modeli in tehnika 24.10.2024
S svojim znanjem in strastjo so poskrbele za prepoznavno barvno paleto in izbiro materialov v novem modelu Audi Q4 e-tron – obiskali smo strokovnjakinje z oddelka Colour & Trim in izvedeli, česa se lahko kupci še posebej veselijo.
2.08.2021 Avtor: Nadine Kaminski Fotografije: Arhiv Audi
“Naše raziskave trendov zajemajo področja oblikovanja, tehnologije in družbe.”
“Veliko ljudi meni, da je kreativnost kratek preblisk – trenutek navdiha, razodetja,” pove Simona Falcinella, vodja oddelka Colour & Trim v družbi Audi, ko jo obiščemo v centru za oblikovanje v Ingolstadtu in jo takoj povprašamo o neštetih idejah, ki se morda prav v tem trenutku porajajo za pazljivo zaprtimi vrati. “Če delo temelji na kreativnosti, ustvarjalni proces zahteva določeno 'kreativno odpornost': kombinacijo kreativnega instinkta, izkušenj in sposobnosti. Le tako se lahko razvije strokovnost. Pri nas je kreativnost vsakodnevna praksa, nekaj, kar ves čas izvajamo.”
Pridruži se nam oblikovalka Annika de Boer. “Kaj je tisto, zaradi česar je naša ekipa tako posebna?” Nekaj časa premišljuje; zdi se, da ima vprašanje veliko možnih odgovorov. “Čeprav ima vsaka svojo osebnost, govorimo isti oblikovalski jezik,” nazadnje pove. “Ja, v resnici imamo skupno in zelo natančno idejo o tem, kaj pomeni Audi in kako lahko to idejo še naprej inovativno razvijamo v skladu z identiteto znamke,” doda Simona Falcinella.
Dami nas vodita mimo nekdanjih razstavnih prostorov, pisalnih miz, visokih polic, polnih elementov notranjosti, in tako imenovane 'knjižnice materialov', globoko v osrčje oddelka Colour & Trim, kjer spoznamo še preostali dve članici ekipe: Tiziano Mauri in Christino Wittmann. Strokovnost vseh štirih je bila ključna pri izbiri materialov in barvni obdelavi površin modela Audi Q4 e-tron. Danes nam bodo predstavile bistvene značilnosti različic modela in nas navdušile z flote vozil Audi e-tron pravi pionir.
Kako se začne kreativna pot pri tako velikem projektu, kot je opremljanje vozila Audi Q4 e-tron? “S konceptualno idejo, intuicijo, ki temelji na obširnih raziskavah trendov s področja oblikovanja, tehnologije in družbe. Te ideje nato razvijemo, jih prečistimo in prevedemo v značilno oblikovalsko govorico znamke Audi,” pove Tiziana Mauri, ki vodi serijske projekte na oddelku Colour & Trim. “Celotna ekipa sodeluje pri vseh fazah projekta – od prve konceptualne ravni do razvoja končne serije. Vse smo oblikovalke in obenem strokovnjakinje za materiale. Razvoj opazujemo od blizu in od daleč in delamo tako na mikro kot na makro ravni.”
“Naše raziskave trendov zajemajo področja oblikovanja, tehnologije in družbe.”
Dami nas vodita mimo nekdanjih razstavnih prostorov, pisalnih miz, visokih polic, polnih elementov notranjosti, in tako imenovane 'knjižnice materialov', globoko v osrčje oddelka Colour & Trim, kjer spoznamo še preostali dve članici ekipe: Tiziano Mauri in Christino Wittmann. Strokovnost vseh štirih je bila ključna pri izbiri materialov in barvni obdelavi površin Audija Q4 e-tron. Danes nam bodo predstavile bistvene značilnosti različic modela in nas navdušile z inovacijami, zaradi katerih je najnovejši član Audijeve flote vozil e-tron pravi pionir.
Kako se začne kreativna pot pri tako velikem projektu, kot je opremljanje Audija Q4 e-tron? “S konceptualno idejo, intuicijo, ki temelji na obširnih raziskavah trendov s področja oblikovanja, tehnologije in družbe. Te ideje nato razvijemo, jih prečistimo in prevedemo v značilno oblikovalsko govorico znamke Audi,” pove Tiziana Mauri, ki vodi serijske projekte na oddelku Colour & Trim. “Celotna ekipa sodeluje pri vseh fazah projekta – od prve konceptualne ravni do razvoja končne serije. Vse smo oblikovalke in obenem strokovnjakinje za materiale. Razvoj opazujemo od blizu in od daleč in delamo tako na mikro kot na makro ravni.”
