prilagodila način vožnje, trudiva se voziti še bolj predvidljivo. To je povezano tudi z zvokom. Še vedno se sliši, da gre za model z oznako RS v imenu, vendar je znamki Audi ravnovesje med zmogljivostjo in učinkovitostjo uspelo prenesti tudi v zvok. Način vožnje in zvok modela Audi RS e-tron GT me navdajata z neke vrste umirjenostjo.

 

3. Kaj vas je pri vašem avtomobilu Audi RS e-tron GT najbolj presenetilo?

Priznati moram, da sem danes izvedel nekaj novega. Niti opazil nisem prtljažnika pod sprednjim pokrovom motorja in gumba za odpiranje na voznikovih vratih. Ženi sem takoj poslal fotografijo. Do zdaj sva polnilni kabel vedno pospravljala v prtljažnik, vendar je spredaj veliko bolje.

 

small text

heading

text

button
Audi RS e-tron GT med polnjenjem, v ozadju je dirkaška steza.

47 hektarjev veliko zemljišče znamke Audi v Neuburgu na Donavi vključuje tudi dirkaško stezo. Tu imajo dom center Audi driving experience1 ter oddelka Audi Motorsport in Audi Sport customer racing.

Tom Kristensen stoji na balkonu in opazuje okolico.
Tom Kristensen ima za seboj dolgo dirkaško kariero. Kot voznik DTM in zlasti svetovnega vzdržljivostnega prvenstva WEC je za Audi osvojil številne zmage.

“Quote”

 

 

Video title
"
Audi RS e-tron GT je na cesti neverjetno samozavesten.
"

Tom Kristensen

Portret Toma Kristensena pred stavbo v Neuburgu na Donavi.

Po mnenju Toma Kristensena bo električna mobilnost v prihodnosti igrala pomembno vlogo. Kot dirkač je odprt za vse nove tehnologije in pristope, ki lahko pripomorejo k uspehu.

 

 

1 Tečaj vožnje Audi driving experience poteka na zaprti stezi pod vodstvom profesionalnih inštruktorjev. Naučene tehnike vožnje se lahko na javnih cestah uporabljajo le, če so skladne s cestnoprometnimi predpisi.

 

 

“Quote”

Video title

2022-07-Mojstrovina-11-thumbnail
2022-07-Mojstrovina-11-thumbnail

Mojstrovina

Audi e-tron GT quattro je prvo povsem električno serijsko vozilo z vsemi lastnostmi, ki predstavljajo prihodnost oblikovanja električnih avtomobilov pri znamki štirih krogov. Marcu Lichteju, vodji oblikovanja pri znamki Audi, smo zastavili devet vprašanj o njegovi električni mojstrovini.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik