podjetje 26.09.2024
Audi praznuje 50 let slogana ‘Prednost je v tehniki’ (Vorsprung durch Technik). V počastitev jubileja nas je Oliver Hoffmann, član odbora za tehnični in tehnološki razvoj pri Audi AG, popeljal po preteklih dosežkih in nam razložil nov pomen slogana v dobi električne mobilnosti.
15.07.2021 Avtor: Patrick Morda Fotografije: Arhiv Audi
“quote”
“quote”
Gospod Hoffmann, Audi praznuje pol stoletja slogana ‘Prednost je v tehniki’. Veliko odločilnih trenutkov v zadnjih 50 letih se je zgodilo prav na področju, za katerega ste zdaj odgovorni vi. Kateri je bil po vašem mnenju najpomembnejši?
Po mojem mnenju najpomembnejši mejnik predstavlja tehnologija quattro, ki ni botrovala le dosežkom v rally dirkah, temveč smo znanje in izkušnje z dirkališč uspešno prenesli tudi v serijsko proizvodnjo. Tehnologija quattro in znamka Audi sta vse od tedaj neločljivo povezani. Zelo pomemben inženirski dosežek je bil tudi prihod Audija A8 s konstrukcijo Audi Space Frame leta 1994, ki je dokončno utrdil naš status premijske znamke.
V osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je Audi z S1 dominiral v rallyju, je bil slogan ‘Prednost je v tehniki’ star že dobrih deset let. Kakšen pa je njegov izvor?
Najprej bi rad poudaril, da je ‘Prednost je v tehniki’ za nas že od nekdaj več kot le slogan. Dejansko izraža Audijev način razmišljanja. Prvič smo mu vdahnili življenje pred petdesetimi leti z Audijem 80, modelom z impresivnim motorjem in lahko tehnologijo.
Oliver Hoffmann
Ko sva ravno pri motošportu: v žaru tekmovanja ni težko videti, kdo ima prednost, ki jo prinaša tehnika. Kako pomemben je bil motošport za miselnost, ki jo ponazarja slogan?
Sem velik ljubitelj motošporta, rad se odpravim na dirkališče in se prepustim dogajanju. Vendar to ni edini razlog, zakaj se navdušujem nad dirkami. Predstavljajo nekakšen testni laboratorij z ekstremnimi pogoji, kjer črpamo navdih za nove ideje in komponente. Tako je bilo v preteklosti z razvojem pogona quattro ali hibridov na različnih 24-urnih prvenstvih, in tako bo ostalo tudi v prihodnosti.
Na kakšen način lahko voznik Audija izkusi ‘prednost v tehniki’?
Naši avtomobili morajo zagotoviti posebno vozno izkušnjo, ki je zapisana v DNK znamke Audi. Zato sem začel s projektom ‘Audi DNK’, s katerim se posvečamo tehničnim podrobnostim, kot so zahteve glede kota krmiljenja ali akustike vozila. Naš cilj je natančno opredeliti, kakšna naj bo izkušnja vožnje z Audijem. Mimogrede, to velja tudi v primeru, da visoko avtomatizirana vožnja nekoč postane resničnost.
Po mnenju Oliverja Hoffmanna koncept Audi ASF (1993), predhodnik prvega Audija A8, predstavlja odločilni trenutek za znamko.
Karoserija iz visoko poliranega aluminija pomeni manjšo maso vozila in vrhunsko kakovost.
V sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja je bil v ospredju predvsem tehnološki vidik, najpozneje na prelomu tisočletja pa sta vse pomembnejša postajala tudi oblikovanje in estetika. Se nihalo spet nagiba v smer tehnologije?
Po mojem mnenju postaja oblikovanje – oziroma prepletanje oblike in funkcionalnosti – še bolj pomembno. Naš svet in s tem naša vozila postajajo vse bolj digitalna, zato se tudi design vrti okrog povezovanja z digitalnim svetom. Obenem bo v prihodnosti vse pomembnejša tudi notranjost vozil. Naša ekipa oblikovalcev z vsakim novim projektom dokaže, da pri Audiju nenehno orjemo ledino. Seveda pa nemška beseda ‘Vorsprung’ nosi tudi tehnološki pomen. Jaz jo razumem v smislu kakovostnih in inovativnih rešitev, ki bistveno izboljšajo vsakdanje življenje, na primer polnilne postaje za električna vozila, ki v povezavi s pravo infrastrukturo dosegajo moč polnjenja do 270 kW, pametna tehnologija osvetlitve ali gradnja lahke konstrukcije z uporabo mešanice materialov.