Ekipa pri iskanju optimalnega barvnega odtenka nenehno pošilja testne kose v lakirnico in jih nato primerja med seboj.
Industrijska oblikovalka Christina Wittmann je odgovorna za koordinacijo projektov znotraj oddelka Colour & Trim.
‘Lime Sediment Greyish Brown Naturelle’: ena od premium površin za Audi Q4 e-tron, na katero je ekipa še posebej ponosna.
Tiziana Mauri je vodja serijskih projektov na oddelku Colour & Trim. Študirala je industrijsko oblikovanje na univerzi Politecnico v Milanu.
Ekipa pri iskanju optimalnega barvnega odtenka nenehno pošilja testne kose v lakirnico in jih nato primerja med seboj.
Industrijska oblikovalka Christina Wittmann je odgovorna za koordinacijo projektov znotraj oddelka Colour & Trim.
Prvi praktični korak je razvoj koncepta barv in materialov, ki bo ustrezal specifičnemu značaju in sporočilnosti modela. Oblikovalke v tej fazi uporabljajo tematske kolaže in izsledke raziskav trendov kot orodje za vizualizacijo in podporo svojim idejam, intuiciji in raziskavam.
Nato se iz konceptov izdela konkretne vzorce; deloma v lastnem oblikovalskem centru družbe Audi, kjer sta tudi lakirnica in usnjarna za preizkušanje opreme, deloma pa to storijo zunanji izvajalci. “Ko iščemo popolno barvo,” razlaga Christina Wittmann, “lakirnici posredujemo trenutno stanje našega procesa, na primer predhodne podatke o barvah, tam pa jih preizkusijo na testnem kosu.” Za to je še posebej pripraven blatnik, saj je izjemno tridimenzionalen in zelo dinamično odseva svetlobo. Ekipa je glede tega enotna – in nič več nas ne preseneča, da smo obkroženi s celo vrsto delov karoserije. Dokler niso na primer našle popolnega odtenka vijolične barve za Audi Q4 e-tron, so medsebojno primerjale in preučevale več različnih pobarvanih vzorcev, barve pa so postopoma popravljale. Več modrega pigmenta, več kovinskih delcev, manj kovinskih delcev, več rdečega pigmenta ... dokler se ni ekipa v nekem trenutku intuitivno odločila: zdaj je barva prava.
Christina Wittmann
Takšni postopki izbiranja in odločanja običajno niso omejeni samo na atelje oddelka Colour & Trim, pri vsakem koraku igrajo pomembno vlogo tudi sinergije med različnimi oddelki. Čeprav smo zdaj na ciljni črti oblikovanja estetike modela Audi Q4 e-tron, pa se postopki oddelka Colour & Trim začnejo že veliko prej: medtem ko se razvija notranjost, zunanjost in površine, oblikovalke vedno bolj natančno določajo paleto barv in materialov. To potem predstavlja rdečo nit, ki zunanjost in notranjost kasneje poveže v harmonično celoto.
Ko najdejo prave materiale in barve, ekipa še naprej tesno sodeluje s kolegi z oddelkov tehničnega razvoja, zagotavljanja kakovosti, trženja in s strokovnjaki za strategijo, dokler niso vsi materiali pripravljeni za vstop na trg. “Pomembno je, da svoje ideje prenesemo na različna delovna področja in v svoje koncepte vključimo želje in potrebe vse ostalih poslovnih področij, ne da bi pri tem izgubile svojo vizijo,” pojasni vodja projekta Christina Wittmann. Pred proizvodnjo se torej preveri izvedljivost in skladnost vseh idej. Tu nihče ne dela v slonokoščenem stolpu.
Med študijem na oblikovalski akademiji v Eindhovnu se je Annika de Boer osredotočila na področje 'ljudje in mobilnost.'
Oblikovalke z oddelka C&T v kreativnem procesu določajo vedno bolj natančno paleto barv in materialov.
Annika de Boer nam pokaže majhno, toda izjemno pomembno inovacijo, s katero se je ukvarjala dve leti: kroge znamke Audi na volanu. “Po dolgotrajnem eksperimentiranju s stopnjami leska, barvnimi odtenki in različnimi teksturami lahko rezultat zdaj vidimo na cestah. To je res dober občutek.”