Danes je moderno govoriti o preobrazbi, ne le v avtomobilski panogi. Bi lahko rekli, da je bilo pol stoletja slogana ‘Prednost je v tehniki’ – in stalnega preoblikovanja – odlična generalka za prihodnost?
Vedno stremimo k temu, da smo mi gonilo sprememb, namesto da spremembe vodijo nas. To, da že 50 let udejanjamo slogan 'Prednost je v tehniki', nam zagotovo daje prednost. Priznati pa moramo, da avtomobilska panoga trenutno doživlja velikanske spremembe.
Kako se odzivate nanje, vi osebno in podjetje kot celota?
Na primer z reorganizacijo struktur in procesov, oblikovanjem krajših razvojnih ciklov. Osebno mi je zelo pomembno, da se z izzivi spopadamo kot ekipa. Audijevi zaposleni delamo s strastjo in pionirskim duhom ter se nenehno razvijamo.
“Quote”
Navsezadnje se spreminja tudi narava samih izzivov. Ali s temi novimi nalogami dobesedno rastete?
Razumevanje slogana ‘Prednost je v tehniki’ in pričakovanja javnosti glede našega napredka se v resnici nenehno spreminjajo. Bolj kot kadarkoli prej gre danes za to, da odgovorno prispevamo k prihodnosti, ki postavlja ljudi na prvo mesto.
Je danes težje ali – glede na nove tehnološke možnosti – lažje doseči in povečati prednost?
Drugače je. Nove avtomobile in storitve moramo razvijati s takšnim tempom, kot ga od nas pričakuje digitalna družba 21. stoletja. Z drugimi besedami, razvojni cikli so krajši. Izhodišče za inovacije so ideje, ki se porodijo v mislih naših več kot 10.000 zaposlenih v oddelku za tehnični razvoj. Če želimo slogan ‘Prednost je v tehniki’ prenesti v novo dobo mobilnosti, moramo izkoristiti to ustvarjalno silo. Pri tem je ključnega pomena upravljanje inovacij, ki ga trenutno prestrukturiramo.
Kako komunicirate in utemeljujete slogan v novi dobi mobilnosti?
Kot izkušnjo na najvišji inženirski, oblikovalski in digitalni ravni. Ne gre zgolj za avtomobile, v prihodnosti bo vse večji poudarek na celovitih rešitvah mobilnosti, ki vključujejo tudi vso potrebno infrastrukturo. Zato denimo razvijamo koncept hitrega polnjenja, ki v vseh pogledih ustreza standardom znamke Audi. S pilotnim projektom Audijevega polnilnega središča, ki bi bilo lahko rešitev za velike potrebe po polnilni infrastrukturi v prihodnosti, naj bi začeli v drugi polovici leta. Pri doseganju ‘prednosti’ želimo torej prispevati k razvoju celotne družbe.
Oliver Hoffmann
Je razvoj električne mobilnosti eden takšnih prispevkov?
Prehod na električno mobilnost je najbolj silna preobrazba, kar jih je naša panoga kdaj doživela. Seveda želimo pri tem biti najboljši, zato pri Audiju sistematično povečujemo stopnjo elektrifikacije in uporabljamo vse e-platforme, ki so na voljo v skupini. Do leta 2025 nameravamo ponuditi več kot 20 popolnoma električnih modelov.
Eden izmed njih je novi Audi RS e-tron GT. Ste z njim nakazali, kaj slogan ‘Prednost je v tehniki’ obljublja za prihodnost?
Audi RS e-tron GT ni le paradni model za premijsko električno mobilnost pri Audiju, po mojem mnenju je že postal ikona, ki uteleša vse znanje, pridobljeno v zadnjih 50 letih. Če je Audi RS e-tron GT obljuba jutrišnje mobilnosti – in v to verjamemo – potem je prihodnost svetla.
Za konec: kaj vam osebno pomeni slogan ‘Prednost je v tehniki’?
Zame je to vedno le posnetek določenega trenutka. 'Prednost je v tehniki' pomeni neprestano iskanje novih inovativnih rešitev. Še tako velik napredek je brez vsakršne vrednosti, če ga ni mogoče vzdrževati.
“Quote”
Oliver Hoffmann na Greentech Festivalu z njegovim soustanoviteljem in trajnostnim podjetnikom Nicom Rosbergom.
Oliver Hoffmann med pogovorom z dirkačem Lucasom di Grassijem na dirki Formule E v Monaku 2021.