Na sosednji mizi leži velik zvitek tankega materiala s povsem naravnim videzom lesa. “Nova premium površina ‘Lime Sediment Greyish Brown Naturelle’ je tehnični furnir,” pove Annika de Boer. “Pri njegovem razvoju smo bile še posebej pozorne na 3D učinek in občutek dotika. Ko se ga dotakneš, lahko zares občutiš tridimenzionalno strukturo lesa.”
Oblikovalke nam s pomočjo različnih proizvodnih vzorcev pokažejo, kje v vozilu se bodo nahajale takšne premium površine. Christina Wittmann in Tiziana Mauri vihtita pol ducata podolgovatih delov armature, ki spominjajo na otroške sablje.
S ploščo materiala, ki še ni bil nanešen na vzorec, Tiziana predstavi estetski trik še ene nove površine: 'Aluminum Convergence Anthracite’. “Ker nočemo, da bi območje površine v avtu izgledalo preveliko, design optično razdelimo na dva dela – z dvema različnima grafikama in potezami čopiča, ki sledijo obliki sestavnega dela.”
Annika de Boer
Medtem Simona Falcinella pred nami razgrne veliko plast tekstila in nas povabi, da ga potipamo. Po njenem prepričanju gre za najbolj inovativen element notranjosti v sobi. Pod prsti občutimo skoraj črno, gosto tkanino, ki deluje športno, čisto in zaradi svojega rahlega bleska na nek način tudi razkošno – podobna je materialu za futuristični kroj visoke mode. “Temu pravimo Technikgewebe (tehnična tkanina),” pove Falcinella. Iz česa pa je narejena? “Med drugim tudi iz odpadnega tekstila in plastenk PET.”
Simona Falcinella, vodja oddelka Colour & Trim pri Audi Design, je študirala v Milanu. Preden je vstopila v avtomobilski svet je bila modna oblikovalka.
Najmanjši detajli zagotavljajo še posebej intuitivno estetiko: notranjost in zunanjost morata biti v popolni harmoniji.
Kosi recikliranih vlaknin v ateljeju oddelka Colour & Trim – iz takšnega stanja bodo predelani v nove tkanine in površine.
Tekstilne odpadke, reciklirane plastenke in plastičen granulat z reciklirano vsebino najdemo na različnih mestih v notranjosti Audija Q4 e-tron.
Ekipa je pri projektu Audi Q4 e-tron s posebno strastjo upoštevala trajnostni vidik tudi pri najmanjših podrobnostih. Preproge in zadnja polica na primer vsebujejo delno reciklirane materiale. Da bi si lažje predstavljali prave dimenzije 'preproge', so oblikovalke v pripravah na naš obisk preprosto prinesle celotno prevleko podvozja iz produkcijske linije. Kasneje boste kot kupec avta komajda opazili to najbolj obširno površino notranjosti. Tu so, glede na količino materiala, sestavine najbolj pomembne. “Zadnja stran preproge je narejena iz odvrženih tkanin tekstilne industrije, predvsem volne in bombaža, morda celo iz vaših starih kavbojk,” pojasni Annika, “mehka površina pa je deloma narejena iz recikliranih plastenk PET in recikliranega granulata.”
“Vijolično barvo kultura povezuje z razkošjem, psihološko pa jo povezujemo z idejo o spremembi. ”
Ko se po vseh teh čutnih in vizualnih izkušnjah neradi poslovimo in se še zadnjič sprehodimo mimo zdaj že rahlo razmetanih blatnikov, nas zanima še, ali ima ekipa med vsemi barvami laka modela Audi Q4 e-tron svojo najljubšo. Izkaže se, da jo imajo: še posebej izvirna je 'Aurora vijolična' (Aurora Violet') “Vijolična barva je kulturno povezana z razkošjem, psihološko pa jo povezujemo z idejo o spremembi,” nam Simona Falcinella zaupa izsledke raziskav njene ekipe. “Nahajamo se v času sprememb, in Audi nanje odgovarja z odločno barvo. Odtenek se zato idealno ujema tudi z značajem modela Audi Q4 e-tron: popolnoma uravnoteženo kombinacijo športnosti in prefinjenosti.”
Kar nekaj poskusov je bilo potrebnih, preden je nastal popolni odtenek 'Aurora vijolične'. Vsi odtenki končne palete poudarjajo značaj vozila na najboljši možen način.